Karavaanarin keskustelufoorumi
Karavaanarin keskustelut => Karavaanarin olohuone => Aiheen aloitti: sipu - 29.08.2013 kello on 09:56
-
eli nuo lehti ,ym soittelijat ,jotka kaupustelee vaikka mitä ???
tässä olis hyvä vaihtoehto
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288593984978.html
itse sanon
kiitos en osta mitään
enkä halua edes ilmaseksi mitään
mutta jos annat mun tilille rahaa
niin mieluusti annan tilinumeroni
kyllä tulee äkkiä hiljasta
eikä toista soittoa tarvii ootella ;D
-
Heti, kun selviää, että kyseessä on joku tyrkyttäjä, niin lyön punaista luuria. Jos oikeen höveli olen, niin voin sanoa ei kiitos ja painan vasta sitten puhelun poikki.
-
Sanon kiitos, mutta ei kiitos. Jos ei usko niin punainen luuri.
-
Eivät soittele, kun olen tehnyt perheemme puhelimiin puhelinmarkkinointi kiellon (voimassa aina 2 vuotta kerrallaan).
-
Jos olet mies niin joku neuvoi soittajan ollessa nainen niin valittele kiireitä ja pyydä puhelinnumero hänelle kotiin ja lupaa soittaa illalla.
-
Hetken aikaa annan sopertaa ja sitte jyrkkä ja ehdoton ei, riippumati mitä oli kauppaamassa. Välillä tulee ihan ihmeellisiä reaktioita, kerrankin myyntitykki veti palkoja hengityselimiin, kun luuli jo myyneensä jotain, itse vaan odottelin sitä taukoa jossa sanoa ei. Ehkä kannattaisi antaa aikasemmin puheenvuoro mahdolliselle maksajalle. Melko onnekas olen kun joka syksy minut valikoidaan erikoistestiryhmään, noiden taivaskanavien testikäyttäjiksi, eikä maksa kun vähä toista jalkaa ja pari sormea. Onneksi se on loppunut kai kokonaan, kun ollaan niin parasta kaveria, semmoselta en huoli edes kiloa kultaa vaikka saisi heti saman verran tilillekin tahaa. Ilmasten testipakettien tyrkyttäjiltä vasta ihmeellisiä reaktioita tulee, pitääkö se vielä erikseen perustella, ettei vaan halua mainostauhkaa yhtään enempää postilaatikkoon. Yritän asiallisesti hoitaa kieltäytymiseni, ovat ne puhelinmyyjät kuitenkin vain ihmisiä hekin, toki punanen luuri jos ei viitsi sitä vähää vastapuolta kuunnella.
-
Tässä toimiva puhelinmyynnin rajoituspalvelu: 0600-13404, nauhoitettu äänite vastaa, voimassa 3 vuotta.
Maksuton. Liityin palveluun huhtikuussa ja kaupustelusoitot vähenivät ja loppuivat kokonaan n. kuukaudessa.
-
Silloin kun olin tiiviisti työelämässä ja kun tulin kotiin usein lehtimyyjät ym soittivat kun olin juuri syömässä ja usein myös väsynyt, niin laitoin puhelimen pöydälle ja annoin hänen puhua ihan rauhassa, en tiedä mitä höpisi. Kun olin syönyt niin oli puhelukin jo loppunut. Ei häirinnyt yhtään :D :D
-
Tässä toimiva puhelinmyynnin rajoituspalvelu: 0600-13404, nauhoitettu äänite vastaa, voimassa 3 vuotta.
Maksuton. Liityin palveluun huhtikuussa ja kaupustelusoitot vähenivät ja loppuivat kokonaan n. kuukaudessa.
Tämä toimii hyvin.
Joskus soittelee joku kaupustelija, joka ei kuulu tähän sopimuskiellon piiriin. Silloinkin kannattaa sanoa taikasanat: " Tämä liittymä on markkinointikiellos sa". Silloin kaupustelu loppuu välittömästi yleensä anteeksipyynnöin.
