Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Vetoautot => Aiheen aloitti: jorma - 14.01.2013 kello on 18:46
-
Olikohan kenelläkään kokemuksia ed. mainitusta Honda maasturista vetoautona ja vähän muutenkin.
Näyttää olevan nettiautossa 2007 vuosimalliset 20 tuhannen €:n molemmin puolin. Ei paha.
-
Oliko tuossa vuosimallissa jo ohi ne aikaisemmat voimansiirron ylikuumenemiset? En muista tekniikkaa tarkkaan, mutta kyse on siitä nelivedon kytkimestä, joka jakaa voimaa eteen ja taakse ja joka ei ollut kestänyt vaunun vetoa.
Ite harkittin kanssa CRV:tä silloin 2008, kun veturia etsin.
-
Oliko tuossa vuosimallissa jo ohi ne aikaisemmat voimansiirron ylikuumenemiset? En muista tekniikkaa tarkkaan, mutta kyse on siitä nelivedon kytkimestä, joka jakaa voimaa eteen ja taakse ja joka ei ollut kestänyt vaunun vetoa.
Hmm.... Eikös siinä wanhakoppaisessa ollut jotain muutakin kummallista, vetoon liityen? Jotain moottoriongelmia? Konehuone ainaskin oli ahdas. Vaihdettiin kerran laturia yhteen, tarvittiin kax miestä ja hirveä määrä purkamista. Hihnan vaihto vaatii samat toimenpiteet!
-
Kyllähän sillä jotenkin veti vaunua mutta oli sellaista vetkutusta koko ajan.
On aika lyhyt akselinväli niin kun oli uria niin vaunu tuli miten tuli ja oli aika ajamista.
Vaidon sitten Volvoon V-70D niin ajo paljon mukavempaa ja tasaisenpaa. ;D ;D
Joopa Joo..... :D ;)
-
Kyllähän sillä jotenkin veti vaunua mutta oli sellaista vetkutusta koko ajan.
On aika lyhyt akselinväli niin kun oli uria niin vaunu tuli miten tuli ja oli aika ajamista.
Vaidon sitten Volvoon V-70D niin ajo paljon mukavempaa ja tasaisenpaa. ;D ;D
Joopa Joo..... :D ;)
Hyvä vastaus kun alkuperäisellä kysyjällä oli näköjään Volvo kalustoa jo kertynyt.
Laajenetaan vähän kysymystä kuin Mitsubishin Outlander vs Honda CRV. Onko näissä jotain radikaalia eroa keskenään. Kumpi ompi parempi.
-
Kyllähän sillä jotenkin veti vaunua mutta oli sellaista vetkutusta koko ajan.
On aika lyhyt akselinväli niin kun oli uria niin vaunu tuli miten tuli ja oli aika ajamista.
Vaidon sitten Volvoon V-70D niin ajo paljon mukavempaa ja tasaisenpaa. ;D ;D
Joopa Joo..... :D ;)
Mielenkiintoista tietoa tämä ja edellisetkin. Taitaa mennä huonompaan suuntaan kun Volvosta siityy (pätkä) maasturiin. :-\
-
Laajenetaan vähän kysymystä kuin Mitsubishin Outlander vs Honda CRV. Onko näissä jotain radikaalia eroa keskenään. Kumpi ompi parempi.
Toihan onkin mukava kysymys mutta eiköhön molenmat paini samassa sarjassa.
Mitsubishin Outlanderistä ei kokemusta, eipähän noita paljon näe vetovehkeinä.
Joopa Joo..... :D ;)
-
Hmm.... Eikös siinä wanhakoppaisessa ollut jotain muutakin kummallista, vetoon liityen? Jotain moottoriongelmia? Konehuone ainaskin oli ahdas. Vaihdettiin kerran laturia yhteen, tarvittiin kax miestä ja hirveä määrä purkamista. Hihnan vaihto vaatii samat toimenpiteet!
Höhm muisteletkohan jotain toista autoa ....tuossa crv ssä on tuo hihna nimittäin ketjulla....
