Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Matkailuautot => Kori ja alusta => Aiheen aloitti: vaanari61 - 5.04.2013 kello on 21:32
-
Kierroslukumittari "eläkeläiseen", puuttuvi "W" napa . . . 1998 2.5 TDI Ducato . . .
Tuossa tärkeimmät tiedot ensalkuun, ja niitä vautipyörään kiinnitettäviä "magneetti" malleja ei ole myynnissä, eivät myy kun se magneetti ei pysy kiinni ja takuuseen pitäis aina "löytyä" uusi magneetti tai rahat takas . . .
Onko tai varmaan on mutta taitaa hinta olla este sellaiselle mallille kuin katsarilla on, tupakin sytkärin reiästä ottavat signaalin . . .
Laturin saa autosähkäri muutettua W navan omaavaksi mutta tuo laturin irroitus ja takas asennus on työläs työ . . Mitenkähän se onnais "kotikonstein" ?
-
Eikös tuon voisi toteuttaa ruiskutus suuttimen putkeen asennettavalla anturilla. Olisi ainakin todelliset lukemat.
-
Onko sellaisia tyrkyllä ?
Voisiko tuosta ideastasi soveltaa kierroslukumittarin "kotikonstein" ? Kohtuulliseen hintaan ...
-
Onkos tuollaisessa jo OBD liitin josta saisi arvot ulos.
Itse olen katsellut arvoja tuollaisella Garminin navin näytöllä, josta joskus aiemmin höpisin.
Näyyttöön sai valittua käyntinopeudenkin.
Jostain muistelisin tosin, että olisin vanhemmassa Ducatossa käyttänyt testerä konehuoneen puolelta. Liitinkin oli jotenkin erilainen.
Omassa -97 Volkkarissa on jo normi OBD2 liitin.
-
Siis joku tämmöinen....
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autotarvikkeet/Autosahko/Auton-mittauslaitteet/OBDII-mittari-32270/
-
Ei löydy spesiaali pistokkeita, viimeinen malli joka tehtiin vanhanaikaisesti, seuraavasta löytyy nuot tikitaali pistokkeet . . .
-
Ei löydy spesiaali pistokkeita, viimeinen malli joka tehtiin vanhanaikaisesti, seuraavasta löytyy nuot tikitaali pistokkeet . . .
Sitten varmaan ei auta kun kaivaa se laturi esille ja sieltä ennen tasuria 'raaka' jännite.
-
Tuskin on viimeinen vuosimalli, itselläni on valmistenumeron mukaan toukokuussa -01 tehty Ducato 2,8 jossa ei ole OBD-pistoketta.