Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Vetoautot => Aiheen aloitti: JEE - 6.03.2013 kello on 11:35
-
Auto Bild (suomenkieli )lehdessä kerrotaan nro 17/-11 VW GOLF 1.6 TDI Bluemotion Technology
Auton kuluttavan kaupunki liikenteessä ilman sammutusautomatiikk aa 4,47 L/100km ja sammutusautomatiikk a kytkettynä 4,44 L/100km.
Säästö näinollen kaupunkiliikenteess ä olisi vai 0,03 L eli 3 desiä 100 kilometrillä.
Onkohan tuossa mitään järkee rakennella tuommosia vikaherkkyyttä lisääviä laitteita jo muutoinkin vikaherkkiin autoihin ja kyllä kai se lisää starttimoottorinkin vikaherkkyyttä jos joka korttelin kulmassa missä pysähtyy niin autokin sammuu.Aina ei ymmärrä noita insinöörien kotkotuksia.
Vai onko sitä sitte vaan niin jämähtäny,kun mielrestäni auto ei tartte muuta kuin kytkimen ,jarrun ja vaihdekepin ja toimivat valot. Thumbd Thumbd
-
Auto Bild (suomenkieli )lehdessä kerrotaan nro 17/-11 VW GOLF 1.6 TDI Bluemotion Technology
Auton kuluttavan kaupunki liikenteessä ilman sammutusautomatiikk aa 4,47 L/100km ja sammutusautomatiikk a kytkettynä 4,44 L/100km.
Säästö näinollen kaupunkiliikenteess ä olisi vai 0,03 L eli 3 desiä 100 kilometrillä.
Onkohan tuossa mitään järkee rakennella tuommosia vikaherkkyyttä lisääviä laitteita jo muutoinkin vikaherkkiin autoihin ja kyllä kai se lisää starttimoottorinkin vikaherkkyyttä jos joka korttelin kulmassa missä pysähtyy niin autokin sammuu.Aina ei ymmärrä noita insinöörien kotkotuksia.
Vai onko sitä sitte vaan niin jämähtäny,kun mielrestäni auto ei tartte muuta kuin kytkimen ,jarrun ja vaihdekepin ja toimivat valot. Thumbd Thumbd
Onhan siinä järkeä,starttimoottori ja akkukauppa kukoistaa ! ;D ;D
-
Eihän se ole edes 3 desiä, vaan kymmenesosa siitä.
-
Mulla oli tuo automatiikka datsun 100A:ssa jo -90 luvun alussa.
-
Kovin on noi olosuhteista kiinni, mutta ennen kaikkea kelistä:
Vaimon V50 skippaa koko S&S-tekniikan kun keli pakkasella.
Pikkaisen häkellyttää valoihin pysähtäyminen: "mikä p**kele tähän nyt tuli.."
Ei sen puoleen, jos se jotain jossain olosuheissa kulutusta tiputtaa (toivotaan, että startti ja S&S-akku kestää) :-X
Mutta ennen kaikkea CO2 luku kun on pieni, ei hinnassa ole "turhaa" autoveroa, ja käytettynä ei jokavuosi joudu maksamaan ajoneuvoveroa "yhtään enempää kuin on pakko" - sen puolesta Thumb
Voihan ne kytkeä pois kunnes taas aktivoituvat 8)
-
Eikös siinä pohjimmiltaan kuitenkin ole tavoitteena vain virallisten päästöjen vähentäminen? Eikös ne saa melkein kaikki napista pois?
-
Minulla oli 60 luvun alkupuolella MB 180,-vm 55 ,sammui usein risteyksissä,ei kuuden voltin vanhalla akulla saanut käyntiin,porukka ulos,ja työntämään käyntiin, ;D Eikös se ole "pysäytys tekniikkaa"" !!! ;D ;D ;D ;D
-
Kaverilla oli Saksassa kymmenkunta vuotta sitten tuollainen stop&go Yaris. Sillä oli inho ajaa, joten kylmän rauhallisesti pidin aina kytkimen pohjassa, kun joutui pysähtymään. ;D
-
Saman lehden (Auto Bild) mukaanSitä oli käytössä jo yli 30 v. sitten .Passat Formel E (1.6L.75 hv) vuodelta -82 oli sammutusautomatiika n edelläkävijöitä.
