Autot ovat 9-12 -vuotiaita.Mites olis Japanialaiset kulkuneuvot? :P ;D
Toyota pitää huolen omistaan vielä vuosienkin päästä. :)
Ja niin tekee näköjään muutkin japsit....
Uutistoimisto AFP:n mukaan autoja kutsuvat samasta syystä tarkastukseen myös Nissan, Honda ja Mazda.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288555744808.html (http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288555744808.html)
Toyota merkkinä on ilmeisesti lukijoita vaan niin vetävä jotta otsikko kannattaa nimetä mieluummin Toyota kuin vaikkapa Nissan niin riittää lukijoita. ;D
asian olisi voinut hoitaa kuntoon laadukkaammilla jousilla tehdyllä kaksoismassavauhtip yöräällä...Ongelmana taitaa olla se että kun nuo markkinoille tuotiin niin yksi valmistaja haki ja sai patentin sille eikä se ole kyennyt tekemään kaikkiin merkkeihin toimivaa systeemiä. Tai sitten ei ole kiinnostanut kun on yksinoikeus.
Olen työskennellyt tuossa Saksalaisessa firmassa. Kyse on siitä että asiakas speksaa minkälaisen kaksoismassavauhtip yörän he haluavat. Valmistaja tekee autovalmistajalle ehdotuksen soveltuvasta komponentista. Sitten alkaa tinkikierrokset. Jotkut autovalmistajat tinkii komponenteista enemmän kuin toiset. Esim niistä jousien materiaaleista. Alkuperäinen ehdotus olisi taatusti toiminut mutta kun tarpeeksi tingitään niin joskus aloitetaan raja ja tulee ongelmia.Yllättäen tuo ei yllätä. Money talks... Siis alihankkijalta kopmponentin ostavat eri merkkien valmistajat puntaroivat sen että kuinka paljon mahdollisesti tulee takuusen korjauksia jonka perusteella valitsevat halvimman vaihtoehdon. Jos siis keskieuroopan isoilla markkinoilla menee takuuseen jotain 5 prosenttia niin myyntimääriä katsoen ei heitä pask***aan kiinnosta jos suomessa myyntimäärään vs. euroopan myyntimäärään nähden menisi liki puolet takuuseen. Sehän olisi kärpäsen kusi jonka voi huoletta maksaa.
Kyllä se syy on yleensä siinä tahossa kuka tinkii, ei siinä joka sen valmistaa asiakkaan vaatimilla spekseillä.
Tämä sama toistui monessa asiassa ja niitä tuli työkseen selviteltyä ja käytyä läpi. Suurin osa toimi mainiosti, osassa asiakas joutui sitten myöntymään hieman kalliimpaan rakenteeseen kun heidän ensin valitsema ei kestänyt. Onneksi edes osa tuli jo testausvaiheessa ilmi...
... Saksalaiset valmistajat kutsuvat vain pakon edessä, kuten Vosu........niin ja "kampanjoista" ei kerrota kuin kysymällä niistä huollosta erikseen. CE-merkki Vosusta kuitenkin löytyy. Thumb Thumb Thumb Thumb
Aatella, ja voi että kun, Saksalaiset valmistajat kutsuvat vain pakon edessä, kuten Vosu........niin ja "kampanjoista" ei kerrota kuin kysymällä niistä huollosta erikseen. CE-merkki Vosusta kuitenkin löytyy. Thumb Thumb Thumb ThumbNoh, tuota toyotani (lexus) huolto kun aloin selvittelemään niin samalla selvisi että päällä on myös yksi takaisinkutsukampan ja. Ei siitä paljoa huhuiltu tai ilmoiteltu minulle, vasta huoltoon kun soitin asia minulle kerrottiin.
Ongelma saattaa olla se, että mikäli auto ei käy merkkiorganisaatioi ssa, eikä kyse ole viranomaisen valvomasta takaisinkutsukampan jasta ( kuten ei useinkaan ole ) niin ylimääräiset parantelut jäävät pois.
