Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Vetoautot => Aiheen aloitti: Dorotea - 3.03.2011 kello on 13:23
-
Jokaisella varmasti on öljyä auton moottorissa, toivottavasti ainakin, mutta minkälaista?
Ja miksi olette päätyneet juuri siihen käyttämäänne tuotteeseen?
Mulla autossa voitelusta huolehtii Mobil 1 5W-50, ja varmaankin siksi, että pitkät kokemukset
ovat olleet hyviä tästä tuotteesta. Murheita ei ole ollut. Vaihtoväli on 20000 km.
-
Kulkimessa on sama kuin sinulla. Nuihin muihin louskuihin (Pökötti, Sitikka) olen silloin tällöin jotakin huitassut, jos olen muistanut. Vaihtoväli kulkimessa 10000km. Ei tarvitse tätä öljyä lisätä vielä tällä vaihtovälillä. Muuta merkkiä kyllä. :D
-
mulla on tollasta Q8 T500 15W-40 pajeron konees onvähentänyt öljyn syömistä.
Mopilin 15W-40 se tykkäs syödä aika hyvin. Kaveri ehdotti et koitaitat tota Q8 T500 15W-40 ja olen ollut tyytyväinen
-
Jokaisella varmasti on öljyä auton moottorissa, toivottavasti ainakin, mutta minkälaista?
Ja miksi olette päätyneet juuri siihen käyttämäänne tuotteeseen?
Mulla autossa voitelusta huolehtii Mobil 1 5W-50, ja varmaankin siksi, että pitkät kokemukset
ovat olleet hyviä tästä tuotteesta. Murheita ei ole ollut. Vaihtoväli on 20000 km.
Tuota Mobilia tykkäsin käyttää aiemmin, mutta nykyään tahtovat suositella tuohon koneeseen Castrol 0W-40 öljyä ja sitä olen antanut laittaa jota asiantuntijat haluaa.
-
Mulla 200d Marsu kulutti ja savutti kylmänä Mobil 1:sellä, vaihdoin Valvolinen semi-synthetic Max-Lifet ja loppu savutus! Huom autolla rullattu yli 750 000 samalla koneella ja täysin kunnossa.
Chevy v6:ssa on GM:n mineraaliöljyt 10w-30 ja toimii sillä hyvin
Farmarimarsussa on jotku Castrolin litkut jotka vaihtuu nyt keväällä maxlifeen.
Vito marsussa on Mobilin 1:set huom öljytilavuus 8,5 litraa.
Muissa vekottimissa myös Max-lifet
Ai niin ja Peugeotissa Mobil ykköset...
-
Jokaisella varmasti on öljyä auton moottorissa, toivottavasti ainakin, mutta minkälaista?
Ja miksi olette päätyneet juuri siihen käyttämäänne tuotteeseen?
Mulla autossa voitelusta huolehtii Mobil 1 5W-50, ja varmaankin siksi, että pitkät kokemukset
ovat olleet hyviä tästä tuotteesta. Murheita ei ole ollut. Vaihtoväli on 20000 km.
Samaa käytetään täälläkin.
-
Bravon Mjet koneessa Neste City Pro 1, 5 W 50, hyvin on pelittänyt kovillakin pakkasilla. Vaihtoväliä olen hiukan lyhentänyt, vain n 24 000 km kerralla. (Vaihtoväli tässä vanhemmassa dieselissä "vain" 30 tkm)
Mareassa Mobil 1 RF 5 W 50 jotenkin startin pyöräytys on ihan kovimmilla pakkasilla alkuun hidas, hyvin on silti lähtenyt. Mareassa vaihto puolta tiheämpään, ajoa tulee vuodessa noin vaihtovälin (15 tkm) verran.
-
Meil on scudossa ollut maahantuojan toimesta teboilin super hpd öljyä, olen laitattanut sinne myös mobilin öljyä ja nesteen vastaavaa. 10000 välein vaihdettu, sillä välillä ei ole millään öljyllä pahemmin kuluttanut, ja kaikilla on hyvin käynyt.
Eli en valkkaa öljylaatua, vaan otan sitä mitä on tarjolla siellä missä satun vaihdattaan.
-
Eikö kellään ole enää autoja joissa on Dukaton kone, 2,5 litran, turbolla tai ilman. Mikä öljy niissä on hyvä (ei kuluta). ;)
-
Eikö kellään ole enää autoja joissa on Dukaton kone, 2,5 litran, turbolla tai ilman. Mikä öljy niissä on hyvä (ei kuluta). ;)
Niin mitäs muuta olette käyttäneet vanhoissa dieseleissä? Valvo Max life mainittiin ´hyvänä.
-
Kaikissa kulkimissa käytössä Mobil 3000 :)
Hymerissä tuntuu pysyvän sisällä ;)
-
Eikö kellään ole enää autoja joissa on Dukaton kone, 2,5 litran, turbolla tai ilman. Mikä öljy niissä on hyvä (ei kuluta). ;)
Ei ole enää, oli joskus. Nesteen 15 W 40 oli siihen hyvä, vaatii lämmityksen käyttöä sitten talvella (aina)
-
mobil 3000 moottorissa, jakolaatikkoon ja periin meni mobilia kans
-
Ducato 2.8 on en tiedä mitkä oljyt on sisässä tarra on että olis helixit mut en ole varma,katotaan mitä kaupasta löytyy kun tulee vaihdon aika,
auto hommattu 3pv sitten.
-
Gahpir kyseli että mitä vanhaan diisseliin, niin vastaan että tätä:
mulla on tollasta Q8 T500 15W-40 kone onvähentänyt öljyn syömistä.
