Karavaanarin keskustelufoorumi
Karavaanarin keskustelut => Karavaanarin olohuone => Aiheen aloitti: oh5yw - 23.03.2013 kello on 21:10
-
Olen tuota koppia perässäni vedellyt 94-mallisella Transportterilla kohtuullisella menestyksellä.
Nyt kuitenkin vaihdelaatikko on alkanut ronaamaan, ei tahdo kolmonen ja nelonen mennä päälle kuin kytkimellä ja kaasulla härnäämällä.
Katselin noita korjaamohintoja, laatikkoremonnti voi maksaa pari, kolmekin tonnia ja itse en osaa mitään tehdä...
Tuommoinen remontti parin tonnin kärryyn ei kuulosta houkuttelevalta.
Olen kuitenkin mieltynyt tuohon VW-kulkimeen ja olen netistä katsellut muutaman vuoden uudempia Transporttereita.
Mutta uskaltaako yksityiseltä ostaa? Autoliikkeessä yleensä on jonkunlainen takuu, mutta siitä hyvästä hinnat huomattavasti korkeampia...
Ulkomailta tuskin viiden tonnin autoa kannattaa tuottaa, onhan noita kotimaassakin...
Ei sattuisi kellään nurkissa pyörimään tai tuttavalla olemaan jouten jotain vuosimallia 2000 tms. Transportteria kohtuuhintaan kaupan?
Tämmöstä näin saunan jälkeen pohtii....
Kari
-
Tuota noin, eikö mikään muu vetopeli käy siihen kopin eteen kuin transportteri?
Mulla nimittäin olis yksi 7h tila-auto tuos pihas jouten vm-94..
-
Aloittajalle en pysty enää tarjoamaan omaani Volvo v70 d5, kun alkaa olla lähtökuopissa uuteen kotiin. Sen sijaan voin lämpimästi suositella vastaavaa vehjettä veturiksi.
Seuraavaksi pitää kokeilla miltä vaununveto ym. ajo tuntuu WW. Tiguan maasturilla. Mahtaako jollakin olla kokemuksia. :-\
-
Meillä on kopparössä yx 4x4 tiguan. Ei ole ainakaan valittaneet kun suomea kierrelleet.
-
Huuda tuosta retkeilyauto, tai sellaiseksi helposti muutettava
http://www.huutokaupat.com/fi/v/40454
-
Aloittajalle en pysty enää tarjoamaan omaani Volvo v70 d5, kun alkaa olla lähtökuopissa uuteen kotiin. Sen sijaan voin lämpimästi suositella vastaavaa vehjettä veturiksi.
Seuraavaksi pitää kokeilla miltä vaununveto ym. ajo tuntuu WW. Tiguan maasturilla. Mahtaako jollakin olla kokemuksia. :-\
Saattaa olla vaikea Volvosta vaihtaa mihinkään. Noita uudenkoppaisia s80 D5 alle 100 tkm ajettuja saa jo alle 20 te
http://www.nettiauto.com/volvo/s80/4830038
-
Saattaa olla vaikea Volvosta vaihtaa mihinkään. Noita uudenkoppaisia s80 D5 alle 100 tkm ajettuja saa jo alle 20 te
http://www.nettiauto.com/volvo/s80/4830038
Asiallinen ja oikeanhintainen jollekkin. Minulle käy diesel farmari jonka voi rekisteröidä pakettiautoksi.
-
Cartradella olisi tuommoinen nätti Ducato hintaan 4900 Euroa. Jos meinaan ei olis pakko olla transportteri.Voima ahan tuossa olis vetämiseen eikä kilsatkaan ihan kauhiat ::)
http://www.cartrade.fi/index.php?p=3
http://m.nettiauto.com/fiat/ducato/5479087?vifAdCount=23&vifNav=Y
-
Yks Ducato on joskus ollut, se oli ihan kauhia... :P
Folkkari olisi sopivan korkuinen laivamatkoja ajatellen, menee 2m korkusena henkilöautona. Nettiautossa niitä on monia, tuppaavat vaan olemaan turhan kaukana jos katsomaan lähtisi...
Yritin nukkua tyhjä lompsa otsan päällä, ei auttanut kuumeeseen
Kari
-
Yks Ducato on joskus ollut, se oli ihan kauhia... :P
Mitähän kauhiaa siinä oli?
Folkkari olisi sopivan korkuinen laivamatkoja ajatellen, menee 2m korkusena henkilöautona
Kuis on tänään, meneekö kaikki metrien mukaan, vai katsotaanko rekkarista, että 'pakettiauto' ja hinta onkin...?
-
Yks Ducato on joskus ollut, se oli ihan kauhia... :P
Folkkari olisi sopivan korkuinen laivamatkoja ajatellen, menee 2m korkusena henkilöautona. Nettiautossa niitä on monia, tuppaavat vaan olemaan turhan kaukana jos katsomaan lähtisi...
Yritin nukkua tyhjä lompsa otsan päällä, ei auttanut kuumeeseen
Kari
Ymmärrän hyvin, miksi Ducato tuntuu kauhealta Transporterin jälkeen. Nehän painivat ihan eri kokoluokissa. Itselläni on Scudo, joka on yhtälailla henkilöautomainen, kuin Transporterikin.
Jos päädyt tuohon Transporteriin, niin älä hanki sitä 2,4 D koneella. 2,5 TDi (112 hv) koneella varustetussa on jo voimaa ja ennenkaikkea kestävämpi laatikko.
Tuo laivakorkeus on muistaakseni usein 190cm. Ainakin itse olen päässyt pikkupakuilla henkilöauton hinnoilla.
