Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Lämmitys ja ilmastointi => Alde => Aiheen aloitti: Topelius - 15.09.2013 kello on 13:14
-
Mistähän lähtis etsimään vikaa kun Alde ei edes yritä käynnistyä kaasulla. Näyttöön tulee teksti fan.
-
Veikkaus,että ilmaotto putki tukossa..
-
Pitääpä tarkistaa. Jämerä että hienosti toiminut omassa pihassa ja nyt kun piti tosi toimissa kokeilla kaasua, niin ei mitään eloa :-(
-
Pitääpä tarkistaa. Jämerä että hienosti toiminut omassa pihassa ja nyt kun piti tosi toimissa kokeilla kaasua, niin ei mitään eloa :-(
Sillohan ne yleensä sippaa,kun tarttis lämpöä.. ;)
-
Mistähän lähtis etsimään vikaa kun Alde ei edes yritä käynnistyä kaasulla. Näyttöön tulee teksti fan.
Missääs siinä on tuo pako/imuputki ?
Ettei olisi vettä röörissä?
-
Otin tuon pako/ imuputken irti. Ei ollut vaikutusta. Ei mitään eloa Aldella. Saako tuota mitenkään pakko käynnistettyä?
-
Enpä tiedä, ei ole tarttenut koskaan yritää.
-
Vettä ainakin tuli reippaasti niihin aikoihin kun Kalajärvelle tultiin. Ihan kuin jokin yhteys tuolla kosteudella olisi, jos kerta lähtiessä toimi.
Toisaalta kiusalliset sähköviat usein ilmenevät lämpötilavaihteluis sa, eli laitteet voivat toimia viileissä olosuhteissa mutta asumislämmössä tulee teknillinen tenkkapoo, ja päinvastoin.
Eihän nämä arviot tietenkään auta ongelmaa poistamaan mutta viisammat varmaan osaa neuvoa. :-\
-
Saako tuota mitenkään pakko käynnistettyä?
Ota ohjauspaneelin johto pääkortilta irti ja kytke nastat 2 ja 9 yhteen. Jos vika on kortilla niin pakkokäynnistys ei onnistu ja veikkaan, että vika on pääkortilla jos pannulla on jännite. Voihan vaunussa olla ikkuna raollaan.
-
Kiitos hyvästä neuvosta, mutta tyhmä kysymys että mistä tietää pääkortilla johdot 2 ja 9?
-
Kiitos hyvästä neuvosta, mutta tyhmä kysymys että mistä tietää pääkortilla johdot 2 ja 9?
http://www.flairartoclou.de/pdf/alde_3010_service.pdf
-
Mystistä. Nyt kun tuo imuilmaputki on ollut irti puoli päivää ja kokeilin nyt käynnistää Alden, niin lähti heti komeasti käyntiin. Olisko siis ollut kosteutta putkessa?
-
Niin, tuo FAN ilmoitus panelissa kertoo ensisijaisesti sen, että tuulettimen kierrosluku virheellinen/tai ei toimi ollenkaan. Ei se lähde käyntiin panelin ohittamalla jos tuo tuuletin ei toimi. Jos vika uusii niin tarkkaile yrittääkö pannu käynnistyä noin 5min kuluttua uudelleen jos et koske mihinkään sen jälkeen kun teksti FAN ilmestyy näkyviin.
-
Niin, tuo FAN ilmoitus panelissa kertoo ensisijaisesti sen, että tuulettimen kierrosluku virheellinen/tai ei toimi ollenkaan. Ei se lähde käyntiin panelin ohittamalla jos tuo tuuletin ei toimi. Jos vika uusii niin tarkkaile yrittääkö pannu käynnistyä noin 5min kuluttua uudelleen jos et koske mihinkään sen jälkeen kun teksti FAN ilmestyy näkyviin.
Joo, mulla oli aamusta lähtien pelkkä kaasu päällä ja odottelin että olisko tuo 5min odottelu auttanut.
