Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Sähkölaitteet => 12 voltin järjestelmä => Aiheen aloitti: Humppeli 1 - 12.02.2014 kello on 11:33
-
Miten saa Pioneer 1500 ub näyttö pimeäksi
Radio mykistyy mutta näyttöön jää valot,ohjain virta on otettu
jatkuvasta virransyötöstä koska Ducatossa ei ole virtalukossa
syöttöä muuta kuin silloin kun käynistysvirta on päällä.
Näytön irroittamalla saa pimeäksi vaan onko muuta konstia.
-
Menisikö virtakytkintä yli 5 sec painamalla ?
-
Löytyisikö asetuksista sellainen kohta? Minulla on JVC, johon juuri laitoin kellon näkymään vaikka laite on muuten kiinni. Samalla jäi muitakin valoja näkyviin.
-
Menisikö virtakytkintä yli 5 sec painamalla ?
Radio mykistyy kun painaa n.viis sekkaa mutta näyttöön jää valot?
-
Radio mykistyy kun painaa n.viis sekkaa mutta näyttöön jää valot?
Käyttöjänniteet ovat väärin kytketty, ts. herätepiuha on kytketty jatkuvaan sähköön.
-
Käyttöjänniteet ovat väärin kytketty, ts. herätepiuha on kytketty jatkuvaan sähköön.
Juuri näin herätevirta on kytketty jatkuvaan sähköön.
Mutta mihin sen vois kytkeä kun virtalukosta ei voi ottaa?
Virtalukosta ei ole sitä niinsanottua radio asentua.
-
Juuri näin herätevirta on kytketty jatkuvaan sähköön.
Mutta mihin sen vois kytkeä kun virtalukosta ei voi ottaa?
Virtalukosta ei ole sitä niinsanottua radio asentua.
Silloin ei herätevirtaa kytketä mihinkään.
-
Silloin ei herätevirtaa kytketä mihinkään.
Autossa on oma piuhasysteemi radiolle ja radiossa samanlainen ja
kytketään yhteen ,niin meinaakko että herätevirta jätetään yhistämättä kokonaan.
Sine moninapa pistokkeeseen tule yhteen piuhaan jatkuva virta mutta
minun mielestä se vaatii lisäksi heräte virran.
-
Autossa on oma piuhasysteemi radiolle ja radiossa samanlainen ja
kytketään yhteen ,niin meinaakko että herätevirta jätetään yhistämättä kokonaan.
Sine moninapa pistokkeeseen tule yhteen piuhaan jatkuva virta mutta
minun mielestä se vaatii lisäksi heräte virran.
Herätevirtaa ei kytketä.
Herätevirran tarkoitus on ainoastaan käynnistää/sammuttaa automaattisesti radio kun auto käynnistetään/sammutetaan. Ilman herätevirtaa käynnistäminen ja sammuttaminen tapahtuu radion omasta virtanäppäimestä.
Tämä ongelmasi johtuu siitä että kun herätevirtaan tulee sähköä, niin mankka pitää taustavalaistuksen päällä vaikka se on sammuksissa. Ja valaistus on päällä sen takia että mankan valaistus toimisi kuten mittarivalaistus.
-
Oisko selvintä käyttää valmista merkkikohtaista ISO-DIN johtoa/apateria :-X Se (liitin) kait fiiustakin vakiona löytyy vaikka ei ole konsernisoitinta tehtaalla laitettu.
Menee kytkennät oikein mm. mittarivalaistus, jne..
-
Oisko selvintä käyttää valmista merkkikohtaista ISO-DIN johtoa/apateria :-X Se (liitin) kait fiiustakin vakiona löytyy vaikka ei ole konsernisoitinta tehtaalla laitettu.
Menee kytkennät oikein mm. mittarivalaistus, jne..
Kyllä on iso.din apateri vaan tässä tapauksessa ongelma se että virtalukon kautta
ei tule virtaa muuten kuin virtaavain pitää olla käynti asennossa.
Mittarivalot pelaa aivan normaalisti,ongelma on radion näyttöön jää
valot vaikka radio on suljettu.
-
Joissain auto/mankka kombinaatioissa ei tuo DIN jännitesyöttö olekaan oikein, eli jatkuva- ja herätevirran paikat menevät ristiin jolloin mankka ei sammu oikein.
-
Herätevirtaa ei kytketä.
Herätevirran tarkoitus on ainoastaan käynnistää/sammuttaa automaattisesti radio kun auto käynnistetään/sammutetaan. Ilman herätevirtaa käynnistäminen ja sammuttaminen tapahtuu radion omasta virtanäppäimestä.
