Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Lämmitys ja ilmastointi => Primus => Aiheen aloitti: Mauno Seppänen - 19.04.2013 kello on 08:26
-
Sähkölämmityksen teho ei riitä.Katsoin KVH-mittaria ja huomasin että vain ensimmäisellä teholla lämpiää,toinen teho ei lisännyt kulutusta joten ei toimi.Missä vika? Vastus vai jokin muu,miten jatkan tutkimuksia? " Aquaflex"
-
Todennäköisesti relevika ohjainpoksissa. Kun irroitat poksin niin mittaa vastukset suoraan navoista, jolloin varmistuu, että ne ovat ehjiä.
-
eli jatkoa aiheeseen. Vaunu on Polar 560cht vm.2000. Lämmitin aq jotakin, ongelmana sama kuin edellä ja lisäksi kaasulla syttyy ja lämmittää katkeamiseen asti, sitten ei syty uudestaan vaan sytytää punaisen valon ohjaimelle.
Vaihdoin siihen uuden sytytysohjaimen vaan ei vika korjaantunut, mikä neuvoksi
-
toimiiko kiertovesi pumppu?? kun tuntuisi että ylikuumenemis suoja laukeaa ja sytytää häiriö valon eikä lähde uudelleen ennen kun jäähtyy tarpeeksi ;)
-
toimiiko kiertovesi pumppu?? kun tuntuisi että ylikuumenemis suoja laukeaa ja sytytää häiriö valon eikä lähde uudelleen ennen kun jäähtyy tarpeeksi ;)
Vesitermostaatti sytyttää häiriövalon? Onkohan näin? :'(
-
eli jatkoa aiheeseen. Vaunu on Polar 560cht vm.2000. Lämmitin aq jotakin, ongelmana sama kuin edellä ja lisäksi kaasulla syttyy ja lämmittää katkeamiseen asti, sitten ei syty uudestaan vaan sytytää punaisen valon ohjaimelle.
Vaihdoin siihen uuden sytytysohjaimen vaan ei vika korjaantunut, mikä neuvoksi
Tarkista kaasuventtiilin liittimen juotokset. Thumb
-
Vesitermostaatti sytyttää häiriövalon? Onkohan näin? :'(
Jos muistan oikein juuri niin tapahtui minun pannussa jos muistat ;)
-
Jos muistan oikein juuri niin tapahtui minun pannussa jos muistat ;)
Empä muista kyseistä vikaa, mutta vesitermostaatti se ei ollut. Jos vesitermostaatti katkaisee lämmityksen niin se vain sammuu.
-
kyllä kiertovesipumppu mielestäni toimii, neste liikkuu paisuntasäiliössä ja patterit lämpiää koko mitalla molemmin puolin vaunua. Lisäksi vaunu lämpiää kyllä sähköllä, vaikka toisen vastuksen kuntoa pikkusen epäilenkin. pitää mitata se. uskoisin vian olevan kaasupuolella. mitään kaasun hajua ei polttimen ympäristöön kuitenkaan tule
tässä lämmitityypissä oli myöskin jokin syklijuttu, joka pitää tarkistaa ja onko siellä se kondensaattori joka kuulemma pitää lisätä, vaunu kun on vasta minulle tullu ja sen historiasta ei juurikaan tietoa ole
-
kyllä kiertovesipumppu mielestäni toimii, neste liikkuu paisuntasäiliössä ja patterit lämpiää koko mitalla molemmin puolin vaunua. Lisäksi vaunu lämpiää kyllä sähköllä, vaikka toisen vastuksen kuntoa pikkusen epäilenkin. pitää mitata se. uskoisin vian olevan kaasupuolella. mitään kaasun hajua ei polttimen ympäristöön kuitenkaan tule
tässä lämmitityypissä oli myöskin jokin syklijuttu, joka pitää tarkistaa ja onko siellä se kondensaattori joka kuulemma pitää lisätä, vaunu kun on vasta minulle tullu ja sen historiasta ei juurikaan tietoa ole
Saattaa palopesä olla niin tukossa ettei liekki pala oikein ja liekkivahti ei tunnista liekkiä tai palopesän reikälevyt on ruostuneet ja murentuneet kokonaan.
-
tutkitaan sano lääkäri ;D menen vaunulle huomenna niin sitte myöhemmin lisää päivitystä
tuo palopesän tukiminen taitaa vaatia sitte koko polttimen irrottamista?