-
Mystistä. Nyt kun tuo imuilmaputki on ollut irti puoli päivää ja kokeilin nyt käynnistää Alden, niin lähti heti komeasti käyntiin. Olisko siis ollut kosteutta putkessa?
Ei kai se pelkässä putkessa oleva kosteus vielä haittaa, mutta mihin asti se vesi voisi sitten päästä.
-
Kysäisin tuossa pakoputken paikkaa....
Katolla oleva päästää huomattavasti syvemmälle mikäli jotenkin pääsee hatunalta sisälle.
Voihan tuo vika johtua muustakin, toivotaan että katos lopullisesti Thumb
-
Kysäisin tuossa pakoputken paikkaa....
Katolla oleva päästää huomattavasti syvemmälle mikäli jotenkin pääsee hatunalta sisälle.
Voihan tuo vika johtua muustakin, toivotaan että katos lopullisesti Thumb
Tuo pakoputki on tuolla katolla näköjään samoin kuin Kabessa. Ainut että tässä on näköjään lyhyt putki katolla ja Kabessa noin 10-15cm korkeampi putki katolla.
-
Tuo pakoputki on tuolla katolla näköjään samoin kuin Kabessa. Ainut että tässä on näköjään lyhyt putki katolla ja Kabessa noin 10-15cm korkeampi putki katolla.
Kabe on talvivaunu, niin siinä on huomioitu, että lumi ei peitä piippua?
-
Kyllä se pitkäpiippukin kunnon lumisateessa jää lumen alle, ainakin kausipaikkalaisilla jotka ei kiipeä katolle. Meidänkin alueella muutamia silloin tällöin.
Onhan putken päässä hattu ehjänä?
-
Kyllä se pitkäpiippukin kunnon lumisateessa jää lumen alle, ainakin kausipaikkalaisilla jotka ei kiipeä katolle. Meidänkin alueella muutamia silloin tällöin.
Onhan putken päässä hattu ehjänä?
Eiks meillä ole toi putki vaunu kupeessa,eikä katolla ;)
-
On, mutta en sitä tässä yritä mainostaa vaan etsiä vikapaikkaa :-*
-
On, mutta en sitä tässä yritä mainostaa vaan etsiä vikapaikkaa :-*
Sama juttu ;) Oisko se kosteus tossa syynä?
-
Tuo pakoputki on tuolla katolla näköjään samoin kuin Kabessa. Ainut että tässä on näköjään lyhyt putki katolla ja Kabessa noin 10-15cm korkeampi putki katolla.
Lähteekö päälle jos pitää lämpöä päällä sähköllä vähän aikaa?
-
Ja veikkaanpa että tuota vaunua ei ole kaasulla ennen lämmitettykään, kun on ollut ainoastaan kesäkäytöllä kausipaikalla. Talvet ollu lämpöisessä hallissa.
Puhallin ainakin nyt toimii todella hiljaisesti. Ainoastaan kipinän ääni kuulu Aldesta.
-
Ja veikkaanpa että tuota vaunua ei ole kaasulla ennen lämmitettykään, kun on ollut ainoastaan kesäkäytöllä kausipaikalla. Talvet ollu lämpöisessä hallissa.
Puhallin ainakin nyt toimii todella hiljaisesti. Ainoastaan kipinän ääni kuulu Aldesta.
Thumb Anna olla yön päällä,ja katsele huomenna lisää ja testaile aldea ;)
-
Heitämpä minäkin tänne rikkani! voisiko olla ilmalukko! kosteat ja sateiset ilmat kun voivat tehä ilmalukon ja kaikki palava kun tarvii ilmaa...
-
Heitämpä minäkin tänne rikkani! voisiko olla ilmalukko! kosteat ja sateiset ilmat kun voivat tehä ilmalukon ja kaikki palava kun tarvii ilmaa...
