Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Sähkölaitteet => 12 voltin järjestelmä => Aiheen aloitti: Oulaa - 12.08.2013 kello on 21:39
-
Miten olisi helposti muutettavissa äänimerkin kytkentä siten ettei se soi kun virta on käännetty pois ja että tupakansytyttimeen ja 12v pistokkeeseen taas tulisi jännite samassa asennossa .
Minun järkeeni ei mahdu miksi äänimerkki pitää toimia ja taas töpselit ei kun virta on pois :o .
Nimim: arvatkaa kuinka monesti rääkättänyt penkinkääntöhommiss a .
Joku aamuyö tai vastaavassa tilanteessa se soi vielä ja herättää koko kinkeripiirin .
Ja kyllä minä uskaltaisin vaikka kännykän ladata vaikkei moottori käy .
-
Miten olisi helposti muutettavissa äänimerkin kytkentä siten ettei se soi kun virta on käännetty pois ja että tupakansytyttimeen ja 12v pistokkeeseen taas tulisi jännite samassa asennossa .
Minun järkeeni ei mahdu miksi äänimerkki pitää toimia ja taas töpselit ei kun virta on pois :o .
Nimim: arvatkaa kuinka monesti rääkättänyt penkinkääntöhommiss a .
Joku aamuyö tai vastaavassa tilanteessa se soi vielä ja herättää koko kinkeripiirin .
Ja kyllä minä uskaltaisin vaikka kännykän ladata vaikkei moottori käy .
Jos pelottaa mennä purkamaan koko kojelaudan alustaa, laita töötin johtoon kytkevä rele, jolle ohjaus virtalukolta.
Noille 12V pistokkeille taas jatkuvavirta omalla johdolla sulakkeen kautta.
-
ei mua mikään pelijätä mutta jos joku ois kehittäny jotain fiksua ratkaisua .
Ne töpselit hunttailin että kytken kyllä hupiakkuun mutta kun se auto on jo niin täynnä johtoa ees ja taas .
Kunhan saan kotio korjamokässärin johtokaavioineen niin vois yrittää vaihtaa vain töötin ja töpselit .
Luulin vain että kaikki on jo keksitty ;)
-
Eipä näytä oleva helppoa tapaa. :(
Täytyisi puukottaa sulake/rele boksin taustaa ja kierrättää johdot konehuoneesta ohjaamon puolelle, josta löytyy esim. penkin lämmityksen rele jota voisi käyttää ellei lämmitystä ole.
Tuo välirele lienee helpon tapa.
-
Miten olisi helposti muutettavissa äänimerkin kytkentä siten ettei se soi kun virta on käännetty pois ja että tupakansytyttimeen ja 12v pistokkeeseen taas tulisi jännite samassa asennossa .
Minun järkeeni ei mahdu miksi äänimerkki pitää toimia ja taas töpselit ei kun virta on pois :o .
Nimim: arvatkaa kuinka monesti rääkättänyt penkinkääntöhommiss a .
Joku aamuyö tai vastaavassa tilanteessa se soi vielä ja herättää koko kinkeripiirin .
Ja kyllä minä uskaltaisin vaikka kännykän ladata vaikkei moottori käy .
olisko jatkuva virta esim. hälyyttimen takia siellä?
Itse vaihtaisin suleketaulun liittimellä vain johtojen paikkaa, latauspistokkeet tyytin tilalle ja päinvastoin, sillon latauspistokkeille tulis tyytin jatkuva virta. Eikä tartte tehdä ylimääräsiä johdotuksia, tietty hälytin ei sitte välttämättä toimi
-
Kun nuorimmainen oli pieni (ja liiankin nokkela) nappasimme vain torven piuhan ratin keskiöstä irti. Kerran unohtui katsastukseen laittaa paikalleen, niin inssi kysyi vain, jotta "minkä ikäinen".
-
olisko jatkuva virta esim. hälyyttimen takia siellä?
Taitaa olla enempi sääntö kun poikkeus, että töötillä on jatkuva virta. Pistokkeet sitten vaihtelee.
-
Itse vaihtaisin suleketaulun liittimellä vain johtojen paikkaa, latauspistokkeet tyytin tilalle ja päinvastoin, sillon latauspistokkeille tulis tyytin jatkuva virta. Eikä tartte tehdä ylimääräsiä johdotuksia, tietty hälytin ei sitte välttämättä toimi
Ei oo niin helppo. :(
Töötin sulake ja rele ovat konehuoneessa ja latauspistokkeen kamat ovat ohjaamon puolella.