Itellä on crv 05 dieseli mut veto kyky on pieni vain 1500kg, tuo uuskoppanen siinä vetokyky on 2000ky, mutta ainakin siinä uudemmassa on ollu ongelmia tuos hiukkassuodattimen kanssa.
Mut muuten ainakin ite oon vaunua vetäny ja ollu tyytyväinen, tosin tuo 1500kg on tosi pieni vetokapasiteetti. Oli mulla v 70 volvo ja kyllä sillä oli parempi vaunua vetää.
-
Minulla crv -08 2,2 disel,minusta hyvä auto vetää vaunua ,takajousitus jämäkkä ja tehoa,vääntöä kohtuu hyvin.Hiukkassuodat in oikuilut jonkin verran,toukokuussa laitettiin wetterillä uusi ohjelma sisään jonka jälkeen ei pitäis olla ongelmia näin ainakin sanottiin.Hyvin on pelannut toistaiseksi.Voihan tuon suodattimen poistaa ja ajetaan uusi ohjelma sisään,tehotkin nousevat 200hv ja vääntö 400Nm.Siis 50hv lisää verrattuna alkuperäiseen.Onhan nuita hiukkassuodatin ongelmia muillakin merkeillä esim.Volvo,Bmv,Mersu.Taitaa ongelmien aiheuttaja olla tämä pohjolan kylmät olosuhteet
-
Kyllähän sillä jotenkin veti vaunua mutta oli sellaista vetkutusta koko ajan.
On aika lyhyt akselinväli niin kun oli uria niin vaunu tuli miten tuli ja oli aika ajamista.
Vaidon sitten Volvoon V-70D niin ajo paljon mukavempaa ja tasaisenpaa. ;D ;D
Joopa Joo..... :D ;)
Thumb Thumb
-
Höhm muisteletkohan jotain toista autoa ....tuossa crv ssä on tuo hihna nimittäin ketjulla....
Ei, kun puhuin siitä laturin- ym. hihnasta. Aikaa menee enemmän kuin perusautossa jakohihnan vaihtoon.
-
Löytyi vanha ketju, johon voinee jatkaa.
Ostin vetoautoksi vm. 2011 Honda CR-V 2,2 i-DTEC 150 hv diesel 6V manuaali. :D
Käytiin pääsiäisenä heittämässä ensimmäinen pidempi koeajolenkki 600 km. Auto on huono ajaa. Thumbd
Ohjaus on omituinen. Puoltaa hivenen oikealle. Ohituksessa keskiviivan ylittäminen pelottaa. Ohjaus tempaisee urista.
No torstaina olisi aika pyörän suuntaukseen. Jotenkin tuo ohjaus tuntuu liian mikroautomaiselta. Jos erehtyy yskäsemään, niin auto tekee mutkan. Voipihan se olla että nivelissä on jotain väljää.?? Nyt kun rattia joutuu kokoajan kampeamaan vasemmalle (löysät pois ohjauksesta), urasta renkaat kääntyykin ohjauksen suuntaa, ja matkaan tulee mutka.
Onko muilla kokemuksia Honda CRV III koppaisen ohjaustuntumasta? Ja mitä mieltä omistajat ovat olleet auton toimivuudesta vetoautona?
-
^ Aloita varmistamalla että kaikki nivelet, puslat ja pallot on kunnossa, myös jouset ja iskarit. Nelipyöräsuuntaukse n tekeminen jos yksikin noista on väljä/ poikki / rikki on täysin turha työ. Valitettavasti kaikki suuntauksia tekevät ei aina tarkista noita vaan tekee pyydetyn työn ja turhaan.
-
Onko muilla kokemuksia Honda CRV III koppaisen ohjaustuntumasta? Ja mitä mieltä omistajat ovat olleet auton toimivuudesta vetoautona?
Käytiin isän kanssa tuollainen CR-V koeajamassa kolme vuotta sitten ja ei sen ohjaus yhtään negatiivista ajotuntumaa antanut, piti suunnan kohdillaan. Nuo Kimin vinkkaamat asiat kannattaisi tarkistaa mutta onhan se auto käynyt katsastuksessa joten voi oikeasti olla vain ohjauskulmatkin sekaisin. Ja myyjän piikkiinhän nuo viat pitäisi mennä heittämällä. Onnea vaan autolle. Thumb
-
Löytyi vanha ketju, johon voinee jatkaa.