Kyllä se puhallin hoitaa ilman vaihon, jos ollu pitkään käyttämäti ni moottorissa pikku hapettuma ja ei lähteny heti pyöriin, vähä ku temmelti lämmittimen kimpus ni sai kontaktia ja lähti pöhiseen..
-
Heitämpä minäkin tänne rikkani! voisiko olla ilmalukko! kosteat ja sateiset ilmat kun voivat tehä ilmalukon ja kaikki palava kun tarvii ilmaa...
Oli kyllä mielenkiintoinen mysteeri. Ainakin edelleen Alde on hienosti pöhissyt.... Olisi kyllä kiva keksiä syy moiseen.
-
Kyllä se puhallin hoitaa ilman vaihon, jos ollu pitkään käyttämäti ni moottorissa pikku hapettuma ja ei lähteny heti pyöriin, vähä ku temmelti lämmittimen kimpus ni sai kontaktia ja lähti pöhiseen..
Niin tai sitten piirilevyssä juotosmurtumia, etenkin sulakepitimet kannattaa tarkistaa. Kontaktihäiriö se on jos puhallin ei lähtenyt ollenkaan pyörimään. Puhallin moottorissa voi myös olla fetti rikki, jolloin se ei aina lähde päälle kun pysähtyy väärään asentoon.
-
Niin tai sitten piirilevyssä juotosmurtumia, etenkin sulakepitimet kannattaa tarkistaa. Kontaktihäiriö se on jos puhallin ei lähtenyt ollenkaan pyörimään. Puhallin moottorissa voi myös olla fetti rikki, jolloin se ei aina lähde päälle kun pysähtyy väärään asentoon.
Voisko noinkin uudessa vaunussa jo olla rikki?
-
Voisko noinkin uudessa vaunussa jo olla rikki?
Vuosimalli ei paljon paina, yksi hyvä talvi ja ajoittaista lämmitystä saa sen aikaan. Nykytinat on aivan paskaa.
-
Vuosimalli ei paljon paina, yksi hyvä talvi ja ajoittaista lämmitystä saa sen aikaan. Nykytinat on aivan paskaa.
Kun se lyijy on niin myrkkyä, niin myrkkyä... ::)
-
Joo huomattu on tuo tinan laatu. Volvon mittari näyttää taas tältä, vaikka muutama vuosi sitten tinattu kaikki liitokset uudelleen :-(
-
Vuosimalli ei paljon paina, yksi hyvä talvi ja ajoittaista lämmitystä saa sen aikaan. Nykytinat on aivan paskaa.
Just,just Pitäskö sit ruveta katselemaan uuta kuljinta jo ;) :D
-
Joo huomattu on tuo tinan laatu. Volvon mittari näyttää taas tältä, vaikka muutama vuosi sitten tinattu kaikki liitokset uudelleen :-(
No ompa huonoa tuuria :(
-
Just,just Pitäskö sit ruveta katselemaan uuta kuljinta jo ;) :D
Ei tarvitse, korjaus on helppoa. Thumb
-
Joo huomattu on tuo tinan laatu. Volvon mittari näyttää taas tältä, vaikka muutama vuosi sitten tinattu kaikki liitokset uudelleen :-(
Tossa voi vika olla siinä foolio kaapelissa, jos sellainen on, en tunne volvoa.
-
Ei tarvitse, korjaus on helppoa. Thumb
No hyvä ;)Mutta onko tosiaankin,niin että jos talvella lämmittää viikonloppusin,niin noin tapahtuu,sit :o
-
No hyvä ;)Mutta onko tosiaankin,niin että jos talvella lämmittää viikonloppusin,niin noin tapahtuu,sit :o
No sit jos toi on totta mä en ainakaan voita lotossa :laugh: ei silti en lottoa ikinä
Edit: Topeliuksen vaunua ei ole lämmitetty talvisin :P
-
No hyvä ;)Mutta onko tosiaankin,niin että jos talvella lämmittää viikonloppusin,niin noin tapahtuu,sit :o
tasanen lämpö on aina hyvä nille vehkeille...