Aiheesta on myös artikkelissa kysymys.Lisääkö sammutusautomatiikk a käynnistysmoottorin ja akun kulumista?
Lehden mukaan ei,koska sammutusautomatiika lla varustetuissa autoissa on vahvistetut rakenneosat.Esimerk iksi runsaan kuormituksen kohteeksi joutuvat käynnistysmoottorin laakerit ovat jykevämpiä jolloin ne kestävät suuremmasta kulutuksesta huolimata auton iän.
Heh heh sanon minä ;D ;D ;D ;D
-
Eihän se ole edes 3 desiä, vaan kymmenesosa siitä.
Tai voihan sen laskea myös 3 desiä per 1000 km ::) Ei kovin kummoinen säästö tosiaan..
-
Tai voihan sen laskea myös 3 desiä per 1000 km ::) Ei kovin kummoinen säästö tosiaan..
Saa tovin ajaa ja maksaa veroja, että saa kurottua hintaeron normaaliversioon kiinni.
Nuo on ärsyttäviä liikenteessä kun eivät lähde heti valojen vaihduttua ja toinen ärsyke on hybridi joka ajaa säästöohjelmalla.
-
Saa tovin ajaa ja maksaa veroja, että saa kurottua hintaeron normaaliversioon kiinni.
Nuo on ärsyttäviä liikenteessä kun eivät lähde heti valojen vaihduttua ja toinen ärsyke on hybridi joka ajaa säästöohjelmalla.
Paitsi, että s/s tekniikalla autoa saattaa olla uutena verollisella hinnalla halvempi :laugh: Thumb
- 1.6D DRIVe s/s Kinetic Business man4 OvetManuaaliDiesel 27709 €
- 1.6D DRIVe Kinetic Business man4 OvetManuaaliDiesel 27942 €
http://www.automerkit.fi/autotieto/autohaku/2009/volvo/v50.html
Ja käytössä tulee yhä halvemmaksi. Samasa syystä v50.n bensamallien kauppa lähes tyrehtyi 2009-> 2012
Valoista lähtemisnopeuteen ei s/s:lla ole vaikutusta - enemmänkin sillä onko keltaisilla jo vaihdepäällä ja kytkin tulossa ylös ..
-
Juuri sellaisen koeajoin ja käyn noutamassa viikonloppuna.
Mitään se ei säästä meikäläisen ajotyylillä ja matka-ajossa, mutta hienon kuulosta kun hiljainen auto oli risteyksessä entistä hiljaisempi.
Automaatti ja dieseli lähti välittömästi liikkeelle, kun painoi kaasua.
Startti ei siinä ollut auton tavanomainen starttimoottori, vaan erillinen isompi käynnistin. Lisäksi akun varausta on pyritty vahvistamaan keräämällä virtaa akkuun jarrutuksista.
-
Inhottavia kapineita, joilla on vain teoreettinen vaikutus polttoaineenkulutuk seen. Olen tosin tojota priuksellakin joutunut ajamaan 200 000km ja inhosin joka hetkeä. Liekkö sitten asenneongelmaa, vai liikaa ymmärrystä kokonaisympäristöva ikutuksista. Pelkkään mainosmiesten "ekologisuuteenhan" nuo turhakkeet perustuvat. Mutta hyvin on lobbaaminen mennyt perille, kun kotomaassakin verotus perustuu noihin valmistajan ilmoittamiin päästölukemiin. Valehtelusta ei vaan ole sanktioita.