Ostin vetoautoksi vm. 2011 Honda CR-V 2,2 i-DTEC 150 hv diesel 6V manuaali. :D
Käytiin pääsiäisenä heittämässä ensimmäinen pidempi koeajolenkki 600 km. Auto on huono ajaa. Thumbd
Ohjaus on omituinen. Puoltaa hivenen oikealle. Ohituksessa keskiviivan ylittäminen pelottaa. Ohjaus tempaisee urista.
No torstaina olisi aika pyörän suuntaukseen. Jotenkin tuo ohjaus tuntuu liian mikroautomaiselta. Jos erehtyy yskäsemään, niin auto tekee mutkan. Voipihan se olla että nivelissä on jotain väljää.?? Nyt kun rattia joutuu kokoajan kampeamaan vasemmalle (löysät pois ohjauksesta), urasta renkaat kääntyykin ohjauksen suuntaa, ja matkaan tulee mutka.
Onko muilla kokemuksia Honda CRV III koppaisen ohjaustuntumasta? Ja mitä mieltä omistajat ovat olleet auton toimivuudesta vetoautona?
Viittaan Kimin diagnoosiin.
Katsele myös ovatko renkaat kuluneet tasaisesti...voi hieman päätellä aurauskulmia.
-
Käytiin isän kanssa tuollainen CR-V koeajamassa kolme vuotta sitten ja ei sen ohjaus yhtään negatiivista ajotuntumaa antanut, piti suunnan kohdillaan. Nuo Kimin vinkkaamat asiat kannattaisi tarkistaa mutta onhan se auto käynyt katsastuksessa joten voi oikeasti olla vain ohjauskulmatkin sekaisin. Ja myyjän piikkiinhän nuo viat pitäisi mennä heittämällä. Onnea vaan autolle. Thumb
Kiitos. Auto on katsastettu viimeksi syksyllä 2014. Myyjä lupasikin maksaa ohjauskulmien mittauksen ja säädön. Thumb
^ Aloita varmistamalla että kaikki nivelet, puslat ja pallot on kunnossa, myös jouset ja iskarit. Nelipyöräsuuntaukse n tekeminen jos yksikin noista on väljä/ poikki / rikki on täysin turha työ. Valitettavasti kaikki suuntauksia tekevät ei aina tarkista noita vaan tekee pyydetyn työn ja turhaan.
Tätä just pelkään. Myyjä kun maksaa, niin korjaamo tekee vain pyydetyn ohjauskulmien mittauksen ja säädön. :-\
Nyt kun nuo autojen katsastushinnat on halventuneet, niin voisikohan auton viedä "katsastukseen" vaikkei siinä vielä ole varsinainen katsastusaika ennen kuin syksyllä. Katsastuksessahan nuo rumputtaa nivelet oikein koneellisesti. Sais tietää varmasti mitkä kaikki nivelet ja puslat on väljiä, niin sitten siitä nelipyöräsuuntaukse sta olisi jotain hyötyäkin. ;)
-
Kiitos. Auto on katsastettu viimeksi syksyllä 2014. Myyjä lupasikin maksaa ohjauskulmien mittauksen ja säädön. Thumb
Tätä just pelkään. Myyjä kun maksaa, niin korjaamo tekee vain pyydetyn ohjauskulmien mittauksen ja säädön. :-\
Nyt kun nuo autojen katsastushinnat on halventuneet, niin voisikohan auton viedä "katsastukseen" vaikkei siinä vielä ole varsinainen katsastusaika ennen kuin syksyllä. Katsastuksessahan nuo rumputtaa nivelet oikein koneellisesti. Sais tietää varmasti mitkä kaikki nivelet ja puslat on väljiä, niin sitten siitä nelipyöräsuuntaukse sta olisi jotain hyötyäkin. ;)
Minulla toimi tuo keino. Joskus aikoinaan ostin uuden auton. Takuuajan loppusuoralla alkoi takaa kuulua ihmeellistä kolinaa / kitinää. Merkkiliike yritti pakoilla vastuutaan, meneekö takuuseen vai ei, tai jotain sellaista vääntöä oli asiasta. Kertoi että heidän täytyy autolla ajella pitkin pitäjiä ensin kaksituntia että saavat kuvan noista kolinoista / kitinöistä. Koska en saanut selvää vastausta, lähdin pois ja menin katsastusasemalle. Siellä ihmettelivät kun haluan katsastaa auton. Kerroin mistä on kyse.
