Kirjoittaja
Aihe: Pakettiautossa tilapäinen yöpyminen,lämmitin eristys (Luettu 39258 kertaa)
« Vastaus #1 : 4.05.2014 kello on 21:42 »
En varsinaiseen kysymykseen viitsi sanoa yhtään enempää tietämättömyyteni vuoksi mutta kiinnostaa tietää millaisen rahasumman olet autoon valmis laittamaan?
Pakettiauton hinnalla kun saa jo pakettiauton kuoriin tehdyn retkiautonkin.
« Vastaus #2 : 4.05.2014 kello on 21:46 »
Miten se nykyään menee jos virkavalta sattuu paikalle ?
Veronmaksu, mutta mistä ? Ja miten paljon ?
Ennes oli joku juttu kun verovapaassa pakussa nukkui, meni verolliseksi verme, kuis on nyt ?
Tässä sarvikuonojen maassa ei mikään ole itsestään selvyys . . .
En v.....le, mutta asiat on vaan niin kuin ne on, ne kantsii selvittää ennenkuin ryhtyy "hommiin" . . .
« Vastaus #3 : 4.05.2014 kello on 21:51 »
Pakua pitäisi eristää, jotta olisi mukava pakkasilla.
Jonkinlaisen matkailuauton voi löytää jo muutamalla tonnilla; jos on tekijämies niin sellaisella pärjää.
Edit: jaahas, oli jo vastattu toisessa ketjussa...
« Vastaus #4 : 4.05.2014 kello on 22:08 »
Missä myydään pakettiauton hinnalla , pakettiauton kuoriin tehty retkeilyauto. Mitä oon hintoja katellu ni retkeilyautot pakettiauto varastukselle maksaa yli puolet enemmä kuin tavallinen pakaettiauto.
« Vastaus #5 : 4.05.2014 kello on 22:12 »
Eikös pakussa saa sänkyä ym. kalusteita kuskata vapaasti? Ne vain pitää olla liinoilla tms. kiinnitetty jotka saa ilman työkaluja irti. Wedasto työntää lämpöä mukavasti lisä akku/t tarpeen. Tavaratilan tuuletus aukot ( katossa ja lattiassa) hyvä olla ettei yöllä iske happikato, myöskin ilma pysyy kuivempana, ja muutekin parempana hengittää . Tavaratilan verhoilujen alle voi pistää eristeen, yleensä katsastettava.
« Viimeksi muokattu: 5.05.2014 kello on 07:22 »
« Vastaus #6 : 4.05.2014 kello on 22:53 »
Eikös paku ole verollinen ja matkailuauto veroton...? Paku esim Ducato maksaa hiukka yli 30 tuhatta normivarustein. Retkeilyautona saa 40 tonnilla normivarustein. Tuon veroedun takia matkailuauto tulee kyllä suhteellisesti edullisemmaksi, kuin pakuversio.
Tietty voisi ajatella näitä veronkiertopakuja, joissa on vain se lakisääteinen minimi. Tällä saadaan vero pois ja istumapaikat ja välttävä yöpymismahdollisuus . Lisäksi kohtuullinen tavaratila.
Sitten käytettynä se on onnenkauppaa. Usein pakut on työjuhtina piesty pahaan kuntoon. Itse olen kaikki pakut ostanut yksityiskäytöstä, niin on säästänyt hukkaantuvan alvin hinnan. Retkeilyauto on usien paremmin pidetty käytettynä ja ehkäpä siistä syystä hintakin on usein aivan toista luokkaa kuin pakuissa.
Peruspakulla kun on joskus seikkaillut kesällä, niin ongelmaksi ei muodostunut kylmyys, vaan tiivistynyt kosteus.
Toistaiseksi itselläni on paku pakuna ja retkuiluauto hupikäytössä. Tosin kyllä tuolla retkeilyautolla pakuajotkin jotenkin menee. Ovet ovat isot ja takapenkin saa siirrettyä, joten pitkäkin tavara kulkee. lisäksi järeämpi kuljetettava tulee kärryllä perässä.
