Karavaanarin keskustelufoorumi
Karavaanarin keskustelut => Karavaanarin olohuone => Aiheen aloitti: winemaker - 15.03.2013 kello on 09:15
-
"Kaikki asiakaspalvelijamme ovat varattuja, olkaa hyvä odottakaa, palvelemme teitä hetken kuluttua...." (sama ruotsiksi ja englanniksi) musiikkia perään ja useimmiten niin kovaa, että korvaan käy. Ja sama revohka uudelleen ja uudelleen.
Odotusta odotusta ja odotusta.
>:( Thumbd
-
Olet sitten suurkuluttaja tuolle asiakaspalvelulle.. .kun on tuohon pisteeseen mennyt että pillereitä pitää napostella.
-Toisaalta tosin tuttua juttua tuo mainitsemasi puhelinpalvelu ..jos haluat palvelua suomeksi paina 1 jos haluat puhua paina 2 jos haluat palvelua paina 3 jos asiasi on kiireellinen paina 4 jos asiasi koskee vakuutuksia paina 5 jos asiasi koskee pankki palveluja paina 6 jos ...............KÄÄÄ ÄÄÄÄÄÄKKKKKkkkkkkkk .......valitettavas ti kaikki asiakas palvelijamme on nyt varattuna ..tähän väliin esitämme motzartin kolmas sinffonia.......... ....olet.........7 mäntenä........... >:D >:D >:D
-
samaa mieltä
tollanen ottaa toudella nuppiin
hetkinen ja taas alkaa pimputus
ja hetkinen jne...
nyt ei oiekin ottanut nuppiinkaan
kunn soitin matkanjärjestäjälle
vaan hiukan enemmin kummastutti
kun tilaan matkan
niin miks ihmees siittä tilauksesta pitää maksaa 5e
lisää puhelin laskussa
eihän toi nyt konkaan vie
mutta luulis ,että fiksu firma olis hinnotellut jo puhelin palvelunsa
noihin matkojen hintoihin
vaikka toki ..ei välttämäti kaik tilaa matkaa
saattahan sen peruakkin :(
mutta sitä vaan ihmettelen
jos soittaa vaikka juna-asemalle ja kyselee lähtöaikoja
sekin maksaa ja paljon
noh yleensä kaik maksaa erikseen sen vakkari laskun päälle
kun jonnekkin palvelunumeroon soittaa
mut vois kai niillä olla edes joku kohtuus
mitä laskuttaa Thumbd
-
"Kaikki asiakaspalvelijamme ovat varattuja, olkaa hyvä odottakaa, palvelemme teitä hetken kuluttua...." (sama ruotsiksi ja englanniksi) musiikkia perään ja useimmiten niin kovaa, että korvaan käy. Ja sama revohka uudelleen ja uudelleen.
Odotusta odotusta ja odotusta.
>:( Thumbd
minä olen jo tottunut näihin jollotuksiin,joudun työssäni melkein päivittäin soittamaan kaiken maailman help deskeihin.Joskus pääsevät yllättämään pahemman kerran kun vastaavatkin heti. Menee pasmat sekasin kun ei ole varautunut siihen lainkaan.Aina varattava yksinkertaisenkin asian hoitamiseen vähintään 1/2 tuntia aikaa.
-
http://www.savonsanomat.fi/mielipide/artikkelit/asiakkaan-valitut-palat/1307252 (http://www.savonsanomat.fi/mielipide/artikkelit/asiakkaan-valitut-palat/1307252)
Savossa näköjään harmitellaan samaa asiaa oikeen lehdessä.
-
minä olen jo tottunut näihin jollotuksiin,joudun työssäni melkein päivittäin soittamaan kaiken maailman help deskeihin.Joskus pääsevät yllättämään pahemman kerran kun vastaavatkin heti. Menee pasmat sekasin kun ei ole varautunut siihen lainkaan.Aina varattava yksinkertaisenkin asian hoitamiseen vähintään 1/2 tuntia aikaa.