Ja onneks viel on oikeeta lyijytinaa...
-
tasanen lämpö on aina hyvä nille vehkeille...
Ja onneks viel on oikeeta lyijytinaa...
Mullakin on, monta rullaa ;D
-
No sit jos toi on totta mä en ainakaan voita lotossa :laugh: ei silti en lottoa ikinä
Edit: Topeliuksen vaunua ei ole lämmitetty talvisin :P
inhottava väri valinta ;D
edit ei nii: mutt juotosviat on vissiinni aika yleisii jopa vanhois kunnon vehkeiss ;D
-
Ei nyt yliammuta, toi tina vaan murtuu lämmönvaihteluista, en tiedä, että millaisissa. Paljon olen kolvia niissä käyttänyt ja korjannut ne hopeatinalla, kun murtolujuus on hyvä. Thumb
-
No sit jos toi on totta mä en ainakaan voita lotossa :laugh: ei silti en lottoa ikinä
Edit: Topeliuksen vaunua ei ole lämmitetty talvisin :P
Vaunu joutuu nyt tottuttelemaan kylmään talveen, kun pää vaan katsokseen :-) Edellinen omistaja oli reissanut tuolla vaan kesällä kausipaikalla. Talvet tosiaan lämpimässä hallissa.
Vieläkin ihmettää kyllä tuo lämmitin, kun nyt se toimii taas kuin pitääkin.
-
Ei nyt yliammuta, toi tina vaan murtuu lämmönvaihteluista, en tiedä, että millaisissa. Paljon olen kolvia niissä käyttänyt ja korjannut ne hopeatinalla, kun murtolujuus on hyvä. Thumb
Elikkä talven jälkeen kolvi ja tina käteen,ja tehtaalle reklamaatiota ThumbKatsotaan nyt tässä tämä talvi,että tarviiko keväällä kolvia ;)
-
Vaunu joutuu nyt tottuttelemaan kylmään talveen, kun pää vaan katsokseen :-) Edellinen omistaja oli reissanut tuolla vaan kesällä kausipaikalla. Talvet tosiaan lämpimässä hallissa.
Vieläkin ihmettää kyllä tuo lämmitin, kun nyt se toimii taas kuin pitääkin.
Hyvä,kun pelittää Thumb Kun toi Alde on lämmityksen a.......,nykyään ;)
-
No mulla ollut Alde 3*** 10 vuotta. lämmitetty säännöllisesti talvisin parinviikon välein, ei ikinä talvea katoksissa jne. Eikä ikinä Aldessa mitään vikaa,naks ,vikaa ,naks ,vikaa.... Oho nyt se jäi päälle 8)
-
Mullakin on, monta rullaa ;D
Ei oo kun pari vajaata ja sit yx 10 kg harkko... ;D
-
Vaunu joutuu nyt tottuttelemaan kylmään talveen, kun pää vaan katsokseen :-) Edellinen omistaja oli reissanut tuolla vaan kesällä kausipaikalla. Talvet tosiaan lämpimässä hallissa.
Vieläkin ihmettää kyllä tuo lämmitin, kun nyt se toimii taas kuin pitääkin.
Tulivaan mieleen että olisko ollu ilmaa lämmittimelle menevässä kaasu putkessa kun ei heti käynnistyny.
kun ei ole kerran käytetty lämmitystä :-\
parempi tutkia vika niin ei tule kylmää yötä missään vaiheessa ;)
-
Tulivaan mieleen että olisko ollu ilmaa lämmittimelle menevässä kaasu putkessa kun ei heti käynnistyny.
kun ei ole kerran käytetty lämmitystä :-\
parempi tutkia vika niin ei tule kylmää yötä missään vaiheessa ;)
Käsittääkseni vaunun kaasulla lämmitystä oli testattu kotoa lähtiessä, ajettu 10 km. rankkasateessa ja lämmitetty ensimmäinen yö sähköllä leiriytyessä, mutta sähköllä lämmitys oli kielletty seuraavana yönä suuren osanottajamäärän vuoksi niin kaasulämmitys otettiin käyttöön. Silloin tuli tämä toimimattomuus esille.