Keskustelin kerran yhden puhelinmyyjän kanssa. Hän kertoi, että heille tulee kovat sanktiot, jos soittavat liittymään, jossa on markkinointikielto. Ohjeistukset oli kuulemma puhelinmyyntifirmas sa hyvin tiukat.
-
Noi on järkkyi noi jotka soittelee sähköisten puhelinnumeropalvel ujen takia ..tietty lähinnä yrityksiä pommittavat..puhelu alkaa aina: hei olen se ja se sieltä ja täältä..tarkistan yhteystietonne jotka ovat tiedossamme..ja sitten alkaa se litania..
Kerran yks työntekijämme anto kaik ajantasaiset yhteystietomme.. sitten vaan se soittaja oli tyytyväinen ja kiitti komiasti. Kun olin kuunnellut sivusta puhelua ja kysyin vastaajalta, että mitä se sano ja että mitä se makasaa? Ei ollut kuulemma sanonut..Soitin sille soittajalle takaisin ja kysyin, että mitä tämä palvelu maksaa ja mistä hän tietää, että työntekijällämme on oikeus tehdä tuollaista kauppaa missä ei edes sanota mitä tämä palvelu maksaa, meni akka hiljaseks. Pyysin häneltä sen firman yht tiedot ja lähetin 1x sähkö postia ja 2x etanapostia ja 1x vielä tekstarin siihen numeroon, että emme tule maksamaan senttiäkään heidän palveluistaan! Noita sähköisiä puhelinluetteloita oli jossain vaiheessa ihan vaivaksi asti..yksi oli tämä Directa joka laskutti ihan sikana tuotteistaan ja ne olivat lähinnä ei mitään..
Nykyään olen muka niin kiireinen jne että en tod kerkee pskaa jauhaan mistään ..
Toisinaan saatan kuunnella aikani ja alkaa kyseenalaistaan myyjää..mut yleensä sanon kun joku tajoaa jotain "ilmaiseksi" että sen kun vaan lähettelet, mut en tule maksamaan mistään mitään. piste.
-
Mulla on jo tullut sellaisia vakiokauppiaita, jotka soittelee aika ajoin tarjouksilla tuolta harrastelehtien puolelta. Neuvotellaan sitten hinnoista ja mitä tilaukseen sisältyy. Suurin osa on ihan mukavaa väkeä ja työtäänhän nämäkin ihmiset tekevät. Ja se ei varmaan ole helpoimmasta päästä. Jos se on uusi myyjä, minkä huomaa siitä, että tullee puhetta "soittorasiatekniika lla", niin jos mulla on aikaa niin annan tulla sen markkinointipuheen ja sitten alan keskustella. Jos mulla ei just sillon ole aikaa niin ehdotan että pirauttelee uudelleen.
Sellaiset kuten esim. joku Front, ärsyttää, kun olet ilmoittanut heille ettei ole heidän tuotteilleen tarvetta ihan netinkin välityksellä, niin aina joku sinnikäs kuitenkin soittelee.Tässä he kuitenkin tuhlaavat sitä kallista työaikaansa.
Sanottakoon nyt että esim Sanoma Magazines yhtiöllä ja Otavamedialla on ollut ihan fiksuja myyjiä. Ei ole kyllä pahaa sanottavaa. Paras diili jonka tein telemarkkinointimyy jän kanssa oli kerralla kahden vuoden lehdet harrastuspuolelta. Sanoin että mitä sitä koko ajan soittelee, otetaan isompi tilaus kerralla. Tuli hetkeksi hiljaista luurin päässä ;D Säästin itse ihan kivasti ja he tekivät hyvä diilin. Joskus näinkin. Riippuu kyllä paljon omista duuneista ja muista talouden kuluista tuleeko tilattua. Sillon kun on töitä hyvin ja massia, niin kyllä sitä sitten on kiva lukeakin.
