Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Vetoautot => Aiheen aloitti: miguli.jalkanen - 25.05.2013 kello on 09:06
-
Homman nimihän on se jotta nissanin pääsulake kyrvähtelee.Emäntä soitteli eräänä päivänä että lähtee vaikeasti käyntiin.Sitä sitten ihmettelemään ja pääsulakehan oli palanut.Kattelin startin piuhat + muut piuhat.Kaikki kunnossa.Ajattelin sulakkeen vain väsähtäneen ja vaihdoin uuden.Jo alkoi kaikki pelittämään.Kokeili n moneen kertaan starttailla ja renkutella kaikkia sähkölaitteita.Jäti n auton tallin pihalle odottelemaan aamua.Muorin kanssa aamulla autoa hakiessa oli taas pääsulakkeen retale palanut.AAAARRRRGGG HHH.Tuli mieleen että olisiko vika esim. moottorin ja rungon välisessä maakarvassa.Onko muilla ollut vastaavia probleemia. Kertokaatten hyviä vinkkejä mistä vikaa alkaisi penkomaan
-
Onko kyseessä diesel auto ja olisko hehkujen sulake jota polttaa?
-
Ei ole.Bentsuunimylly on pellin alla
-
Onko se oikeasti pääsulake? Mitä kaikkea menee pimeeksi kun sulake palaa? Onko sulake monen amppeerin? Todennäköisesti jos pääsulake niin sen perässä jossain pienemmät sulakkeet, epäilisin välijohtoa(pääsulake-sulaketasia) tai ite sulakerasiaa.
-
Sulake on 75 amp.Kaikki menee pimeäksi.Mikään ei toimi paitsi bensapumppu ja sytkäpuoli.Kaapelei lla kun täräyttää käyntiin niin pysyy käynnissä ja pystyy ajamaan.Tosin ilman minkään valtakunnan sähkölaitteita.
-
Aikamoinen oikosulku pitää jossain olla kun tuon saa kärvähtämään. Yleensä tuon jo huomaa palokunnan tarpeesta 12v järjestelmässä. Ottaisin mittarin käteen ja alkaisin etsimään. Tollaisen oikarin löytää ihan vaikka ohmimittarilla
-
Eipä tuo vielä ole palanut.Täytyy lähteä tallille ihmettelemään.
-
Höps! Sitä vartenhan siellä ne sulakkeet on, ettei palokuntaa tarvita... Nyt vaan kiltisti ohjekirja käteen ja sieltä moottoritilan sulakkeet -kohdasta katsot, mitä sen sulakkeen takana on. Sitä kautta pääset rajaamaan etsintäaluetta.
-
No selvisihän vika.Joku asentajaässä laturia vaihtaessa on suuressa viisaudessaan maadoittanut laturin plussan runkoon.Ihmettelen suuresti miten auto on voinut toimia monta kuukautta.
-
No selvisihän vika.Joku asentajaässä laturia vaihtaessa on suuressa viisaudessaan maadoittanut laturin plussan runkoon.Ihmettelen suuresti miten auto on voinut toimia monta kuukautta.
Ilmeisesti ohkaiset kaapelit eliminoinut virheen,jännitehäviöt hukkuneet osittain niihin,kunnes sulake palanut !
-
Jännitehäviö (= noilla arvoilla 900 W tehohäviö!) tapahtunut pelkästään johtimissa kuukausien ajan, kunnes 70 A sulake palanut..? Niin mielenkiintoinen teoria kuin tuo onkin, en ole varma, haluanko kuulla sitä... :-X
-
Sitä minä sillä palokunnnantarpeell a tarkoitin. ~kw ei häviä yleensä ilman savua ja äiti opetti "ei savua ilman tulta" :D
-
Miten vain... Ehkä nyt kuitenkin olisi vielä syytä käydä nuo kytkennät ihan ajatuksen kanssa läpi? :o