Eihän näin pitäisi käydä varmatoimiselle lämmittimelle.
Katsotaan kuinka toimiminen jatkuu. :) Tai toimimattomuus. :(
-
Mikä 3010 ssa vikana kun paloilmapuhallin käynnistyy, mutta ei edes yritä sytyttää? Kyseinen vehje kiinni 2006 mallin solikassa ja on pelannut jo useamman talven moitteetta, kunnes nyt alkoi temppuilla.
-
Mikä 3010 ssa vikana kun paloilmapuhallin käynnistyy, mutta ei edes yritä sytyttää? Kyseinen vehje kiinni 2006 mallin solikassa ja on pelannut jo useamman talven moitteetta, kunnes nyt alkoi temppuilla.
Minkäs virheen se sanoo paneelissa? Mun edellisessä vaunussa hajosi paloilmapuhallin kahteen otteeseen. Siis pyöri, mutta ei ohjauspaneelin mielestä ottanut riittävästi kierroksia. Taisi tulla paneeliin joku virhe "FAN FAILURE" tms.
-
Käsittääkseni paneelille ei tule mitään herjaa? Pitääpä jututtaa työkaveria ja palataan asiaan.
JP Caravaaniin se on menossa huoltoon, mut uteliaisuuttani kyselen ku itelläkin sattuu nykyään olemaan sama pannu vaunussa.
-
5min on jaksanut kuunnella puhaltimen hurinaa ilman että mitään herjaa tulee. Sit on sammuttanut koko masinan.
Vika on päällä myös kesällä, eli jäätymisongelma tämä ei ainakaan ole.
-
Mikä 3010 ssa vikana kun paloilmapuhallin käynnistyy, mutta ei edes yritä sytyttää? Kyseinen vehje kiinni 2006 mallin solikassa ja on pelannut jo useamman talven moitteetta, kunnes nyt alkoi temppuilla.
Onko pannu varmasti 3010 kun vm.2006 Solifereja myös Alde 3000.sella johon kyseinen vika sopisi kuin nenä päähän.
-
Laita valokuva pannusta.
-
Toimi hienosti ja vuorokauden tuo Alde. Nyt illalla taas näytössä lukee fan :-( Eli kokeilenko laittaa nuo johdot 2 ja 9 yhteen?
-
Avasin tuon Alden puhallinmoottorin ja kokeilin käynnistää Alden, niin heti moottori taas pyöri moitteettomasti. Samalla putsasin imuilmaputken, joka oli kyllä siisti.
Nyt kun kuuntelin puhaltimen käyntiin lähtöä, niin silloin kun se ei lähde, niin kuuluu vain pieni ininä. Saman ininän kuulee myös silloin kun puhallin pyörii... Taas ilmeisesti odotellaan koska puhallin lakkaa pyörimästä.
-
Ei taida saada virtaa, MJO:n keikka kortille :-[
-
Onko pannu varmasti 3010 kun vm.2006 Solifereja myös Alde 3000.sella johon kyseinen vika sopisi kuin nenä päähän.
Tässä on digitaalinen ohjauspaneli. Saako Alde 3000 :seen sellaisen?
-
mulla nestekidenäyttö huonetermostaattia en ole löytänyt mut hyvin toimii .
-
Taas yö meni hienosti ja lämpöä piisas. Olisi kyllä kiva tietää todellinen syy ongelmaan, vai laitetaanko puhallin ja piirilevyt MJO:lle?
