Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Vetoautot => Aiheen aloitti: Hauho - 8.08.2013 kello on 14:55
-
Vaikka täällä on otsikko "Volvon huolto" en aio ryhtyä etsimään satojen kirjoitusten joukosta vastausta ongelmaani.
Eli, mikähän on Volvon 2,4 l vapaasti hengittävän 170 hv manuaalivaihteisen vaihdelaatikon öljynvaihtoväli?
Toinen kysymys onko ko laatikossa "perusongelmia"?
Autoa ei ole käytetty muuhun vetoon kuin tavaraperäkärryn (max 600 kg) korkeintaan muutama tuhat km.
Pitäisikö lootan öljyt vaihtaa 130000 km mittarissa?
-
Ei kun vetoja ,ei se mitään kaipaa vaihtoja.
-
Minä vaihdatin 160.000 tkm manuaalilaatikon öljyt V70 D5. Ei siitä nyt ainakaan haittaa ole.
Se on paljon halvempi toimenpide kuin automaattilaatikon öljynvaihto. Ei tarvise paljon öljyä eikä tarvitse huuhtelua ym.
-
Mulla on toistamiseen vaihdettu 220tkm kohdalla toiseen kertaan. Halpaa lystiä manuaaliin :-)
-
Ehdottomasti vaihtoon. Manuaalivahteiston öljyt pysyy vaihteiston rakenteesta johtuen puhtaan näköisinä vaikka kuinka kauan, mutta todellisuudessa tuon verran ajetuissa öljyissä on jo paljon pientä metallihilettä sekä vettä.
-
Ei kun vetoja ,ei se mitään kaipaa vaihtoja.
Tää on joka kerta yhtä naurettava väite kun nämä "tietäjät" näitä viisauksiaan jakelee. :D
Mikään öljy ei ole ikuista, vaihtoon vaan jos meinaat autoa vielä itselläsi pitää (ja miksei muutenkin..)
-
Tää on joka kerta yhtä naurettava väite kun nämä "tietäjät" näitä viisauksiaan jakelee. :D
Mikään öljy ei ole ikuista, vaihtoon vaan jos meinaat autoa vielä itselläsi pitää (ja miksei muutenkin..)
Minulla on tapana omiin laitteisiin vaihtaa laatikkoöljyt ja takavetoisissa perän muutaman vuoden välein jos sattuu olemaan niin pitkään itsellä. Siinä vaiheessa kun olen ostanut jonkun laitteen ja otan liikenteeseen kaikki nesteet vaihtoon jos en voi luottaa siihen, että ne on äsköttäin vaihdettu.
Ja kirkkaassakin öljyssä voi olla vettä ja muita epäpuhtauksia.
-
Öljynvaihto on edullista huoltoa.
-
Ei kun vetoja ,ei se mitään kaipaa vaihtoja.
Thumb :D Näinhän se totuus on ;) :D
-
Automaatteihin se öljynvaihto on tärkeä.
Manuaalistakin vaihdan kyllä 150000 km/ 4 v välein.
Sinänsä erikoista, että Scudon öljynvaihto on ohjekirjan mukaan 90 tuhannen välein, mutta Sitikan C4:n huoltomanuaali sanoo, että öljy on ikuista. Periaatteessa kuitenkin samantapaiset vaihteistot PSA:n tehtaalta.
Volvosta en tiedä. Se on varmaan kuin Titanic, särkymätön ja uppoamaton.
-
Automaatteihin se öljynvaihto on tärkeä.
Manuaalistakin vaihdan kyllä 150000 km/ 4 v välein.
Sinänsä erikoista, että Scudon öljynvaihto on ohjekirjan mukaan 90 tuhannen välein, mutta Sitikan C4:n huoltomanuaali sanoo, että öljy on ikuista. Periaatteessa kuitenkin samantapaiset vaihteistot PSA:n tehtaalta.
Volvosta en tiedä. Se on varmaan kuin Titanic, särkymätön ja uppoamaton.
Bemari joka minulla oli 540 -93 370000km,eikä kertaankaan öljyn vaihtoa,kun huolto kirjassa luki,että ei tartte vaihtaa! Ja laatikko toimi moitteitta ja kysymyksessä Automaatti,älkää puhuko höpöjä..
-
Oikein suoritettuna öljynvaihto hyvinkin todennäköisesti pidentää laatikon käyttöikää. Ajetanko sillä 400 000 tai 600 000 on jo osittain kuljettajasta kiinni. Haittaa siitä vaihdosta tuskin on
-
Oikein suoritettuna öljynvaihto hyvinkin todennäköisesti pidentää laatikon käyttöikää. Ajetanko sillä 400 000 tai 600 000 on jo osittain kuljettajasta kiinni. Haittaa siitä vaihdosta tuskin on
Ainut miinus jos ruvetaan vaihtamaan öljyjä 200000km,ekaa kertaa,niin p*ska lähtee liikkeelle ja vaihde toosa sökö!
-
Huuhtelemallahan nuo tehdään ja hallitusti annetaan paskan lähteä likkeelle
-
Huuhtelemallahan nuo tehdään ja hallitusti annetaan paskan lähteä likkeelle
Sekään,ei enää auta,vaan vaihde toosa pöydälle ja siitä lähdetään ;)