No niin, SFC:n kaasuvastaava Paavo Rousku kertoi seuraavaa.Kertoiko tämä kaasuvastaava, saako käyttää.... - PV- säädintä, joka on suoraan pullon päällä - sellaista PV- säädintä, jossa on automaattinen kaasun rajoitin letkun rikkoutuessa, vai vaatiiko aina koriin kiinnitetyn painensäätimen. Mikä on tarkkaan ottaen korkeapaineletku. Matalapaine PV-säätimessä on 10mm halkaisijaltaan oleva letku, jonka olen perinteisesti ymmärtänyt matalapaineletkuksi . Korkeapainesäädin on sitten ohuemmalla ns. korkeapaineletkulla, mutta tarviiko autossa tai vaunussa korkeapainetta? Korkeapainesäädin on yleensä aina tohossa, tai vastaavassa. Eikös selkeästi lukenut koriin kiinnitetty paineensäädin ts kiinteä asennus.
Tällöinhän se ei voi olla letkussa oleva pulloon kiinnitetty, vai ymmärsinkö väärin ? Kirjoitin letkusta mitä hän sanoi ja KUN paineensäädin on korissa, tällöin letku kuuluu olla korkeapaineletkua ![]() Koska paine tulee kaasupullosta korkeapaineena ja paineensäädin vasta tiputtaa paineen. Eikös selkeästi lukenut koriin kiinnitetty paineensäädin ts kiinteä asennus.Mistäköhän tuollaiset määräykset tulee? Lähde olisi hyvä mainita... En löytänyt, kuin tällaisen vanhan "Kauppa- ja teollisuusministeri ön päätös nestekaasuasetuksen soveltamisesta" Siinä ei tuollaisista yksityiskohdista ollut mainintaa. Vuodelta 1997 http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1997/19970344#Pidm1699568 tai vuodelta 1993 http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1993/19930711 Luulisi näiden pykälien jostain löytyvän, johon ohjeet perustuu. Liekö EU pykäliä sitten. varmaankin niitä, voit kysyä paavo PISTE rousku AT Kolumbus . fi
tuskimpa nuo mainitsemasi linkit on relevantteja, uudempi on samalta vuodelta kun esim saksa vaihtoi kaasupaineet heidän kulkimiinsa. Edit: Olipa vaikeata löytää ![]() http://www.karavaanarit.fi/leirintamatkailu/matkalla-ulkomaille/tiedoksi/kaasun-kaytto/ Lainaus Kaasun käyttö ajonaikana Jostain kumman syystä tiedän että tähän tulee jatkojuttu [/Eihän tuossa ole lakipykälää.......] |