Retkuiluautollani VW 2,5 TDi korotettuna puolestaan ylivoimaisesti edullisin reitti on Naantalista Kapellskäriin Finnlinesin lautoilla. Sillä reitillä, kun ei tuo 260cm korkeus merkkaa mitään. Ainoastaan pituus ratkaisee ja se kun on 470cm, niin suht halvalla pääsee päivälähdöillä.
-
http://www.nettiauto.com/volkswagen/transporter/5470097#yritys=hameenautomyynti
-
Tämmöseen nyt sorruin....
(http://s23.postimg.org/gyr4qxazb/folkkari.jpg) (http://postimg.org/image/gyr4qxazb/)
-
Tämmöseen nyt sorruin....
(http://s23.postimg.org/gyr4qxazb/folkkari.jpg) (http://postimg.org/image/gyr4qxazb/)
Kyllähän se on vaikea vaihtaa merkkiä jos ei oo jäänyt hampaan koloon mitää edellisestä :) Liekkö tuossa yhtään sortumista.
-
Tämmöseen nyt sorruin....
Johonkin tuollaiseen voisin itsekin sortua. :)
Ilmeisesti 2,5 TDI /102hp
Eikös ole paljon hiljaisempi ja vääntävämpi kuin 2,4 D. Vaihteisto on tunnetusti tehty vahvemmaksi. Kulutuskin saattaa hieman laskea.
Tuo T4 tuntuu minusta jotenkin hienostuneemmalta ajaa, kuin uudempi T5.
-
Ilmeisesti 2,5 TDI /102hp
Tommonenhan se...hitosti vain tämänikäisillä on jo ehditty ajaa, tämäkin on jo lähes 400tkm maantietä niellyt.
Vaan tämmöselle 120kg/190cm keijukaiselle ei mene umpipakussa penkki riittävän taakse jotta ajomukavuus olisi hyvä. Tuo vanha kun on multivan eli ilman väliseinää niin penkkikin liukui taaemmas.
No rälläkkä käteen ja seinän irroitukseen, kunhan ilmat tuosta vielä vähän lämpenee. Nykyisin kun tuo väliseinä ei ole enää pakussa pakollinen.
kari
-
Itellä oli aikoinaan 600tkm ajettu ostaissa ja myydessä 800tkm. Koneen käytin auki hetikohta ostettuani auton. Mutta älä rälläkällä leikkaa, ei palovakuutukset korvaa. ;D
-
Onnea vaan aiheen aloittajalle auton hankinnanjohdosta. :)
Ite kävin tänään potkimassa renkaita, ja vastaan tuli alle 100tkm. ajettu Volvo V70 2,4 d.-08.Moottori oli lauennut ja pellin alla oli juuri asennettu tehdasuusi kone.Vian aiheuttaja selvillä,muutamia poksahtanut. Sillä saattaisi päästä seuraavat sata, ei kuulemma ainakaan sama vika enää toistu. Katsotaan mitä kuuluu, kun jätin omasta mielestäni ihan kohtuu tarjouksen liikkeeseen. :-\
-
Oliko laturin korva ratkennut> remmi jakohihnan väliin?
Semmoista kuulemma on ollut liikkeellä.
Muutenhan tuommonen kone kestänee paljon pitempään.
m
-
Oliko laturin korva ratkennut> remmi jakohihnan väliin?
Semmoista kuulemma on ollut liikkeellä.
Todennäköisesti siitä juuri on kyse...odotellaan josko asiaan tulee vahvistusta....
Tuulilasissa aiheesta lähemmin. ---> http://www.tuulilasi.fi/keskustelu/autojen-tyyppiviat/volvon-d5-moottorissa-ongelmia (http://www.tuulilasi.fi/keskustelu/autojen-tyyppiviat/volvon-d5-moottorissa-ongelmia)
-
Volvon D5 koneessa joissakin on se moottorin lohkossa oleva laturin kiinnike murtunut ja siitä sellainen täystuho. Laturinhihnan liiika kiristäminenkin voi olla pahasta, uskoisin.
-
Autosta toiseen.
Uusi Subaru Forester tuntui hyvältä ja vetääkin saa 2000 kg, mutta bentsiinimalli ei kelpuuta RE85 etanoolibensaa, ei ainakaan mainosteta. Onkohan mitään muuta vaihtoehtoa? Saabeihinkin jo tuo viinabensa
kelpasi, mutta aika vähän niitä on?
Just googlettelin tuommosen artikkelin, http://www.iltalehti.fi/autot/2012020315148620_au.shtml
pitääpä tutkia, aika iso hintaero on bensoilla ja vaunun kanssa sitä palaa!
-
Todennäköisesti siitä juuri on kyse...odotellaan josko asiaan tulee vahvistusta....
Tuulilasissa aiheesta lähemmin. ---> http://www.tuulilasi.fi/keskustelu/autojen-tyyppiviat/volvon-d5-moottorissa-ongelmia (http://www.tuulilasi.fi/keskustelu/autojen-tyyppiviat/volvon-d5-moottorissa-ongelmia)
Sain sen käsityksen että todellakin moniurahihna oli ensin katkennut joka oli sitten katkaissut jakopäänremmin.
Ensimmäistä katkoa ei ollut aiheuttanut laturin korvake, vaan joku muu oli hirttänyt jumiin, luulisin että se oli kompura. Asiaa ei tarkoin selvitetty, mutta tuho oli totaalinen ja uusi moottori tuli tehdastakuuna. Autoliike oli vaihtanut Volvon hinausautoon päin ja Volvon omistaja oli lähtenyt liikkeestä uuden karhealla Mersulla jatkamaan matkaansa.Rouva valinnut auton. ;D Väri pysynyt samana, eli musta. :D