nauratti kerran ,kun olin varannut oikein eväät
soittaakseni johonkin asiakasnumeroon
ja siinä aamiaista samalla syöden
suu täys kaffet ja leipää
eikös vastattukkin saman tein Thumb
siinä mittää voinu etes puhua kunnolla
mutta kun suu tyhjeni
sai se langattoman langanpäässäkin oleva naurut
kun kerroin ,että aloin sitten aamiaiselle
tässä ootellessa
että aika kuluis sujuvammin ..mutta mutta
hämmästys olikin suuri
kun en ehtinytkään mitään pimputusta kuuntelemaan
niin kuin olin varautunut
vaan melkein saman tein vastattiin Thumb ;D
-
Ei meillä savolaisilla ole niin pitkää pinnaa kuin eteläsuomalaisilla, harvoin tarvii odottaa minnekkään niin sitten voi käydä noin. Viikko sitten Järvenpäässä kun oli tarkoitus käyttää autoa harjattomassa niin mitä vielä, olisi ollut usean auton jono, ei kiitos, ei minun tarvitse odottaa pesupaikkaa savossakaan niin enhän minä odota sitten lomallakaan. ;D
Seuraavana päivänä sunnuntaina pääsin sinne sitten savolaiseen tapaan, eli heti. :laugh:
-
Niinpä Ihaa, siinä jää vastuu harjaajalle. ;D
-
Omat hermot kestää normaalin odottelun, jossa alussa valitaan kotain ja se sitten soittaa jotain rauhoittavaa (?) musiikkia ja välillä ilmoittelee joko "kaikki asiakaspalvelijamme ovat edelleen varattuja, palvelemme sinua mahdollisimman pian" tai paremmassa pelvelussa vielä ilmoittelee "olet x jonossa"
Alkukuusta soittelin Vestialle (jätelaitos) kun olivat jättäneet pöntön määräpäivänä liian täyteen, meinas hermot mennä tosissaan kun aloitti neljännen kerran sen saman alkulitanian "jos puhelusi koskee xxx paina 1. ...." --- sitten joku jo kohta vastasikin ja katkaisi saman tien. >:( >:( >:(
-
Suomesta on tullut jonottelu yhteiskunta. Joka helvetin paikassa jonotetaan. Litukassa pullo/tölkkiautomaatilla, Prismassa kassoja 25 ja vain kolmella palvellaan. Räntäsateessa jonkun kivitalon seinästä jonotetaan saatavaksi o m i a r a h o j a .....
Kolme vuosikymmentä sitten naureskeltiin sosialistisen ihannevaltion jokamiehen jonottelua nyt se jonottelu on täällä autuaan arkipäiväistä. Puhelinjonottelu on oma huvittava pompottelu-pimputtelu peli! Eikä edes sopupeliä. Jonottaja maksaa ja pörssikurssit nousee.....
-
Kävin viimesyksynä labrassa,kaikki kokeet! Soitin sitten pitkän pimputtelun myötä terveyden hoitajalle,labratulokset on kuulemma tulleet,kertoi tärkeimmät,ei mittään huolestuttavaa,sanoi varaavansa minulle ajan lääkäriin,hän kertoo tarkemmin,soitan kohta takaisin,ja kerron ajan! Nyt on kulunut puoli vuotta,eipä ole kuulunut mitään!! Että tällaista !! >:(
-
^Meillä siirryttiin labrassa ajanvaraukseen. Ja sitä aikaa voi varata päivisin klo 13-14. Ekan vartin ajan on varattua, sitten kun pääset läpi alkaa "voit jättää meille soittopyynnön painamalla *" ja kun olet painanut * niin ääni jatkaa "vastaaja on täynnä, yritä soittaa hetken kuluttua uudelleen".
Ennen siellä istuttiin jopa 1,5 tunti jonottamassa labran oven takana numerolappu kädessä, nyt sen saman ajan voi jonottaa sitten kotona puhelimessa. Siis ihan Peeärseestä koko systeemi.
Ajanvaraus tosin toimii hyvin puhelinpalvelun kautta. Ensin tosin pitää valita että haluaako varata lääkärikaa vai kysellä tuloksia vai koskeeko asia jotain muuta. Sen jälkeen ääni ilmoittaa että jos mieluummin haluat että me soitamme sinulle klo (noin 30 soitosta eteenpän) niin paina *. Ja jos valitsen numeron vain, ääni ilmoittaa että edelläsi on "kolme puhelua" ja sit sitä pimputusta. Koskaan en ole 5 min enempää jonottanut :)
-
Minä soitin juuri verotoimiston palvelevaan puhelimeen.
Meinas mennä pulla väärään kurkkuun, kun vastasivat heti, kun olin viimeisen numeron näppäillyt.
-
Vatipäät on ihan vaaleissa tällaisen menettelyn suomeen äänestäneet. Vatipää saa mitä vatipää haluaa. Miksi länkyttää siitä, sitä mitä itse halunnut?
-
Minä soitin juuri verotoimiston palvelevaan puhelimeen.
Meinas mennä pulla väärään kurkkuun, kun vastasivat heti, kun olin viimeisen numeron näppäillyt.