-
Onko pannu varmasti 3010 kun vm.2006 Solifereja myös Alde 3000.sella johon kyseinen vika sopisi kuin nenä päähän.
Mikäs tällaisen vian aiheuttaa Alde 3000 pannussa?
-
Mikäs tällaisen vian aiheuttaa Alde 3000 pannussa?
Sytkäpoksi.
-
Sytkäpoksi.
Onko syyllinen sama vaikka kyseessä olisi 3010 malli?
-
Onko syyllinen sama vaikka kyseessä olisi 3010 malli?
Ei ole.
-
Vikakuvaus tarkentuu. Alde lähtee päälle ensimmäisen kerran kun panelilta kaasun valitsee. Mut termostaatin ohjaamana ei uudelleen käynnisty vaan puhallin vain pyörii.
Missä vika?
-
Vikakuvaus tarkentuu. Alde lähtee päälle ensimmäisen kerran kun panelilta kaasun valitsee. Mut termostaatin ohjaamana ei uudelleen käynnisty vaan puhallin vain pyörii.
Missä vika?
Todennäköisesti pannussa olevassa piirilevyssä, siis puhun 3010:sta.
-
Todennäköisesti pannussa olevassa piirilevyssä, siis puhun 3010:sta.
Näin se varmaan on, koska tuon pitäisi ohjelmallisesti havaita että pannun käynnistys ei ole onnistunut, ja näyttää näytöllä vastaavaa virhettä... Luultavasti esimerkiksi magneettiventtiilin vika näkyisi "GAS FAILURE" -tyypisenä, koska pannu ei mitä ilmeisimmin huomaa muuta kuin sen että yrityksestä huolimatta liekkiä ei tule. Jos puhallin ei ottaisi oikein kierroksia, pitäisi tulla "FAN FAILURE".
-
Näin se varmaan on, koska tuon pitäisi ohjelmallisesti havaita että pannun käynnistys ei ole onnistunut, ja näyttää näytöllä vastaavaa virhettä... Luultavasti esimerkiksi magneettiventtiilin vika näkyisi "GAS FAILURE" -tyypisenä, koska pannu ei mitä ilmeisimmin huomaa muuta kuin sen että yrityksestä huolimatta liekkiä ei tule. Jos puhallin ei ottaisi oikein kierroksia, pitäisi tulla "FAN FAILURE".
Alde 3010 virheilmoitukset on seuraavanlaiset:
18. Virheilmoitukset
Kun järjestelmässä ilmenee vika, syy näkyy näytössä.
LOW BAT : Jos ajoneuvon akun jännite putoaa alle 10,5 V:n, lämmitin pysähtyy. Lämmitin käynnistyy automaattisesti, kun jännite nousee yli 11 V:n.
BATT IN: Ohjauspaneelin jännite on matala.
FA: Tuulettimen nopeus on virheellinen. Automaattinen uudelleenkäynnistys 5 minuutin päästä.
GAS OUT: Nestekaasu on lopussa. Järjestelmän voi käynnistää uudelleen sammuttamalla ja käynnistämällä kattilan kohdan 1 mukaisesti.
OHEAT 1: Ylikuumenemissuoja on lauennut. Sen voi nollata sammuttamalla järjestelmän ja käynnistämällä sen uudelleen
OHEAT 2: Termostaatti on lauennut. Sen voi nollata katkaisemalla virran pääkatkaisimesta ja kytkemällä sen uudelleen.
SENSOR: Virhe lämpötila-antureissa. Katkaise kattilan 12 V:n syöttöjännite pääkatkaisimesta ja kytke se uudelleen.
WINDO: Ikkuna on auki ja kattila on sammutettu. Kattilan kaasukäyttö käynnistyy, kun ikkuna suljetaan. Järjestelmää voi käyttää sähköllä. Tarkista ajoneuvon käyttöoppaasta, onko tämä toiminto käytettävissä.
