Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Sähkölaitteet => Karavaanarin tietotekniikka => Aiheen aloitti: kuusaan.matti - 2.02.2013 kello on 12:07
-
On tullut myyntiin uusi Autoroute 2013 ja justiin asentelin ja kokeilin. Aika ihmeellisiä reittejä ehdottelee. Kokeilin tuttuja teitä, niin tekee ihme mutkia huonompia teitä pitkin. Asetuksista otin nopein tai lyhin vaihtoehdon, ihan sama tulos! :o
Kertokaa jos keksitte jostain parempia säätöjä. Kiitos!
-
On tullut myyntiin uusi Autoroute 2013 ja justiin asentelin ja kokeilin. Aika ihmeellisiä reittejä ehdottelee. Kokeilin tuttuja teitä, niin tekee ihme mutkia huonompia teitä pitkin. Asetuksista otin nopein tai lyhin vaihtoehdon, ihan sama tulos! :o
Kertokaa jos keksitte jostain parempia säätöjä. Kiitos!
2010 osas kyllä neuvoa Lahden kautta... Oisko siinä uudessa joku 'moottoritimoodi' asetuksissa?
-
On tullut myyntiin uusi Autoroute 2013 ja justiin asentelin ja kokeilin. Aika ihmeellisiä reittejä ehdottelee. Kokeilin tuttuja teitä, niin tekee ihme mutkia huonompia teitä pitkin. Asetuksista otin nopein tai lyhin vaihtoehdon, ihan sama tulos! :o
Kertokaa jos keksitte jostain parempia säätöjä. Kiitos!
Kylläpä tuo edellinenkin malli joskus ehdotteli vastaavia reittejä. Mutta, pitäähän käyttäjälläkin jonkinlainen tuntuma olla mistä mennään ja mihin mennään? Ja näkeehän tuon reitin näytöstä, eli voi hyväksyä tai hylätä.
Eiköhän tuo korjaudu yhdellä liikkeellä, eli hiirellä reitistä (keskiosalta) kiinni ja vetää se haluamalleen tielle. Ei se sen kummempi juttu ole.
Katsele kuitenkin perusasetukset myös paikalleen.
Muutettu lainattu teksti lainaukseksi. Onnistuu käyttämällä Lainaus -painiketta lainattavassa viestissä, viestin oikeassa yläreunassa.
- Alan
-
2011 näytti tuon saman reitin.
-
Onko siellä joku "suosi moottoriteitä" namiska?
Mutta eipä tuo ole todellakaan ainut navi, joka ajattaa ihan mistä sattuu. Tutulla reitillä kokeilin tarkastaakseni asiakkaalle arvioidun saapumisaikani paikalle ja ihmettelin, kuinka se voi olla yli 10min pidempi, kuin mitä itse olin tuuminut. Selvisihän sekin sitten aikanaan, kun sitä oikeasti lyhintä ja samalla nopeinta reittiä ajelin. Garmin oli päättänyt, että yhdestä risteyksestä ei vaan mennä. Vielä 300m ennen risteystä se ilmoitteli, että tee u-käännös. Vasta noin 100m ennen risteystä korjasi reitin oikeaksi. Ja siinä ei ole mitään hiekkatietä tms, jotka olen merkinnyt vältettäviksi. Sama juttu useammalla Garminin laitteella, eli ko merkki ajattaa kaikki, jotka siihen tuossa paikassa luottavat, monta kilometriä kiertotietä. Ei sentään Helsingin kautta, kuten aloittajan esimerkissä. :P
-
Suomi reittikartta näyttää lyhintä tästä ja
nopeinta, Pälkäneen ja Lahdenkautta.
-
Kylläpä tuo edellinenkin malli joskus ehdotteli vastaavia reittejä. Mutta, pitäähän käyttäjälläkin jonkinlainen tuntuma olla mistä mennään ja mihin mennään? Ja näkeehän tuon reitin näytöstä, eli voi hyväksyä tai hylätä.
Eiköhän tuo korjaudu yhdellä liikkeellä, eli hiirellä reitistä (keskiosalta) kiinni ja vetää se haluamalleen tielle. Ei se sen kummempi juttu ole.
Katsele kuitenkin perusasetukset myös paikalleen.
Juu, helppohan se on vetää mutkat suoremmiksi hiirellä, varsinkin kun tietää nopeimmat reitit. Tuota vaan ulkomailla ei aina voi tietää, tosin matkailu avartaa, eikä aina tarvi mennä suorinta reittiä, mutta olis mukava kun tuo ohjelma oletuksena ehdottaisi nopeinta reittiä, ite vois sitten säätää.
Perusasetukset kelasin läpi, mutta täytyy vielä tutustua...
-
Tuo minun versio näyttikin olevan mallia 2010 (niin vuodet kuluvat).
Antoi ensiyrittämällä tuollaisen reitin, tiedä sitten, olisko asetuksissa eroja, vai onko kartan perustietoja muuteltu uusimmassa versiossa.
Itse teen useimmiten niin, että laittelen muutaman välipisteen, jolloin reittivalinta pysyy suht hyvin hanskassa. Välipisteethän on helppo napsautella hiirellä.
Kuten sanoi, ulkomailla voi tulla pientä hiustenlähtöä, mutta, matkailuhan avartaa!
Kokonaisuutena AR on vastannut riittävän hyvin omia tarpeitani, mutta ilmeisesti vaatimustasoni ei ole kovinkaan korkea. Ennen sitä pärjäiltiin paperikartoilla, joten ovat nämä digitaaliset avustimet melkoisia parannuksia?
(http://s8.postimage.org/y3i1sukxt/Tre_Tuohikotti.jpg) (http://postimage.org/image/y3i1sukxt/)
-
Itse teen useimmiten niin, että laittelen muutaman välipisteen, jolloin reittivalinta pysyy suht hyvin hanskassa.
Itse olen tehnyt Michelinin karttakirjan avulla suurinpiirtein seuraavan päivän reitin, naputellut sopivat paikat Autorouteen ja sitten on ajettu mihin on ehditty..
-
Minä käytän AutoRoutea suunnitteluun ja ajetun reitin tallentamiseen. Isolla näytöllä on helpomoi hahmottaa päivämatkoja. Samalla saa päiväkirjan tueksi tallennettua kaikki päivän ajot tietsikkaan kaikkine huomautuksineen.
Varsinainen navigointi tapahtuu sitten oikealla navigaattorilla. Sijainti siis näkyy isolla kartalla AutoRoutessa koko ajan, mutta varsinaisen navigoinnin tekee varmemmin esim. TomTom, tai Garmin. Tällöin on pieneltä alueelta yksityiskohtainen näyttö kakkine kaistaopastuksineen .
-
Minä käytän suunnitteluun Nokia Mapsia . www.here.com . Voin tehdä pilkuntarkan reitin jos haluan, tallennan suosikit , campingit ,nähtävyydet jne. Kun synccaan puhelimen sen jälkeen . Niin reitit ja kaikki paikat löytyy suoraan luurista Thumb Thumb Thumb
-
Minä käytän suunnitteluun Nokia Mapsia . www.here.com . Voin tehdä pilkuntarkan reitin jos haluan, tallennan suosikit , campingit ,nähtävyydet jne. Kun synccaan puhelimen sen jälkeen . Niin reitit ja kaikki paikat löytyy suoraan luurista Thumb Thumb Thumb
Näyttäis hyvältä..
Synkkaako Lumia 920 kanssa?