Tämä ongelmasi johtuu siitä että kun herätevirtaan tulee sähköä, niin mankka pitää taustavalaistuksen päällä vaikka se on sammuksissa. Ja valaistus on päällä sen takia että mankan valaistus toimisi kuten mittarivalaistus.
Kävin kokeileen ilman herätävirtaa,ei mitään elonmerkiä ilman herätevirtaa.
Pimeä koko näyttö.
-
Kävin kokeileen ilman herätävirtaa,ei mitään elonmerkiä ilman herätevirtaa.
Pimeä koko näyttö.
No, sitten on mahdollisesti tuo yllä kuvaamani tilanne.
-
No, sitten on mahdollisesti tuo yllä kuvaamani tilanne.
Joo tämmöistähän tämä on,tutkimattomat ovat sähköntiet Thumb
Kyllä se tämäkin ongelma vielä selviää Thumb
-
Joissain auto/mankka kombinaatioissa ei tuo DIN jännitesyöttö olekaan oikein, eli jatkuva- ja herätevirran paikat menevät ristiin jolloin mankka ei sammu oikein.
itellä ainakin tuollaiset komenukset vanhenpien pioneerien kanssa pitänyt vaihtaa johtojen järjestystä joko autonjohtosarjasta tai radionjohdoista joissain malleissa ollut liittimet valmiiksi radion johdoissa
-
Oisko käytölle niinkin helppo ratkaisu; kun ei avaimet ole virtalukossa, painat vain soittimen power-nappulaa niin kauan, että herää henkiin..
Mulla blaukkarissa antaa 30min poppiaikaa.. eräässä Fiatin konsernisoittimessa antoi valita vartin välein aina 60 min. asti.
-
Oisko käytölle niinkin helppo ratkaisu; kun ei avaimet ole virtalukossa, painat vain soittimen power-nappulaa niin kauan, että herää henkiin..
Mulla blaukkarissa antaa 30min poppiaikaa.. eräässä Fiatin konsernisoittimessa antoi valita vartin välein aina 60 min. asti.
Noinhan se toimii kun on oikein kytketty, ja nyt ei ole (jännitesyötöt ristissä) :(
-
Joo, kyllä ne din-pistokkeessa kannattaa molemmat (+batt/backup ja +ign/acc) kytkeä..
Ja voivat joillan auto ja soitin merkeillä mennä ristiin.. nykyäänhän se soittimen vars. teho otetaan suorasta akkukytkennästä (+batt). Kun taas joskus filosofia oli ottaa +ign:stä. Ja +backup oli siis vain muistitoiminnan vuoksi..
Jos tuota +ign/acc ei kytke, ei toosa sitten sammu virta-avaimesta - joviaali kysymys: ign vai acc -asennossa.. (acc uupui kysyjällä)
-
Sun pitää päästä laitteen alkuasetuksiin ja laittaa sieltä "PW save / virransäästö" aktiiviseksi.
Muistelisin sinne alkuasetuksiin päästävän ilman virtojen irroitusta painamalla pitkään käynnistysnappia tai sitten painamalla pitkään sitä monitoimi/valintanappulaa.
Sitten saa olla molemmat virtajohdot kiinni ja laite menee päälle/pois virtanapista.
Vaunussa sitä on mahdoton kytkeä muulla tavoin - eikä toimi pelkän muistipiuhan kytkemällä ;)
-
Joissain auto/mankka kombinaatioissa ei tuo DIN jännitesyöttö olekaan oikein, eli jatkuva- ja herätevirran paikat menevät ristiin jolloin mankka ei sammu oikein.
Tuo muuten pitääpaikkansa. Vaihtelin pari vuotta sitten radiota yhteen autoon ja piti vaihtaa pinnien paikkaa liittimessä, muuten kaikki sopi.
-
Sun pitää päästä laitteen alkuasetuksiin ja laittaa sieltä "PW save / virransäästö" aktiiviseksi.
Muistelisin sinne alkuasetuksiin päästävän ilman virtojen irroitusta painamalla pitkään käynnistysnappia tai sitten painamalla pitkään sitä monitoimi/valintanappulaa.
Sitten saa olla molemmat virtajohdot kiinni ja laite menee päälle/pois virtanapista.
Vaunussa sitä on mahdoton kytkeä muulla tavoin - eikä toimi pelkän muistipiuhan kytkemällä ;)
PW savesta löytyi tauidille lääke ,nyt pelittää oikein.
Kiitokset kaikille tasapuolisesti Thumb Thumb :D