SERIAL: Kattilan ja ohjauspaneelin välissä on kytkentähäiriö. Yleensä se on mekaaninen vika lämmittimen ja ohjauspaneelin välisessä kytkennässä. Virheilmoituksen voi nollata sammuttamalla järjestelmän ja käynnistämällä sen uudelleen.
Tuota ikkunavirheilmoa taitaa tulla harvemmassa vehkeessä, ikkunakytkimiä ei liene kuin seinäputkella varustetujen lämmittimien kanssa.
-
Tästä varmaan asia selviää tuon syötön suhteen.
Kiitoksia hyvästä kuvasta. Nyt ymmärrän mitä johtoja kokeilla yhteen kun tulee fan teksti näyttöön.
-
Tuota ikkunavirheilmoa taitaa tulla harvemmassa vehkeessä, ikkunakytkimiä ei liene kuin seinäputkella varustetujen lämmittimien kanssa.
Eipä ole sellaista mulla, lämppärin pakoputki on keittiön kohdalla vasemmalla seinällä, eli ei kytkintä löydy siitäkään, eikä ollut solifereissakaan mitä mulla ollut
-
Mitenkäs muuten kytketään johdot 2 ja 9 yhteen kun mulla ei ole tuota 9 johtoa ollenkaan?
-
Mitenkäs muuten kytketään johdot 2 ja 9 yhteen kun mulla ei ole tuota 9 johtoa ollenkaan?
Koitappa irrottaa se liitin ;)
Tuskin niitä johtoja kannattaa katkoa ja yhdistellä vaikka semmoiset löytyisikin ;D
-
Mitenkäs muuten kytketään johdot 2 ja 9 yhteen kun mulla ei ole tuota 9 johtoa ollenkaan?
Mittaa sen ohjauspaneeli liittimen alla oleva mikrotemp ohmimittarilla, pitaa näyttää oikosulkua. Voit myös kokeilla oikosulkea se kärkipihdeillä.
-
Mittaa sen ohjauspaneeli liittimen alla oleva mikrotemp ohmimittarilla, pitaa näyttää oikosulkua. Voit myös kokeilla oikosulkea se kärkipihdeillä.
Kiitos. Näytti vastusmittari nollaa kun kokeilen tuota komponenttia.
-
Todennäköisesti pannussa olevassa piirilevyssä, siis puhun 3010:sta.
Pannu osoittautui 3010:ksi. Onko tossa piirilevyssä jokin tietty vikapaikka vai voiko mahdollisuuksia olla yhtä monta kuin komponenttejäkin levyllä? :)
-
Pannu osoittautui 3010:ksi. Onko tossa piirilevyssä jokin tietty vikapaikka vai voiko mahdollisuuksia olla yhtä monta kuin komponenttejäkin levyllä? :)
On tiettyjä vikapaikkoja.
-
Nyt mennyt 3 päivää ilman ongelmia. Mitähän tuon lämmittimen kanssa kannattaa tehdä?
-
Nyt mennyt 3 päivää ilman ongelmia. Mitähän tuon lämmittimen kanssa kannattaa tehdä?
Anna lämmittää vaan ;)Ei kannata tehdä mitään jos toimii :D
-
Nyt mennyt 3 päivää ilman ongelmia. Mitähän tuon lämmittimen kanssa kannattaa tehdä?
Vika saattaa ilmetä silloin kun käynnistät lämmittimen kylmässä vaunussa, mutta se selviää aikanaan. Thumb
-
Pannu osoittautui 3010:ksi. Onko tossa piirilevyssä jokin tietty vikapaikka vai voiko mahdollisuuksia olla yhtä monta kuin komponenttejäkin levyllä? :)
Alde alkoi toimimaan kun piirilevyltä kävi kaikki huonot juotokset läpi. Oli kuulemma ollut pallojuotoksia ja puoliksi tyhjillään olevia reikiä.
Toivotaan että toimisi tällä korjauksella taas hetken :)