Tuo on minusta rikollista.... >:D
Ajattelitko, että jokainen paja on reaaliaikaisessa yhteydessä autotehtaisiin ja on kykenevä esimerkiksi öljynvaihdon yhteydessä vaihtamaan mahdollisia tehtaan piikkiin meneviä osakokonaisuuksia tai tekemään ohjelmallisia muutoksia?
Ajattelitko, että jokainen paja on reaaliaikaisessa yhteydessä autotehtaisiin ja on kykenevä esimerkiksi öljynvaihdon yhteydessä vaihtamaan mahdollisia tehtaan piikkiin meneviä osakokonaisuuksia tai tekemään ohjelmallisia muutoksia?Nyt olet hakoteillä noista huoltoliikeistä,täälä minä käytän autoa huollossa,niin kaikki toimii...
Vierestä seuranneena tuntuu huoltonäytön nollaaminen olevan ylivoimainen tehtävä joillekin valtakunnallisille "vapaille" huoltoketjuille, jotka mainostavat tehdastakuiden säilymistä heillä huollettaessa. Täytyy vain ihmetellä minkä tehtaiden, ehkä Akun tehtaiden?
Tässä Toyotan kohdalla voi olla merkistään siinä mielessä tyytyväinen että nyt puhutaan vuosien 2005 - 2010 autoista. Eli vanhoistakin pidetään huolta, ajatelkaa nyt itse, 10 vuotta vanha auto kyseessä ja ei kun ilmaiseksi korjaukseen. Thumb
Ei huolta siis tulevaisuudesta kun Toyotalla ajaa, tylsää kyllä toisten mielestä mutta ah...niin huoletonta. ;D tämä nyt oli pakko tähän laittaa.
Toyota kun muuta et saa.
Jokos on toy-ota miehet käynnyt asennuttamassa ne ikkunannostimien sammutus järjestelmät ? ;)Waihoin kammet ja laakerit ;) Ja ajelen Toyota Porolla ;D
Vai pitääkö itse ostaa mätänetistä ?
Jokos on toy-ota miehet käynnyt asennuttamassa ne ikkunannostimien sammutus järjestelmät ? ;)
Vai pitääkö itse ostaa mätänetistä ?
Kerran kahvitellessani erään eurooppalaisen automerkin huoltopäällikön kanssa, näimme ikkunasta, kun asentaja ajoi uudenkarkean pikkuauton huollettavaksi.Miksi asiakkkalle ei voi näistä puukottamisista kertoa...?
Päällikkö tokaisi, että ei asiakas tiedäkään, että tässä huolto-ohjelman mukaisessa öljynvaihtohuolloss a tehdään 21 kappaletta muutos- ja korjaustoimia.
Nyt olet hakoteillä noista huoltoliikeistä,täälä minä käytän autoa huollossa,niin kaikki toimii...
http://www.teboilkukkumaki.fi/
Tehtaan/maahantuojan pitäisikin informoida auton omistajaa, jos kotterossa on vikaa, vikaa, vikaa.....
Ei sen kuuluisan 'takuun' loppuminen merkitse sitä, että tehdas ei vastaisi tuotevirheistä.
Oletko kuullut mistään päivittäis- tai kulutustavaravalmis tajasta, joka kertoo ennen kauppaa tai sen jälkeen aktiivisesti kaikista tuotteeseen liittyvistä vioista tai ongelmista?Ruokatavarakaupassa ainakin Lidl on pessyt kotimaiset jätit mennen tullen avoimuudellaan, mitä tulee elintarvikkeiden virheellisyyksien toteamiseen ja takaisin vetoihin.
En minä ainakaan. Ideaalimaailmassa toki moni asia olisi toisin, mutta reaalimaailmaa eletään.
Organisaatiossa tehty päätös.Kulttuuri eroja! japanilainen kunnia tehdä laatua ilman kieroilua/vilpillistä on heille se laadun tae kun on kyse asiakkaista, häpeästä ovat tehneet yritys johtajat jopa harakirejä, kilpailussa on moraaali aika tärkeässä osassa, varsinki kun on kyseessä bisnekset, motivaatio Voittajaksi myynnin Ykköseksi. Saisi monet maat ottaa mallia Japanilaisesta ajattelu mallista, toki on sitten heillä omia ongelmia omassa kulttuurissaan mutta niistä toisessa yhteydessä
Olisiko vaikka siksi, että media ei pääse revittelemään otsikolla:
XXXXXXX automerkki kutsuu xxxxxxxx määrän autoja korjaukseen useiden vikojen takia.