Katsastuksessa auto tutkittiin kunnolla.
Paperille kirjasivat kaikki kolinat / kitinät ja mistä johtuu / mitä kaikkea löysivät. Menin takaisin merkkiliikkeeseen. Ojensin paperin samalle henkilölle joka ei tiennyt meneekö vai ei mene takuuseen. Totesin että ongelmat ovat paperilla allekirjoituksen kanssa, ilman 2 tunnin ajelua pitkin pitäjiä. Menee takuuseen, kuului vastaus. ;D
-
Kiitos. Auto on katsastettu viimeksi syksyllä 2014. Myyjä lupasikin maksaa ohjauskulmien mittauksen ja säädön. Thumb
Tätä just pelkään. Myyjä kun maksaa, niin korjaamo tekee vain pyydetyn ohjauskulmien mittauksen ja säädön. :-\
Nyt kun nuo autojen katsastushinnat on halventuneet, niin voisikohan auton viedä "katsastukseen" vaikkei siinä vielä ole varsinainen katsastusaika ennen kuin syksyllä. Katsastuksessahan nuo rumputtaa nivelet oikein koneellisesti. Sais tietää varmasti mitkä kaikki nivelet ja puslat on väljiä, niin sitten siitä nelipyöräsuuntaukse sta olisi jotain hyötyäkin. ;)
Eikö ainakin jotkut katsastusasemat tee ns. autotohtori-tutkimuksia? Sehän on juuri se, mitä tarvinnet? Kai??
-
Itsellä -07 cr-v,ajettu 240 tkm,tosin 2.0 bensiinivehjes.
Ei tuossa ainakaan ajamiseen sen kummemmin tarvi keskittyä,ei vetele mihinkään.
Yksi kesärengas vuoti viime kesänä,sen huomas aika nopeasti millon piti painetta lisätä.
No tietenkin sieltä sitten ruuvi löytyi joka aih.vuodon.
Eli rengaspaineet pitää olla kohdallaan.
-
Minulla CRV -08 ajettu 270000 km .Autoon vaidettu 130000 km jälkeen suihkut ja hiukkas loukku takuuseen.180000km alkoi tempuileman hiukkas suodatin etelän matkalla,Oulun wetterillä laitettiin uusi ohjelma ja pakkopoltto sen jälkeen ei ole ongelmia ollut edes talvella.Muutapa siihen ei ole tarvinnut viellä laittaa ja aina mennyt ens kerralla läpi katsastuksen.
-
Löytyi vanha ketju, johon voinee jatkaa.
Ostin vetoautoksi vm. 2011 Honda CR-V 2,2 i-DTEC 150 hv diesel 6V manuaali. :D
Käytiin pääsiäisenä heittämässä ensimmäinen pidempi koeajolenkki 600 km. Auto on huono ajaa. Thumbd
Ohjaus on omituinen. Puoltaa hivenen oikealle. Ohituksessa keskiviivan ylittäminen pelottaa. Ohjaus tempaisee urista.
No torstaina olisi aika pyörän suuntaukseen. Jotenkin tuo ohjaus tuntuu liian mikroautomaiselta. Jos erehtyy yskäsemään, niin auto tekee mutkan. Voipihan se olla että nivelissä on jotain väljää.?? Nyt kun rattia joutuu kokoajan kampeamaan vasemmalle (löysät pois ohjauksesta), urasta renkaat kääntyykin ohjauksen suuntaa, ja matkaan tulee mutka.
Onko muilla kokemuksia Honda CRV III koppaisen ohjaustuntumasta? Ja mitä mieltä omistajat ovat olleet auton toimivuudesta vetoautona?
