rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Hymer/ Ducato B544 käpistelyä  (Luettu 49042 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:19
Vs: Hymer/ Ducato B544 käpistelyä
« Vastaus #90 : 2.04.2017 kello on 13:15 »
Tein ite (teetin äiteellä) parhaista aineista (ilmasista) ja tuli todella hyvä (ilmanen).

Tervetuloa 'omituisten näpertelijöiden kerhoon'!   :D

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 2.03.2024 kello on 10:59
Vs: Hymer/ Ducato B544 käpistelyä
« Vastaus #91 : 4.04.2017 kello on 20:47 »
Tuli ketjutkin hommattua. Josko sitä uskaltautuisi leimaa hakemaan kitkoilla  täältä syrjäkyliltä näiden voimin. Niin pääsisi Pääsiäisenä tämän vuoden ekaan reissuun.

Lähetetty minun SM-A500FU laitteesta Tapatalkilla


*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:19
Vs: Hymer/ Ducato B544 käpistelyä
« Vastaus #92 : 4.04.2017 kello on 21:39 »
Tuli ketjutkin hommattua. Josko sitä uskaltautuisi leimaa hakemaan kitkoilla  täältä syrjäkyliltä näiden voimin. Niin pääsisi Pääsiäisenä tämän vuoden ekaan reissuun.

Hommaa vielä pari 10mm paksua, n. 1,5m 'mustekalaa'.
Sellaisen kun punoo tuohon vaakaketjujen väliin ristikolle, niin pysyy ketjut oikeasti kireällä ajossa.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 2.03.2024 kello on 10:59
Vs: Hymer/ Ducato B544 käpistelyä
« Vastaus #93 : 31.05.2017 kello on 10:02 »
Tuli käytettyä katsastuksessa, meni laakista läpi. Ainoastaan kuskinpuolen ajovalonumpiosta löyty halkeama/ särö, josta tuli korjauskehotus otteeseen. Täytyy jossakin välissä vaihtaa uusi umpio.

Trumatic tuli myös huollatettua ja samalla vaihtui tuo ääntävä tuulettimen moottori. Joka oli muuten poskettoman kallis (200€), olisi pitänyt hommata ite tuo moottori jostakin netin syövereistä eikä jättää sitä huoltoliikkeen hommattavaksi. No joka tapauksessa lämmittimen ääni taso madaltui huomattavasti.

Eikai tässä enää kuin kesälomia odotellessa, jolloin olisi tarkoitus lähteä kolmeksi viikoksi kotimaata kiertämään. 

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:09
Vs: Hymer/ Ducato B544 käpistelyä
« Vastaus #94 : 31.05.2017 kello on 11:29 »
Hommaa vielä pari 10mm paksua, n. 1,5m 'mustekalaa'.
Sellaisen kun punoo tuohon vaakaketjujen väliin ristikolle, niin pysyy ketjut oikeasti kireällä ajossa.
Ei mitään mustekaloja vaan kunnon ketjua niin pitää varmasti on kokemusta kalat lentelee kun tulee vääntöä!

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:19
Vs: Hymer/ Ducato B544 käpistelyä
« Vastaus #95 : 31.05.2017 kello on 13:52 »
Ei mitään mustekaloja vaan kunnon ketjua niin pitää varmasti on kokemusta kalat lentelee kun tulee vääntöä!

Et ymmärtänyt, tai et osannut.
Kaikissa ketjuissa on jonkinlainen kiristysmekanismi.
Niitä 'automaatteja', joissa jousi kelaa löysät sisään, kannattaa välttää.
Kyllä ne toimii mutta vähän hiekkaa ja ovat pilalla.
Yleensä ketjuissa on ulkopuolella 'kiristysketju' ja sen päässä lyhyt kumi, jolla ketjut pitäisi saada kireälle ja myös pysymään kireällä.
Utopiaa.
Kun ketju vähän liikkuu, menee palojen väliin jne. ei se enää ole kireällä.
Kun siihen kiristysketjun 'päälle' punoo ristikolle PAKSUN mustekalan, paketti pysyy kasassa.
Ketju samassa paikassa löystyy samalla tavoin kuin alkuperäinen systeemikin.

Jos tarkoitus on vain päästä irti, siihen ei välttämättä tarvi mitään lisää, voi vaikka välillä kiristää.
Yleensä, kun tarvitsen ketjuja, ajan niillä 20km, joten tiedän mikä pysyy....

