Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Lämmitys ja ilmastointi => Alde => Aiheen aloitti: Muumuupapa - 5.10.2013 kello on 12:56
-
Alde syttyy hyvin kaasulla ja lämpenee noin 5-10 minuuttia, jonka jälkeen liekki samuu eikä syty enää heti uudelleen. Kun jonkin aikaa odottelee ja painaa pakkosyötön päälle, saa liekin taas syttymään ja hetkeksi lämmittämään.
Mistäköhän kannattaisi aloittaa vianetsintä?
-
Alde syttyy hyvin kaasulla ja lämpenee noin 5-10 minuuttia, jonka jälkeen liekki samuu eikä syty enää heti uudelleen. Kun jonkin aikaa odottelee ja painaa pakkosyötön päälle, saa liekin taas syttymään ja hetkeksi lämmittämään.
Mistäköhän kannattaisi aloittaa vianetsintä?
vaikuttaako lämmön säätimen asento paloaikaan?
ettei vain ois pilottiliekin suutin tukossa?
-
Kun pannu on ollut jonkin aikaa käyttämättömänä, syttyy pilottiliekki heti ja jää palamaan kun säädintä on pidetty pohjassa noin kymmenen sekunnin ajan. Vaikka säätimen jättäisi sytytysasentoon sammuu pilottiliekki noin kymmenen minuutin kuluttua. Tämän jälkeen se palaa ainoastaan kun säädintä pidetään pohjaan painettuna mutta ei jää enää palamaan säätimen vapauttamisen jälkeen.
Jos pilottiliekin palaessa säädintä kierretään siten, että pääpoltin sytyy, jää paloaika lyhyemmäksi. Laitteesta kuuluu naksahdus ja molemmat liekit sammuvat hetken kuluttua.
-
Kun pannu on ollut jonkin aikaa käyttämättömänä, syttyy pilottiliekki heti ja jää palamaan kun säädintä on pidetty pohjassa noin kymmenen sekunnin ajan. Vaikka säätimen jättäisi sytytysasentoon sammuu pilottiliekki noin kymmenen minuutin kuluttua. Tämän jälkeen se palaa ainoastaan kun säädintä pidetään pohjaan painettuna mutta ei jää enää palamaan säätimen vapauttamisen jälkeen.
Jos pilottiliekin palaessa säädintä kierretään siten, että pääpoltin sytyy, jää paloaika lyhyemmäksi. Laitteesta kuuluu naksahdus ja molemmat liekit sammuvat hetken kuluttua.
Veikkaan, että liekintunnistus capillaariputki on löysällä, siis venttiilin päästä. Kannattaa tarkistaa. Thumb
-
Veikkaan, että liekintunnistus capillaariputki on löysällä, siis venttiilin päästä. Kannattaa tarkistaa. Thumb
ellei oo,ni sitt anturinvaihto putkineen... ny oli hyvä kuvaus viasta Thumb
-
Kun sytytät pannun niin pilottiliekin syttyessä ja kun vapautat painamisen syttyykö pääliekki silloin vai jääkö pilotille?
-
Kun sytytät pannun niin pilottiliekin syttyessä ja kun vapautat painamisen syttyykö pääliekki silloin vai jääkö pilotille?
Jää pilotille. Pääliekki syttyy vasta kun säädintä on kierretty asteikolla 1-7 kohtaan 1. Pääliekin syttyessä pilottiliekki sammuu sekunniksi ja syttyy heti uudelleen.
Mihin kohtaan tämä kapillaariputki venttiilillä tulee? Onko se ohut kupariputki?
-
Jää pilotille. Pääliekki syttyy vasta kun säädintä on kierretty asteikolla 1-7 kohtaan 1. Pääliekin syttyessä pilottiliekki sammuu sekunniksi ja syttyy heti uudelleen.
Mihin kohtaan tämä kapillaariputki venttiilillä tulee? Onko se ohut kupariputki?
Kun sytytät lämmittimen niin laitat valinnan johonkin noin 3:nen kohdalle jolloin pääliekki syttyy, ei sitä nolla asennossa sytytetä. Liekin tunnistus putki menee venttiilin alaosaan, minulla ei ole kuvaa sijoituksesta. Epäilen, että venttiilin männän päässä on likaa jolloin mäntä ei nouse tarpeeksi. Suihkuta wd-40:stä käynnistysakselin juureen paljon, saattaa auttaa asiaan.
-
Ylikuumenemis suoja viallinen arvaan...
-
Kun sytytät lämmittimen niin laitat valinnan johonkin noin 3:nen kohdalle jolloin pääliekki syttyy, ei sitä nolla asennossa sytytetä.
Säätimessä on erillinen tähdellä merkitty sytytysasento nollan ja ykkösen välissä. Muussa kohdassa se ei syty.
-
Kiristelin kaikki putket, suihkuttelin WD-40 akselin juureen ja ilmasin vielä nestekierron. Nyt on lämpö pysynyt päällä koko aamun, joten taitaa toimia.
Kiitokset avusta!