Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Vetoautot => Aiheen aloitti: K.E.V - 15.11.2013 kello on 09:03
-
MB ML (4-syl.), vm.-13 2950kg
MB ML (6-syl.), vm.-13 3500kg
MB ML (AMG), vm.-13 3050kg
MB GLK (4-syl.), vm-13 2400kg (200CDI 2000kg)
MB GLK (6-syl), vm.-13 2500kg
MB C, vm.-13 1800kg
Oli kysymys henkilöautoista, hänen alkuperäislistassak aan ei ollut maastureita.
Ainakin näin käsitin ?
-
Oli kysymys henkilöautoista, hänen alkuperäislistassak aan ei ollut maastureita.
Ainakin näin käsitin ?
Maasturi on yleensä henkilöauto, ainakin minun käsityksen mukaan. Maastohenkilöauto oli ainakin joskus pitempi nimitys ko autolle
-
^
Lähes kaikki matkailuautot ovat M1 luokan henkilöautoja... jopa 12tn vehkeetkin. :D
Uskoisin tarkoitetun tavan sedan, hatchback, farkku vekottimia :)
-
Ford Galaxy 2.8 vm 2001-2005 2000 kg
Myös jo 1. sukupolven Galaxy / Sharan / Alhambra 2.8i VR6 on samat 2.000kg Thumb
Mutta siis henkilöauto rungoltaan vai ha papereissa? Meinaan about mistä tahansa pakustakin saa ha:n lisäämällä sinne jakkarat ja suorittamalla täyden autoveron. Ja näillä sitten saakin about järjestäin repiä myös tuon 2.000kg 8)
-
kyllä minusta maasturitkin on henkilöautoja, ainakin ne sellaiset leikkimaasturit kuten honda cr-v:t ;)
-
Täältä voi täydentää listaa ;D
http://www.uktow.com/towing%20capacity.asp
-
kyllä minusta maasturitkin on henkilöautoja, ainakin ne sellaiset leikkimaasturit kuten honda cr-v:t ;)
Ja esin Mitsun Pajero (pidempi malli) on ohjekirjan mukaan stw, eli farmarimalli ;)
-
MB E Sedan vm 02- 1900 kg
MB E Farmari vm 02- 2100 kg
Myös vanhemmassa E-sarjassa (W210) vetokyky ylittää 1800kg. Ainakin farmareilla. Jostakin syystä automaattilaatikoll a se on suurempi (2100kg) kuin manuaalilla (1900kg).
-
Lähes kaikki matkailuautot ovat M1 luokan henkilöautoja... jopa 12tn vehkeetkin. :D
No, ei nyt viilata :D :laugh:
Uskoisin tarkoitetun tavan sedan, hatchback, farkku vekottimia :)
Samoin Thumb
-
Maasturi on yleensä henkilöauto, ainakin minun käsityksen mukaan. Maastohenkilöauto oli ainakin joskus pitempi nimitys ko autolle
Hän kirjoitti toisessa ketjussa, siihen perustelin ;D
Seuraava auto jonka minä vaihdan, on vetokyvyn oltava yli 2000 kg ja auto ei saa olla maasturi. Siinä kriteerit.
-
bmw 530d e60/61 2000kg.
-
Riittää vetokyky ja voima ;) :D
http://www.volvotrucks.com/trucks/finland-market/fi-fi/trucks/Volvo-FH16/Volvo_FH16/Pages/Introduction.aspx
-
Yllättäen Ford Mondeo tdci on myös 2000 kg luokassa. Jos uusista autoista etsii niin harvassa tuon hintaluokan vehkeessä on noin hyvät vetopainot. Ei ainakaan heti tule mieleen.
-
Tai jos mennään hybrideihin, niin yllättävän monessa max. vetopaino = 0 kg :o Vaikka tasan saman korin polttomoottori-versiolla voikin repiä 1500+kg nyyttiä = olkaa tarkkana kun sitä uutta autoa hommaatte, jos meinaatte sitä veturina käyttää ???
-
Tai jos mennään hybrideihin, niin yllättävän monessa max. vetopaino = 0 kg :o
No tuossa meidän Hybridissä vetopaino on hurjat 345 kg !!! ;D ..... mutta eipä haittaa ei, ei ole tullut vedettyä henkilöautolla mitään koko sen aikana mitä mulla on ajokortti ollut taskussa, eipä ole ollut missään autossa edes sitä vetokoukkuakaan joten aina on lainattu pakettiautoa jos on ollut tarvetta jotain isompaa kuljettaa.
Ja se syy miksi Toyota ei anna vetää mitään raskaampaa on sen peruutusvaihde, eteenpäin voitaisiin vetää vaikka samaa vetopainoa kuin normibensamoottorin voimin mutta ongelma tulisi sitten peruutettaessa, varsinkin jos peruutetaan ylämäkeen, koska silloin mennään vain ja ainoastaan sähkömoottorin voimin.
-
mutta ongelma tulisi sitten peruutettaessa, varsinkin jos peruutetaan ylämäkeen, koska silloin mennään vain ja ainoastaan sähkömoottorin voimin.