Tämän jälkeen besserwisserit kautta internetin, päivittelevät moraalitonta autonvalmistajaa, joka tekee rikkinäisiä ja vaarallisia autoja. ;)
Ruokatavarakaupassa ainakin Lidl on pessyt kotimaiset jätit mennen tullen avoimuudellaan, mitä tulee elintarvikkeiden virheellisyyksien toteamiseen ja takaisin vetoihin.
Kulttuuri eroja! japanilainen kunnia tehdä laatua ilman kieroilua/vilpillistä on heille se laadun tae kun on kyse asiakkaista, häpeästä ovat tehneet yritys johtajat jopa harakirejä, kilpailussa on moraaali aika tärkeässä osassa, varsinki kun on kyseessä bisnekset, motivaatio Voittajaksi myynnin Ykköseksi. Saisi monet maat ottaa mallia Japanilaisesta ajattelu mallista, toki on sitten heillä omia ongelmia omassa kulttuurissaan mutta niistä toisessa yhteydessä
Ruokatavarakaupassa ainakin Lidl on pessyt kotimaiset jätit mennen tullen avoimuudellaan, mitä tulee elintarvikkeiden virheellisyyksien toteamiseen ja takaisin vetoihin.
Jaa-a miksi ne pitäisi vaihtaa, näytti ainakin äsken olevan Toyotassa ikkunat kiinni ; )http://www.iltalehti.fi/autot/2015102120541557_au.shtml
(http://karavaanari.org/kuvat/1445573967.jpg)
Itse olen kyllä tuon ajatellut toisin. Minulle on jäänyt se kuva ettei muut noita takaisin vedettyjä myy ja siksi Lidlin nimi näkyy kohtalaisen usein noissa tapauksissa päivälehdessä.Juu ei voi yleistää tietenkään...
Kyllä minun kohdalleni on tullut myös Lidliltä sellaista kulutustavararoskaa, minkä myyminen alun perin käyttötarkoitukseen sa on ollut hyvin arveluttavaa.
Mennessäni laite kädessä Lidliin, myyjä on heti jo tokaissut, että ei taida toimia, mutta älä välitä, ei ole muillakaan. Mistään takaisinkutsusta ei ollut kyse.
jatketaan off-topiciaTuollainen yhden käden pyörösaha olisi kyllä kätevä. Pitää kyllä hommata, jos sellainen tulisi taas tarjoukseen.
Lidlissä myydään näitä tarjouseriä, joissa on usein hyvä hinta/laatusuhde mutta aina ei kaikki ole priimaa. Pari esimerkkiä.
Pari vuotta sitten ostin nitojan (hinta taisi olla 7,99) muovikotelossa myös paljon niittejä ja sinkilöitä. Niittien syöttöosa vähän takkuilee mutta samaa ongelmaa on kyllä parissa aiemmassakin nitojassani (tunnettuja merkkituotteita).
Matkailuauton rakentamisessa olen hyväksi havainnut Parkside -nimellä myytävän yhden käden pyöräsahan taidetaan upotussahaksi virallisesti kutsua (sahaussyvyys säädettävissä 0-25 mm välillä). Tämän sahan hankittuani olen pistosahaa käyttänyt vain pari kertaa. Hyvä saha vanerien sahaukseen, jyrsintäänkin käy (levyn reunanauhan urat). Myös valokatteet yms. kätevä sahata. Mukana tuli kolme erilaista terää, yksi timanttilaikka.