Sitä siis tuossa meidän vanhassa pahassa 2,5 l turbo Pajerossa (-88) on :D
-
Niin mitäs muuta olette käyttäneet vanhoissa dieseleissä? Valvo Max life mainittiin ´hyvänä.
Vanhoista dieseleistä kun puhutaan, niin mulla oli sama Mobil 1 RF 5W-50 vanhassa Volvossa, 740 GLE, jolla oli ajettu vaihtaessani sen 570000 km.
Uusi omistaja kertoi lukeman ollessa yli 600000km. ettei kone vielä syönyt öljyä vaan toimi hyvin.
Tuli mieleen, että vaihdoinko sen liian aikaisin? :D
-
Ittellä volkkarissa on huollon laittamaa Longlife öljyä. Laskusta ei käy ilmi mitä merkkiä on mutta ei se paljon kiinnosta.
Hyvin tuntuu moottorissa pysyvän kun ei paljon tarvii lisäillä huoltojen välillä.
On ne ihme öljyjä.
Kesä / harraste autossa ( ja vaunun veturissa) mineraali 10w-30w, merkkiä mitä sattuu halvalla saamaan.
Sen vaihdan itse syksyllä ja keväällä. Omistajan käsikirja kehoittaa vaihtamaan 3000 mailin välein.
Suodattimen vaihdan keväisin.
-
Gahpir kyseli että mitä vanhaan diisseliin, niin vastaan että tätä:
Sitä siis tuossa meidän vanhassa pahassa 2,5 l turbo Pajerossa (-88) on :D
En minä nyt sentään noin vanhaa tarkoittanut, vaan 89 mallia ;D
15W voi olla vahvaa tököttiä pakkasella, lämmitystä vaatinee.
Nyt tosin pitäis vaihtaa öljyt 400 000 ajettuun Mondeoon.
-
Mitä? Mobilin ralli formulaa, miksi? oli kesällä Tarjoustalossa tarjouksessa, otin 6 purkkia.
-
VW "söi" ennen Castrolin SLX:ää, joka on aika kallista.
Mobil 1 ESP (http://www.mobil1.fi/tuotteet/mobil-1-esp-formula-5w-30.aspx) on halvempaa ja sitä kuluu vähemmän - onko sitten hyvä vai huono asia, en tiedä. Luokitukset siinä on kunnossa, mikä on VW:n dieseleissä tarkasti katsottava asia.
-
Dukato 2,8 idtd alla ja ajettu 138tkm, ölpät vaihdettu keväisin ja joskus syksyllä,vaihto väli n10000km yleensä motonetin 5-50W täys synteettiset.
Eikä ole tarvinnut lisäillä, toki pientä olpän kulumista pitää olla, eihän se muuten voitele.
-
Siis onko väliä ja miksi jos käyttää diiseliin tarkoitettua täys synteettistä 5-40W öljyä bensa koneessa.
Ajankohtainen kysymys näin keväällä, kun on tuota ölpän vaihtoa 4 autoon tekeillä josta yksi tuo bensa kone.
Edit: Yhdistetty kaksi peräkkäistä öljykeskustelua saman otsikon alle.
- Alan
-
Joskus olen kuullut sanottavan, että jos käytettyyn bensa autoon laittaa dieseliin tarkoitettua öljyä, niin se "pesee" moottorin voitelujärjestelmän mömmöt liikkeelle. "Puhtaaseen" (koneremontin jälkeen) koneeseen se käy. :o
-
^
Delvac tekee tuon erittäin tehokkaasti, kokemusta on helvetisti ajetusta vanhasta Golfista, enkä suosittelisi. Tai ainakin suodatin pitää vaihtaa pian.
-
Niin mitäs muuta olette käyttäneet vanhoissa dieseleissä? Valvo Max life mainittiin ´hyvänä.
Max life oli Waarin Ducatossa ja nyt on Scudossakin kun mittariin vaihtui yli 100000tkm, toinen 5 litranen menossa.
Ei pahaa sanottavaa ei juurikaan tikussa pinta laske, tosin vaihdan suosituksesta 20tkm huolimatta 10tkm välein.
-
Bravon MJETissä Neste City Pro, noin 22-24 tuhannen vaihtovälejä on ajettu. 300000 olisi mutta ei ole yhtään täyttä ajettu. Senvarran paljon tulee vaunua vedettyä (viime vuonna noin 7000 km, tänä vuonnakin jo kohta 2000 km...)
-
Tuo Nesteen öljyhän se oli ainoa oikea Fiiattiin Delta-Auton aikaan, koetin saada eka huollossa Mobilia niin Nestettä vaan ehdottivat.... No nykyään Iisalmessa Fiatin huollon ollessa Hartikaisella Mobil on saanut jälleen sille kuuluvan ainoan oikean öljyn tittelin. ;D
-
Nesteen öljyä sen takia kun se on meidän korjaamolla pumpussa liipasimen takana ;)
-
tuota nii... tässä kohtaa täytyy tunnustaa ettei viskositeetistä ole mitään tietoa. Åström hoitaa...
-
Mää oon laittanut ranskalaisiin autoihini Totalia, kun se tuntuu jotenkin luonnolliselta.
Noihin saksalaisiin olen laittanut Mobilia, kun se tuntuu jotenkin miehekkäämmältä.
Moottoripyörään Castrolia, kun se tuntuu jotenkin sporttiselta.
Vanhoihin museovehkeisiin ehdottomasti peltikannusta Classik mineraaliöljyä Castrolia tai vastaavaa.
Tiedä sitten.. :)