Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Matkailuautot => Aiheen aloitti: Naussi - 30.12.2012 kello on 06:04
-
Mistäs tuollasta vetokoukkua kannattais alkaa kysellä? Asennettuna tietysti ja halvalla. Autona Ducato 10? vm. 1996. Dethleffsin alkoviauto, jos sillä merkitystä.
-
Lähetin YV:n
-
Vieläköhän Kari tekee?
Itse teetätin tuolla Seinäjoella, Hitsauspiste Kari Köykällä.
Puh: (06) 412 1858 ja Puh: 0500 267 323.
Sinulla on niin vanha auto, että siinä saa olla itsetehtykin.
Käytävä paikan päällä ja oli aikoinaan edullinen.
-
http://www.felox.fi/kauppa/?c=23&p=prod&a=detail&id=279
-
http://www.felox.fi/kauppa/?c=23&p=prod&a=detail&id=279
Voi olla, etta paku-Ducato loppuu ½-1m ennen takapuskuria - eli saattaa vaatia "aisat" eli runkojatkot koukun kaveriksi. :D
Mahdollisesti takatallin pohja tai jätepytty voi estää asentamisen. Aika m-autokohtaista :-X
-
Voi olla, etta paku-Ducato loppuu ½-1m ennen takapuskuria - eli saattaa vaatia "aisat" eli runkojatkot koukun kaveriksi. :D
Mahdollisesti takatallin pohja tai jätepytty voi estää asentamisen. Aika m-autokohtaista :-X
Juu niin varmasti tekee. Itsellä tässä vanhemassa ducatossa koukkua myös kopin takia jatkettu :). Mutta josko osaisivat tuolla neuvoa tai ehkä jopa tehdä sellasen "camper" koukun :-X
Edit: Heidän etusivulta.
"Valmistamme vetolaitteet henkilö-, paketti-, kuorma-, matkailu- ja erikoisajoneuvoihin . Tuotevalikoimaamme kuuluu noin 500 erilaista vetolaitetta. Olemme valmistaneet vetolaitteita vuodesta 1980 Suomen Oulussa. "
-
Voi olla, etta paku-Ducato loppuu ½-1m ennen takapuskuria - eli saattaa vaatia "aisat" eli runkojatkot koukun kaveriksi. :D
Mahdollisesti takatallin pohja tai jätepytty voi estää asentamisen. Aika m-autokohtaista :-X
Fendt'issä oli entiwanhaan kunnon jatkopalat ja vielä kunnon puskuri. Ei tarvinnut kuin pienen palan rautaa puskurin ja vetonupin väliin. Oli halpa. :D
-
Juu niin varmasti tekee. Itsellä tässä vanhemassa ducatossa koukkua myös kopin takia jatkettu :). Mutta josko osaisivat tuolla neuvoa tai ehkä jopa tehdä sellasen "camper" koukun :-X
Edit: Heidän etusivulta.
"Valmistamme vetolaitteet henkilö-, paketti-, kuorma-, matkailu- ja erikoisajoneuvoihin . Tuotevalikoimaamme kuuluu noin 500 erilaista vetolaitetta. Olemme valmistaneet vetolaitteita vuodesta 1980 Suomen Oulussa. "
Ostin heiltä koukun henkilö Bravaan kun olivat vielä Sanginjoella. (osa Sanginjokea on Oulua, osa Muhosta) Oli ylivoimaisesti halvin ja pikakiinnitys koukkuosalle tappi-sokkasysteemillä, ei ruostu umpeen. Se ruuvi siitä vierestä kyllä ruostuu mutta on kotikonstein korjattavissa.
-
Nykyjään paja on Limingantullissa,konepaja SAH-KO:n vieressä.
-
Nykyjään paja on Limingantullissa,konepaja SAH-KO:n vieressä.
Lumijoentiellä.
-
Vieläkö aihe on ajankohtainen?
Kyselin tuolta Feloxista omaani koukkua. Edullinen on asennettuna. Kunhan seuraavan kerran otan tieliikennekäyttöön autoni, niin on asiaa Ouluun. ;)
-
Paljonko on edullinen?
-
Paljonko on edullinen?
550.
-
Paljonko tossa on työn osuus ja paljonko koukulle tulee hintaa? Mun vaniin maksaa 250e+sähköt+asennus kaverin toimesta asevelihintaan.
