Kirjoittaja
Aihe: Jäykemmät etujouset (Luettu 14531 kertaa)
« Vastaus #31 : 16.05.2014 kello on 22:27 »
Vakkarin liitin kuskinpuolella, ei ole kai kaikissa. Itsellä seuraavanlainen paketti oottaa asennus insiraatiota, langan vahvuus näissä vallilan jousissa, ihan tönärillä mitattuna 19mm, iskarit (kaasu) vaihtuu samalla kun toinen vuotanut. Ja korkeus nyt lokarin kaareen 72cm, 15" vanteet. Täytyis järjestää kummallakin autolla vaihdon jälkeen puolueeton koeajo, niin saatais vertailutietoa muille jotka miettii samaa asiaa...
« Vastaus #32 : 16.05.2014 kello on 23:12 »
Vakkarin liitin kuskinpuolella, ei ole kai kaikissa. Itsellä seuraavanlainen paketti oottaa asennus insiraatiota, langan vahvuus näissä vallilan jousissa, ihan tönärillä mitattuna 19mm, iskarit (kaasu) vaihtuu samalla kun toinen vuotanut. Ja korkeus nyt lokarin kaareen 72cm, 15" vanteet. Täytyis järjestää kummallakin autolla vaihdon jälkeen puolueeton koeajo, niin saatais vertailutietoa muille jotka miettii samaa asiaa...
Näihän tuo olis! Noissa sun jousissa on puoli kierrosta enempi tavaraa ja 1,2 mm vahvuutta lisää verrattuna mun alkuperäisiin, saas nähdä tuleeko tosta mun autosta millanen jyrä, ts. jokainen tiessä oleva katkos jymäyttää helvetillisesti käsille? Tuo koeajo mun puolesta kyllä sopinee jos tällä saitilla löytyy sopiva koeajaja, ja jonka tuomioon uskotaan. Tuo mitta tohon lokasuojan reunaan on mulla mitattu talvirenkailla joissa profiili on korkeampi kuin kesärenkailla, sillä mittasin myös tuon mitan tuohon pölykapselin yläreunaan. Elikkä mulla lokasuoja olis varmaan pari sentiä alempana tuosta mitasta (70 cm).
« Vastaus #33 : 17.05.2014 kello on 12:50 »
Tuo koeajo mun puolesta kyllä sopinee jos tällä saitilla löytyy sopiva koeajaja, ja jonka tuomioon uskotaan.
Pitäis ajaa myös ennen vaihtoa...
« Vastaus #34 : 17.05.2014 kello on 13:26 »
Pitäis ajaa myös ennen vaihtoa...
"Reiska":n koeajo ennen vaihtoa ei enää onnistu, tolpat irti ja kasattu uusilla iskunvaimentimilla, jousilla ja yläpään laakereilla. Muut osat olivat kelvollisia. Tänään pitäisi tolppien asentua paikoilleen jahka tuo parempi puolisko joutaa hivenen jelppaamaan.
« Vastaus #35 : 17.05.2014 kello on 14:44 »
Näihän tuo olis! Noissa sun jousissa on puoli kierrosta enempi tavaraa ja 1,2 mm vahvuutta lisää verrattuna mun alkuperäisiin, saas nähdä tuleeko tosta mun autosta millanen jyrä, ts. jokainen tiessä oleva katkos jymäyttää helvetillisesti käsille? Tuo koeajo mun puolesta kyllä sopinee jos tällä saitilla löytyy sopiva koeajaja, ja jonka tuomioon uskotaan. Tuo mitta tohon lokasuojan reunaan on mulla mitattu talvirenkailla joissa profiili on korkeampi kuin kesärenkailla, sillä mittasin myös tuon mitan tuohon pölykapselin yläreunaan. Elikkä mulla lokasuoja olis varmaan pari sentiä alempana tuosta mitasta (70 cm).
Ei suinkaan tule katujyrää, kyyti paranee. Joustolle tulee lisää pituutta ja auto on ryhdikkäämpi. Vanhasta jousesta on jouston pituus tyssäytynyt vuosien varrella ja iskunvaimentimen teho jo tipo tiessään. Nyt alkoi alustalle uusi aika, kaikki hyvin kun jouset hyvin . . .
« Vastaus #36 : 17.05.2014 kello on 19:14 »
Ei suinkaan tule katujyrää, kyyti paranee.
Joustolle tulee lisää pituutta ja auto on ryhdikkäämpi.
Vanhasta jousesta on jouston pituus tyssäytynyt vuosien varrella ja iskunvaimentimen teho jo tipo tiessään.
Nyt alkoi alustalle uusi aika, kaikki hyvin kun jouset hyvin . . .
Toivottavasti kyyti paranee. Ei päivää ettei pientä vahinkoo, laitoin repsikan puolen ensteks paikoilleen ja siina käännellessä toiseltapuolelta kuului Klonks napa pääsi kaatumaan ulospäin ja vetäisi vetarin irti vaihelaatikosta ja pohjolan tallin lattialle valui laatikkoöljyt. No nekin tulee nyt sitten uusittua tähän remonttiin.
« Vastaus #37 : 18.05.2014 kello on 21:23 »
No nyt iskarit/jouset laitettu autoon. Reilu 5 cm kori nousi ylemmäksi. Nyt uskaltaa laittaa ketjutkin tarvittaessa pyöriin, eivät hakkaa lokasuojien reunoihin.
« Vastaus #38 : 18.05.2014 kello on 22:36 »
Kannattaa mitata kokonaiskorkeus nyt, kun on uutta palikkaa, ettei kolahda esim pesuhalliin ajaessa katto tai jos on muuta varustetta katolla (esim tv antenni tms). Muutenhan toi on bueno. Maastokelposuutta tuli lisää
« Vastaus #39 : 19.05.2014 kello on 13:18 »
Ei vaikutusta korkeusmittaukseen, kun antennimaston pää on korkein kohta sijaiten taka-akselin kohdalla ja auto nousi ryhtiinsä etupäästä. Sivulinja (kylkiviiva) tuli suht'koht vaakatasoon.
« Vastaus #40 : 30.05.2014 kello on 11:14 »
Viimein sain jouset ja uuret iskarit alle, etupää on nyt noin 1cm alempana kuin takapää. Auto ei kallistele enään läheskään niin kuin ennen ja ei tullut ns. kivirekeä. voin suositella tuota muutosta... Takapäähän laitan ilmajouset, tilasin saksasta Goldsmith sarjan 2 piiriset ja irtokompuran, toimitettuna kotio hinta 355€ Tuossa on linkki Saksan myyjälle ja rapatti koodi jolla saa sarjasta 50€ pois. Kysyin myyjältä saako mainostaa ja tämä ok... Eli ei muutakun tilauksia tekemään. Tuolta löytyy myös takapäähän rautajousia ym.. tarviketta... http://www.wohnmobilforum.de/gebrauchte_wohnmobile_item,id,8926.html
|