Karavaanarin keskustelufoorumi
Karavaanarin keskustelut => Karavaanarin olohuone => Aiheen aloitti: Duster - 15.01.2013 kello on 14:56
-
Uusi sovellus: Thumb Thumb
http://www.tekniikkatalous.fi/innovaatiot/potkurikoneen+moottori+voi+vahentaa+viidenneksen+auton+dieselin+kulutuksesta/a870055?s=u&wtm=tt-15012013 (http://www.tekniikkatalous.fi/innovaatiot/potkurikoneen+moottori+voi+vahentaa+viidenneksen+auton+dieselin+kulutuksesta/a870055?s=u&wtm=tt-15012013)
-
Uusi sovellus: Thumb Thumb
http://www.tekniikkatalous.fi/innovaatiot/potkurikoneen+moottori+voi+vahentaa+viidenneksen+auton+dieselin+kulutuksesta/a870055?s=u&wtm=tt-15012013 (http://www.tekniikkatalous.fi/innovaatiot/potkurikoneen+moottori+voi+vahentaa+viidenneksen+auton+dieselin+kulutuksesta/a870055?s=u&wtm=tt-15012013)
Jenkit taitaa olla ajastaan jäljessa. Eurooppalaiset pikkudieselithän ovat jo niin taloudellisia, etteivät lämpeä talvella edes tarpeeksi, pitää olla Eberi. :laugh:
-
Lehtitiedon mukaan baijerilaiset autoinssit ovat aivan innostuneita kolme sylinterisestä auton moottorista. Kitkahäviöt pienet, kulutus, kevyempi ja halvempi valmistaa....
Käyntiääni hivenen erikoinen, ellei suorastaan maaginen.
-
Lehtitiedon mukaan baijerilaiset autoinssit ovat aivan innostuneita kolme sylinterisestä auton moottorista. Kitkahäviöt pienet, kulutus, kevyempi ja halvempi valmistaa....
Käyntiääni hivenen erikoinen, ellei suorastaan maaginen.
Noita kun sitten laittaa 2 peräkkäin, niin saa jo jonkilaisen käyttökelpoisen koneen auton liikuttamiseen. :D
-
Niinhän ne mainostaa uutta Wokkelon pikkaista autoa,käy välillä kahdella pytyllä!! Kyllä luotan vielä kuuteen pyttyyn !! ;D
-
Lehtitiedon mukaan baijerilaiset autoinssit ovat aivan innostuneita kolme sylinterisestä auton moottorista. Kitkahäviöt pienet, kulutus, kevyempi ja halvempi valmistaa....
Käyntiääni hivenen erikoinen, ellei suorastaan maaginen.
Muistuttaisikohan vanhan Zetorin ääntä?? :) :)
-
35 ferkussakin oli 3 pyttyä ja perässä sai vedettyä 2 siipistä kyntöauraakin, kunnes tuli "kultamaha" ja siinä 4 pyttyä joka piti ajaa kesälläkin naama aurinkoon päin että sai helpommin käyntiin.
-
Muistuttaisikohan vanhan Zetorin ääntä?? :) :)
Eikös zetkan ääni tule tule sytkäjrjestyksestä - kuin ajelis 2 pyttysellä.. :P Ja wanhathan ovat 2 pyttyisiä.
-
"Pakoputken päästä kuuluu tyhjäkäynnillä epätavallinen putputus. Kahteen tuhanteen kierrokseen asti ei käynnissä ole juuri eroa nelisylinteriseen. Vasta reilummin kuormitettaessa, kun turboahdin ryhtyy töihin, kuuluu takaa ääni , joka muistuttaa kuusisylinteristä boxer-moottoria."
Näin kirjoittaa Auto Bild-lehti Nro 19/2012 uudesta kolmisylinterisestä BMV:n prototyyppimoottori sta, joka mahdollisesti tulee 1 ja 3 sarjan autoihin.
-
35 ferkussakin oli 3 pyttyä ja perässä sai vedettyä 2 siipistä kyntöauraakin, kunnes tuli "kultamaha" ja siinä 4 pyttyä joka piti ajaa kesälläkin naama aurinkoon päin että sai helpommin käyntiin.
Ensin oli kultamaha ilman sitä pronssiväriä eli -57 harmaa ferguson 35. Sitten tuli -58 kultamaha ilman talvikantta, Suomeen ostivat kaikki mitä tehtaalta saivat, myös nämä etelän maihin tarkoitetut. -59 tuli harmaarunkoinen talvikannella varustettu jossa on hehkutulpat joka sylinterissä. Tuon -59 saa käyntiin kelillä kun kelillä, isä osti tuollaisen uutena.
-60 tuli komesylinterinen perkins-koneinen 35 (valmistus aloitettu -59 puolella)
-
Näin kirjoittaa Auto Bild-lehti Nro 19/2012 uudesta kolmisylinterisestä BMV:n prototyyppimoottori sta, joka mahdollisesti tulee 1 ja 3 sarjan autoihin.
