rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Asuntovaunu kuorma-auton lavalle  (Luettu 37380 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 8.04.2016 kello on 02:50
Vs: Asuntovaunu kuorma-auton lavalle
« Vastaus #135 : 3.04.2016 kello on 02:54 »
Jotenkin tulee tätä ketjua lukiessani tunne eittei ketjun aloittaja haluakkaan mitään vinkkiä miten hommaa voisi tehdä tulee vain vastauksia:pidätkö minua idioottina,luuletko etten tunne autoani,yms. Mulla ainakin herää kysymys kannattaako tähän mitään kirjoittaa..

En voi sille mitään, että sellaisia kommenteja tulee kuten "rappuset pitää rakentaa että pääsee vaunuun", tai että jos sijoitan vaunun "oikeinpäin", niin sitten ei saa kaasupulloja vaihdettua. Tosiaan myös tulee ehdotuksia, joissa ratkaisevaa on auton rakenne jonka minä eittämättä tunnen parhaiten.  Haluankin nimenomaan enemmän niitä yleisluontoisia vinkkejä, koska jos mennään yksityiskohtiin, niin auton rakenne asettaa niihin rajoituksensa joita kenenkään ulkopuolisen on mahdotonta tietää.
Oikein hyviä vinkkejä sain esimerkiksi kirjoittajalta, joka oli etsinyt kuvat vaunun kiinteästä asennuksesta kuorma-autoon.  Se vakuutti minua mm. siitä että kiinteä asennus on tietyssä mielessä parempi vaihtoehto,  verrattuna asuntovaunun sijoittamiseksi "kuormaksi" lavalle, huolimatta huomattavasta käyttöveron erosta.

P.S. Olen 58 v. tekniikan alan korkeakoulututkinno n suorittanut, joten olisi todella outoa jos en osaisi arkipäiväisiä itse tekniikkaan liittyviä ongelmia ratkaista kokemukseni ja koulutukseni perusteella.  Ajattelin ensin, että en tuo tätä asiaa esiin, mutta tähän kommenttiin liittyen näin näköjään on pakko tehdä.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.10.2023 kello on 09:57
  • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
Vs: Asuntovaunu kuorma-auton lavalle
« Vastaus #136 : 3.04.2016 kello on 08:00 »
En voi sille mitään, että sellaisia kommenteja tulee kuten "rappuset pitää rakentaa että pääsee vaunuun", tai että jos sijoitan vaunun "oikeinpäin", niin sitten ei saa kaasupulloja vaihdettua. Tosiaan myös tulee ehdotuksia, joissa ratkaisevaa on auton rakenne jonka minä eittämättä tunnen parhaiten.  Haluankin nimenomaan enemmän niitä yleisluontoisia vinkkejä, koska jos mennään yksityiskohtiin, niin auton rakenne asettaa niihin rajoituksensa joita kenenkään ulkopuolisen on mahdotonta tietää.
Oikein hyviä vinkkejä sain esimerkiksi kirjoittajalta, joka oli etsinyt kuvat vaunun kiinteästä asennuksesta kuorma-autoon.  Se vakuutti minua mm. siitä että kiinteä asennus on tietyssä mielessä parempi vaihtoehto,  verrattuna asuntovaunun sijoittamiseksi "kuormaksi" lavalle, huolimatta huomattavasta käyttöveron erosta.

P.S. Olen 58 v. tekniikan alan korkeakoulututkinno n suorittanut, joten olisi todella outoa jos en osaisi arkipäiväisiä itse tekniikkaan liittyviä ongelmia ratkaista kokemukseni ja koulutukseni perusteella.  Ajattelin ensin, että en tuo tätä asiaa esiin, mutta tähän kommenttiin liittyen näin näköjään on pakko tehdä.
Thumb
toi insinoori taustan esiinottaminen auttaakin meitä paljon paremmin ottamaan huomioon ongelmasi näissä suunnitelmissa Thumb

  • Vieras
  • Vs: Asuntovaunu kuorma-auton lavalle
    « Vastaus #137 : 3.04.2016 kello on 09:10 »
    En voi sille mitään, että sellaisia kommenteja tulee kuten "rappuset pitää rakentaa että pääsee vaunuun", tai että jos sijoitan vaunun "oikeinpäin", niin sitten ei saa kaasupulloja vaihdettua. Tosiaan myös tulee ehdotuksia, joissa ratkaisevaa on auton rakenne jonka minä eittämättä tunnen parhaiten.  Haluankin nimenomaan enemmän niitä yleisluontoisia vinkkejä, koska jos mennään yksityiskohtiin, niin auton rakenne asettaa niihin rajoituksensa joita kenenkään ulkopuolisen on mahdotonta tietää.
    Oikein hyviä vinkkejä sain esimerkiksi kirjoittajalta, joka oli etsinyt kuvat vaunun kiinteästä asennuksesta kuorma-autoon.  Se vakuutti minua mm. siitä että kiinteä asennus on tietyssä mielessä parempi vaihtoehto,  verrattuna asuntovaunun sijoittamiseksi "kuormaksi" lavalle, huolimatta huomattavasta käyttöveron erosta.