-
Mikähän pykälä tuokin mahtaa olla, että estoa ei saa mitenkään pysyvästi liitymään, vaan aina 2-3vuodeksi kerrallaan. Kun liittymä lopetetaan, palveluntarjoaja voi sitte eston nollata, kun numeron myy uudelleen, ei pitäisi olla kovin haasteellista.
-
Tässä toimiva puhelinmyynnin rajoituspalvelu: 0600-13404, nauhoitettu äänite vastaa, voimassa 3 vuotta.
Maksuton. Liityin palveluun huhtikuussa ja kaupustelusoitot vähenivät ja loppuivat kokonaan n. kuukaudessa.
Siis tuon "palvelu" ei maksa mitään. Mutta tuo 0600-alkuinen numero on maksullinen numero, paljonko siihen soitto maksaa?
-
Siis tuon "palvelu" ei maksa mitään. Mutta tuo 0600-alkuinen numero on maksullinen numero, paljonko siihen soitto maksaa?
"Soita palvelunumeroon 0600 13404 ma-pe klo 8-18 (puhelun hinta 0,39 €/min +pvm), johon ilmoitetaan nimi, numero ja osoite. Kielto tulee voimaan viimeistään 1 kuukauden kuluessa ilmoituksesta ja on voimassa 3 vuotta kerrallaan"
http://www.ilmaistavaraa.com/06/11/2008/nain-hankit-suoramarkkinointikiellon/
http://www.asml.fi/kieltopalvelut/
-
Hiphienosti toimi. Soitin molemmat numerot ja vain kyllä piti sanoa. Vaivaton homma. Kiitos infoajille.
Yleensä olen joutessani kuunnellut ja joskus jotain tilannutkin. Eilenä kuitenkin soitti jo kolmas tyyppi samasta terveystuotteesta (vahvoja D-vitskuja 1/2 vuodeksi), jonka olin jo tarpeeseen tilannut ja lähetyksenkin saanut.
-
huippu juttu oli tässä
mennä vuonna
kun olin joskus tilannut tyttärenpojalle
jalkapallolehden vuodeksi
niin seuraavana vuonna lähettivät
jääkiekkolehden
eikä tuo poika edes pelaa jääkiekkoa
vaan katselee kyllä Tps pelejä
kaukalon laidalta
noh sitten tuli lasku minun nimissä
ja soitin sinne lehteen
kysyen ,että miks ihmeessä
toi määräajalla 1v. ja jo lopettetu lehti
oli muuttunut jääkiekkolehdeksi
ja vieläpä kestotilauksesi ym ym diiba-daabaa
väitti vielä ,että olen sen tilannut joltain puh.myyjältä ???
kerroin ,että miks tilaan jotain sellaista
josta ei ole iloa kennellekkään ???
pyysin sen myyjän nimen ja puh,numeron s,postiini
tai txt vietillä
mutta kuten jo arvelinkin
ei sellaista ikinä tullut
ei myöskään uutta laskua ::)
jotta tuo jäi aika mysteeriksi minulle tuo tilauksen soittaja >:(
jos vaan kokeilivat ,joskos menis lasku läpi
mutta olen niin pihi noista muutamista pennosistani
etten todellakaan maksa , sitä mitä en ole tilannut :o
-
Minulla on ollut ja on tapana sanoa että olen neuvotteleva konsultti ja laskutan alkavalta puolelta tunnilta puhelinneuvottelust a 180 euro/h + alv, joten olisitteko hyvä ja kertoisitte ensin osoitteen jonne voin laskun tästä keskustelusta laittaa. yleensä siinä vaiheessa kuuluu piip piip...
