Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Matkailuautot => Kori ja alusta => Aiheen aloitti: Jepukka - 30.03.2013 kello on 10:20
-
Apua, olen kaupoilla ja unohtu katsoa minkälaisella avaimella aukeaa öljytulppa. Vaatiiko jonku spesiaalin vai aukeaako normi lenkkiavaimella/jakarilla?
-
Apua, olen kaupoilla ja unohtu katsoa minkälaisella avaimella aukeaa öljytulppa. Vaatiiko jonku spesiaalin vai aukeaako normi lenkkiavaimella/jakarilla?
Ei aukea lenkkiavaimella vaan siinä pitää olle spesiaali työkalu ..odota laitan kuvan.
Valitettavasti en nyt saanut kuva siirtoa onnistumaan ,mutta se on semmoinen hylsy jossa on 12mm kuusiokoloavainta muistuttava tappi..
-
Olihan se sitten käytävä kotona kattomassa. Kyseessä siis 12mm kuusiokolo avaimella aukaista tulppa. Öljytilavuus 6,7 litraa ja öljyksi meni 5w-40 diesel mökäöljyä made by mobil, castrolia en hennonnu ostaa.
Motonetistä ilman- öljynsuodattimineen alle satasen. Kuparitiivistettä en muistanu ottaa, katotaan pitääkö vanha.
edit: vanha öljy oli "vanhaa" ei haissu palaneelta tai muulta ylimääräiseltä. Vuoden aikana mittatikusta hävisi merkkien välillä n. 1/3 osaa, ei paha.
-
Kuparitiivistettä en muistanu ottaa, katotaan pitääkö vanha.
Löijjaa se tiviste . . .
Kuumenna vaikka retkikeittimellä "punaiseksi" jos ei muunlaista lämmitintä löydy ja sen jälkeen veteen, taas tiivistää . . .
Niin JOS tiiviste EI ole massatäytteinen kertakäyttö tiiviste, nuot massatäytteiset kuparipinnoitetut tiivisteet ei palaudu löijaamisella, tuhoutuvat.
-
Kaupasta uusii tiiviste Thumb ei mitään virityksiä Thumb
-
Kaupasta uusii tiiviste Thumb ei mitään virityksiä Thumb
ei kuparitiivisteen löijääminen oo viritystä.. niin ne tekkee ku niit valmistettaanki.. va toi perus metalien ominaisuuksien tunteminen tahtoo olla nyky ihmisille ufo tiedettä"viritystä"
-
Vaikutti täyskupariselta, kun uutta ei ollut niin käänsin toisin päin. Käytin koneen normilämpöseksi (tai no en ihan heti, kymmenkunta minuuttia ja tarkistin öljyn pinnan) ja vuotoa en havainnu, mitä nyt öljynpohjatiiviste oli hikoilluaiemmin vähän. Tuo täytyy vaihtaa kesällä, jäällä makoilu on vähän kylymää.
-
Ölijypohojan tiivisteen vaihto ei välttämäti ole "tuosta vaan" suoritus, jos on se korkkitiiviste viritys, työläämpi operatsuuni.
Jos ei vuoda suuremmin, kantsii miettiä ryhtyykö toimenpiteeseen . . .
Jos "liimatiiviste" malli, vaatinee aikaa jotta moottorin ylemmistä osista valuva ölijy loppuu ja sitten vasta liimalla "koppa" takas paikoilleen . . .