Olenkin aina ihmetellyt miksi tuo vetopaino on nuinkin onneton, tai jopa kokonaan veto-hommat kielletty, mutta aika loogiseltahan tuo kyllä kuulostaa, näin ainakin Tojossa ::)
-
Subaru Forester 2.0X Vapari bensa.
2000 kg vetopaino
Hyvin jaksaa, mutta bensaa palaa tietty enemmän.
Dieseli maksanee vetoautona itsensä josssain kohdin.
-
http://www.ajovalo.net/Vaunupainot2.htm Tuosta listasta Ford Fiesta 1.3 siitä kunnon veturi Thumb Vetopaino jarrullinen tai jarruton 100kg (http://www.easyfreesmileys.com/smileys/lol-045.gif) (http://www.easyfreesmileys.com/facebook-smileys.html)
-
Mulla oli muinoin 109" Lantikka. Rekisteriotteessa luki, että ilman jarruja 1000kg, jarrullinen 2000kg ja jos jos olisi käyttänyt konttorilla olisi saanut 4000kg. ;D
-
Subaru Forester 2.0X Vapari bensa.
2000 kg vetopaino
Hyvin jaksaa, mutta bensaa palaa tietty enemmän.
Dieseli maksanee vetoautona itsensä josssain kohdin.
Jokos olet vetänyt Forella? Minkälaista kuormaa ja minkäverran on bensaa niellyt? Uudessa caravan lehdessä diesel outback oli vetohommissa vienyt 12 litraa, joka on likimain sama kuin mun bensa outback. Joten ei se dieselkään välttämättä helpotusta tuo.
Listaan vielä:
Saab 9000 2.3T - 1800kg
-
Mercedes W124 300 diseli. farkkussa oli 1900kg :)
-
Pähkäilin tuossa oman autoni kanssa ja selailin ohjekirjaa.Ohjekirj a ilmoitti vetokyvyksi "katso rekisteriote,suurin kytkentämassa."Jos max kytkentä.massa on 2000kg,paljonko se todellisuudessa on jos kärry painaa sen 2t ja on tuollainen normi 2.50m leveä ja 2,60 korkea ilmastointilaitteen kanssa.Eikö siihen painoon pitäis vielä lisätä se ilmanvastus joka tuollaisen seinän hinaamisesta aiheutuu?Polttoaineen kulutuksessa se kuitenkin on noin 6l/100km. :o
Hyndai Santa Fee 2000kg autom.
2500kg manual
-
http://www.ajovalo.net/Vaunupainot2.htm
-
http://www.ajovalo.net/Vaunupainot2.htm
Toistakymmentä vuotta wanhaa tietoa.
-
Mulla oli muinoin 109" Lantikka. Rekisteriotteessa luki, että ilman jarruja 1000kg, jarrullinen 2000kg ja jos jos olisi käyttänyt konttorilla olisi saanut 4000kg. ;D
Tuon otteen haluaisin nähdä tuon mainitsemasi 1000kg:n osalta... Samoin toki se 4000kg massan myös. Tuon välissä olevan pari tonnia uskon helposti.
-
Pähkäilin tuossa oman autoni kanssa ja selailin ohjekirjaa.Ohjekirj a ilmoitti vetokyvyksi "katso rekisteriote,suurin kytkentämassa."Jos max kytkentä.massa on 2000kg,paljonko se todellisuudessa on jos kärry painaa sen 2t ja on tuollainen normi 2.50m leveä ja 2,60 korkea ilmastointilaitteen kanssa.Eikö siihen painoon pitäis vielä lisätä se ilmanvastus joka tuollaisen seinän hinaamisesta aiheutuu?Polttoaineen kulutuksessa se kuitenkin on noin 6l/100km. :o
Hyndai Santa Fee 2000kg autom.
2500kg manual
Jos max. Kytkentämassa on 2000kg se on todellisuudessa max. 2000kg +sallittu aisapaino.
-
Tuon otteen haluaisin nähdä tuon mainitsemasi 1000kg:n osalta... Samoin toki se 4000kg massan myös. Tuon välissä olevan pari tonnia uskon helposti.
Valitettavasti ei taida yhtään olla enää arkistoissa. :( Mutta, silloin kun homma pelasi vielä käsipelillä ja jarruton sai olla 50% omasta painosta, niin joku oli sinne tietoihin naputellut 1000kg. Hetken aikaa oli sittten voimassa sellainen sääntö, että nelivedolla sai kiskoa 200%, sitä en käyttänyt hyväksi :D
-
Jaa, siis sen verran vanha asia ;D Nyt uskon Thumb
-
Valitettavasti ei taida yhtään olla enää arkistoissa. :( Mutta, silloin kun homma pelasi vielä käsipelillä ja jarruton sai olla 50% omasta painosta, niin joku oli sinne tietoihin naputellut 1000kg. Hetken aikaa oli sittten voimassa sellainen sääntö, että nelivedolla sai kiskoa 200%, sitä en käyttänyt hyväksi :D
Minulla oli henkilöautoksi rekisteröidyssä jenkkifarkussa vm -82 2000kg sekä jarruton että jarrullinen. Olisikohan siinä ollut vielä maininta ristikytkennästä. Jarruttomia yli 750kg painavia kärryjä ei silloin enää taidettu hyväksyä.