-
En usko, etteikö kulutus- ja CO2 arvot pitäisi paikkaan niissä mittausnormien olosuhteissa :laugh: Käytäntö vain saattaa antaa ihan eri mittaustuloksia. Ja mitä lukee kenenkin kirjoituksia: korostetaan epätaloudellista ajotyyliä :-X sitähän pitäisi hävetä Thumbd
Eu-tyyppihyväksyntä mittausten tarkoitus on antaa keskenään vertailukelpoista tietoa eri autojen välillä. Todellisuuden arvot sotkee random_muuttuja nimeltä ihminen. Ihan vastaavasti energiatodistukset "jääkaappitarrat" rakennuksille referoi Jyväskylän olosuhteita, mutta ei kerro "oikeata tietoa"..
Vaimolla polttoainemenekki on oikeasti puolittunut - tippui 2.0 bensa CVT-tomaatti (192g/km) todellisesta 10l/100km kulutuksesta 4.8l/100km (v50man, 104g/km). Nyt talvella mitä reilut 1 kk on ollut ajossa. Polttoainekin on huokeampaa.. Työmatka 5 km + paikallispörräämise t päälle. Yhtäjaksoiseti ei ole yli 30km tullut ajettua hällä - siis todella pätkä ajoa reilut 1.000km :laugh: Itse olen päässyt sillä 3.3l/100km keskikulutuksen ajeluissa kehä III ja I ympäristössä
-
En tiedä mitä minä tekisin tuolla sammutusautomatiika lla kun ajan pitkin metsiä. 15 km työmatka ja yksi stop merkki välillä.
Aika turhaa täällä. V70 D5 man kuluttaa sen 6 ltr sadalla ja allekkin. Ja autossa on vielä voimaa vaununkin vetoon.
Ja jos pitäisi kulutuksen laskea tuonne 4-5 ltr sadalla niin.
Esim jos ajaa 30000 tkm ja auto kuluttaa litran vähemmän sadalla. Eli 300 ltr vuodessä vähemmän, nyky hinnalla säästö on 450 € vuodessa. Mutta mistä saan sellaisen auton joka kuluttaa tuon 4-5 ltr sadalla ja vedän sillä isoa vaunua.
-
Olin kerran Pohjoisessa,ja risteyksessä oli edellä Venäläinen rekka,se kun lähti kiihdyttämään,tuli varmasti samat päästöt,kuin normaalista autosta vuodessa,että se päästöistä !!!! Thumbd Thumbd Thumbd
-
Olin kerran Pohjoisessa,ja risteyksessä oli edellä Venäläinen rekka,se kun lähti kiihdyttämään,tuli varmasti samat päästöt,kuin normaalista autosta vuodessa,että se päästöistä !!!! Thumbd Thumbd Thumbd
juu ja mä lensin viime kuussa etelään laiskottelee...Se siitä päästöistä.
-
Vaimolla polttoainemenekki on oikeasti puolittunut - tippui 2.0 bensa CVT-tomaatti (192g/km) todellisesta 10l/100km kulutuksesta 4.8l/100km (v50man, 104g/km)
Piti ihan mielenkiinnosta etsiä tuollaisen Volvon kulutukset kun itseä kiinnostaa nämä autojen kulutukset, varsinkin jos jollain pääsee oikeasti vähällä..
Onhan täällä joku suomalainenkin ilmoittanut autonsa kansainväliselle sivustolle
http://www.fuelly.com/car/volvo/v50/2011 (http://www.fuelly.com/car/volvo/v50/2011)
täällä 29 kpl V50 drive start/stop järjestelmällä.
http://www.spritmonitor.de/en/overview/51-Volvo/464-V50.html?fueltype=1&constyear_s=2010&exactmodel=drive&powerunit=2 (http://www.spritmonitor.de/en/overview/51-Volvo/464-V50.html?fueltype=1&constyear_s=2010&exactmodel=drive&powerunit=2)