-
Mä yleensä vastaan jos yleensä vastaan lainkaan että funtsitaan,soita uudelleen joku muu päivä. eivät yleensä soita. Keväällähän
mulle tuli se avaimenperä caraavani logolla ja alku kesällä sieltä sitten soitettiin josko ottaisin sen maksullisen palautus palvelun käyttöön no tottakai vastasin että soittele huomenna niin oon ehtinyt miettiä asiaa niin se äihähän oikein suuttui ja sanoi oikeesti kiukustuneena ettei hän ikinä tule soittamaan mulle toista kertaa. No se oli hänen päätöksensä. Jäin kyllä ihmettelemään että kuinka Sfc antaa tai myy kaikenmoisille agressiivisille puhelinmyynti yrityksille jäsenrekisteri tientonsa. Jos tälläisiä tulee jatkossa lisää niin jätänpä jäsenmaksut maksamatta.
-
Minulla on ollut ja on tapana sanoa että olen neuvotteleva konsultti ja laskutan alkavalta puolelta tunnilta puhelinneuvottelust a 180 euro/h + alv, joten olisitteko hyvä ja kertoisitte ensin osoitteen jonne voin laskun tästä keskustelusta laittaa. yleensä siinä vaiheessa kuuluu piip piip...
Heheh nyt pistit pahan.. ^-^
-
Vastaan milloin mitäkin, riippuen mielentilastani. Joskus kuuntelenkin ja joskus jopa tilaan jotakin.
Viimeksi tilasin alushousut hintaan 0 euroa. Paketti tuli todellakin tuohon hintaan, mutta maksoi se kuitenkin 99 senttiä. Nimittäin sitten piti peruuttaa jäsenyys. Puhelimessa piti jonottaa melkein puoli tuntia. Onneksi tuossa liittymässä on vuorokautinen maksukatto, 99 senttiä. Täyteenhän se ehti mennä ennen kuin minulle vastattiin ja sain peruttua jäsenyyden.
Ei ollut housut kalliit kuitenkaan.
-
just noiden ilmais tavaroiden kans
saa olla varovainen
saattaa olla ,että käy kuin tutun kaverille
joka meni ja tilas jotain laihistuotetta :o
ensin vain postikulut maksamalla
ja loppuen lopuksi
meni luottotililtä 400 e
nyt asia on poliisilla
sillä tuohan on töys rikos
ottaa toisen tililtä rahaa
vaikka ei ole saanut edes tuotteitta sen edestä >:(
mutta kannattaa varoa
kaikkea ILMASTA
koska mikään ei ole ilmasta noilla myyjillä >:(
-
Sama tyyli toimii myös monen mainoksiaa lähettävän firman kanssa. Ystävällinen sähköposti vain mainoksen lähettäjälle tyyliin; Tämä tietokone on mainoksia näyttävä kone ja tällä koneella mainostaminen maksaa 50 euro per katsottu mainos. Yleensä tulee ystävällinen yhteydenotto jossa pyydetään laittamaan sähköpostia heidän estoalveluun. Siihen vastaan että veloitamme tästä eteenpäin jokaisesta teidän kanssa käymästä sp keskustelusta viisikymmentä euroa.
Vastaanottaessanne tämän sp olette hyväksyneet sopimuksen.
Yleensä sen jälkeen ei kuulu enää mitään.
Spammaajiin tosin tämäkään ei toimi.
Tosin empä noita erilaisia ihme tarjouksia ole saanutkaan
-
Nämä on vähän hankalia tilanteita. Pääsääntöisesti suhtaudun aika kriittisesti puhelinmyyntiin, varsinkin yritykselleni soittaville pesuainekauppiaille . Myyntipuheluita tulee minulle 2-3 päivässä. Osa löytyy jo puhelinmuistiosta "älä vastaa" nimen alta.
Sitten se kolikon toinen puoli. Monille tuo on ainoa duuni mitä on tällä hetkellä mahdollista saada ja palkka tulee sen mukaan mitä saa myytyä (yleensä ei juurikaan mitään). Sillä pitäisi sitten rahoittaa elämää ja opiskelua. Ei ole helppoa ei. Kuinka moni meistä lähtisi edes yrittämään vaikka olisi ainoa työ joka olisi tarjolla? Siinä on sitten hienoa yrittää tehdä työtään kun ensimmäiseksi puhelimesta kuuluu "haista ittu, minä mitään osta eläkä ...tana soita tänne enää ikinä" tms.