« Vastaus #7 : 5.05.2014 kello on 07:07 »
Mulla on jo vuosia ollut kesäaikaan pakussa takana parisänky, portapotti, kaasukeitin ja kylmäboxi. Kaikki irtonaisia, ei kiinteitä. Pakkasellakin nukuttu, autossa aamulla herätessä +5 mutta peiton alla tarkenee. Mitään lisäeristyksiä ei ole.
Ja matkaa on tehty parikymmentätuhatta kilometriä.
Eikä ole poliisilla/veroviranomaisilla nokan koputtamista. Poliisi jopa suosittelee autossa nukkumista väsyneenä ajamisen sijaan
Kari
« Vastaus #8 : 5.05.2014 kello on 08:24 »
Mulla on jo vuosia ollut kesäaikaan pakussa takana parisänky, portapotti, kaasukeitin ja kylmäboxi. Kaikki irtonaisia, ei kiinteitä. Pakkasellakin nukuttu, autossa aamulla herätessä +5 mutta peiton alla tarkenee. Mitään lisäeristyksiä ei ole.
Ja matkaa on tehty parikymmentätuhatta kilometriä.
Eikä ole poliisilla/veroviranomaisilla nokan koputtamista. Poliisi jopa suosittelee autossa nukkumista väsyneenä ajamisen sijaan
Kari
Alkeelliseksi menee, muutaman tonnin matkailuatoon verrattuna. No, -70 luvulla ajelin minäkin Taunus-Transitilla. Eristin seinät, laitoin lämmityslaitteen ja kaasuhellan. Nukkua kelloteltiin pehmeillä sängyillä.
« Vastaus #9 : 5.05.2014 kello on 09:16 »
Kelvollisia, vapaakierrolla toimivia kaasulämmittimiä saa Webastoa halvemmalla. niiden kanssa sähkökään ei muodostu ongelmaksi.
« Vastaus #10 : 5.05.2014 kello on 22:34 »
Ihan luxxustahan tuo pakussa yöpyminen , verrattuna kun Opelista heräilin. Oli jotain - 25 tienoilla. Tuli mieleen että teltassa, tai varsinkin laavulla olisi mukavampaa, varsinkin jos olisi nuotiopuut.
« Vastaus #11 : 5.05.2014 kello on 22:37 »
Tuli mieleen että teltassa, tai varsinkin laavulla olisi mukavampaa, varsinkin jos olisi nuotiopuut.
« Vastaus #12 : 5.05.2014 kello on 22:58 »
Vahapohjanen ruostesuoja seinäpelteihin sisäpuolelle, sitten esim finfoamia päälle ja vaneri ja sen vanerin voi esim verhoilla. Lattian ja katon voi myös eristää. Samoin oviluukkujen sisäpuolet. Lämmityslaitteeksi esim webasto. Vuode voi olla esim seinälle käännettävät laverintapaiset. Kun siellä pakun kontin puolella ei matkusteta ei tarvi vöitäkään. Raksamiehillä olen nähnyt monenlaisia mielenkiintoisiakin rakennelmia, joissa tavaratilaa on jaettu esim työkaluja varten ja puolet on sitten ollut tauko/nukkumatilaa. Ilmanvaihtoluukut on myös oltava. Eli korvaus ja poistoilma. Uudet isot crafterit ym. varmaan tulevaisuudessa tulee olemaan suosittuja rakentelukohteita.
« Vastaus #13 : 5.05.2014 kello on 23:10 »
Ihan luxxustahan tuo pakussa yöpyminen , verrattuna kun Opelista heräilin. Oli jotain - 25 tienoilla. Tuli mieleen että teltassa, tai varsinkin laavulla olisi mukavampaa, varsinkin jos olisi nuotiopuut.
Se mukavuus teltassa perustuu juurikin siihen ilman kuivuuteen. Teltta hengittää....ellei sitten ole sattunut sitä telttaansa johonkin monttuun pystyttämään kaatosateen aikaan.
« Vastaus #14 : 5.05.2014 kello on 23:20 »
|