Aikas kallis kun suhteuttaa auton kokonaisarvoon :D :D :D Uusissa ja uudehkoissa noi ei tunnu paljoilta maksuilta mut parin tonnin arvoisissa kulkineissa prosentuaalisesti paljon!!!
Toki vanini on mielestäni paljon arvokkaampi,mittarissa vaan 160 000km, mut koukku vielä mietityttää!
-
Paljonko tossa on työn osuus ja paljonko koukulle tulee hintaa? Mun vaniin maksaa 250e+sähköt+asennus kaverin toimesta asevelihintaan.
Aikas kallis kun suhteuttaa auton kokonaisarvoon :D :D :D Uusissa ja uudehkoissa noi ei tunnu paljoilta maksuilta mut parin tonnin arvoisissa kulkineissa prosentuaalisesti paljon!!!
Toki vanini on mielestäni paljon arvokkaampi,mittarissa vaan 160 000km, mut koukku vielä mietityttää!
Vanhempaan autoon saa edelleen tehdä itse koukun. Omaan Ducatoon tein, 10 maksoi poistossa ollut Pajeron rauta johon pientä modausta. Sähköt sillä toisella kympillä..
-
Tos on jo hinnat kohillaan Thumb Thumb Thumb :D :D :D
-
Paljonko on edullinen?
550.
Vertailun vuoksi, auton myyjä puhui n. 1300:sta ja Saksassa koukkuvalmistaja möisi koukun mukaan 690 ja asennettuna 990. Nämä viimemainitut erikseen mainittu, että sähköineen. Eiköhän tuo myyjäkin, mutta tuosta Feloxilta ei puhuttu erikseen sähköstä.
Niin ja nämä ovat niitä EU-hyväksyttyjä kun -06:seen ei saa laittaa muita kuin pyörätelineeksi.
-
Suurinpiirtein saman (550 €) teki henkilöFiattiinkin jo 3 v sitten. Rauta oli hieman halvempi kuin sähköt. Koukku on irrotettavalla kuulalla oleva Kovil. Asennus ois ollut tuon päälle, itse laitoin. Takapuskurin irrotus hankalinta. Takatörmäysuoja lähtee koukun tieltä kokonaan pois. Sähköt on noissa CAN-väyläisissä helpot kun on valmis sarja. Auton omat takavalon johtoliittimet liitetään boksiin, boksista sarjalla takavaloille ja vetokoukulle. Virta vedetään akulta saakka sulakkeen kautta.
Feloxilla ei ollut v 2009 Bravoon tarjota koukkua eikä sähkösarjaa.
ps. Kovil on tyypillisesti "yhtä puuta" jo auton kanssa.
-
Alko alustoihinhan noita näkyy olevan alkaen n.550€ Linnepen säädettävä, joka sopii vähän jokapaikkaa n.700€ Mm. Sawikon jatkoissa on jopa hyväksymistarra, niin ettei tule sanomista tarkemmankaan virkamiehen kanssa.
-
http://www.felox.fi/kauppa/?c=23&p=prod&a=detail&id=279
Kävin yli puoli vuotta sitten a.o. putiikissa uuden museoautoni kanssa. Ottivat mitat ja lähettivät koukun liikkeeseen, josta autoni ostin ja missä se asennettiin. En tiedä, mitä maksoi, kun ei ole laskua vielä näkynyt. Liikkeen ulkoinen olemus ei herättänyt kovin suurta luottamusta. Näytti siltä, että siellä ei ole siivottu koskaan. Kai heillä kuitenkin on asianmukaiset valmiudet ja luvat valmistaa koukkuja, kun koukun rungossa on CE-hyväksynnän mukainen tarra.
-
Kävin yli puoli vuotta sitten a.o. putiikissa uuden museoautoni kanssa. Ottivat mitat ja lähettivät koukun liikkeeseen, josta autoni ostin ja missä se asennettiin. En tiedä, mitä maksoi, kun ei ole laskua vielä näkynyt. Liikkeen ulkoinen olemus ei herättänyt kovin suurta luottamusta. Näytti siltä, että siellä ei ole siivottu koskaan. Kai heillä kuitenkin on asianmukaiset valmiudet ja luvat valmistaa koukkuja, kun koukun rungossa on CE-hyväksynnän mukainen tarra.