Nostan kuitenkin näille ihmisille hattua että yrittävät eivätkä ruinaa sosiaalihuollon luukulta rahoja (maksetaan me muuten nekin, eikä saada tuulilasia kaupan päälle) tai rullaile mummoja porttikongeissa.
-
Liittymää avatessa kun on ilmoittanut et numero salaiseksi niin eipä ole yksikään lehtimyyjä soitellut ;)
Saan lehden tilattua netistäkin. Lisäksi mun numero löytyy jo kaikilta niiltä kenen on tarve mulle soittaa. Sama numero ollut varmaan kohta 10 vuotta, ni kyllä se jo hyvin on tiedossa. Alussa tosin vanhat mummot soitteli ja kyseli Antti Hulkkoa, jolla numero oli ollut ennen mua. Nyt ei oo mummot häirinneet enää vuosiin.
Inhottavinta on et lasten puhelimiin tulee tekstiviestimainoks ia. Esim Ikea mainostaa 6-vuotiaalle jotain ja Plustv kaupaa kanavia 12-vuotiaalle Thumbd
-
Meikäläinen ei taida olla puh.myyjien suosikkiasiakas,kerran erehdyin nimittäin ostamaan ja näytti etten siitä puljusta pääse eroon ollenkaan.Kolme eri naista,yksi näistä kaksi kertaa yritti taannoin saada asiakkaaksi yhteen firmaan erilaisilla ilmaiskylkiäisillä. Paras veto oli kun viimeinen soittaja ehdotti että hän lähettää vain ilmaistuotteet.Käsk in laittaa merkinnän heidän rekisteriin että olen täysi hullu enkä ota edes ilmaisia tuotteita vastaan.Ei ole ottaneet enää yhteyttä.Yleisin vastaukseni on,kun selviää että soittaja on puh.myyjä"kiitos soitostasi,en tilaa eikä minulle saa ilmaiseksikaan lähettää mitään,hyvää päivänjatkoa".Sitten laitan yhteyden poikki.Voi olla jonku mielestä tylyä,mutta minulla lienee oikeus päättää ajankäytöstäni.
-
Liittymää avatessa kun on ilmoittanut et numero salaiseksi niin eipä ole yksikään lehtimyyjä soitellut ;)
Saan lehden tilattua netistäkin. Lisäksi mun numero löytyy jo kaikilta niiltä kenen on tarve mulle soittaa. Sama numero ollut varmaan kohta 10 vuotta, ni kyllä se jo hyvin on tiedossa. Alussa tosin vanhat mummot soitteli ja kyseli Antti Hulkkoa, jolla numero oli ollut ennen mua. Nyt ei oo mummot häirinneet enää vuosiin.
Itse en vastaa mihinkään puheluun, jos puhelu tulee salaisesta numerosta. Siitä syystä en itsekään pidä salaista numeroa.
-
Voisiko tässä olla ratkaisu....?
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288593984978.html
-
Minä kyllästyin puhelinmyyjiin totaalisesti. Aloin ilmoittamaan heti puhelun laadun selvittyä, että kaupallisiin puheluihin kuunteleluni maksaa 10€/min. Luulin keksineeni loistavan rahan ansainta konstin. Mutta mitä vielä. Puhelut ovat loppuneet lyhyeen heti kun kysyn tietoja lasku lähettämistä varten. Samoista paikoista ei juuri uusintasoittoja ole tullut. Nykyisin ahneuksissani kerron kuuntelemiseni maksavan 20€/min. Viime aikoina on puhelinmyyjät häirinneet ehkä kerran 2:ssa kuukaudessa.
-
Itse en vastaa mihinkään puheluun, jos puhelu tulee salaisesta numerosta. Siitä syystä en itsekään pidä salaista numeroa.