-
sulaketaulu on yleensä kohtuullisen helposti otettavissa esille, tekee siinä johtojen paikan vaihdon ja jos hälytin on tyytin kanssa samassa niin jättää sen johdon jatkuvalle virralle. ei se niin työläs homma ole
kait latauspistokkeiden virta kulkee virtalukon kautta kun virta katkeaa samalla kun virta autosta katkaistaan
jos päävirrat kulkee releen kautta niin etsii releen ohjausvirrat ja vaihtaa ne keskenään
-
Taitaa olla enempi sääntö kun poikkeus, että töötillä on jatkuva virta. Pistokkeet sitten vaihtelee.
mä en ymmärrä miksi paikallaan ja ilman virta-avainta pitää voida antaa äänimerkkiä muttei käyttää virtalähteitä
-
mä en ymmärrä miksi paikallaan ja ilman virta-avainta pitää voida antaa äänimerkkiä muttei käyttää virtalähteitä
Meillä kissat liikkuu ratin kautta parkissa ja muutamia herätyksiä tuo on aiheuttanut
-
sulaketaulu on yleensä kohtuullisen helposti otettavissa esille, tekee siinä johtojen paikan vaihdon ja jos hälytin on tyytin kanssa samassa niin jättää sen johdon jatkuvalle virralle. ei se niin työläs homma ole
kait latauspistokkeiden virta kulkee virtalukon kautta kun virta katkeaa samalla kun virta autosta katkaistaan
jos päävirrat kulkee releen kautta niin etsii releen ohjausvirrat ja vaihtaa ne keskenään
Oletko jva61 tutustunut Ducatoon, kun tuollaista kirjoitat?
Kuten jo aiemmin kirjoitin ei se Ducatossa niin helppoa ole, siinä on ensinnäkin kolme sulaketaulua (eri paikoissa), joista yksikään ei ole helposti esille otettavissa (kokemusta on)
-
Oletko jva61 tutustunut Ducatoon, kun tuollaista kirjoitat?
Kuten jo aiemmin kirjoitin ei se Ducatossa niin helppoa ole, siinä on ensinnäkin kolme sulaketaulua (eri paikoissa), joista yksikään ei ole helposti esille otettavissa (kokemusta on)
Mistäköhän vuosimalleista Herrat nyt puhuvat, niissä kun on eroja....
-
Mistäköhän vuosimalleista Herrat nyt puhuvat, niissä kun on eroja....
Katselin Oulaan auton kuvaa ja oletin automaattisesti hänen kysyvän kuvan mallin Ducatosta eli vm 2002 - 2006.
Itsellä on sama alusta eli 2005 johon olen tutustunut ja josta minulla on CD manuaali.
-
niin no, mikä on helppo ja mikä ei,,,,,Dukato on tuttu vain alustan osalta ja sillonkin pakettiautona, sähköpuoli kuitenki joltiseltaankin tuttua (autosähköasentajan ammattikoulutus kun on) en kommentoi asiaa enempää
-
niin no, mikä on helppo ja mikä ei,,,,,Dukato on tuttu vain alustan osalta ja sillonkin pakettiautona, sähköpuoli kuitenki joltiseltaankin tuttua (autosähköasentajan ammattikoulutus kun on) en kommentoi asiaa enempää
Kun tunnet tuon Ducaton sähköt, niin onko tööttireleen nastat 30/85 irrotettavissa toisistaan ilman puukotusta?
Silloin tuon tööttireleen 86 nastan voisi siirtää virtalukon taakse esim käyttämättömän sulakepaikan F24 taakse.
Tuo F24 (automaattivaihteist on sulake) on tutkittu vain kuvista onko johdotus olemassa?
-
Kävinpä tutustumassa tuohon töötin soiton muutokseen ja tulin toiseen lopputulemaan kuin jva61.
Sulakeboksi näyttäsi olevan tehty painetulla piirillä joten muutosten teko ei ole helppo.
Peruutan puheeni jos joku todistaa toisin, koska en avannut koteloa B001, mutta rakenteesta voisi päätellä, ettei sinne abikot mahdu ja miksi kotelo johon liittyy moninapaliittimet olisikaan tehty irtojohdoilla.
Kännyköiden ym. latauspistoke kannattaa tehdä uusi liittyen asunto-osaan ja kytkentä asunto-osan akulta pääkytkimen takaa ja sulake väliin.
(http://karavaanari.org/kuvat/1376656282.jpg)
(http://karavaanari.org/kuvat/1376656291.jpg)
(http://karavaanari.org/kuvat/1376656296.jpg)
-
Joo vaikealta tuntuu homma .
Toistaiseksi kuskin penkistä kääntökehä on poistettu :D
että saa oikean ajoasennon kun en ole alkanut rälläköimään penkin jalkaa vielä
jos keksisi jotain viksumpaa
ruokapöydän viereen laitoin kaksi töpseliä hupipuolelta eri tarkoituksiin että saa parkissa koneet toimimaan eikä tarvitse pelätä että starttaako kone .