Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Matkailuautot => Kori ja alusta => Aiheen aloitti: matson1 - 4.04.2013 kello on 15:56
-
Hellou, oisko kellään hyvää vinkkiä miten saan konepellin talven jäljiltä auki. Kyseessä fiat ducato 09. Olen puhaltanut lämpöpuhaltimella aikas pitkään mutta ei vaan aukee, tuo konepellin avaus salpa on löysä eli liikkuu ihan ääri asentoon kun siitä vetää, siinä ei ole sitä vastustusta jolloin se napsauttaa konepellin tuulihakasen varaan.
Vai pitääkö oottaa että kesä tulee ja ilmat lämpee....
-
Josson sama "vika" kuin -92:ssa niin kokeileppa tönäistä konepeltiä reippaasti kiinni suuntaan ja sitte sisältä kahvasta vetäisy..ainaki mulla lähtee jumin jälkeen auki.
-
Kokeilin , ei auta....lisää vinkkejä kiitos
-
jos ei kerran edes ekakerralla ollut minkäänlaista vastusta ni tuntus et onko päässyt/katkennut koko vaijeri irti....... Kyllähän sen pellin noista vanhemmista edes jotenkin rassaa siitä välistä auki mut uusissa autoissa joutuu jo "gynekolokikin" nostamaan kädet pystyy kun lukko systeemi on yli puol metriä siellä auton "sisällä"päin :'(
-
En usko että vaijeri poikki tai irti on. Vaikkakin se on ns. Hervoton tuo aukaisu vipu, tosin mistäpä sitä näistä fiiateista tietää mennä sanomaan.....
-
Kokeilin , ei auta....lisää vinkkejä kiitos
Ja joku toinen nyki vaijeria kun istuit konepeitolla ? Ja tosiaan, ainahan voi pelätä pahinta..... Näillä keleillä tosin voi sulamisvedet jäätyä aika pahastikin, juur yx päivä sulatin Rangerin etuoven, kun oli lokarin ja oven välinen tila täys jäätä. Laiskuuttani kun en heti lakaissut satanutta lunta pois.
Muuten entiwanhaan laitoi Ducaton konepeltiin 'hätäkatkaisimen'. Lukolta meni siellä rakosessa 1mm teräslanka umpion viereen maskin ruuvin alle.
-
Kyllä noilla sulamisvesillä tässä on varmaan se suurin syy, koska auto on seissy kokotalven paikallaan lämmöt 22 astetta ja katoltahan se sulanu vesi sitten on valunut tuonne konetilaan,,,,,,
-
En muuten halua pelotella mut mulle on kaks kertaa elämäni aikana käynyt niin että vaijeri on "pettänyt" kun on luukku lyöty kiinni toisen kerran katkesi ja toisen kerran hyppäsi irti lukko systeemistä. Ja sitähät et sit tiedä ennenkuin yrität avata luukkua taas uudelleen..... ihan pikkuisen muuten ahisti nämä tapahtumat aikanaan ja tuntui et tulis vaikka luoti ja tappas eikä näin koettelis. Pakkasta oli nimittäin rapiat 20 kummallakin kerralla Thumb.
-
Voihan se niinkin olla että se on poikki, katotaan sitten kun saa tuon pellin auki, mutta tässä vaiheessa vielä kallistun tuohon jäätymisen puolelle, vaikkakin ihmettelen tuota kun tuo avausvipu ei vastaa yhtään....
-
Aja kone lämpimäksi ja jätä seisomaan joksikin aikaa kun on lämmin, peitto konepellin päälle. Jos on jäässä tuolla pitäisi sulaa.
-
Aja kone lämpimäksi ja jätä seisomaan joksikin aikaa kun on lämmin, peitto konepellin päälle. Jos on jäässä tuolla pitäisi sulaa.
Ei kyllä uskalla konetta käynnistää talven jälkeen ennenkuin on päässy kurkkaamaan tuonne konehuoneeseen.
-
Ei kyllä uskalla konetta käynnistää talven jälkeen ennenkuin on päässy kurkkaamaan tuonne konehuoneeseen.
Kääntää naaman aurinkoon päin niin lämpenee se ilman käynnissä pitämistä. Yksi vaihtoehto jos mahdollista kahdestaan niin toinen painaa konepeltiä alaspäin ja samalla toinen vetää vivusta.
-
Lohkolämmitin ja peitto konepellin päällä saattaisi toimia
-
Kääntää naaman aurinkoon päin niin lämpenee se ilman käynnissä pitämistä. Yksi vaihtoehto jos mahdollista kahdestaan niin toinen painaa konepeltiä alaspäin ja samalla toinen vetää vivusta.