(https://lh3.googleusercontent.com/VI2_5XI6NkMLbc8__xALxmiI_I4Me7NUx4In9XZRdC42jwaNtrv7jWjST1csMvS2ZvS_wap2EhDAyKSBN4AU5jVVx06Goo4boZBLex5ZrlqDb4reOBslgx1jsdym9a6msmUK2Z1ucuFNxp29cpJhgh-OxMoahSXUFnBLBnljMVGCHHl7SpY6P_yXdRjJ8RT-LD-eU0ZkSHRYPQAy3DtEtutvTYbgGTfj8uc1WcHJkgz65m2s8mtb2A-2PnWUpr91iJh-Yflky0lBEUhGeoJEhsd12vMr1NERcGxTp3PW_QyYQXvGKSL9ZuWdRRvwF-U2TcgBnL4U3_wJheYzXL9oAdEP8gDZP0ODI4mGLyXZrXgpEqYzquwAVi492cQEnGMC8ikRRug0magYkUJ4-0A3tKaHTkOYT7LDqmtAaRW56r-7G0yjydoHOY6ts5SmfESrvcdTG2wQZ-whE-01idwtbdJKgxfq3sfIzWBy0Ysk8MbTpsG8uVPBG3arFw-8P1bwNKdN6jC01sC4cCHKKcZVfzzt1ytv2kP9roAeJsGjZohH=w1372-h914-no)
Tuollainen yhden käden pyörösaha olisi kyllä kätevä. Pitää kyllä hommata, jos sellainen tulisi taas tarjoukseen.
Niinpä....Off-Topic:Noita on ollut Hokkarissakin. Sopii moneen hommaan ja hankkii yhdellä urakalla hintansa.
Kahden vuoden takuu olikin sitten kahden paperin takuu, niitten jälkeen tason tarrapinta irtosi alustasta. Onneksi koneessa oli klipsit joilla sai perinteisen paperin kiinni ja sain työn tehtyä. Uusi alusta saapui postissa runsaan viikon jälkeen reklamaatiosta.Minusta sentää takuu toimii hyvin. Runsaan viikon toimitusaika kuulostaa kohtuulliselta...
Minusta sentää takuu toimii hyvin. Runsaan viikon toimitusaika kuulostaa kohtuulliselta...
Onko uusi alusta toiminut pitempään?
Sivujuonteele meni Thumbd
Jostain syystä Toyota on noussut maailman myydyimmäksi automerkiksi, vaikka vastoinkäymisiäkin on ollut.
Nykyiseen civikkiin ainut remppa mitä oon joutunut tekemään on yksi palanut rekisterikilvenvalo .
Olet päässyt 6000 kilsaa pitemmälle, mulla Toyotassa rek.kilven valo paloi viikolla, 44000 km mittarissa. ;DJuu olis meinaan rouvan mieleen,etenkin kun oli automaatti,eipä tarvis hänen ajaa. Tää on muuten paha tauti,tää autokuume.
Ja siinä Civicissä on 1.8 litrainen moottori, kannattaa käydä pelastamassa pois, kyllä sitä nyt yhden auton takia voi perua muita juttuja. ;)
Äläs nyt, Vosupojat väittää että he ovat maailman myydyin auto... onko vai ei??
No eise mitään molempia löytyy tontila ; Vosu Crafter,Prius ja pari Tojota-Lexusta, kolme viimeistä hybridinä.
Se asiahan tässä varmasti on kaikkein tärkeintä. Mitä mieltä sinä olet? ;)
Eli tärkeintä on mielikuva, että autokonserni kaikkine eri merkkeineen yhteenlaskettuna, myy eniten maailmassa, ei toiseksi eniten?Minä olen sen verran perverssi, että annan arvoa sellaiselle kulkimelle, joka ei ole missään kansanauton maineessa.
Minä olen sen verran perverssi, että annan arvoa sellaiselle kulkimelle, joka ei ole missään kansanauton maineessa.Et ole ainoa.
Yksilöllisyyttä kai ajan takaa. Onko se sitten sitä individualismia?
Et ole ainoa.Jos hommaa brasilialaisen nuoren waimon niin ei jouva autoja tylsyydessään tiiraileen ;D
Nykyautot vaan on merkistä huolimatta niin tylsiä ja samanoloisia ettei mikään oikein sytytä