En minäkään ennen vastannut,mutta nykyään on vastattava koska poika joutuu aina soittamaan salatuista linjoista. Oman puhelimen käyttö on kiellettyä
-
Kuuntelen 10 sekuntia jos en tunne numeroa. Sitten kysyn meinaatko mulle jotain myydä? Kun alkaa änkytys toivotan hyvää päivän jatkoa ja EN osta mitään. Sitten lopetan puhelun
-
Jos soittaja tuntuu mukavalta (naiselta) pyydän hänen numeroa ja lupaa soittaa viikonloppuna, esim.(lauantai iltana) kun on parempaa aikaa jutella. Mikäli tämä ei käy lopetan puhelun ja pyydän ettei ainakaan hän soita toiste.
-
Harvoin soittelevat, kun mua on vaikea saada päivisin kiinni.
En vastaa työajalla omaan puhelimeen, koska en yleensä kuule sitä.
Ne joilla on "oikeeta" asiaa, tietävät soittaa työpuhelimeeni.
Jos satun omaani vastaamaan ja siellä on joku puhelinmyynnillä leipäänsä tienaava, niin en halua olla töykeä tai epäkohtelias. Yleensä päättäväinen "kiitos ei" riittää.
Joskus tilaan lehtiä lyhyille määräaikaisille tilausjaksoille.
-
Viimeksi yritin kohteliaasti pari kertaa keskyttää showtaan pitävää lehtikauppiasta mutta kun ei kuunnellut niin minä kuuntelin. Sitten kun kertoi että lehdet on valmiiksi maksettu ja minun tarvitsee maksaa vain kotiin kantaminen tein omasta mielestä ehdottoman hyvän ehdotuksen. Ensin varmistin että minun pitää maksaa vain kotiinkantaminen ja näin oli tilanne. Ehdotin että jätetään ne lähimpään postitoimistoon jolloin lehdet ei maksa minulle mitään ja voin käydä itse noutamassa ne sieltä. Linjan päässä tuli piiiiiiitkä hiljaisuus ja myyjän äänikin muuttui aivan erilaiseksi ja arveli ettei se taida onnistua. Kerroin hänen sanoneen ettei minun tarvitse maksaa kuin kotiinkanto että miksi ei toimisi. Hetken kuului epämääräistä selittelyä josta ei ottanut mitään tolkkua ja sen jälkeen vain piip ... piip... piiip...
-
Toistaiseksi ei ole tarvinnut sanoa epäkohteliaasti myyjälle. Minua säälittää kun eivät ole löytäneet parempaa hommaa. :( :( :(
-
Jos tulee puhelu tuntemattomasta numerosta, en vastaa, ellei ole esim. lääkärin kanssa sovittu.
Kun tulee puhelu oudosta numerosta, en vastaa. Viime aikoina näitä on tullut ja kun olen numerohausta hakenut numeroiden omistajaa, sitä ei löydy.
-
Jos tulee puhelu tuntemattomasta numerosta, en vastaa, ellei ole esim. lääkärin kanssa sovittu.
Kun tulee puhelu oudosta numerosta, en vastaa. Viime aikoina näitä on tullut ja kun olen numerohausta hakenut numeroiden omistajaa, sitä ei löydy.
Poliisikin soittaa salaisesta numerosta ::)
-
Pittää aina muistaa että siellä ne meitinkin lapset ovat vaan töissä ja yrittävät tehdä työtänsä.. Thumb
Minä yritän aina kuunnella jonkin aikaa kunnes kohteliaasti ilmoitan että jos pitää tilata jotain niin soitatko joskus myöhemmin..
Ei se tyly vastaus paljon mieltä ylennä toisessa päässä?? :(
Niitä kun saat 30 kpl päivässä niin itsetunto alkaa olla nollassa. :'(
Joten kohtuutta minun mielestä niihin vastauksiin. 8)
-
yleensä vastaan et "ei kiinnosta" sit tulee vastaus miks ei kiinnosta sanon "ei kiinnosta" sit viel kysytään et mikä sit kiinnostaa sanon et "pilxu" kiinnostaa sit mennään jo hiljaseks
-
Mulla kun on työpuhelin ja joutuu noihin tuntemattomiinkin numeroihin vastaamaan työaikana, niin olen ottanut tavaksi sanoa etten osta mitään, heti kun havaitsen kyseessä olevan puhelinmyyjän. Tämä on tehonnut 4/5 tähän astisista soittajista. Punainen luuri sitten tuohon 1/5.