Miten sen naaman vois kääntää aurinkoon....siis ilman auton käynnistämistä :o
-
Miten sen naaman vois kääntää aurinkoon....
Pukkaamalla tai hinaamalla jos ei käynnistä. ;D No vaikea sitä on kääntää ilman starttia jos ei valmiiksi jo oo. No nyt mää hokasin pidä karavaanareiden voimamies kisat. ;)
-
Ei myöskään ole tavatonta, että hakasysteemi ruostuu. Tuo mekanismi kannattaa pitää rasvattuna. Kaksi teräspintaa hankaa toisiaan vastaan ja ei paljoa vaadi, että jämähtävät yhteen
-
Taitaa viisain oottaa noita kelien lämpiämistä...per.. .e, no onneks ei oo vielä kiirus laittaa autoa liikenteeseen...mut ta jos nuo kelit ylipäätänsä suostuu lämpenemään...vanha n kansan sanontahan on, että jos vielä heinäkuussa on hevosen paskaa jäällä, niin voidaan todeta että kesä on pilalla :D :D
-
...vanhan kansan sanontahan on, että jos vielä heinäkuussa on hevosen paskaa jäällä, niin voidaan todeta että kesä on pilalla :D :D
Tuo räjäytti ihan ääneen nauramaan ;D ;D
-
Transit-miehellä ei ko. ongelmaa voi tulla ;D Muita kyllä 8)
(http://pictures.dealer.com/a/amsigroup/0742/f4b970850a0d028a003e1d259c669dcb.jpg)
-
Transit-miehellä ei ko. ongelmaa voi tulla ;D Muita kyllä 8)
Shhhh.... :D
-
No jaaha hyvähän se voortia on kehua kun on noin hienossa paikassa virtalukko :P :P :P mut eikös se ole hankala kun joutuu starttaamaan ulkopuolelta :laugh: :laugh:
-
No jaaha hyvähän se voortia on kehua kun on noin hienossa paikassa virtalukko :P :P :P mut eikös se ole hankala kun joutuu starttaamaan ulkopuolelta :laugh: :laugh:
;D ;D ;D
-
No jaaha hyvähän se voortia on kehua kun on noin hienossa paikassa virtalukko :P :P :P mut eikös se ole hankala kun joutuu starttaamaan ulkopuolelta :laugh: :laugh:
Aaargh , katkesin ;D :o Thumb
-
Ja 88k5 lainaten tota ei kannata startata itsekseen ollessa kun vapaalla tai pakki päällä muuten saattaa lähtee henki :) eihän tuohon oikein ratin takaakaan yllä. Ja jos sattuu emäntä olee kaverina starttauksessa ni voi valita et pidetäänkö entinen (kytkin pohjaan) vai etsitäänkö uusi (kytkin ylhäällä) ja kyse oli siitä emännästä Thumb...... Samahan se kyl pätee toistenepäinkin Thumbd....
-
Entas,jos ei ole konepeltiä ensinkään !!!!! ;D ;D ;D ;D
-
No jaaha hyvähän se voortia on kehua kun on noin hienossa paikassa virtalukko :P :P :P mut eikös se ole hankala kun joutuu starttaamaan ulkopuolelta :laugh: :laugh:
Autonhan voi käynnistää siinä ohikulkeissa ja putsata siinä samalla ikkunat, ei tarvi sitten hyppiä eestaas! ;D
-
Autonhan voi käynnistää siinä ohikulkeissa ja putsata siinä samalla ikkunat, ei tarvi sitten hyppiä eestaas! ;D
Toivottavasti se vaihde on vapaalla.. ;D ;D
-
Omassa jäi jumiin, kun käytin takuuremontissa. Kysyin onko ne jonkun lukon laittaneet, että on pakko käyttää aina siellä.
Ei auttanut muu kuin purkaa kahva irti ja kiskaista sitten vaijeria pihdillä, ni johan aukes. Sitten piti säätää konehuoneesta vaijerin kuorta seuraavaan pykälään.