Itsellä oli aikanaan tuollainen alkupään III koppainen ja ohjaus oli todella huonosti keskittävä. Muljui keskialueen molemmin puolin eikä keskittänyt kunnolla. Kulmaukset tarkistettiin eikä niissä ollut vikaa eikä ollut suurta eroa kesä- tai talvirenkailla ajettaessa. Appiukko innostui ostamaan vastaavanlaisen CRV:n ja siinä ohjaus oli ihan samanlainen joten katsoin ominaisuudeksi, en viaksi.
-
CRVtä tehdään muistaakseni neli sekä etuvetoisena ja on alkujaan suunniteltu nelivetoiseksi. Taka ja nelivetoiset on yleensä vakaampia ajaa ja etuvetoiset hiukan levottomampia. Onk nämä joista nyt puhutaan nelikkoja vaiko etuvetoisia
-
Onkohan noita myyty Suomessa muuten kuin 4-vetoisina?
-
CRVtä tehdään muistaakseni neli sekä etuvetoisena ja on alkujaan suunniteltu nelivetoiseksi. Taka ja nelivetoiset on yleensä vakaampia ajaa ja etuvetoiset hiukan levottomampia. Onk nämä joista nyt puhutaan nelikkoja vaiko etuvetoisia
Nyt puheena 4-vetoiset.
Etuvetoisia Honda CR-V autoja on Suomessa myyty vasta vuodesta 2013 alkaen. Siis tätä ihan uusinta mallia on myös etuvetoisena. No näissä uusissa etuvetoisissa Diesel-moottori on vain 1,6 litrainen.
-
Minulla on honda cr-v 2,2i-ctdi, vm. 2009 ja nyt mittarissa 201 tkm. Vetänyt en ole kuin peräkärryjä joten vaunun vetoon en tietämättömyyttäni kommentoi. Mitä tulee ajettavuuteen niin kyllä se on mielestäni lievä vaappuja mikä seilaa levottomasti. Kolmet eri renkaat on käynyt vuosien aikana alla ja kulmat säädetty. Nivelistäkään ei ole löytynyt väljää. Onhan se alustaltaan erilainen mitä henkilöauto joten kai sen on pakko näkyä hieman ajettavuudessakin. Täytyy myöntää että aiempi autoni (variant golf) meni kuin juna hondaan verrattuna.
-
Löytyi vanha ketju, johon voinee jatkaa.
Ostin vetoautoksi vm. 2011 Honda CR-V 2,2 i-DTEC 150 hv diesel 6V manuaali. :D
Käytiin pääsiäisenä heittämässä ensimmäinen pidempi koeajolenkki 600 km. Auto on huono ajaa. Thumbd
Ohjaus on omituinen. Puoltaa hivenen oikealle. Ohituksessa keskiviivan ylittäminen pelottaa. Ohjaus tempaisee urista.
No torstaina olisi aika pyörän suuntaukseen. Jotenkin tuo ohjaus tuntuu liian mikroautomaiselta. Jos erehtyy yskäsemään, niin auto tekee mutkan. Voipihan se olla että nivelissä on jotain väljää.?? Nyt kun rattia joutuu kokoajan kampeamaan vasemmalle (löysät pois ohjauksesta), urasta renkaat kääntyykin ohjauksen suuntaa, ja matkaan tulee mutka.
Onko muilla kokemuksia Honda CRV III koppaisen ohjaustuntumasta? Ja mitä mieltä omistajat ovat olleet auton toimivuudesta vetoautona?
Hip hei. ;D Pyörän suuntauksessa käytetty tänään ja löytyihän sieltä vikaa. Takana camper-kulma reilusti pielessä. Lisäksi aurauskulmat edessä vaativat pientä säätöä. Auto muuttui kerta laakista ihan mukavaksi ajaa. :D
Ei nuo urat ihan huomaamattomia Hondalle ole vieläkään, mutta nyt ei sentään ole tunnetta, että auto lähtisi lapasesta.
-
Auto muuttui kerta laakista ihan mukavaksi ajaa. :D
Hieno kuulla että ostos on sellainen kuin sen pitääkin. Thumb