Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Vetoautot => Aiheen aloitti: krtek - 15.07.2013 kello on 17:22
-
Ihmettelin lomamatkalla että meinasi välillä veto olla heikon tuntuista ja soppaa paloi entistä enemmän. Tänään käytin autoa tutussa huoltoliikkeessä ja analyysiksi tuli pakosarjan ja turbon välisen liitoksen vuotavan ja turbon tarvitsevan huoltoa. Lähin turbo-huolto löytyy kuulemma Oulusta. Lupasivat irroittaa solmun putkesta lähettää sen Ouluun huolettavaksi ja laittaa takaisin paikalleen. Tuntui pojilla olevan kiirettä kun ehtisivät tehdä irroituksen ja kasaamisen vasta parin viikon päästä.
Nyt kun olen lomalla voisin ihan hyvin käydä muutaman päivän lomaretkellä Oulussa ja samalla huollattaa auton siellä. Onko hyviä ehdotuksia mistä alkaa kyselemään tällaista palvelua? Uskon että saisin turbo-huollon selville vakikorjaani kautta mutta missä hoidattaisi muut työt? Käsitykseni mukaan turbojen huoltajilla on sen verran töitä etteivät itse irroittele tai kasaile solmuja takaisin putkeen.
Auto on C-sarjan Mersu viime vuosituhannelta.
-
Oulun turbo- ja autosähkökorjaamo
Alasintie 11 A, 90400 OULU
Ko. liikkeen vieressä on korjaamo, Diesel Turunen, siit' vois kysyä ainakin.
-
Oulun turbo- ja autosähkökorjaamo
Alasintie 11 A, 90400 OULU
Ko. liikkeen vieressä on korjaamo, Diesel Turunen, siit' vois kysyä ainakin.
nokivasara turunen on muuttanut toss kevääl
MYRSKYLÄNTIE 30, OULUNSALO
-
Hyvä kun tulin korjatuksi, niin ei kysyjä tieltä eksy ;D
-
Ei taida Turunen tehdä muuta kuin suutin-ja pumppujuttuja.En ole kuullut että yleishuoltoja tekisivät.Siinä turbo-ja autosähköä vastapäätä on Autofit-korjaamo,ja Vehon takana Mb-osa joka on jatkumoa MB-expertti Lenni Laasosen korjaamolle.En sen kummemmin tiedä noista.
-
Vaikk oulust ite oonni, ni jostain syystä oon ollu savolaisten asiakkaana nois turbo juttuis korjaamo ajoillani.. johtunee varmaan hinnasta ja jo silloin kakskytvuotta sitten heidän tietämyksestään erillaisten projektien toteutukseen.. eli jos oot turboo pakettiin laittamassa ni kantsii varmaan kysyy hinta-arvio myös tommosest liikkeest
Professional Motor Oy
http://www.professionalmotor.fi/etusivu
-
Ei tarvi ainkaan tässä kuussa huollattaa autoa Oulussa, ovat lomalla tämän ja ensi viikon. Kiitoksia tuosta toisestakin huoltopaikasta, pitää katsoo onko turbolla laatikko reissu vai meneekö ajamalla paikan päälle.
Täällä vakihuoltopaikka arvio turbon irroituksen ja takas laittamisen kestävän noin työpäivän verran. Kun ehdin jo vähän kysellä asioita Oulusta niin siellä tuo tässäkin ketjussa mainittu Autofit antoi samasta asiasta aika arvioksi 2-3 tuntia. Nyt sit ihmettelen kumpi on arvionut väärin, hyviä ehdotuksia?
-
Cdi-mersuissa taitaa riittää ilmanputsarikotelon irroitus, jonka jälkeen turbo on käsillä ja avattavia pultteja alle 10, sekä muutama putki ja letku. Ei siinä kyllä työpäivää pitäis mennä...
Edit: aivopieru korjattu.
-
Täällä meittin kylällä olis tälläinen:
http://www.fin-turbo.fi/
-
Cdi-mersuissa taitaa riittää ilmanputsarikotelon irroitus, jonka jälkeen turbo on käsillä ja avattavia pultteja alle 10, sekä muutama putki ja letku. Ei siinä kyllä työpäivää pitäis mennä...
Ja mulla on pellin alla sentään vanhaa patarautaa eikä CDI-tekniikkaa. Siinä se putken solmu näkyy kun pellin avaa, pitänee uskoa ettei siihen päivää mene.
-
Ja mulla on pellin alla sentään vanhaa patarautaa eikä CDI-tekniikkaa. Siinä se putken solmu näkyy kun pellin avaa, pitänee uskoa ettei siihen päivää mene.
nyt kun on lomalla ni työkalut esiin ja turbo postipakettiin paikkaan missä oot etukäteen sopinut sen kunnostettavaksi ja muutaman päivän päästä takaisin paikoilleen .. saappaha lolamailla rauhass kotona ku auto ei liiku ja säästät korjaamokuluis niinku lomapudjetissaki...