Mutta se olikin verotoimisto!!
-
Soititkos sipu Telefinlandin asiakaspalveluun kun noin nopeasti vastasivat. ::)
En sitten ymmärrä että olenko jotenkin "hyvänahkainen" kun harvemmin tarvii asiakasapalveluihin valittaa. :o
Ei kai kukaan noihin soita kuin valittaakseen omaa surkeuttaan. ;D
-
^Meillä siirryttiin labrassa ajanvaraukseen. Ja sitä aikaa voi varata päivisin klo 13-14. Ekan vartin ajan on varattua, sitten kun pääset läpi alkaa "voit jättää meille soittopyynnön painamalla *" ja kun olet painanut * niin ääni jatkaa "vastaaja on täynnä, yritä soittaa hetken kuluttua uudelleen".
Ennen siellä istuttiin jopa 1,5 tunti jonottamassa labran oven takana numerolappu kädessä, nyt sen saman ajan voi jonottaa sitten kotona puhelimessa. Siis ihan Peeärseestä koko systeemi.
Ajanvaraus tosin toimii hyvin puhelinpalvelun kautta. Ensin tosin pitää valita että haluaako varata lääkärikaa vai kysellä tuloksia vai koskeeko asia jotain muuta. Sen jälkeen ääni ilmoittaa että jos mieluummin haluat että me soitamme sinulle klo (noin 30 soitosta eteenpän) niin paina *. Ja jos valitsen numeron vain, ääni ilmoittaa että edelläsi on "kolme puhelua" ja sit sitä pimputusta. Koskaan en ole 5 min enempää jonottanut :)
Meillä voi/pitää tehdä ajanvarukseen Netissä ja toimii tosi hyvin. Kertaakaan emme ole joutuneet jonottamaan, vaan ovat olleet jopa etuajassa.
-
Soititkos sipu Telefinlandin asiakaspalveluun kun noin nopeasti vastasivat. ::)
En sitten ymmärrä että olenko jotenkin "hyvänahkainen" kun harvemmin tarvii asiakasapalveluihin valittaa. :o
Ei kai kukaan noihin soita kuin valittaakseen omaa surkeuttaan. ;D
en muista mihin soitin
tais olla terveyskeskukseen
sinne soittelen alvariinsa
ja parun kurjuuttani :-[
-
Mutta se olikin verotoimisto!!
Aivan oikein! Sillä tuossa toimistossa ei ole kuin kaksi vastausta. 1. ei, juuri tuosta et saa verohyvitystä 2. kyllä, sinun on maksettava lisäverot :laugh:
-
Aivan oikein! Sillä tuossa toimistossa ei ole kuin kaksi vastausta. 1. ei, juuri tuosta et saa verohyvitystä 2. kyllä, sinun on maksettava lisäverot :laugh:
Minulle on kyllä tullut ihan hyvä käsitys ruohojuuritasolla olevista virkailijoista. Ihan tosissan tuntuvat neuvovan, miten menisi vähemmän veroja. Minusta yllätys, kun ovat valtion palkkalistoilla.
Itse järjestelmä on sitten täysin Tsaarin aikainen.
-
Minulle on kyllä tullut ihan hyvä käsitys ruohojuuritasolla olevista virkailijoista. Ihan tosissan tuntuvat neuvovan, miten menisi vähemmän veroja. Minusta yllätys, kun ovat valtion palkkalistoilla.
Itse järjestelmä on sitten täysin Tsaarin aikainen.
Miten sen palkkalistoilla olemisen pitäisi tuohon vaikuttaa? Vai meinaatko että heidän pitäisi vetää "kotiinpäin" eli valtion "hyväksi"... ;) Ei ei, ihan he ovat ihmisiä siinä kuin muutkin ja kun ei ole provikkapalkka niin eipä paljon ole motiivia yrittää kansalaista sen enempää verottaa kuin laki määrää.