Sama meininki oli muutama vuosi sitten kun olivat Sanginsuussa. Eivät "tuhlaa" siivoamiseen.
-
Kai heillä kuitenkin on asianmukaiset valmiudet ja luvat valmistaa koukkuja, kun koukun rungossa on CE-hyväksynnän mukainen tarra.
*lainaus*
CE-merkintä
CE-merkintä (ransk. Conformité Européene) tuotteessa osoittaa, että valmistaja vakuuttaa tuotteen täyttävän sitä koskevien EU:n direktiivien vaatimukset ja, että tuote on läpikäynyt mahdollisesti vaaditut tarkistukset. Euroopan talousalueella merkintä on pakollinen tietyissä tuoteryhmissä, kuten leluissa, koneissa ja sähkölaitteissa.
*lainaus*
Niin kauan kun pysyvät niissä vuosimalleissa, joihin koukun saa tehdä itsekin, kaikki on varmasti ok. Uudempien autojen kohdalla lienee syytä pyytää testitodistus mukaan....
-
itellä 08 auto koukun aatelin tehä itse.ei niitä kukaan katso.edelisessäkin autossa 05 eiollut mitään taraa ja hyvin toimi Thumb
-
itellä 08 auto koukun aatelin tehä itse.ei niitä kukaan katso.edelisessäkin autossa 05 eiollut mitään taraa ja hyvin toimi Thumb
:o aika rohkeata touhua.
Entä jos joudut onnettomuuteen ja sulla on vaunu perässä, vaikket olisi syyllinen itse millään tavalla niin eikö vak.yhtiö tarkistaessaan huomaa tuon ja sehän riittää heille. :o
-
on mulla se tarra .nämä eu hommat on ihan turhaa ihmisten pelotelua. ei ne "oikeat"tekijät ole ihmistä kummempia.ja se kolari on vähän sama asia kuin kuolema sen tuloa ei kannata murehtia :laugh: ja tuossa matkakulkimessa se koukun käyttö on aika vähäistä polkupyörien kuskausta enimäkseen. normi pikku kolarissa eivät tutki mitään
-
Minäkin tein auton alkuvuosina ostokoukkuun (musta) käypäset runkojatkot (rusk) kun ensinnä kävin auton alla mittaamassa rungon (valk).. Sitten mallintamaan ja työkuvein tekoon ennen metallitöitä :laugh:
Ihan on hyväksytty koukku 8)
(https://sfc88k5.mbnet.fi/Rimor/Koukku/Vetokoukun%20palkit-3D-iso.PNG)
-
Minäkin tein auton alkuvuosina ostokoukkuun (musta) käypäset runkojatkot (rusk) kun ensinnä kävin auton alla mittaamassa rungon (valk).. Sitten mallintamaan ja työkuvein tekoon ennen metallitöitä :laugh:
Ihan on hyväksytty koukku 8)
(http://koti.mbnet.fi/sfc88k5/Rimor/Koukku/Vetokoukun%20palkit-3D-iso.PNG)
Näyttää ihan Ransun vakiokoukulta, joten tyyppikilpikin näyttää oikealta.
Ai miten niin rungon valmistajan osoittamiin kiinnityspisteisiin ..... :laugh:
-
Näyttää ihan Ransun vakiokoukulta, joten tyyppikilpikin näyttää oikealta.
Ai miten niin rungon valmistajan osoittamiin kiinnityspisteisiin ..... :laugh:
Juu, kyllä koukku on Ford Transit alustaan. Valmistaja on Bosal e-numerosarjoin - myyjä Veho 8)
Pultit menee koukun ja auton valmistajan tekemiin kiinnityspisteisiin - mitään lisäreikiä tai hitsauksia en ole niihin tehnyt ;D
(http://koti.mbnet.fi/sfc88k5/Rimor/Koukku/DSC_0036.jpg)
-
Juu, kyllä koukku on Ford Transit alustaan. Valmistaja on Bosal e-numerosarjoin - myyjä Veho 8)
Pultit menee koukun ja auton valmistajan tekemiin kiinnityspisteisiin - mitään lisäreikiä tai hitsauksia en ole niihin tehnyt ;D
:laugh: :laugh: :laugh:
-
Kertokaas ny eikö se Köykän koukku mene leimasta läpi jos ei ole "tarraa" ? Millä perusteella tulee hylky ?