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Hymer/ Ducato B544 käpistelyä
« Vastaus #96 : 31.05.2017 kello on 16:20 »
Kannattaa opetella se ketjun sopiva löysyys jotta ketju pyörii renkaan päällä.
Jos sen kiristää jumiin niin se voi särkeä kulutuspintaa.
Yleensä ketju pysyy paikallaan kun noudattaa rajoitusta maksiminopeudesta.
Kannattaa katsoa vaikka venttiiliin verraten jotta ketju todella vaeltaa eikä tartu kulutuspinnan uriin.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:19
Vs: Hymer/ Ducato B544 käpistelyä
« Vastaus #97 : 31.05.2017 kello on 18:07 »
Kannattaa opetella se ketjun sopiva löysyys jotta ketju pyörii renkaan päällä.
Jos sen kiristää jumiin niin se voi särkeä kulutuspintaa.
Yleensä ketju pysyy paikallaan kun noudattaa rajoitusta maksiminopeudesta.
Kannattaa katsoa vaikka venttiiliin verraten jotta ketju todella vaeltaa eikä tartu kulutuspinnan uriin.

Tuollaisesta en ole kuullutkaan!   :o
Enkä sitä oikein ymmärräkään...   ::)

*****
  • Matkailija
  • Viimeksi paikalla:19.01.2018 kello on 15:36
Vs: Hymer/ Ducato B544 käpistelyä
« Vastaus #98 : 16.06.2017 kello on 14:07 »
Mites tuohon asunto-osan sähköpaneeliin saa akun Ah määrän talteen? Näyttää 47 vaikka latausta ottaa sisään. Malli on DT 201.

Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla


*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 2.03.2024 kello on 10:59
Vs: Hymer/ Ducato B544 käpistelyä
« Vastaus #99 : 16.06.2017 kello on 20:05 »
On uudenmpi paneeli kuin mulla. Joten en osaa auttaa. Hymerin ohjekirjoja löytyy aika hyvin netistä englannin kielellä,  kun jaksaa aikansa googletella.

Jääkaappi lakkasi toimimasta kaasulla tässä lomareissun tiimellyksessä, sähköllä ja 12v toimii loistavasti.  Kuusamossa sain Pätsiltä sen verran jeesiä, että vika paikannettiin tuohon mangneettikytkimeen(?) josta säädetään kaasun määrää. Uusi osa tietysti tilaustavaraa. Joten loppu tämän reissun puskaparkkeilu tältä erää.

Lähetetty minun SM-A500FU laitteesta Tapatalkilla

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Hymer/ Ducato B544 käpistelyä
« Vastaus #100 : 16.06.2017 kello on 22:12 »
Tuollaisesta en ole kuullutkaan!   :o
Enkä sitä oikein ymmärräkään...   ::)
Oli sitten aika kuulla ettet särje rengasta kun ketju ei vaella renkaan päällä kun ajetaan ???

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:19
Vs: Hymer/ Ducato B544 käpistelyä
« Vastaus #101 : 16.06.2017 kello on 22:13 »
vika paikannettiin tuohon mangneettikytkimeen(?) josta säädetään kaasun määrää.

Varmaan venttiili, joka katkoo kaasun tuloa? (en minä tiedä, kunhan arvelin)
Testattiinko sen toiminta, vai oletettiinko vaan?

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 2.03.2024 kello on 10:59
Vs: Hymer/ Ducato B544 käpistelyä
« Vastaus #102 : 28.06.2017 kello on 12:19 »
Juurikin tuo venttiili. Oletettiin, ei testattu. Nyt reissusta kotiuduttu ja paikalliselta pajalta tilattu huoltoaika.

3200km lenkki tuli heitettyä ja kaikki toimi tuota jääkaappia lukuun ottamatta hyvin. Tuli myös todettua, että auto on vähän pieni meidän käyttöön.

Vanhat kitka renkaat rupeaa myös olemaan vaihtokunnossa. Jos jollain on myydä 215/70 15 kummeja kitka/ kesä pinnalla vanteilla tai ilman, voi laittaa yv:tä.

Lähetetty minun SM-A500FU laitteesta Tapatalkilla

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 2.03.2024 kello on 10:59
Vs: Hymer/ Ducato B544 käpistelyä
« Vastaus #103 : 11.07.2017 kello on 13:20 »
Tuo riippusängyn ajoittainen alaspäin tulo rupesi kyrsimään sen verran, että päätin vihdoin tehdä asialle jotain.

Näistä sängyn kaasujousista on tullut jonkinverran kyselyä YV:llä, joten pistetäämpä kyseisten jousien mallinumero orkkiksistä esille:

Stabilo Lift O Mat 3571IY

Voimaa näytti olevan 1700N.

Jos haluaa ihan kotimaasta ostella, niin Stabiloa edustaa Suomessa Eviman Oy joka myy myös yksityisille postiennakolla.

Päädyin itse tilaamaan jouset Evimanilta, hintaa tuli 65€/ kpl + postit.




*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 2.03.2024 kello on 10:59
Vs: Hymer/ Ducato B544 käpistelyä
« Vastaus #104 : 25.07.2017 kello on 13:20 »
On toi ohjaamon sivuikkuna (apukuskin puoleinen) korvattu pleksillä, jonkun edellisen omistajan toimesta. Olisiko kellään antaa vinkkiä mistä tuohon voisi lähteä oikeaa lasia metsästämään.