-
No jaaha hyvähän se voortia on kehua kun on noin hienossa paikassa virtalukko :P :P :P mut eikös se ole hankala kun joutuu starttaamaan ulkopuolelta :laugh: :laugh:
Eipähän jää vahingossa avaimet sisälle jos ovet loksahtaa lukkoon
-
mut eikös se ole hankala kun joutuu starttaamaan ulkopuolelta :laugh: :laugh:
Voortimies on tottunut starttaamaan ulkopuolelta. ...Kammella... :D
-
Ei ku te ootte ymmärtänyt väärin: Henkan jälkeläinen ratkaisi kammenkääntäjien luokkaantumisten takia, että pyörivän moottorin kanssa ei voi joutua kosketuksiin - kun avaimet ovat virtalukossa, ei konepeltiä avata koneen käydessä :P :laugh:
Kakkosavaimien raahaaminen on itsetuhoisuuttaa ja ennakkoon huudin avaaminen on harkittu itse***ha ^-^
-
Jos tuo johtuu jäästä niin kokeiles höyryävän kuumalla vedellä valella (tarpeeks monta ämpäriä) konepelti lämpimäksi (jos on pakkasta vähänkään niin tuulilasin pesunestettä siihen veden joukkoon ja apulainen pitämään sitä aukaisukahvaa aukiasennossa.
Naapurilla läksi skodasta vaijeri irti kiinnityksestä ja joutui lokasuojan kautta purkamalla aukaseen pitkällä koukulla. Oli sellainen temppu että hattua tarvi nostaa.
On niillä merkkihuollossa noihin konsti jos vaijeri on poikki.
-
Kyllä kai tässä kohta pitää kallistua sille puolelle että tuo vaijeri on sitten tosiaankin poikki, kun puhaltimella oon tuota lämpöö laittanu ja mitään ei vaan tapahu >:D.
Tuo hyvissä oleva vipu josta pelti avataan ei anna mitään vastetta....mutta mikä ...kele sen vaijerin ois katkassu talven aikana itekseen.....
-
Eikös niissä oo se liitoskohta siinä kuskinpuolen umpion kohdalla, josko olis vaan siitä irronnu!
-
Voi olla mut ei pysty näkemään kun peltiä ei auki saa.....onkos kukaan purkanu hytin puolelta...saako pään esiin sieltä
-
saa sen vaijerin siitä kahvasta irti mutta eipä siitä taida olla sen enempää hyötyä! Mä olen joskus töissä näitä joutunu aukomaan, pitkällä ja jäykällä rautalangalla oon päässy käsiks maskin välistä siihen lukkolaitteeseen.
-
No nyt on konepelti auki....syy oli konepellin ilmaaukon kautta valunut vesi talven aikaan ja se oli jäätynyt. Tuo ilman otto torvi on umpijäässä, minne asti se on valunu se vesi, nyt oon käyttäny lämppärin moottorin irti ja siellä ei jäätä ollut, mistähän sitten vois katsoa antakkee neuvoja. Kai siinä suodatin jossain välissä pitäs olla mutta missä se on....
-
Nyt jäätä saatu poistettua ja kuivatus käynnissä, tuossa ilmanottoputkessa kuulema on vedelle poistoreikä, eli sen kun saa sulamaan niin sitten voi huokaista, saapas nähä millno uskaltaa polkasta auton tulille. Ens talveksi pitää suojat laittaa paremmin tuonne konehuoneeseen....
-
Ulkopuolinen ikkunasuoja, joka ulottuu ilma-aukkojen yli on aika ehdoton, muuten käy juurikin noin.
Vesi saattaa päästä ja jäätyä myös jakohihnan koteloon ja sitten käy huonosti. Sulla tosin taitaa olla ketju (3.0 l moottori?).
-
Ketju on ja tuo vesi on tullu lasin ja peiton välistä, suoja on yltänyt noitten ilmaaukkojen yli
-
Niin joo, Kabessa taitaa olla "lippa" niin lyhyt ja pyöristetty että voi käydä noin. En tosin muista että itellä olisi tapahtunut tuota, kori oli kuitenkin sama kuin sulla.
-
Tuosta lipan muodosta se munkin mielestä johtuu, eli kabelle miinuspiste....
-
Tuossa paikallisen autoliikkeen pihassa olen ihmetellyt myytäviä matkailuautoja paksun lumikerroksen alla. Ei niiden päältä kertaakaan ole lumia poistettu talven aikana.
Keväällä sitten myydään innokkaille harrastajille.
Samanlaisen lumikerroksen alla olivat kyllä tuliterät henkilöautotkin.
-
Joopa, en kyllä viiattia menisi starttailemaan tuossa tilanteessa. En tiiä hinataanko ne sisälle sulamaan ensiksi.
-
Tuossa paikallisen autoliikkeen pihassa olen ihmetellyt myytäviä matkailuautoja paksun lumikerroksen alla. Ei niiden päältä kertaakaan ole lumia poistettu talven aikana.
Keväällä sitten myydään innokkaille harrastajille.
Samanlaisen lumikerroksen alla olivat kyllä tuliterät henkilöautotkin.
En ole sitten ainut,kyllä auton pitää kestää.