-
tutkitaan sano lääkäri ;D menen vaunulle huomenna niin sitte myöhemmin lisää päivitystä
tuo palopesän tukiminen taitaa vaatia sitte koko polttimen irrottamista?
Lämmitin täytyy irroittaa vaunun pohjasta ja pako/ ilma räppänä vaunun ulkopuolelta jotta pannun saa käännettyä 90 astetta ylöspäin. Sitten puhallin ja sähkövastusten relepoksi pois niin palopesän 8 ruuvia saa pois. Kaksi ruuveista on 5mm kuusiokoloruuvia.
Sitten kun palopesä on kädessä niin voit työntää käden kärkipuolelta ja painaa rosteriverkkoa alaspäin, jos painuu ja rutisee niin reikälevy on sökö.
Toiselta puolelta näet sen pienen reikälevyn, hyvin usein jo irti ja sen alla isomman reikälevyn joka on ilmeisesti ihan tukossa.
-
pientä päivitystä. en saanu poltinta lattiasta irti kun sopiva avain puuttui vaan ensikerralla sitten. Tutkin kuitenkin liittimet ja vesipumpun virtaliitin oli löysä, kiristin sitä ja sytyttelin poltinta kymmenen kertaa termostaattin säätimellä, yksi häiriö tuli. häiriössä syttyi ensin kaksi lediä ja sitten muutaman sekunnin kuluttua kolmas, mutta ne kaksi aiemmin syttynyttä sammui ja häiriövalo syttyi, muutoin poltin pelasi normaalisti
-
pientä päivitystä. en saanu poltinta lattiasta irti kun sopiva avain puuttui vaan ensikerralla sitten. Tutkin kuitenkin liittimet ja vesipumpun virtaliitin oli löysä, kiristin sitä ja sytyttelin poltinta kymmenen kertaa termostaattin säätimellä, yksi häiriö tuli. häiriössä syttyi ensin kaksi lediä ja sitten muutaman sekunnin kuluttua kolmas, mutta ne kaksi aiemmin syttynyttä sammui ja häiriövalo syttyi, muutoin poltin pelasi normaalisti
Tarkista samalla, ettei kaasuventtiilin liitin piirilevyssä heilu ( Juotosmurtumia ).
-
Tämä minun lämmitin on muuten AQWE6, onko se jotenkin erillainen kun tuo ilman E kirjainta oleva?
Pitää mielenkiinnosta käyttää koko pannu auki ja puhdistaa se, samalla voi sitten tarkistaa kaikki liitoksetkin.
täällä oli joku muukin saitti jossa oli juttua ledien syklistä, omassa kaksi syttyy ensin ja muutama sekunti niin syttyy se kolmas, kuuluisko kolmannen syttymiseen mennä enemmän aikaa
-
Tämä minun lämmitin on muuten AQWE6, onko se jotenkin erillainen kun tuo ilman E kirjainta oleva?
Pitää mielenkiinnosta käyttää koko pannu auki ja puhdistaa se, samalla voi sitten tarkistaa kaikki liitoksetkin.
täällä oli joku muukin saitti jossa oli juttua ledien syklistä, omassa kaksi syttyy ensin ja muutama sekunti niin syttyy se kolmas, kuuluisko kolmannen syttymiseen mennä enemmän aikaa
Käynnistyksen jälkeen syttyy kolmas ledi ja on päällä noin 20 sekuntia, sitten kaks lediä minuutin ja taas kolme noin 20 sekuntia ja sitä sanotaan syklitykseksi. Vanhoissa pannuissa kolme lediä palaa niin kauan kuin kolmostehoa tarvitaan. Sitten kun ohjauspaneeli pudottaa kolmostehon pois niin se vaihtelee 1: ledin ja 2:den ledin välillä.
Syklitys ei toimi myöskään silloin kun paloarina on ruostunut ja osittain palanut, jota ei näy kun arinaa pidetään kädessä.
-
pieni päivitys tähän :D käytin kaikki liitokset irti ja ruiskuttelin niihin ja piirilevyihin muutenkin elektroniikan puhdistusainetta. Neljä vurokautta( no yötä) lämmitin oli kaasulla ja ei yhtään häiriötä Thumb
Toivottavasti ongelma poistui näin vähällä, kiitos MJO:lle asiantuntevista neuvoista