-
Tänään sitten vetoauto kävi pajalla ja kohteena oli tuo Oulun turbo- ja autosähkökorjaamo. Huolto oli halvempi mitä kukaan uskalsi veikata vaikka auto olikin siellä koko päivän. Hoitivat homman alusta loppuun saakka, irroittivat solmun putkesta, huolsivat ja laittoivatta takaisin kiinni. Liikkeen mielestä huolto oli paikallaan eikä ollut ihme vaikka veto oli hieman hukassa. Korostivat ilmanputsarin säännöllisen vaihtamisen merkitystä turbon kunnossa pysymisen kannalta. Kaupunki pyörityksessä huomasi että potkua tuli lisää. Huomenna sitten näkee miten tuntuu vaunua vetäessä.
-
Thumb
-
Tänään sitten vetoauto kävi pajalla ja kohteena oli tuo Oulun turbo- ja autosähkökorjaamo. Huolto oli halvempi mitä kukaan uskalsi veikata vaikka auto olikin siellä koko päivän. Hoitivat homman alusta loppuun saakka, irroittivat solmun putkesta, huolsivat ja laittoivatta takaisin kiinni. Liikkeen mielestä huolto oli paikallaan eikä ollut ihme vaikka veto oli hieman hukassa. Korostivat ilmanputsarin säännöllisen vaihtamisen merkitystä turbon kunnossa pysymisen kannalta. Kaupunki pyörityksessä huomasi että potkua tuli lisää. Huomenna sitten näkee miten tuntuu vaunua vetäessä.
hieno homma ett sait homman teetettyä ,mun vastaväitteishuolim atta :D
ite omat turboni kunnostaneena ni imu puolen siiviss kyll näkyy putsari huollon laiminlyöminen.. on se kummaa toi kivipöly mite se syö siipiä..
-
Tänään sitten vetoauto kävi pajalla ja kohteena oli tuo Oulun turbo- ja autosähkökorjaamo. Huolto oli halvempi mitä kukaan uskalsi veikata vaikka auto olikin siellä koko päivän. Hoitivat homman alusta loppuun saakka, irroittivat solmun putkesta, huolsivat ja laittoivatta takaisin kiinni. Liikkeen mielestä huolto oli paikallaan eikä ollut ihme vaikka veto oli hieman hukassa. Korostivat ilmanputsarin säännöllisen vaihtamisen merkitystä turbon kunnossa pysymisen kannalta. Kaupunki pyörityksessä huomasi että potkua tuli lisää. Huomenna sitten näkee miten tuntuu vaunua vetäessä.
Uskaltaako kysyä mitä kustansi?
Omassa veturissa saattas olla myös paikallaan ottaa solmu irti ja käyttää oulussa huollettavana. No 375kkm vasta mittarissa, mutta pakkasella saattaa esiintyä karstasta johtuvaa juuttuvasiipisen ongelmaa - Se on tietysti nyt taas putsattu/poltettu parempaan kuntoon kesäreissuilla, mutta kuiteski.
-
Tohautat sinne "mutkaan" Mr Muscle uuninputsausainetta . Ooottelet 10 minuttia ja käyntiin. (älä sisällä, sen mustanpaskan määrä on ääretön) Lisätietoja VW-Foorumilta , siellä niitä harrastetaan kun konsernin autot menee vikatilaan, muuttuvasiipinen puhallin jumittelee . Ja omalla vastuulla ;D
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=927340&sid=8200003a43930098abd067c427d499f4
-
Korostivat ilmanputsarin säännöllisen vaihtamisen merkitystä turbon kunnossa pysymisen kannalta.
Ensimmäisenä tulis mieleen, että putsari menee tukkoon jos sitä ei vaihdeta....? ::)
-
Ensimmäisenä tulis mieleen, että putsari menee tukkoon jos sitä ei vaihdeta....? ::)
se toi turbo on aika tehokas ilmapumppu... jos se rupee meneen tukkoon ni kyll siit "hiekkaa" läpi menee..
-
Uskaltaako kysyä mitä kustansi?
Omassa veturissa saattas olla myös paikallaan ottaa solmu irti ja käyttää oulussa huollettavana. No 375kkm vasta mittarissa, mutta pakkasella saattaa esiintyä karstasta johtuvaa juuttuvasiipisen ongelmaa - Se on tietysti nyt taas putsattu/poltettu parempaan kuntoon kesäreissuilla, mutta kuiteski.
Loppu lasku oli vähän yli 500 ekua mutta paljon pahempaa pelkäsin.
-
Tohautat sinne "mutkaan" Mr Muscle uuninputsausainetta . Ooottelet 10 minuttia ja käyntiin. (älä sisällä, sen mustanpaskan määrä on ääretön) Lisätietoja VW-Foorumilta , siellä niitä harrastetaan kun konsernin autot menee vikatilaan, muuttuvasiipinen puhallin jumittelee . Ja omalla vastuulla ;D
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=927340&sid=8200003a43930098abd067c427d499f4
Katti ei taida tykätä tuosta...
-
Ei siitä kukaan tunnu valittavan, toisaalta , ajaa 3:lla läsätiskissä pitemmän lenkin niin ahistus ahtimesta katoaa.
Sitä mulle ei ole koskaan tullutkaan ;)