Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Matkailuautot => Kori ja alusta => Aiheen aloitti: Aakku - 22.04.2013 kello on 13:37
-
Mistäs sais edullisesti Ducatoon vara-avaimen?
Toinen virta-avain hukkui. Uusiminen maksaa Deltassa 1000€, jos ei ole jotain punapäistä avainta tallessa.
-
Lattapää ruuvari ja vasara. Nehän löytyy muutenkin Fiatin huoltotyökaluista Thumb
-
Ajonesto haittaa menoa.
Ducaton sirua ei saa kuulemma kloonattua. Viimeinen korjattu tieto Deltassa 2500€
-
Ajonesto haittaa menoa.
Ducaton sirua ei saa kuulemma kloonattua. Viimeinen korjattu tieto Deltassa 2500€
Sillähän saa jo uuden auton :D
-
Ajonesto haittaa menoa.
Ducaton sirua ei saa kuulemma kloonattua. Viimeinen korjattu tieto Deltassa 2500€
Kallista on uusien autojen kanssa. Meikäläinen ei ole edes henkilöautoon laittanut nuin suurta summaa. ::)
-
Jos et muuta keksi, niin kaiken varalle, teetä mekaanisesti sopiva avain ja selvitä itsellesi, miten sitten tarvittaessa voit ohittaa käynnistyksenestojä rjestelmän?
-
Kallista on uusien autojen kanssa. Meikäläinen ei ole edes henkilöautoon laittanut nuin suurta summaa. ::)
Ei tämä kyseinen auto ole markkina-arvoltaan paljoa yli tuon 2500€
-
Ducaton sirua ei saa kuulemma kloonattua. Viimeinen korjattu tieto Deltassa 2500€
Ducatoa eivät varkaatkaan vie kuin omilla avaimilla. ;D
mutta jo on hinnakasta joka tapauksessa. Thumbd
-
Jos et muuta keksi, niin kaiken varalle, teetä mekaanisesti sopiva avain ja selvitä itsellesi, miten sitten tarvittaessa voit ohittaa käynnistyksenestojä rjestelmän?
Jotain vippaskonstia tässä mietin.
Yksi ajatus olisi laittaa nykyinen ainoa avain lukkopesän juureen. Jospa se siru siinä avaimessa olisi riittävän likellä. Sellainen vara-avain ilman sirua jo tuli hankittuakin. Se olisi sitten käyttöavaimena.
-
vm:97 ducatoon hommasin sirullisen avaimen itiksen suutarilta viime vuonna, olisko ollu 50 vai 55 euroo.
-
Tätä samaa ropleemia selvittelin n vuosi sitten, kun en arvannut yhdellä avaimella lähteä ulkomaanreissuun. Oli se koodikorttikin hukassa.
Avain olis maksanut n. 1000e (vm2003 on kuulemma se kallis, muut saa avainsuutarilta).
Tilasin koodikortin merkkiliikkeestä, muistaakseni 50e ja teetin pikasuutarilla vara-avaimen.
Käyttöohjeessa on se ajoneston ohitusohje, mikä vaatii avainkoodikortin.
Onneksi sitä ei ole tarvittu, mutta hätävarana toimii.
Nykyään kuulemma ajoneston poistavia laitteita saa halvalla vaikka ebaysta, en sit tiiä...
m
-
Täällähän se edellinen juttu
http://karavaanari.org/index.php/topic,4057.msg59316.html#msg59316
-
Kysyppä tuolta mitä maksaisi >>>
http://www.avainapu.fi/avainpalvelu
-
Taannoin pojan pösöstä jouduttiin ohittaan ajonesto. Oli mangneettiventtiili aika kovantyön takana löytää. Rälläkällä joutui tekeen suojakoppaan reijän että löysi magneettiventtiilin johdon. Laittoi vaan yhtäkkiä ajoneston päälle ja kiertopalkinnosta ei tiennyt avainlukua.
-
Kolmisen vuotta sitten teetin ylimääräisen avaimen asuntoautooni (ducato). Avaimet piti lisäksi koodata uudelleen joka kävi näppärästi samantien kannettavalla tietsikalla. Paikallisessa Aution (Ylivieska) autossa sen hinnaksi tuli n. 250 € l. Deltassa taitaa vallita edelleen kiskurihenki.
-
Ducatosta (<2000) on "kohtuullisen" helppo ohittaa/poistaa koko ajonesto. Tarvii vakaata kättä ja 10mm poranterän :)
-
Kiinnostaa, ihan kaikenvaralle. YV voi laittaa jos epäilee rikollisia. ::)
Pumpulta joku kohta?
-
Kiinnostaa, ihan kaikenvaralle. YV voi laittaa jos epäilee rikollisia. ::)
Pumpulta joku kohta?
Ohjeet löytyy ihan karavaanarit.fi keskustelupalstalta . Tietty googleen muutama avain sana niin aukee aihe ;)
-
Pientä päivitystä..
Ajonesto on nyt hoidettu siten, että lukon ympäriltä on otettu sirunlukija kehä irti ja siirretty lukon alle väljempään paikkaan. Ainoa tallessa oleva siruavain on teipattu tähän lukijaan kiinni.
Nyt auto käynnistyy tavallisella tyhmällä peltiavaimella. Ajonestoa ei nyt tosin enää ole käytössä, vaikka toimiikin.
Itse ajonestoa ei kannattane mennä särkemään, ellei ole ihan pakko. Nyt ei ollut pakko, koska yksi siruavain oli vielä tallessa.
Laki määrää, että henkilöautossa on oltava ajonesto 1.10.1998 käyttöönotetuista alkaen.
-
Mikäs vm Ducato olikaan? Sigussa lukee Westfalia.
Ite meinasin samaa patenttia, samassa tilanteessa, mutta kokeilin sitä ohjekirjan ajoneston ohitusta peltiavaimella ja kun toimi niin jätin sen hätävaraksi.
On se vaikea, mutta toimii, ei kuitenkaan viiti ihan pienestä sammuttaa ja jos vahingossa sammuu johonkin ison kylän liikennevaloihin voi tulla hiki ???
Muista sitte lukita auto muuten hyvin, jos jätät avaimen autoon, sitäkään en suosittele.
-
Mikäs vm Ducato olikaan? Sigussa lukee Westfalia.
Tämä Ducato on jostain 2000 luvun alkupuolelta oleva.
Tuo Westfalia on helppo juttu. Transporteriin saa suutarillla kloonattua uuden sirun odottaessa. Siihen on mulla jo kolmekin siruavainta.
Transporteri on vain sellainen, että jos vahingossa starttaa ilman sirua, niin jää vikavalo kerrasta vilkkumaan. Pitää sitten nollata Vag-comilla, tai vastaavalla.