milaisesta autosta kyse .itellä transit 3,2 siinä on tehras asennuksena putkilähtö valmiina lämmitintä varten .unohra harotus moottorin polttoaine järjestelmään,tuntuu helpolta ,mut harmia tulee siitä asennuksesta.
milaisesta autosta kyse .itellä transit 3,2 siinä on tehras asennuksena putkilähtö valmiina lämmitintä varten .unohra harotus moottorin polttoaine järjestelmään,tuntuu helpolta ,mut harmia tulee siitä asennuksesta.
Mistä porukka on ottanut dieselkäyttöisiin ilmalämmittimiin polttoaineen syötön? Onko auton polttoainetankeissa yleensä valmista lähtöputkea, vai pitääkö sellainen asentaa erikseen?Kirjoitetaampas uudestaan kun .org käväs vähä kyljellään.. Fiiuhan se oli? Ohje (käy polttoaineoton kannalta Airtop'illekin) http://doc.webasto-russia.ru/Car/Fiat/Ducato/ tai muut merkit http://doc.webasto-russia.ru/Car/ Nyky ohje kehottaa hommaamaan lisukkeena imupillin joka porataan muovitankin met. ylälaippaan. Ei se ole ainoa vaihtoehto, ennen tehtiin toisinki.. commonrail-koneessa ei vaan sovi sen tulopuolen imu/paine(jos siirtopumppu tankin puolessa), paluukin erilainen sykkijä, ja voi olla ettei edes toimisikaan nurjaan suuntaan esim. tankissa alle puolet tavaraa. Kolmas vaihtoehto on tuikata tankkkiin imupilli täyttöputkeen tehdystä avanteesta. Taisi kertoa näin tehneeni joku viikko takaperin. Aiemmin weba/eberi -lisäosana oli joihinki autoihin - oliko jollakin palstalaisella scudossa tmv. tällainen ihan virallistenohjeiden mukaan tehtynä.. Joissain autoissa paikka on valmiina, joissain ei. Joskus on jopa valmis putki tankin pohjalle asti, jolloin ei tarvi kuin leikata puukolla nokka auki. Ongelmana voi olla, jotta tankki pitäisi pudottaa alas, jotta liitännän voisi tehdä.
Ransuun laitoin Weban tankkiottimen. 12mm (?) reikä kylkeen, putki ja prikat siitä sisään ja mutteri kiinni. Se oli siinä. Oli muuten se muovikannu n. 8mm paksu. Fiatissa ainakin vm 2007 eteenpäin on kuskin penkin ja vänkärin penkin välissä luukku jonka ala on kaikki tankin liittymät kiinni muovisessa kannessa tankkiin.
Luukku löytyy myös 2-korimallista vuosilta:1994–2006.
Luukku löytyy myös 2-korimallista vuosilta:1994–2006. Meillä on siinä muovisessa kannessa läpivienti tankkiin. Putki ei saa ylettyä tankin pohjaan ettei moottorilta lopu eväs. Putki ei saa ylettyä tankin pohjaan ettei moottorilta lopu eväs. Tämä on, anteeksi vaan, aika hauska. Ja pyörii jutuissa jatkuvasti. JOS Weba imee tankin tyhjäksi, on se käynyt aika kauan ja akkukin jo tyhjä, tai sitten tankki oli jo alkujaan niin tyhjä, jotta tuskin olisi seuraavalle huoltikselle päässyt...
*****
Meillä on siinä muovisessa kannessa läpivienti tankkiin.mää taas aatteli jott kun moottorilta loppuu eväs ni mun autos veba käy viel kymmenen tuntii jos ottaa tankin pohjalta... ei tartte kylmäs oottaa apuja Joskus myös varoteltiin juottamasta weba-eberiä tankin pohjamudalla; vesivelliä tai parfiinikokkareita
vaan tosihan se on uusien autojen tehdasasennuksissa, että usein lisälämppäri vaikenee kun tankin valo syttyy.. Kirjoitetaampas uudestaan kun .org käväs vähä kyljellään.. Fiiu, mutta tällä kertaa Doblo. Sivustolta löytyi vesi-webaston asennusohje siihenkin. Tankki on taka-akselin edessä ja saattaa vaatia irroituksen. Jos lattiassa on luukku, se on toistaiseksi piilossa vanerilevyn alla. Lämmittimeksi ajattelin hankkia "Venäjän Webaston" ihan edullisuutensa vuoksi: https://www.heater.fi/fi/planar-44d-diesellammitin.html Toivottavasti ei ole mikään autonpolttaja, vaikka asennusohjeissa käsketään heti alkuunsa hankkimaan jauhesammutin. No, onhan sellainen jo tietenkin autossa. Fiiu, mutta tällä kertaa Doblo. Sivustolta löytyi vesi-webaston asennusohje siihenkin. Tankki on taka-akselin edessä ja saattaa vaatia irroituksen. Jos lattiassa on luukku, se on toistaiseksi piilossa vanerilevyn alla. Omat kokemukset on ihan positiivisia tosta planairista, olisko nyt pari viikkoa ollu yhtäsoittoo päällä. Laturi on kiinni akuissa ja dieseliä on välillä lisätty tankkiin. jos et ole ajanut ollenkaan, nyt olisi hyvä tilaisuus laskea kulutus lämmityksen ylläpito käytössä. jos et ole ajanut ollenkaan, nyt olisi hyvä tilaisuus laskea kulutus lämmityksen ylläpito käytössä. Aika vaikea olisi saada aikaan mitään järkevää tulosta, paitsi että 4 kW riittää jonnekin -5--8 asti tossa autossa. Mutta on sitä mennyt, 60 litraa olen lisännyt ja sitä varmaankin 150 litraa oli. En ole mitään laskenut, mutta noin 2 viikkoa ollu yhtäjaksosesti noin asumislämpö, välillä on ollu kaikki luukut auki kun on tuuletettu ja sitä ennen lämmitin autoa lähes päivittäin, eristys oli vielä kesken niin lämpöhukka oli aika kovaa
Pitääkö termostaatti miten hyvin asetetun lämpötilan vai joutuuko useinkin säätelemään? |