Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Matkailuautot => Kori ja alusta => Aiheen aloitti: Oulaa - 1.10.2013 kello on 21:21
-
Onko tuo lämmityslaitteen säätimen termostaatti rikki ?
Kylmäästä kun lähtee niin tulee lämmintä kunhan moottori lämpiää .
Kun ohjaamoon on lämpöä saatu alkaa puhaltamaan suorastaan kylmää ilmaa aika ajoin.
Pari napsua kun laittaa lämpöä lisää niin taas tulee jonkin aikaa lämpöä kunnes kohta taas muuttuu puhallus ihan kylmäksi .
Ja sitten toistenaki .
Käsikirja ei anna mitään ohjetta saako tai voiko talvella käyttää viimasuojaa nokalla .
Edes nyt maagisella kahden asteen pakkaasella ei moottorin lämpö tahdo nousta samaan kuin kesällä,
ei eds vebasto päällä ajaessa .
-
Onko tuo lämmityslaitteen säätimen termostaatti rikki ?
Kylmäästä kun lähtee niin tulee lämmintä kunhan moottori lämpiää .
Kun ohjaamoon on lämpöä saatu alkaa puhaltamaan suorastaan kylmää ilmaa aika ajoin.
Pari napsua kun laittaa lämpöä lisää niin taas tulee jonkin aikaa lämpöä kunnes kohta taas muuttuu puhallus ihan kylmäksi .
Ja sitten toistenaki .
Käsikirja ei anna mitään ohjetta saako tai voiko talvella käyttää viimasuojaa nokalla .
Edes nyt maagisella kahden asteen pakkaasella ei moottorin lämpö tahdo nousta samaan kuin kesällä,
ei eds vebasto päällä ajaessa .
Onhan jäähdyttimessä tarpeeksi nestettä. Jos vajaa niin monasti juuri sisäpuhallus ekana ilmasee. Toinen epäilys moottorin termostaatti. Kolmantena ite säädin. Tai jumiiko kennon kiertoa hoitava venttiili.
-
eli antaako Fiat Ducato 2,3 jtd tasaisen lämminilma puhalluksen lämmityslaitteesta vai seilaako lämpö jopa kylmäksi välillä ????????????????????
-
Termostaatti..
-
jos moottorin lämmöt ei tipu samalla kun kylmää tulee niin tuskin termostaatti.
onko fiatissa ohjattu lämmönsäädössä ilmaa vai nestettä, jos ilmaa niin toimiiko läpät vaijerilla vai alipaineella,
joskus vain oli jossakin autossa vastaava vika ja syynä alipaineohjattu läppä ja vuoto järjestelmässä
-
voisiko joku Fiatin omistaja pliiiiiissss :-* :'( kerto että tuleeko se ilmavirta lämpöisenä vai katkooko säädin sen lämpötilan kylmäksiiiiiiiiiiii iiii
esim Mersu 200 riselisäämme ei todellakaan ole säätö noin karkea kuin Fiatissa .
Pitkään ajoin Citroen Xsaralla joka kanssa antoi saman tyyppisesti lämpöä kuin Fiatti
Mutta tämän Fiattimme säätö on tosi karkeaa joten kysyn siksi kun en ole muita Fiatteja kokeillut.
Peruskoulutukseltan i olen autonasentaja niiltä ajoilta kun meitä opetetiin korjaamaan autoja ::)
ei pelkästään vaihtamaan osia ja lukemaan diaknoosia tai päivvastoin :-X
-
voisiko joku Fiatin omistaja pliiiiiissss :-* :'( kerto että tuleeko se ilmavirta lämpöisenä vai katkooko säädin sen lämpötilan kylmäksiiiiiiiiiiii iiii
Mutta tämän Fiattimme säätö on tosi karkeaa joten kysyn siksi kun en ole muita Fiatteja kokeillut.
Peruskoulutukseltan i olen autonasentaja niiltä ajoilta kun meitä opetetiin korjaamaan autoja ::)
ei pelkästään vaihtamaan osia ja lukemaan diaknoosia tai päivvastoin :-X
Minulla fiat 2,8 idtd vm-99 ja siinä kun asettaa joko 1-4 asentoa puhaltimelle ja sitten sen lämmön säätimen vaadittavaan kohtaan, niin pukkaa tasaseen sen mitä pyytää..ei katko ei.
Paitsi kun talvella 5 vaihteella MENNÄ KÖRÖTTELEN TASASEEN 80km ILMAN vetoja niin lämpö putoaa koneessa niin että se vaikuttaa jo sisälämpöön..
-
Minulla fiat 2,8 idtd vm-99 ja siinä kun asettaa joko 1-4 asentoa puhaltimelle ja sitten sen lämmön säätimen vaadittavaan kohtaan, niin pukkaa tasaseen sen mitä pyytää..ei katko ei.
Paitsi kun talvella 5 vaihteella MENNÄ KÖRÖTTELEN TASASEEN 80km ILMAN vetoja niin lämpö putoaa koneessa niin että se vaikuttaa jo sisälämpöön..
Kiitos !
-
Minulla fiat 2,8 idtd vm-99 ja siinä kun asettaa joko 1-4 asentoa puhaltimelle ja sitten sen lämmön säätimen vaadittavaan kohtaan, niin pukkaa tasaseen sen mitä pyytää..ei katko ei.
Paitsi kun talvella 5 vaihteella MENNÄ KÖRÖTTELEN TASASEEN 80km ILMAN vetoja niin lämpö putoaa koneessa niin että se vaikuttaa jo sisälämpöön..
Webasto avuksi..