Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Vetoautot => Aiheen aloitti: oh5yw - 19.04.2013 kello on 21:19
-
Laitoinpa tuossa muutamaan firmaan kyselyn VW T4 jakopään remmin - rullien ja vesipumpun vaihdosta.
Telkkarissakin paljon mainostava Autoasi-ketju ei edes ole suostunut vastaamaan kolmannenkaan kyselyn jälkeen.
Mutta tässä joitain hintoja:
Paikallinen "virallinen" VAG-liike : 850 euroa
Paikallinen AutoPro-ketjun liike : 650 euroa
Virallinen VAG-huolto Tallinnassa: 390 euroa
Tuolla Tallinna hinnalla kannattanee jo kauempaakin lähteä autoremonttiin. Kaikki liikkeet vakuuttavat käyttävänsä alkuperäisiä VAG-osia...
Kari
-
Onko vw ruvennu käyttää kultaketjua kumihihnan sijaan jos hinta on noin korkea? Oletkos kysyny mitä osat maksaa tuohon kulkimeen,jos ite vaihtelis?
-
Paljonkohan tuossa on työn osuus ajallisesti?
Tietenkin moottoreissa on eroa, mutta mulla maksoi Santa fe:en jakohihna samanlaisella osakokonaisuudella töineen 400€.
Työ tehtiin Fordin merkkihuollossa.
-
Ei se Tallinnan reissu kaikkine kuluineen kovin paljon kalliimmaksi tule kuin merkkiliikkeessä Suomessa tehtynä.
Ja ainahan se ulkomaan matkailu on mukavaa.
-
Työn osuus näyttäisi kaikissa oleva 5 tuntia...
Kari
-
Ite aikoinaan kun oli samanlainen auto vaihdoin muutaman remmin ja yhdesti käytin koko koneen osina. Eipä ollut liikaa tilaa jakopään ja rungon välissä. Jos pitäisi vieraalla teettä ite valitsisin keskimmäisen tai kysyisin pieneltä korjaamolta viellä lisäksi. Tuon autopuolen koulutuksen olen käynyt isän "kipinä mikkona" ja kantapään kautta, eli pieni korjaanokin osaa tehdä. Itellä oli aikoinaan alfamerin kirja avoinna remontissa.