Niin on kuulemma tulossa ensi vuonna, todennäköisesti syksyllä -14
Kohta on tilanne että kolmipyttyinen kone löytyy pikkuautoluokasta aina tuonne keskisuuriin autoihin joksi Mondeon voinee jo luokittaa.
-
Kohta on tilanne että kolmipyttyinen kone löytyy pikkuautoluokasta aina tuonne keskisuuriin autoihin.
Eikös noita japsit (?) ole aina välillä kokeilleet??
-
Eikös noita japsit (?) ole aina välillä kokeilleet??
Olihan niitä japanilaisissa autoissa mutta viimeisin kolmipyttyinen taisi ennen tätä uutta tulemista olla saksalaisilla, Opel Corsassa 90-luvun puoliväliin saakka.
-
Suzuki Alto!!!
-
Suzuki Alto!!!
Pojalla oli 3 pyttynen Daihatsu Charade diesel ( aja ja v/ihastu)
-
Vieläkö muistatte 60 luvun "murheenkryynit"!! NSU-Prints ,Honda ,BMV 700 bokseri ,kaikki dynastartilla ja kaksipyttyisiä ,ja murheita riitti, valitettavasti olin "onnelinen" omistaja moisille surkeuksille !!!!
-
Vieläkö muistatte 60 luvun "murheenkryynit"!! NSU-Prints ,Honda ,BMV 700 bokseri ,kaikki dynastartilla ja kaksipyttyisiä ,ja murheita riitti, valitettavasti olin "onnelinen" omistaja moisille surkeuksille !!!!
Naapurilla oli aikoinaan IFA kerran olin kyytissäkin sen muistan aina..kauhee häkä tuli koneesta sisälle.
-
vm. 2002 VW Polo 1,2 on kolme sylinterinen ketjukone
-
Kuka muistaa vielä Wankel-moottorin (http://fi.wikipedia.org/wiki/Wankelmoottori)?
Itse olin sen kanssa tekemisissä Veholla 70-luvun alussa. Silloin maahan tuotiin NSU RO 80 autoja varustettuna Wankelilla.
Ainakin toistaiseksi ko. moottorin taru on lopussa, kun omistusoikeuden hankkinut Mazda teki viimeisen mallinsa (http://karavaanari.org/index.php?action=post;topic=6348.15;last_msg=99402).
-
Idea oli hyvä,kaatui männän tiivisteongelmaan !!!
-
Toi meiän Varis on kolmepyttynen-en oikein niin pidä siitä-sisätilat on ok...
Mikäs se oli se Fiatin kakspyttynen ilmajäähdytteinen malli jonka pystyi tankkaamaan nousemasta autosta ulos jos oli tarpeeks lähellä pumppua jos 80-luvulla? 500 vai mikä hemmetti se oli-kaverilla vaan oli sellainen ja se oli vähän niinkuin nää nykyiset mopoautot.....
-
Toi meiän Varis on kolmepyttynen-en oikein niin pidä siitä-sisätilat on ok...
Mikäs se oli se Fiatin kakspyttynen ilmajäähdytteinen malli jonka pystyi tankkaamaan nousemasta autosta ulos jos oli tarpeeks lähellä pumppua jos 80-luvulla? 500 vai mikä hemmetti se oli-kaverilla vaan oli sellainen ja se oli vähän niinkuin nää nykyiset mopoautot.....
Fiat 126
-
Toi Fiatti kuului samaan sarjaan Perho-ukon mainitsemien "autojen" kanssa, ellei huonompi.
-
Vieläkö muistatte 60 luvun "murheenkryynit"!! NSU-Prints ,Honda ,BMV 700 bokseri ,kaikki dynastartilla ja kaksipyttyisiä ,ja murheita riitti, valitettavasti olin "onnelinen" omistaja moisille surkeuksille !!!!
:laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:
Eikö aika ole kullannutkaan muistoja?? Mulla oli kerran Honda-360. Yx dyna siitä meni, vaihtaminen oli selvää kauraa, toimitusaika Japanista vaan oli tähtitieteellinen. Vetoniveletkin oli kulutustavaraa: tuplaristikot jossa keskellä tukilaakeri. Taloudellisempaa kuljinta sai turhaan hakea, kaksi kulki sillä mukavasti ja huippuakin toista sataa. Yxi todellinen ongelmakin löytyi: Kone oli rullalaakeroitu ja öljypumpun tarkoituksena oli vain kierrättää lientä koneessa. Painetta oli parhaimmillaan 0,x kiloa. Sillä oli kuitenkin tarkoitus pitää myös ketju kireällä... :o Talvella hammaspyörät sitten hakkaantuivat pilalle ja kun kerran sytkää säätäessä huomasin, että kun konetta pyörittää väärinpäin, ketju hyppii samaan tahtiin, ei vehje montaa päivää pihassa viipynyt!
Tilalle tuli kunnon kuljin: Sätkä.
-
Toi Fiatti kuului samaan sarjaan Perho-ukon mainitsemien "autojen" kanssa, ellei huonompi.
SE fiuu oli autoista paras.
