Kirjoittaja
Aihe: Adrialta väriä vaunuun (Luettu 8368 kertaa)
« Vastaus #17 : 5.09.2014 kello on 11:59 »
Eikös se C5 sitikan ratin keskiö vielä tönötä paikallaan ? Ja tuo C4 cactus: eihän tuo ole sen kummempi kuin Range Rover Evoque jota on ollut jo aiemminkin tarjolla Minun silmään noissa kahdessa on "samaa makua". C4 ehkä vähän käynyt marimekon kautta mutta kuiteskin perusmuotoa jos katsoo. Erikoisuus voi hyvinkin palvella itse asiaa mutta pelkkä erikoisuus itsensä vuoksi lie harvemmin funktionaalisesti optimi vaihtoehto.
« Vastaus #18 : 5.09.2014 kello on 12:03 »
No, mihinkäs sitä kiinteää keskiötä käytetään?
Nappulat pysyy paikallaan eikä pyöri ratin mukana ynnä tuonne sisään saa mahtumaan suuremman airbagin kuin pyörivään keskiöön saisi. Ja kestävyydenkin suhteen tuo ei tartte mitään kierrekaapeleita yms. jotka sitten ajan kanssa jossain vaiheessa kuitenkin katkeilisi Ja jos sitten niitä miinuksia, niin tuota rattia ei muuten pyöritellä sisäkehältä. Sitä kun on pari kertaa kokeilut ja runnonut rystysensä noihin keskiön kulmiin, niin rupeaa homma menemään jakeluun jo vähän paksumpaankin kaaliin Käytössä ensialkuun tuo kyllä tuntui oudolta, mutta alta 1vko siihen jo tottui ja samalla tuohon nappulaviidakkoon pettyi, sillä loppupelissä toimintoja tuossa ei kuitenkaan ole läheskään niin paljoa kuin nappuloiden lkm antaisi olettaa. Niitä on vain eroteltu yksittäisiä juttuja omaan nappulaansa, vaikka niitä voisi ihan hyvin yhdistelläkin, mutta näin sitten tällä kertaa Fordin avaimella avattava konepelti, siinä yksi turhake.
Tuossa C5:ssa konepellin kahva on muuten oven karmissa => jää oven sisään kun oven sulkee. No toisaalta se on siinä aika hyvin tyrkyllä kun oven avaa niin eipä tartte kojetaulun alta haparoida
« Vastaus #19 : 5.09.2014 kello on 12:06 »
Hyvinhän se on toiminu!
Toimiihan se toki mutta ei siitä mitään hyötyä ole ja Fordkin on sen nykyisin oivaltanut uudempien mallien kohdalla ja palannut perinteiseen. Ducatossa tuo löytyy kojelaudan päädystä, eipä tartte kyykistellä lainkaan.
« Vastaus #20 : 5.09.2014 kello on 12:47 »
Jos nyt en kovin pahasti muista väärin niin jäi Citroenillakin hetken kokeiluksi, kaikki erikoisuus ei välttämättä vaan toimi, kuten Fordin avaimella avattava konepelti, siinä yksi turhake.
Ei tuo avaimella avattava konepelti mikään turhake ole. Minulla on tapana kurkistaa konepellin alle useinkin ja Pidän tuota hyvänä. Voin painaa peltiä hiukan alas joustoa vastaan ja se aukeaa helposti. Oikkuileva veijeri tai jäätynyt sellainen on hankalampi, tosin tällaisessa tapauksessa ongelma usein ratkeaa kun käyttää koneen lämpimäksi.
« Vastaus #21 : 5.09.2014 kello on 12:49 »
Toimiihan se toki mutta ei siitä mitään hyötyä ole ja Fordkin on sen nykyisin oivaltanut uudempien mallien kohdalla ja palannut perinteiseen.
Minä taas olen ymmärtänyt asian niin, että kun sinne pellin alle mennään, koneen ei oletusarvoisesti tarvitse käydä. Hyvistäkin asioista voidaan luopua hyvin valittajien tähden...
« Vastaus #22 : 5.09.2014 kello on 13:20 »
Hyvistäkin asioista voidaan luopua hyvin valittajien tähden...
Tyyliin Audi A2, jossa konepelti on pultattu kiinni, koska normaalioloissa käyttäjän ei tartte sinne päästä, kaikki nestelisäykset on tuotu etumaskiin
« Vastaus #23 : 5.09.2014 kello on 13:27 »
Tyyliin Audi A2, jossa konepelti on pultattu kiinni...
Ja miten kävi sillekin edelläkävijälle. Ei ole tuo kiinteä konepelti muihinkaan malleihin tullut kun ei ole tuota malliakaan enää valmistuksessa.
« Vastaus #24 : 5.09.2014 kello on 13:29 »
.. Ducatossa tuo löytyy kojelaudan päädystä, eipä tartte kyykistellä lainkaan.
..nii-no, jos on niin nysä, että kojelauta on leuan korkeudella Juu, kyllä minäkin piden tuota vaijerittomuutta hyveenä.. ja monesti on ensiksi tulee käytyä konepellin alla ennenkuin edes ovia aukonut. Joskus kun ei ole halunnut konetta sammuttaa, on pitänyt vaimolta avaimia kysellä, esim kun etelän motarilla on tauolle käynyt, niin konepelti ylös ja auto käy vielä 2 min. tasaten lämpöjä. Konepelti saatta olla 20 min auki, jotta se kaikki lämpö moottorista ja askista tulisi suoraan ulos, eikä rintapellin ja ohjaamon lattia kautta tupaa - asialla on iso merkitys +35-40C etelän ilmassa.. Joo, OT
« Vastaus #25 : 5.09.2014 kello on 13:29 »
Tyyliin Audi A2, jossa konepelti on pultattu kiinni, koska normaalioloissa käyttäjän ei tartte sinne päästä, kaikki nestelisäykset on tuotu etumaskiin
Tuohan alkaa jo mennä suuntaan, jossa auto ei kohta avaa enää konepeltiä, jos sille ei ole ensin esittää ajoneuvoasentajan ammattitutkintokort tia
« Vastaus #26 : 5.09.2014 kello on 13:31 »
..nii-no, jos on niin nysä, että kojelauta on leuan korkeudella
Osimoilleenhan se on noin justiinsa kun avaa oven. On muuten uudenkin auton valinta helppoa kun on "nysä".
« Vastaus #27 : 5.09.2014 kello on 13:47 »
On muuten uudenkin auton valinta helppoa kun on "nysä".
Ja kun on tälläinen kahlaaja-tyyppinen kuin minä, niin se on kaikkea muuta Eikä koske vain autoja, mutta myös esim. prätkissä tunkevat ne perhanan tankin pullistukset juuri tuohon polven kohdalle niin ajele sellaisella sitten
« Vastaus #28 : 5.09.2014 kello on 14:34 »
« Vastaus #29 : 5.09.2014 kello on 15:45 »
|