Karavaanarin keskustelufoorumi

Tekniikkakeskustelut => Matkailuautot => Kori ja alusta => Aiheen aloitti: 1010jm - 24.02.2014 kello on 16:30

Otsikko: Ducato -89 hammastanko
Kirjoitti: 1010jm - 24.02.2014 kello on 16:30
Miten olette korjanneet vuotavan hammastangon ? Vuotaa öljyä haitarikumin sisälle. Korjaussarjaa ei saa ostettua, kysytty tänään kolmelta eri taholta.
Uusia hammastankoja ei ole myynnissä. Korjatkaa jos jollakin parempaa tietoa.
Jotenkinhan noita korjataan, kun niitä kesällä pörrää kuin muurahaisia metsässä.
Otsikko: Vs: Ducato -89 hammastanko
Kirjoitti: Rölli - 24.02.2014 kello on 16:38
Ny en muista varmaksi oonko tukaton hammastankoo koskaan korjannu, mut mitä oon korjannu ni aina on hytrauli kaupasta apu löytyny, jos kus pitäny vähä soveltaa mutta aina kuntoon saanu , jos ei iha peukalokeskellä kämmentä ni ottaa hammastangon pöyvälle ja purkaa , sitt vanhojen visusteijen kans sotkemaan tiivistekauppiaan pöytää.. Ouluss Tauno Tasanto oY on hyväpaikka..
Otsikko: Vs: Ducato -89 hammastanko
Kirjoitti: jamppa508 - 24.02.2014 kello on 16:52
Tuolta kannattais kysellä http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1244036
Otsikko: Vs: Ducato -89 hammastanko
Kirjoitti: MM - 25.02.2014 kello on 15:26
Uusia saattaisi olla tuolla: http://www.mister-auto.fi/fi/hammastanko/fiat-ducato-lava-alusta-280-2-5-td-68kw_v2740_g286.html  Hinta on kyllä kallis.  Luonnollisesti pitäisi tietää tarkemmin auton tiedot ja onko tehostettu vai tehostamaton jne.  Minulla on tuon mallin korjaamokäsikirja, mutta ei siinäkään hammastangon tiivisteiden vaihtoa käsitellä, kun se taitaa mennä vaihto-osa -periaatteella.
Otsikko: Vs: Ducato -89 hammastanko
Kirjoitti: pouhe - 25.02.2014 kello on 16:28
Ei tehostamaton hammastanko vuoda öljyä.
Otsikko: Vs: Ducato -89 hammastanko
Kirjoitti: 1010jm - 25.03.2014 kello on 20:56
Ostin korjatun, vanha menee vaihdossa.
Otsikko: Vs: Ducato -89 hammastanko
Kirjoitti: 1010jm - 28.03.2014 kello on 23:08
Hammastanko vaihdettu. Suht kova homma, oli sen verran ahdasta, samalla vaihdoin uuden laturin. Toinen laakeri oli finaalissa ja hiilet oli kaivaneet liukupintoihin ainakin 2mm kolot. Laturi olisi voinut hajota ens kesän euroopan turneella.
Noita Elstock:n korjaamia hammastankoja saa Koivusen kautta.