Tuo on totta että ns. juuronruohitasolla siellä(kin) hommat toimii usein paremmin kuin siinä ikävimmässä "pikkupomo-välikerroksessa". Voipa jopa olla että esimiehellä ei ole mitään hajua siitä mitä pitäisi tehdä ja miten tehdä mutta onpahan vaan jollain opilla esimieheksi kulkeutunut :-/ Ai niin, eihän tuo ole mikään verottajaa koskeva yksinoikeus vaan tuollaistahan se tuntuisi olevan aika monessakin paikassa :P
----------
OT:
Toisinpäin näistä asiakaspalvelu-asioista: esimerkiksi verokorttia pyytäessään melkoinen joukko ihmisistä ei kuulemma ymmärrä ihan perusasioita siitä, miten se veroprosentti muodostuu. Soitetaan asiakaspalveluun tietämättä omia tulojaan, saatuja palkkoja sun muita mitkä nyt vaan on tarpeen tietää että jotain prosenttia pystyisivät laskemaan kohdilleen... Sitten kun kansalainen ilmoittaa lukunsa päin Sviddua ja prosentista tulee mitä tulee jonka seurauksena verotus menee päin peetä niin kun sitä oikaistaan joko jäännösveroilla tai palautuksilla niin arvatkaapa kenen vika? Jeps, sen "verottajan" joka ei osannutkaan kristallipallostaan katsoa asiakkaan lukuja tai ei osannut ennustaa paljonko sitä sivukeikkaa tulikaan :D Ei siinä kansalainen enää muista sitä että ei osannut palkkaansa tai asuntolainansa korkoja kertoa kun sitä kysyttiin :-*
Ja tuo sama asia toistuu monessa eri asiassa ja aina syy on jossain muualla kuin omassa navassa >:D : *aska yhteiskunta kusee silmään minua viatonta pikku taapertajaa ;D
Tottahan toki tässä yhteiskunnassa on monta asiaa oikeasti päin peetä ja paljon olisi korjattavaa mutta paljon helpottaa omaa olemista jo se että opettelee toimimaan sen yhteiskunnan ehdoilla/säännöillä jossa elää. Joo ja tietenkin äänestää vaaleissa siten että muutosta tulee jos sitä haluaa :laugh:
ps: jonottaminen on minustakin ihan *uolesta Thumb
-
Miten sen palkkalistoilla olemisen pitäisi tuohon vaikuttaa? Vai meinaatko että heidän pitäisi vetää "kotiinpäin" eli valtion "hyväksi"... ;) Ei ei, ihan he ovat ihmisiä siinä kuin muutkin ja kun ei ole provikkapalkka niin eipä paljon ole motiivia yrittää kansalaista sen enempää verottaa kuin laki määrää.
Kyllä se monessa paikassa vaan vaikuttaa silloin, kun palvelulla ei ole itseisarvoa. Nykyisin asiakas voi äänestää jaloillaan. Valtion virastoilla ei ole juurikaan kilpailua. Mihis kävelet KELAN luukulta, tai työkkäristä. Poliisinkin tunnuslause on aikoinaan ollut, että asiakas on aina väärässä. Hyvä esimerkki on autokatsastus. Varmaan moni muistaa mitä se oli ennen kilpailua. Nyt palvelu on rankattu ihan kärkikastiin.
Näihin asioihin vertaillen olen saanut mielestäni hyvää palvelua verotoimistoissa ja nimenomaan sieltä ruohonjuuritasolta. Eihän heidänkään tarvitsisi palvella. Ei ole vielä näkynyt kilpailevaa verotoimistoa. Voi olla, että mulla on ollut vain hyvä tuuri.
-
^Meillä siirryttiin labrassa ajanvaraukseen. Ja sitä aikaa voi varata päivisin klo 13-14. Ekan vartin ajan on varattua, sitten kun pääset läpi alkaa "voit jättää meille soittopyynnön painamalla *" ja kun olet painanut * niin ääni jatkaa "vastaaja on täynnä, yritä soittaa hetken kuluttua uudelleen".
Ennen siellä istuttiin jopa 1,5 tunti jonottamassa labran oven takana numerolappu kädessä, nyt sen saman ajan voi jonottaa sitten kotona puhelimessa. Siis ihan Peeärseestä koko systeemi.
Ajanvaraus tosin toimii hyvin puhelinpalvelun kautta. Ensin tosin pitää valita että haluaako varata lääkärikaa vai kysellä tuloksia vai koskeeko asia jotain muuta. Sen jälkeen ääni ilmoittaa että jos mieluummin haluat että me soitamme sinulle klo (noin 30 soitosta eteenpän) niin paina *. Ja jos valitsen numeron vain, ääni ilmoittaa että edelläsi on "kolme puhelua" ja sit sitä pimputusta. Koskaan en ole 5 min enempää jonottanut :)
Meillä tuli systeemiin vähän järkeä, kun labrapalvelut ulkoistettiin. Ajanvarauksen voi tehdä netissä, ja ainakin toistaiseksi on toiminut hyvin. Ajat ovat pitäneet niin, että tuskin ehtii sanomalehteä avata, kun tulee kutsu sisään.