Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Vetoautot => Aiheen aloitti: Jamomo - 18.11.2013 kello on 15:32
-
Heips.
Onkos palstalla ketään Ford gurua? ;)
Olisin kovin kiinnostunut otsikon mukaisesta foortista mutta kun 2l konetta on myös 130 ja 140 heppaisena versioina. Onko tuo 115hv aivan laiska vaunun vetoon . Yleensäkin kiinnostaa koneiden erot? Koittanut googlettaa mutta eipä tuosta tiedon valtavirrasta tahdo löytyä mitään vertailu kelpoista tietoa :o
-
Vääntökäyrät jos löydät niin nehän kertoo jo jotain.
-
Kaho tuolta > http://towcar.eu/
-
Aikoinaan 2008 kun koeajoin ko. foordin (farkkuna), niin päällimmäiseksi tunteeksi jäi se että oli kuin pakettiautoa olisi ajanut. Todella lyhyet vaihteet (=vetoalue kapea), tuntui että kokoajan sai olla vispaamassa vaihdetta.
-
Olen Voorteilla ajellut enemmänkin ja ei ole juurikaan pahaa sanottavaa. Tarkkaa käsitystä minulla ei ole moottorien eroista 115/130/140 hv, mutta käsittääkseni kaikkia malleja ei ole ollutkaan virallisessa tuontiohjelmassa (130 hv?). Faceliftin jälkeen v. 2010 moottorivaihtoehdot olivat vain 140 ja 163 hp.
115 hv:n moottorista löytyy 280 nm joten se on varsin maltillisesti viritetty. Pienellä lastutusoperaatioll a saadaan se 140 hv ja +300 nm. Samaan aikaan myynnissä olleesta vanhemmasta 1,8 tdci versiosta löytyi jo 320 nm.
Hinta-/laatusuhteeltaan parhaita autoja. Edullisia ylläpitää sekä huollattaa. Tilaa löytyy enemmän kuin muista paljon kalliimmistakin autoista.
Uudemmilla diesel Mondeoilla on vetopainotkin jo 2000 kg vaikka auto on sama kuin sinun harkitsemasi malli. Siinä lienee 1800 kg ? Autolla on hyvä vetää vaunua ja nuo tehotkin riittävät.
Jakohihna kannattaa vaihtaa hyvissä ajoin. Vaihtoväli on kilometreissä 200 tkm. Aikarajaa en muista mutta joitakin tapauksia tuttavapiirissäni (ammattipuolella) on ollut että hihna on pamahtanut ennen vaihtoaikaa.
-
Aikoinaan 2008 kun koeajoin ko. foordin (farkkuna), niin päällimmäiseksi tunteeksi jäi se että oli kuin pakettiautoa olisi ajanut. Todella lyhyet vaihteet (=vetoalue kapea), tuntui että kokoajan sai olla vispaamassa vaihdetta.
Oletko varma että kyse ei ollut juuri tuosta 1,8 tdci mallista ?
-
Oletko varma että kyse ei ollut juuri tuosta 1,8 tdci mallista ?
Voi olla tuokin.
-
Voi olla tuokin.
Arvelin näin koska juuri nuo mainitsemasi ominaisuudet kuuluivat juuri tuohon 1,8 tdci malliin.
-
Olen Voorteilla ajellut enemmänkin ja ei ole juurikaan pahaa sanottavaa. Tarkkaa käsitystä minulla ei ole moottorien eroista 115/130/140 hv, mutta käsittääkseni kaikkia malleja ei ole ollutkaan virallisessa tuontiohjelmassa (130 hv?). Faceliftin jälkeen v. 2010 moottorivaihtoehdot olivat vain 140 ja 163 hp.
115 hv:n moottorista löytyy 280 nm joten se on varsin maltillisesti viritetty. Pienellä lastutusoperaatioll a saadaan se 140 hv ja +300 nm. Samaan aikaan myynnissä olleesta vanhemmasta 1,8 tdci versiosta löytyi jo 320 nm.
Hinta-/laatusuhteeltaan parhaita autoja. Edullisia ylläpitää sekä huollattaa. Tilaa löytyy enemmän kuin muista paljon kalliimmistakin autoista.
Uudemmilla diesel Mondeoilla on vetopainotkin jo 2000 kg vaikka auto on sama kuin sinun harkitsemasi malli. Siinä lienee 1800 kg ? Autolla on hyvä vetää vaunua ja nuo tehotkin riittävät.
Jakohihna kannattaa vaihtaa hyvissä ajoin. Vaihtoväli on kilometreissä 200 tkm. Aikarajaa en muista mutta joitakin tapauksia tuttavapiirissäni (ammattipuolella) on ollut että hihna on pamahtanut ennen vaihtoaikaa.
Tässä lastutustietoa. Thumb http://www.voimaa.com/fin-fin/lastutus/10/ford/scroll--102/
-
Uusimmassa Tuulilasissa on uusinta jostain -07 farkkutestistä, jossa mukana Mondeo. Lienee samaa mallia, kuin -08.
En muista, millä koneella on testissä mukana.
-
Uusimmassa Tuulilasissa on uusinta jostain -07 farkkutestistä, jossa mukana Mondeo. En muista, millä koneella on testissä mukana.
2-litraisella bensallahan se.
-
Kannattaa selvittää tuo mondeon 1.8tdci vetokyky.
Minä olen lukenut kahdesta eri mondeosta rekisteriotteesta, joiden kone oli 2.0 tdci 140 hv, että vetokyky oli niissä 2000 kg
-
Kiitokset :laugh:
Tuosta sai hyvää osviittaa kyseisestä merkistä Thumb