Kirjoittaja
Aihe: Volvo V70 D5 20111 (Luettu 18874 kertaa)
« Vastaus #46 : 11.11.2014 kello on 00:01 »
Mää vedin CVT Outbackillä takapihalla vajaat kymmenen metriä vaunua kässäri pohjassa ennenkuin tajusin miksi se tulee niin nihkeästi. Renkaat vaunussa uppos nurmeen pliki puoleen vanteeseen. Taisimpa kirjoittaa aiheesta täälläkin jo aiemmin. Sutihan se tämä Sube jollain renkaalla. Mutta vauku tuli mukisematta kunnes emäntä huitoi käsillään mut pysähtyyn. Olin omistanut vaunun tuolloin varmaan pari viikkoa.. Vikaahan sulla tuossa oli, ei mitään epäilystä. Uskallan haastaa täl Outbackillä saman kokoluokan auton kokeilemaan vetokykyä. Sen verran vakuuttunut olen. Ja tässä on kuitenkin pykälää vanhempi CVT sekä hieman "tyhmempi" vetotapa. Märkä, pehmeä nurmikenttä leirintäalueella ja siinä pari päivää seisonut vaunu on aika hyvä testipaikka. Sube ei vielä edes sudi, kun etuvetoinen ei saa enää liikkeelle. Nähtiin Hiilimutkassa toissa kesänä. Viereinen vaunu tarvi apua, että pääs pois. Empä kerro mikä oli veturi. Sekin lienee jo täällä tullut mainittua aiemmin..
« Vastaus #47 : 11.11.2014 kello on 00:11 »
Tuo vesimäki video näyttää vaan parhaan rengaspidon, sieltä löytyy sellainen ristiriipunta, tai rullavideo, jossa forester voitti, mutta eipä ollu kärryä perässä. Siihen halpaan menin.
Kettu ku tämä tabletti keksii omia sanoja. En jaksa kaivaa sitä tuubia tällä.
« Vastaus #48 : 11.11.2014 kello on 00:16 »
Uskon Markon jutun perusteella, että toimii ne muilla Subaruissa. Takuuhan siinäkin on vielä. Pitää sanoa, että tarkastavat ennen ku myyvät.
« Vastaus #49 : 11.11.2014 kello on 07:53 »
« Vastaus #50 : 11.11.2014 kello on 08:04 »
Taitaa subaru olla enää niitä harvoja , joissa on ns. oikea neliveto. Eli jatkuva neliveto. Monessa kuten Volvossa on ns. avustava neliveto, joka tulee vasta kun etupyöriltä loppuu pito. Subaru on kehittänyt nelivetoon aika pitkälle. Uusimmissa malleissa, riittä että edes yksi pyöri on pitävällä pinnalla. Auto osaa keskittää voimansa sille pyörälle.
Itseasiassa Subaru on aika jämähtänyt nelivetonsa kanssa. Mennyt siitä mistä aita on matalin jo pitkään. Keskitasauspyörästö ilman lukituksia tai voimansiirtoa tasauspyörästön sisällä on vanhanaikainen tapa tehdä asioita. Tosin eipä nuo jaapanin autovalmistajat nojnyleensäkään ole olleet kehityksen eturintamassa... Audilla oli jo 80-luvulla parempi ratkaisu, Torsen pyörästö. Jarrujen avulla koko nelivedon ohjauksessa taas BMW on ollut muita edellä, Subbekin tulee hissukseen siellä jossain perässä.
« Vastaus #51 : 11.11.2014 kello on 08:06 »
Tuo etuvetoisen jäänti nurmikentälle on kovin tuttua. Hinasin jo -80 luvulla eräällä takavetoisella autolla minkä merkki täälläkin on mainittu, useita vetureita ja yhdistelmiä pois Härmälän campingin nurmikentältä. Taas nuo vesimäkitesti jne on huvittavaa. Kokeilkaa ja käyttäkää yhdistelmiänne eri olosuhteissa, ettei tartte noita mainosvideoita tuijottaa ja puhua niistä saunassa käydessänne. Edit: Ostaa tuollaisen, sillä pääsee jokapaikkaan. http://www.nettiauto.com/volvo/c303/6552183
« Vastaus #52 : 11.11.2014 kello on 09:06 »
Hyvin on V70 etuvetoisella tullut 720 LMC perässä, niin sateella kuin auringolla.
Kertaakaan en ole jäänyt kiinni k.o. yhdistelmällä. Kop Kop.
Kyllä se on ratin ja penkin välissä ongelma, jääkö kiinni vai ei.
Kun vähän katselee etukäteen paikkoja mihin ajelee, niin ei ongelmia.
Veikkaan, että riskinotto lisääntyy kun 4-veto auto ja ehkä pieni näyttämisen halu.
Etuvetoisen auton saa yleensä itse irti, mutta kun 4-veto jää kiinni niin vähän kauemmin vie irrottaminen.
« Vastaus #53 : 11.11.2014 kello on 09:12 »
Tuossa taas yksi testi, mutta tuossakaan ei ole kärryä perässä.
http://m.youtube.com/watch?v=wLkvqsQEV2Q
Vähän näyttää siltä, että subaru pääsi ylös sen vuoksi, koska sen rankaat otti reunaan kiinni ja siitä tuli kitka jolla pääsi ylös, kohta 1 min 36 sek.
