Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Matkailuautot => Kori ja alusta => Aiheen aloitti: matson1 - 27.11.2013 kello on 14:38
-
Hei onko kellään samaa kokemusta, elikkäs kyseessä fiat ducato maxi kone on kolmen litran kone. Siinä käytetään tuosta punaista jäähdytysnestettä. Nyt olen serannut että paisunta säiliössä tuo nesteen pinta on reilusti alarajan alla vaikka se pitäisi olla alarajassa kun kone on kylmä.
Yksi karavaanari kertoi että hänellä hävisi kanssa jäähytysnestettä ja se kuulema johtui siitä kun oli webasto ja sen webaston kumiletkut oli noilla italialaisilla klemmareilla kiinnitetty, noita italian klemmareitahan ei voi kiristää.
Oli sitten vaihattanut nuo klemmarit oikeisiin klemmareihin ja nestettä ei kuulema sen jälkeen ole tarvinnut lisätä. Itelläkin on tuo webasto mutta en ole oikein hirveesti sitä käyttänyt.
Onkos muilla samaa kokemusta että tuo jäähytin neste katoaa.
-
No valitettavasti tämäkin kokemus edellisestä kulkineesta on. Syynä oli moottorista lämmönvaihtimelle tulevat letkut ja niiden liittimet. Vuosivat nimenomaan sieltä lämmönvaihtimen päästä, tai ainakin sieltä. Kaiken laista yritettiin, kunnes lopulta vaihdettiin ne letkut (ilmeisesti pehmeämpiin), sitten loppui se vaiva. Vuodon kyllä näkee helposti kun kurkkaat laatikkoon, jossa lämmönvaihdin on.
Ja kulkinehan oli juurikin sama kuin sulla, Kabe -08 3 l moottorilla.
-
Se lämmönvaihdin taitaaolla kuskinpenkinalla vai....
-
Mulla se oli pöytäryhmän penkin alla heti siinä kuskin selän takana. Meillä oli erillisvuode malli, jossa WC perässä. Oliskohan se eri paikassa sun pohjaratkaisussa, en ole varma.
-
Kiitos tiedosta matsonni, miäpä rupeen tutkailemaan...
-
Noniin tuosta laatikosta kuskintakaahan se löytyi ja näyttääpä olevan punasta kanahkaa putken suulls......pitää koittaa ensin tuota klemmarin kiristystä kun näyttää olevan sellaiset joita voi kiristää, kiitos matsonni
-
Öljynsuodattimen yhteyteen rakennetun öljynlahduttimen O-renkaassa ?
Täyttösäiliöstä moottoriin liittyvässä letkun ja moottorin välissä olevassa O-renkaassa. (Öljynputsarin yläpuolella) ?
Öljynsuodattimen yhteyteen rakennetun öljynlahduttimen O-renkaassa ?
Nuot on "otteita" kyseisestä glykolivuodosta, mutta kyseessä pienempi kone . . .
Itse en ole kummankaan konehuoneeseen "silläsilmällä" kurkkinut joten jos koneilla ei ole yhtäläisyyksiä, unohda koko viesti . . .
-
Pitääpä tarkastella muitakin mahollisia vuotopaikkoja, käytin tuota kiertovesi pumppua ja yritin kahtoo vuotaako, mutta ei kyllä vuotoa näkyny, vaikkakin letku liitoksissa tuota punasta töhnää onkin.
-
Pitääpä tarkastella muitakin mahollisia vuotopaikkoja, käytin tuota kiertovesi pumppua ja yritin kahtoo vuotaako, mutta ei kyllä vuotoa näkyny, vaikkakin letku liitoksissa tuota punasta töhnää onkin.
Yleensä sitä enemmän vuotoa, mitä kylmempi on.