Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Matkailuautot => Aiheen aloitti: Jogi - 28.03.2013 kello on 19:20
-
Matkailuautokuume on pahasti päällä. Edellinen tupa-autokausi oli 2005-07. Sen jälkeen tuli vaunu joka sekin ostettiin meiltä pois. Muutaman välivuoden jälkeen Nyt olisi taas auton paikka.
Omia Saksan tuonteja on ollut kaikki ajokalusto -05 lähtien. Samaan suuntaan on nytkin katse. Parasta vaihtoehtoa (= lievintä kompromissia) hakiessa tuli vastaan Westfalia West Van 2009, Fordin 2,4 koneella, takaveto ja paripyörät. Onko foorumilaisilla kokemusta merkistä (W), alustasta (F) ja/tai moottorista (2,4)? Itselle Westfalia merkkinä on enemmän tunnettu lypsyasemistaan ja muista karjatalousvehkeist ä.
Huomasin muuten, että Burstner Prismo on sisustusta vaille sama auto. Olisiko B tehnyt auton W:n viimeisteltäväksi?
-
.., alustasta (F) ja/tai moottorista (2,4)?..
.
Molemmista, ja pelkkää Thumb Thumb
Ja kun vaihtamista on miettinyt, niin melkein pakosti joutuu magarooni-F:ään tyytymään :-X
-
Eikös Westfalia ole tehnyt enimmäkseen retkeiluyautoja? Ja vieläpä hyviä sellaisia.
Jos jollakin olisi tietoa tai linkkiä matkailuautotuotann osta niin olisi aika mielenkiintoista. Wikipedia kannattaa varmaan ensin katsoa, ja katon itekin seuraavaksi.
-
http://de.wikipedia.org/wiki/Westfalia_Mobil
-
Eikös Westfalia ole tehnyt enimmäkseen retkeiluyautoja? Ja vieläpä hyviä sellaisia.
..ja kalliita sellaisia.
Itse ole aina jotenkin liittänyt Westfalian Volkkarin kuoriin. Muut merkit ovat tulleet jälkeenpäin.
http://www.oldcars.co.jp/vw/vwcamp/vwcamp.html
-
Alusta on sama Ford ja näyttää, että näissä koppiosa on peräisin samalta (Burstnerin?) pajalta. Kumpikaan ei ole enää tuotannossa. Oli ilmeisesti 2009-11.
-
..ja kalliita sellaisia.
Itse ole aina jotenkin liittänyt Westfalian Volkkarin kuoriin. Muut merkit ovat tulleet jälkeenpäin.
http://www.oldcars.co.jp/vw/vwcamp/vwcamp.html
Thumb
tälläsellä se alkoi
meitinkin vaanaus vuonna -80 jotain Thumb
ihanta ihanaa
tuli oikein ikävä noita aikoja :)
-
Thumb
tälläsellä se alkoi
meitinkin vaanaus vuonna -80 jotain Thumb
ihanta ihanaa
tuli oikein ikävä noita aikoja :)
Niinhän se alkoi. Mutta jo -70 luvulla ja Vokkelon tilalla oli saman kokoinen Taunus-Transit. Oi niitä aikoja. Thumb
-
..ja kalliita sellaisia.
Itse ole aina jotenkin liittänyt Westfalian Volkkarin kuoriin. Muut merkit ovat tulleet jälkeenpäin.
http://www.oldcars.co.jp/vw/vwcamp/vwcamp.html
Niin kuin tälläisiin meikäläisen mallisiin retkeilyautoihin =)
Rokk Oon !
-
Mutta aiheeseen...
Jos olen oikein ymmärtänyt niin mm. Westfalia avustaa montaakin muuta eurooppalaista merkkiä sekä valmistuksessa että suunnittelussa. Siksipä saattaa olla samaa näköä monessakin kulkineessa. Pienen tehtaan kun pitää myydä tietotaitoaan, pysyäkseen pienenä.
Rokk Oon !
-
Minun ymmärtääkseni Westfalia siirtyi Daimlerin omistukseen. Tästä syystä VW aloitti oman vastaavan retkeilyauton tuotannon. Nykyiset VW:t ovat siis puhtaasti Volkkareita.
Tästä kaupasta seurauksena Westfalian räätälöimät autot alkoivat muuttua useimmiten Mercedes merkkisiksi. Myöhemmin Daimler on myynyt Westfalian edelleen sijoitusyhtiölle. Kaiketi tästä syystä Westfalian korirakenteita on näkynyt nyttemmin monissa eri merkkisissä autoissa.
Tuo oma wanha retkuiluauto on vielä vanhaa VW /Westfalia yhteistyötä ja valmistunut Hannoverissa.