rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Työntöjarru  (Luettu 19167 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:19.08.2023 kello on 19:00
  • ---
Vs: Työntöjarru
« Vastaus #45 : 10.09.2020 kello on 19:22 »
Kerran arvasit ja silloinkin väärin. Ja tuon iskarin otin siksi kun se painuu käsin kasaan. Ei ehjä iskari tee niin. Itsellä kun iskari rikki teki juuri samaa.
Mikäli osaat lukea niin selitinkin asiaa pitemmälle.

Harvoin arvailen ja yleensä  pähkäilein oikein. Kaikissa missä jarrut oon säätänyt,olen punnannut työntöjarrunaisan sisälle säädön jälkeen. Menee se sinne ja hitaasti, hitaasti tulee uloskin.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:54
  • Autossa on pyörät
Vs: Työntöjarru
« Vastaus #46 : 10.09.2020 kello on 20:43 »
Menee oikein hitaasti kyllä, niin kuulukin mutta jos menee helposti jysäyttää jarrun pohjaan.
Mutta arvauksesi minun jarrujen säätämisestä oli se huti.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:46
  • Lempäälä
Vs: Työntöjarru
« Vastaus #47 : 10.09.2020 kello on 21:20 »
   Tämäpä keskustelu mennyt syvälliseksi. :D
   Näin yhden vaunun kokemuksella, veikkaisin että iskunvaimentimia on erilaisia noissa vetopäisä?
  Tuossa 750 kiloisessa luulisin olevan hyvä kun on helposti pohjaan painettava?
  Eiköhän 3500 kiloo painavassa pidä olla jäykempi, muissa siltä väliltä?
  Tuossa Spritessä en ole seuranut meneekö pohjaan jarruttaessa, kyllä selvästi jarruttaa. Vain kerran olen kokeillut vetää asfalttiin mustaa raitaa, kyllä niitä kuusi ilmestyi.
  Peruuttaessa näkyy pohjaan menevän.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:31.05.2024 kello on 14:27
  • Kulkija
Vs: Työntöjarru
« Vastaus #48 : 12.09.2020 kello on 19:31 »
Pysytään asiassa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:54
  • Autossa on pyörät
Vs: Työntöjarru
« Vastaus #49 : 29.09.2020 kello on 21:31 »
Mites Pate:n iskari ja jarrut

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:08
  • Eläkeläinen
Vs: Työntöjarru
« Vastaus #50 : 30.09.2020 kello on 21:44 »
Mites Pate:n iskari ja jarrut
Tuntuu toimivan kohtuu hyvin nyt.
Vähän vauhdikkaammin kun pakittaa niin pohjaa.
Muuten toimii hyvin.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:54
  • Autossa on pyörät
Vs: Työntöjarru
« Vastaus #51 : 1.10.2020 kello on 11:39 »
Tuntuu toimivan kohtuu hyvin nyt.
Vähän vauhdikkaammin kun pakittaa niin pohjaa.
Muuten toimii hyvin.
Mitä kaikkea teit sille ?

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:08
  • Eläkeläinen
Vs: Työntöjarru
« Vastaus #52 : 1.10.2020 kello on 12:02 »
Mitä kaikkea teit sille ?
Tuon iskarin vaihdoin.Uusi oli hiukan pidempi kuin vanha.En tiedä paljonko sillä on merkitystä.
Jarrut säädin vielä kertaalleen eli vaunun pyörät ylös ja vaijereihin reilusti löysää.Sitten säätö rummuista niin että pyörä ei pyöri ja siitä löysäsin säätöruuveja puoli kierrosta.
Sitten kahva ylös kaksi pykälää ja säädin vaijerit niin että jarrut alkoivat laahaamaan.Näin ohjekirja neuvoo tekemään.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:24
Vs: Työntöjarru
« Vastaus #53 : 1.10.2020 kello on 12:05 »
Sehän saa pohjata peruuttaessa.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:08
  • Eläkeläinen
Vs: Työntöjarru
« Vastaus #54 : 1.10.2020 kello on 12:06 »
Sehän saa pohjata peruuttaessa.
Näin minäkin oletan.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:59
Vs: Työntöjarru
« Vastaus #55 : 1.10.2020 kello on 13:32 »
Tuosta peruutuksesta tuli mieleen, kun täälläkin on joskus peruutusautomaatin ja taaksepäin jarrujen toiminnasta ollut jotain vääntöä.

Kesällä oli paikka jossa pystyi turvallisesti testaamaan taaksepäin pidon.
käsijarru päälle siihen mihin kaasujousella nousee.
Sitten päästää vaunun liikkumaan taaksepäin löysäämällä kiiloja. 
Kässäri nousee ylemmäs ihan takaviistoon ja vaunu jää jarrut päällä paikoilleen 10-15cm matkan jälkeen.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:56
Vs: Työntöjarru
« Vastaus #56 : 2.10.2020 kello on 16:10 »
Tuosta peruutuksesta tuli mieleen, kun täälläkin on joskus peruutusautomaatin ja taaksepäin jarrujen toiminnasta ollut jotain vääntöä.
Kesällä oli paikka jossa pystyi turvallisesti testaamaan taaksepäin pidon.
käsijarru päälle siihen mihin kaasujousella nousee.
Sitten päästää vaunun liikkumaan taaksepäin löysäämällä kiiloja. 
Kässäri nousee ylemmäs ihan takaviistoon ja vaunu jää jarrut päällä paikoilleen 10-15cm matkan jälkeen.

Ikuisuuskysymys.    8)
Sanotaan sitten niin, että ÄLKÄÄ MISSÄÄN TAPAUKSESSA luottako siihen, että kässäri pitää vaunun paikoillaan.
Siirsin juuri peräkärryä käsin loivaan alamäkeen.
Kun kässäri oli 'tapissa', niin kyllä se kärry siinä pysyi mutta oli työntämällä siirrettävissä.
Jarrut säädetty ja katsastettu keväällä, ajoa sitten 2700km.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:19
Vs: Työntöjarru
« Vastaus #57 : 2.10.2020 kello on 20:27 »
..
Kässäri nousee ylemmäs ihan takaviistoon ja vaunu jää jarrut päällä paikoilleen 10-15cm matkan jälkeen.
Siitä kun pukkaa vähän lisää 15cm jälkeen, niin laukee jarrut poispäältä ja on menoa..

Asian voi kokeilla auton kera. Jos vaunu koukussa, jätä kässäri päälle ja kokeile peruuttaa  ;D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:54
  • Autossa on pyörät
Vs: Työntöjarru
« Vastaus #58 : 2.10.2020 kello on 20:36 »
Yhdyn edelliseen puhujaan verbaalisti.
Näinhän se on

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:18.05.2024 kello on 23:37
Vs: Työntöjarru
« Vastaus #59 : 2.10.2020 kello on 21:24 »
Mikä peruuttaessa vapauttaa jarrut? Jarruvaijerit käsittääkseni liikkuu samoin jarrutan  tai peruutan tai käsijarrulla kiristän vetotankoa?