    P.S. Olen 58 v. tekniikan alan korkeakoulututkinno n suorittanut, joten olisi todella outoa jos en osaisi arkipäiväisiä itse tekniikkaan liittyviä ongelmia ratkaista kokemukseni ja koulutukseni perusteella.  Ajattelin ensin, että en tuo tätä asiaa esiin, mutta tähän kommenttiin liittyen näin näköjään on pakko tehdä.

    Ymmärtääkseni aloittamassasi aiheessa on mielestäni läpikäyty kaikki mahdolliset vaihtoehdot ja foorumilaiset ovat kantaneet kiitettävästi "kortensa kekoon."  Näin  ollen pitäisi pystyä hahmottamaan kokonaisuus ja edelleen pystyä valitsemaan kokonaisuudesta sopiva / sopivin vaihtoehto.
    Jos minulla olisi tarve vastaavanlaiseen projektiin, esille tulleista ehdotuksista / perusteluista olisin osannut poimia sopivimman vaihtoehdon.

    Sorry, mutta jos vauhdinottaminen pihasta pääsyn takia on eräs tärkeä määräävä asia projektin kannalta, tai tilan puute siellä missä on tarkoitus projekti toteuttaa, en aloittaisi koko projektia. Jos jotain haluaa tehdä, ei kai edellä mainitut asiat voi olla määrääviä tekijöitä, vain toisarvoisia seikkoja. Rakentamiselle täytyy olla hyvät puitteet, tapauksessasi hommaisin vuokratilat.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:28.05.2024 kello on 15:58
    • Jäämeri Express
    Vs: Asuntovaunu kuorma-auton lavalle
    « Vastaus #138 : 3.04.2016 kello on 17:07 »
    Aloittaja on oikeassa siinä että kuormakoriin sisälle rakentaminen maksaa mansikoita. Nuo kuvattujen autojen 19000€ pyyntihinnat on aivan ilmaisia käytetyn työn määrään verraten. Rakensin kolme täysin varusteltua linja-autoa käsityönä asiakkaille ja ne tuli maksamaan jopa 200000€ kun varustelu vastasi omakotitaloa kaikkine toimintoineen. Yksi kymppitonni livahtaa ihan helposti ja pelkkä suunnittelu maksaa ostopalveluina paljon.

    Ideahan on hyvä. Tuollaisessa mersussa korin kiinnitys on aika yksinkertainen. Mulla oli aikanaan 10 Ategoa ja mietiskelin silloin vastaavaa mutta päädyin täysikokoisiin busseihin.

    Tervetuloa kylähullutkulkurit sivuston foorumille. Siellä saat neuvoja ja ajatuksia projektiisi eikä sinua lyödä kädettömäksi insinööriksi. Täällä porukka ajaa kaupasta ostetuilla valmiilla ajoneuvoilla ja teettää kaikki muilla. Projektisi on uniikki joten neuvotkin täytyy saada heiltä jotka näitä projekteja toteuttavat.

    Tyylikysymyksiin. Onhan nettikaravaani yms palstat täynnä erilaisia virityksiä. Ovatko ne tyylikkäitä? Kyllä hinta korreloi tyylin kanssa, jos on tonni rahaa niin se tonni riittää tonnin tavaraan. Turha on parjata edullisia ratkaisuja jos tekijällä ei ole ollut tarvetta suurempiin sijoituksiin.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:28.05.2024 kello on 15:58
    • Jäämeri Express
    Vs: Asuntovaunu kuorma-auton lavalle
    « Vastaus #139 : 3.04.2016 kello on 17:13 »
    Ja yksi korjaus matkailuauton sääntöihin: Verovapauden vaatimukset eivät koske omamassaltaan yli 6000kg ajoneuvoja. Ja matkailuauto saa olla max 2,55m leveä, vuoden 2016 alusta voimaantulleen pykälän mukaan.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:40
    Vs: Asuntovaunu kuorma-auton lavalle
    « Vastaus #140 : 3.04.2016 kello on 21:01 »
    Täällä porukka ajaa kaupasta ostetuilla valmiilla ajoneuvoilla ja teettää kaikki muilla.

    Reps ja kops  ;D Terveisin kutter9/Scania112

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:12.10.2023 kello on 09:57
    • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
    Vs: Asuntovaunu kuorma-auton lavalle
    « Vastaus #141 : 3.04.2016 kello on 21:11 »
    Reps ja kops  ;D Terveisin kutter9/Scania112
    kanikan möin pois..mutt muute ois riittäny Thumb