-
Puhelinmarkkinointi kielto maistraatin kautta auttaa. (liekö mainittu jo aiemmin?)
Heti kun huomaan markkinointia, kiitän tarjouksesta, saneon että en tarvitse ja suljen puhelimnen.
Mutta jos olen puheliaalla päällä turisen ja keksin vaikka mitä älytöntä (helposti) huumori-sanomista :D
-
Ei se tyly vastaus paljon mieltä ylennä toisessa päässä?? :(
Niitä kun saat 30 kpl päivässä niin itsetunto alkaa olla nollassa. :'(
Joten kohtuutta minun mielestä niihin vastauksiin. 8)
Siksi onkin parempi tehdä se markkinointikielto, ei tarvi vastailla turhuuksiin. Sitä vaan ihmettelen, miksi se on voimassa vain 3v kerrallaan? Parempi olisi, jos tällaiseen häirintään pitäisi pyytää lupa.
-
muutaman kerran kun on vastannut (ihan oikeasti tiukassa tilanteessa) ni oo sanonut et ei kiinnosta ... jos kaupustelu jatkuu ni tuumannut "et mä tapan sut" ni on kyl keskustelu loppunut siihen.... Ja jos on mukava nais ääni ni pyydän puhelin numeroo ni tuppaa yleensä tulemaan kaupusteluun katkos ja homma jää siihen ??? ???
-
Eilen soitteli kalsarikauppias tonolta. Aikoinaan tuli niitä tilattua kun sai puhtaat kalsongit aina paketissa. Parissa vuodessa niitä oli sitten vino pino ja tuli tilaus peruttua. Nykyisinkin tarjoavat kerran vuodessa puhelimitse uutta tarjousta. Ovat näköjään ulkoistaneet myynnin Viron puolelle. Eilen soittanut myyjä ainakin äänen perusteella hemaiseva virotar. Harmi että linja kaikui pahasti korvaan ja keskustelusta ei tullut oikein mitään. Kyllä mä tuolta kalsarit tilaan jos uudestaan soittaa...::)
-
Kyllähän he puhelinmyyjätkin tekevät vain työtään. Kuinka moni meistä pystyisi tekemään vastaavaa työtä. Itse yritän olla aina kohtelias kaikille, vaikka asia ei kiinnostaisikaan. Onko aina oltava niin töykeä ja epäkohtelias puhelinmyyjille? Jos en itse pysty vastaamaan ja puhumaan puhelimeen. En vastaa. Mielestäni parempi tapa jättää vastaamatta, kuin vastata ja valittaa omaa kiirettään jollekin tuntemattomalle. Niillä on yllättävän paljon tietoa ihmisistä mihin soittavat. Miten muuten he tietäisivät lasten lukumäärän, iät, osoitteet, harrastukset ja muut asiat. Ja kyllä he varmaan naurekselevat siellä työkavereidensa kanssa, että "Matti se olikin äreänä tänään".
Annetaan työrauha niille, ketkä työtään tekevät.
- Desibeli
-
Annetaan työrauha niille, ketkä työtään tekevät.
Olen edelleen sitä mieltä, että pitäisi lailla kieltää, mokoma! >:D
-
Vastaus riippuu toki tilanteesta. Yleensä tapaan lausua jotakin siihen suuntaan, että säästämme kummankin aikaa, kun emme ala leikkimään kaupantekoa. Siihen malliin kuitenkin, että ei mene päivä pilalle kummaltakaan. Yhden pissiksen muistan suuttuneen, kun en kuunnellut paperille kirjoitettua, suoraan amerikan slangista aina niin aidoilta kuulostaville "Tarjoan Nyt Sinulle Mulli Tämän Uskomattoman..."- myyntipuhetta loppuun. Sille tuli sitten sanottua vähän ikävämmin. Yleensä en vastaile noihin 044 tms numeroihin lainkaan.