« Vastaus #54 : 11.11.2014 kello on 09:55 »
Tuossa taas yksi testi, mutta tuossakaan ei ole kärryä perässä.
Vertaappa renkaita - 0:22 kohdalla näkyy Fordin, Mazdan ja Toyotan renkaat - 1:28 kohdalla Subarun. Kusetusta koko homma - jos nykästään liikkeellelähdössä heti kaikki renkaat sutimaan ja auto vetää tasaisesti kaikilla renkailla. Jos kuski haluaisi auton kevyemmin liikkeelle, lepokitka ei vaihdu heti liukukitkaksi, auto kyllä nousisi. Siis Subarun renkailla ja kuskin tahdolla nousisi noista useimmat
« Vastaus #55 : 11.11.2014 kello on 10:01 »
Hyvin on V70 etuvetoisella tullut 720 LMC perässä, niin sateella kuin auringolla.
Kertaakaan en ole jäänyt kiinni k.o. yhdistelmällä. Kop Kop.
Kyllä se on ratin ja penkin välissä ongelma, jääkö kiinni vai ei.
Kun vähän katselee etukäteen paikkoja mihin ajelee, niin ei ongelmia.
Veikkaan, että riskinotto lisääntyy kun 4-veto auto ja ehkä pieni näyttämisen halu.
Etuvetoisen auton saa yleensä itse irti, mutta kun 4-veto jää kiinni niin vähän kauemmin vie irrottaminen.
Juuripa noin. Piti mennä semmoiseen paikkaan, mihin ei olis tarvinnut ja sitte olikin vaan "muka neliveto" ;-( Tässä alla on se video, minkä perusteella Subaru on paras nelikko ja varmaan niin onkin tuossa sarjassa, mun oma oli "yksilö". Olis kyllä kiva jos joku laittais oikeasti youtubeen semmoisen testin,missä nelikko vetää nurmikolla vaunua jossa kässäri päällä. Subaru Foresteria pitää vielä kehua; erittäin tilava ja mukava ajaa, hyvä ohjaus, ei vetele. Nämä vaikka Volvoon ja C Mersuun verrraten. Voi olla, että tulee testattua se diesel-automaatti Foresteri, joka tulee keväällä, siinä olis vääntöäkin. Jos on vetokoukulla esittelyauto niin juutuupissa näkyy ;-) Edit Se mun oli 2013 malli, eli uudempi tästä, ei tietty pitäisi olla huonompi? https://www.youtube.com/watch?v=kRniF4JQN2U
« Vastaus #56 : 11.11.2014 kello on 10:08 »
Vähän näyttää siltä, että subaru pääsi ylös sen vuoksi, koska sen rankaat otti reunaan kiinni ja siitä tuli kitka jolla pääsi ylös, kohta 1 min 36 sek.
Niinpä näyttäis
« Vastaus #57 : 11.11.2014 kello on 10:45 »
Veikkaan, että riskinotto lisääntyy kun 4-veto auto ja ehkä pieni näyttämisen halu.
Vielä kun ei vetänyt kuin liikkeestä kausipaikalle ja kerran kesälomalle..... Vertaappa renkaita - 0:22 kohdalla näkyy Fordin, Mazdan ja Toyotan renkaat - 1:28 kohdalla Subarun.
Kusetusta koko homma - jos nykästään liikkeellelähdössä heti kaikki renkaat sutimaan ja auto vetää tasaisesti kaikilla renkailla. Jos kuski haluaisi auton kevyemmin liikkeelle, lepokitka ei vaihdu heti liukukitkaksi, auto kyllä nousisi. Siis Subarun renkailla ja kuskin tahdolla nousisi noista useimmat
Mutkun ohjaajan (elokuvan) tuottajan ja käsikirjoittajan kohdalla lukee Fuji Heavy Industries
« Vastaus #58 : 11.11.2014 kello on 10:51 »
Mutkun ohjaajan (elokuvan) tuottajan ja käsikirjoittajan kohdalla lukee Fuji Heavy Industries
Niinpä tietysti Luulin maksetuksi testivideoksi, mutta olikin siis mainosvideo
« Vastaus #59 : 11.11.2014 kello on 14:07 »
Tuo etuvetoisen jäänti nurmikentälle on kovin tuttua. Hinasin jo -80 luvulla eräällä takavetoisella autolla minkä merkki täälläkin on mainittu, useita vetureita ja yhdistelmiä pois Härmälän campingin nurmikentältä. Taas nuo vesimäkitesti jne on huvittavaa. Kokeilkaa ja käyttäkää yhdistelmiänne eri olosuhteissa, ettei tartte noita mainosvideoita tuijottaa ja puhua niistä saunassa käydessänne.
Edit: Ostaa tuollaisen, sillä pääsee jokapaikkaan. http://www.nettiauto.com/volvo/c303/6552183
Tuollainen linkin mukainen olis kyllä huippu . Ja vielä manuaali
|