Nyt tuli päästöhuijaus Fiatin omistajille kiire myydä auto pois kuleksimasta
Mitä varten? Taitaa vieläkin suurimmasta osasta matkailuautoista veron olla edelleen sidottu kokonaispainoon.
*****
Nyt tuli päästöhuijaus Fiatin omistajille kiire myydä auto pois kuleksimasta Mitä varten? Taitaa vieläkin suurimmasta osasta matkailuautoista veron olla edelleen sidottu kokonaispainoon. Kerro, kun en millään keksi, miten 'penkitys' tekee laittomasta laillisen.Kuka sellaista on väittänyt? joopas model finlandia....eli jos joku on sortunut 2014-2019 mallis ducaattoon niin valtio perii kohta 7-1 vuodelta jälkikäteen korotettua autoveroa ja tietty mätkäsee päälle huijaussakon...ja uudelleen rekisteröinti ilman moisia tuhmia virityksiä. Keksitkö nämä juttusi ihan omasta päästäsi? Jos ketjussa puhutaan asiaa, niin sinne ei tarvi tulla hupailemaan. Kerro, kun en millään keksi, miten 'penkitys' tekee laittomasta laillisen. Siksi, että siitä saa dynolapun, jonka voi pistää parlamentin kahvipöydässä kiertämään ja saa siitä paikallisen hyväksynnän. 😂 Fiat yritti liiikaa ja ei mennyt muiden mukana säästösyistä Scr-pelkistykseen adblue aineen kanssa. Ilman sitä ei typen oksideita pääse eroon. Nyttemmin se on kuin muutkin scr joukosssa.
Varmaan tulevaisuudessa autosta tutkitaan katsastuksessa myös typen oksidit ja ties mitä hiilivetyihin liittyvää. Silloin nuo optimoidut moottorit tullaan hylkäämään. Varmaan menee jonkin aikaa ennekuin kehitetään sopiva menetelmä, nykyinen on aika mutkikas ja kallis. Noki ja hiukkaset eivät ole enää ongelmana sillä ainakaan minun autoissani sellaista ei ole katsastuksessa löytynyt lainkaan. Jo hyästi ajetun matkakulkimen pakoputkin on vielä varsin siisti. Ei katsastus vaatinut mun pakustani muuta, kuin OBD testaustodistuksen. Savuja ei uudemmissa enää mitata....
Tähänkin juttuun on tullut lisä selvyyttä. Asia koskee noita Fiatin ja VW euro 6 moottoreita joissa eiole Adbluelaitteita vaan se fiatin ilman Adbluta toimiva systeemi. Joka ei oikeastaan toimi ollenkaan kylmänä ja kylmässä.
https://www.promobil.de/duh-abgas-wohnmobile-hoch-fiat-vw-strafzahlung-rueckruf/ Nykyisissä PSA:n AdBlue laitteistot hajoaa kuin liukuhihnalla...
Tyypillistä on, että alle 100 tuhannen vaihdetaan jo säiliö ja pumppu. Johtunee siitä, että laitteisto ei kestä Suomen kovia pakkasia. Useimmin ensimmäinen vaihto menee takuuna, mutta seuraava onkin sitten kalliimpi remppa, kun osat myydään kokonaisuutena. Esimerkiksi säiliötä ja pumppua ei ainakaan toistaiseksi saa erikseen ostettua. Tässä ollaan jännän äärellä, kun omassanikin on jo takuu loppunut ja ajettuna on 80 tuhatta. Vielä on ehjä, mutta talvella on tullut vähän ajettua. Kuinka moni autonvalmistaja käyttää samoja ad blue laitteita kun PSA
Tähänkin juttuun on tullut lisä selvyyttä. Asia koskee noita Fiatin ja VW euro 6 moottoreita joissa eiole Adbluelaitteita vaan se fiatin ilman Adbluta toimiva systeemi. Joka ei oikeastaan toimi ollenkaan kylmänä ja kylmässä. Jutussa siis todetaan, ettei mitään todisteita päästöhuijauksesta Fiatin osalta ole löytynyt. Jutussa siis todetaan, ettei mitään todisteita päästöhuijauksesta Fiatin osalta ole löytynyt.Ei huijausta eli siellä ei ole huijaus ohjemaa, mutta moottorit ei täytä vaatimuksia Tosin se ettei täytä koskee kaikkia samalla LPEGR-tekniikka olevia moottoreita. Seuraavaa juttu kun nousee esiin, se koskee henkilöautoja joissa on tuo LPEGR-tekniikka. Nythän fiat on luopunut tuosta systeemistä ja käyttää ad blue systeemiä. |