-
Nykyisten EU-direktiivien takia. Tuolla https://karavaanarit-fi.directo.fi/ajankohtaista/etuteltan-puheet/matkailuautot/?x26555=24951703 on pitkä jutustelu asiasta. Siellä on niitä, jotka tekevät laittomuuksia.Ja sitten Halmeenmäen kirjoitukset, joista selviää vaatimukset.
Paljonko Köykkä veloitta tänä päivänä?
-
Otti 05/2011 500€ koko hoito töineen sähköineen...
-
Kerran käynyt köykän "pajalla" ja toista kertaa en mene. Jos siellä kävis työsuojelusta joku niin kiinnihän se paikka pitäispistää!
-
on mulla se tarra .nämä eu hommat on ihan turhaa ihmisten pelotelua. ei ne "oikeat"tekijät ole ihmistä kummempia.ja se kolari on vähän sama asia kuin kuolema sen tuloa ei kannata murehtia :laugh: ja tuossa matkakulkimessa se koukun käyttö on aika vähäistä polkupyörien kuskausta enimäkseen. normi pikku kolarissa eivät tutki mitään
Nii, sekun ei ole pelkkä sun turvallisuus vaan meidän kaikkien tiellä liikkuvien. Ensin ostetaan "sadantuhannen" matkakoppi ja sitten täytyy alkaa laistamaan määräyksistä ja asetuksista jotta saa loput tarvitsemansa hankittua. Vai onko kysymyksessä itaruus :-X
Toivottavasti se sun "polkupyörätelineesi" ei lennä kenenkään perässätulijan silmille :'(
-
^
Tää on vähän kaksjakoinen juttu:
- Köykkä tms. väsää koukun 15v vanhaan = turvallinen lisävaruste
- Köykkä tms. väsää koukun 5v vanhaan = tappolaite
Työnjälki, materiaali, mitoitukset ja pajan/tekijän ulkoasu taitaa molemmissa tapauksissa olla prikulleen sama :laugh: :laugh:
-
Back to basic ennenkuin vittuilu karkaa käsistä. Kuinka monta kertaa "Köykänkoukku" tai joku muu "tarraton" koukku on pettänyt ja aiheuttanut vaaratilanteen.
-
Back to basic ennenkuin vittuilu karkaa käsistä. Kuinka monta kertaa "Köykänkoukku" tai joku muu "tarraton" koukku on pettänyt ja aiheuttanut vaaratilanteen.
Siitä tuskin on minkääläista tilastoa - pelkkää mutua Thumb
Totuus kuitenki on pykälissä, jotka sanovat vuosimallitasolla mihin saa tehdä määräykset täyttävän koukun ja mihin pitää olla e-hyväksytty (e[Nro]-[montanroa]) valmiskoukku..
Probleema vain on, että muihin kuin saksalaisvalmisteis iin tai muutamaan suuria sarjoja tehtyihin vain ei saa e-hyväksynnän kautta tyypitettyjä koukkuja.. Saksassa suunnitelmapapereit a hyväksyy TÜV, meillä edes VTT:n ei kelpaa testuslaitokseksi - noh, sakut ne on suurelta osin pykälät Eu-tasolle tuoneet..
Edes esim. 2008 Fiat Adria Twin Ducato -merkkiseen autoon ei saa asentaa Fiat Ducato xxxx e-hyväksyttyä koukku, koska kyse "aivan" eri merkistä >:D suomalaisen tulkinnan mukaan.. välttämättä autoja ei ulkoa toisiksi erota. Thumbd
-
^
Tää on vähän kaksjakoinen juttu:
- Köykkä tms. väsää koukun 15v vanhaan = turvallinen lisävaruste
- Köykkä tms. väsää koukun 5v vanhaan = tappolaite
Työnjälki, materiaali, mitoitukset ja pajan/tekijän ulkoasu taitaa molemmissa tapauksissa olla prikulleen sama :laugh: :laugh:
Määräykset vaan aikojen myötä muuttuvat. Kukaan ei kai kyseenalaista turvavyötä ja sen käyttöä. Ja on itsestään selvyys, että se on autossa. Mutta kun on tarpeeksi vanha auto, jossa ei ole vöitä, niin siihen EI saa asentaakaan. Näin kerto Kaj N. tuolla etuteltan palstoilla.