Monen maanviljeliän tytärtä tuli semmoisessa halaitua ja tehtyä paljon muutakin, siihen aikaan kun vielä paviskalla juankoskella käytiin ja roppa oli taipuisa :)
-
Taisi olla suurella sosialistisella valtiolla joku pieni "pulloperseinen" kottero varustettuna pienellä sylinterimäärällä.. ....?
Niitä näkyi harvakseltaan, useinmiten silloinkin hinauksessa.
Ystäväni boatswain tiesi kotteron venäjänkielisen nimen tarkoittavan oravaa. Liekö perää?
-
Tarkoitat varmaan Jaltaa, siitähän piti tulla kilpailija Fiat 600:lle, ei tosin tullut.
-
Saattoipa olla Jalta, joka oli tietysti länteen räätälöity nimi.
-
Juuh kooka, kolme kovaa neuvostoliittolaist a kulkuneuvoa;
Moskwitsh, Volga ja jalka ! ;D
-
Niin Wine, se kansan kieli on karttuisaa. "Volga, velka ja nälkä."
Muuten, mikä oli Volga-miesten vakio tervehdys kohdatessaan toisensa korjaamossa?
-
Kuka muistaa vielä Wankel-moottorin (http://fi.wikipedia.org/wiki/Wankelmoottori)?
Itse olin sen kanssa tekemisissä Veholla 70-luvun alussa. Silloin maahan tuotiin NSU RO 80 autoja varustettuna Wankelilla.
Ainakin toistaiseksi ko. moottorin taru on lopussa, kun omistusoikeuden hankkinut Mazda teki viimeisen mallinsa (http://karavaanari.org/index.php?action=post;topic=6348.15;last_msg=99402).
Melkoinen uutinen automaailmasta, jos todella noin tulisi tapahtumaan ..?
http://www.electric-vehiclenews.com/2010/03/audi-a1-e-tron-series-hybrid-to-use.html
-
:laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:
Eikö aika ole kullannutkaan muistoja?? Mulla oli kerran Honda-360. Yx dyna siitä meni, vaihtaminen oli selvää kauraa, toimitusaika Japanista vaan oli tähtitieteellinen. Vetoniveletkin oli kulutustavaraa: tuplaristikot jossa keskellä tukilaakeri. Taloudellisempaa kuljinta sai turhaan hakea, kaksi kulki sillä mukavasti ja huippuakin toista sataa. Yxi todellinen ongelmakin löytyi: Kone oli rullalaakeroitu ja öljypumpun tarkoituksena oli vain kierrättää lientä koneessa. Painetta oli parhaimmillaan 0,x kiloa. Sillä oli kuitenkin tarkoitus pitää myös ketju kireällä... :o Talvella hammaspyörät sitten hakkaantuivat pilalle ja kun kerran sytkää säätäessä huomasin, että kun konetta pyörittää väärinpäin, ketju hyppii samaan tahtiin, ei vehje montaa päivää pihassa viipynyt!
Tilalle tuli kunnon kuljin: Sätkä.
Juu ei ole Sätkässä ketjua..ei..
-
Tarkoitat varmaan Jaltaa, siitähän piti tulla kilpailija Fiat 600:lle, ei tosin tullut.
Ei tullut, mutta Jaltalla tuli aloitettua autoilu kuin myöskin telttamatkailu ja silmissä jo siinti, että ihan oikea autokin joskus pitää saada ja siihen perään matkaperäkärry. Unelmat ovat toteutuneet.
Jaltassa oli ilmajäähdytteinen volkkarin tyyppinen kone, ja mikä parasta vaihtovirta laturi , isot seleeni tasavirtaa tuottavat elementit moottoritilassa , mitkä koituivatkin auton kohtaloksi kun irtosivat ajossa ja sytyttivät koko vehkeen palamaan. :(
-
Ei tullut, mutta Jaltalla tuli aloitettua autoilu kuin myöskin telttamatkailu ja silmissä jo siinti, että ihan oikea autokin joskus pitää saada ja siihen perään matkaperäkärry. Unelmat ovat toteutuneet.
Jaltassa oli ilmajäähdytteinen volkkarin tyyppinen kone, ja mikä parasta vaihtovirta laturi , isot seleeni tasavirtaa tuottavat elementit moottoritilassa , mitkä koituivatkin auton kohtaloksi kun irtosivat ajossa ja sytyttivät koko vehkeen palamaan. :(
Venäjän surkein luomus !!!
-
Venäjän surkein luomus !!!
Kokemuksesta voin tuon vahvistaa. Toisaalta olihan siinä jo siihen aikaan bensiini käyttöinen polttoainelämmitin. No, ei se tietenkään toiminut.
Venttiilien säädön sillä kyllä oppi, kun venttiili istukat painuivat jatkuvasti lautasten alla niin että muutaman sadan ajetun kilometrin jälkeen joutui säätämään. Auto peruutettiin vain pättärän päälle ja alakautta venttiilin koppa auki ja säätö. Ja ei kun menoksi. ;D