Vaan hommaa en kadehdi. Enkä tekisi kyllä itsekään. Tarvittavan volyymin saamiseksi noita provikkapalkkalaisi a pestataan niin suuret määrät, että odotettu myynti saavutetaan asiakkaan mielestä kohtuullisessa ajassa. Valitettavasti se tarkoittaa sitä, että pestataan aivan liian monta soittajaa jakamaan tuosta myynnistä saadut rahat. Monikaan puhelinmyyjä ei tienaa edes työttömyysavustukse n määrää, joten ei sillä työpaikalla välttämättä vielä sossusta pois pysytä. Palkkaa ei siis edes yritetä saada sellaiseksi, että sillä eläisi.
Ala on yksi erittäin epäterve tapa tehdä rahaa harvoille. Valitettavasti se on luvallista. Tsahkalia kompaten olen sitä mieltä, että ei pitäisi olla.
-
Useinmiten vastaan yksinkertaisen kiitos tarjouksesta mutta en tilaa nyt mitään (siis jos saan puheenvuoron ensimmäisen minuutin aikana).
Joskus kysyvät soitinko pahaan aikaan, niin vastaan että soitit....ja luuri kiinni
-
Ala on yksi erittäin epäterve tapa tehdä rahaa harvoille. Valitettavasti se on luvallista. Tsahkalia kompaten olen sitä mieltä, että ei pitäisi olla.
Niin kauan kun tuo työ on luvallista en heittäydy hankalaksi. Ei varmasti helpoin tapa anaita elantonsa ja pakko kunnioittaa niitä jotka tuota tekevät.
Ystävällinen "ei kiitos" ja yleensä puhelu saadaan päätökseen mieltä pahoittamatta.
-
Menetelmä 1. Asialliselle myyjälle: "Säästäkäämme meidän molempien aikaa. Kiitos en osta tai tilaa mitään."
Menetelmä 2. Innokkaalle myyjälle: "Olen juuri ruokailemassda ja et kai sinä halua, että Elovena kaurapuuroni jäähtyy...?"
Menetelmä 3. Röyhkeälle myyjälle: "Keskustelkaamme sitten kun olemme kumpikin selvin päin....!"
-
Käsken kirjottaa heijän soittoluetteloon ettei se osta yhtään mitään puhelimessa jonkun ehotuksesta
-
Useinmiten vastaan yksinkertaisen kiitos tarjouksesta mutta en tilaa nyt mitään (siis jos saan puheenvuoron ensimmäisen minuutin aikana).
Mie otan sen suunvuoron. Mutta en torppaa ihan kaikkia, jotain lehtimyyjää saatan joskus kuunnella ja kerran kolmeen vuoteen tilatakin.
Vakiomyyjä Keskisuomalaisesta eli Putkimäki Jaakko saa vanhan kaverin kohtelun, aina minä sen otan kun edellinen jakso päättyy ja pääsen kokoajan halvemmalla kuin kestotilaaja.
-
Näin vastaa ammattilainen.
http://is11.snstatic.fi/img/978/1288588174965.jpg
-
Kaikki hauska kielletään.... :(
http://www.digitoday.fi/yhteiskunta/2013/09/06/ajattelitko-narrata-puhelinmyyjaa-maksunumerolla-la-ajattele/201312370/66
-
Kaikki hauska kielletään.... :(
http://www.digitoday.fi/yhteiskunta/2013/09/06/ajattelitko-narrata-puhelinmyyjaa-maksunumerolla-la-ajattele/201312370/66
Saisikin kieltää!! On se yx ...le kun vaikka soittaa jonnekin reklamoidakseen huonosta tuotteesta, niin siitä joutuu maksamaan jonkun yritysnumerohinnan. .. >:D