Köykkä ei varmaankaan ole testauttanut yhtään koukkua edes VTT:llä. Minulla oli -03 autossa Köykän koukku. Enää en laitattaisi, kun n. 50€:n erolla saa Feloxilta. Nimittäin uskon, en ole kysynyt, että se on hyväksyttyä mallia. Tuskin tuollainen tehdas laittaa hyväksymättömiä.
www.koukkupaja.fi asentaa mm. Feloxin koukkuja
-
Viime vuosikymmenellä tuli uusia määräyksiä, joiden mukaan koukku pitää olla EU-määräysten mukainen ja joskus 2005 jälkeen, että sen pitää olla koestettu. Koukkua ei kukaan yleensä paljoa katsele katsastuksessa ja jos on laittanut autonsa perään pyörätelinettä varten nupin ja lisävaloille pistokkeen, niin ei se mielestäni hylsyn peruste ole. Jos virkamiehellä on huono päivä, hän voi kirjoittaa papereihin, että koukku joka ei kelpaa perävaunun vetoon...
Tarra kertoo hyväksynnän ja painot. Tarkkoja jos ollaan, myös auton perässä yleensä olevista jatkopaloista pitäisi löytyä hyväksyntä. Kuten tuossa pari viestiä aiemmista. ;D Mm. Sawikon jatkoissa on ihan tarra kyljessä ja siitä ilmenee sallitut painot.
Tämänkin palstan viesteista löytyy kyllä tarkat vuodet ja päivämäärät.
Meinasin pistää kuvan siitä maagisesta tarrasta, vaan en löytänyt, se on jossain tuossa pöydällä. Siis tarra. :laugh:
-
Hitto, nyt se päivitti monta viestiä tonne väliin, eikä ees herjannu!! Taisi siis tulla asiaa kahteen kertaan. :-[
-
Ne tarrat ei sitten pidä kaikki paikkaansa, niiden painoista ei saa välttämättä vetää. Mullakin on tuossa Mareassa koukku jossa on 1400 kg joka johtuu vastaava 5 syl 155 hp Marean vetopainosta. 1,8 vetopaino on vain 1300 ja 1,6 1200 kg.
-
Ne tarrat ei sitten pidä kaikki paikkaansa, niiden painoista ei saa välttämättä vetää. Mullakin on tuossa Mareassa koukku jossa on 1400 kg joka johtuu vastaava 5 syl 155 hp Marean vetopainosta. 1,8 vetopaino on vain 1300 ja 1,6 1200 kg.
Tarrathan pitää paikkansa, ne vaan sopii moneen autoon....
-
Kyllä sen koukun tekeminen ja hyväksyntä pitäisi onnistua aivan paperilla.
Eli piirustukset ja materiaalijen lujuuslaskemat.
Ja ne hyväsytylle testauslaitokselle.
Siellä Insinööri laskee laskelma ja katsoo että ne pitää paikansa.
Ja lyö leimat paperiin.
Näin tekee sakut, fransmanni, italjaanot ja muut joilla on digilaskimet käytössä.
Ja ne jotka ymmärtävät sanan direktiivi sisällön ja sehän ei ole määräys tai muukaan pakottava se sen sana tarkoitus missään kielessä.
Suomeksihan se tarkoittaa kait lähinnä ohje, ohjaava tai muuta sellaista.
-
Kyllä sen koukun tekeminen ja hyväksyntä pitäisi onnistua aivan paperilla.
Eli piirustukset ja materiaalijen lujuuslaskemat.
Ja ne hyväsytylle testauslaitokselle.
Siellä Insinööri laskee laskelma ja katsoo että ne pitää paikansa.
Ja lyö leimat paperiin.
Näin tekee sakut, fransmanni, italjaanot ja muut joilla on digilaskimet käytössä.
Ja ne jotka ymmärtävät sanan direktiivi sisällön ja sehän ei ole määräys tai muukaan pakottava se sen sana tarkoitus missään kielessä.
Suomeksihan se tarkoittaa kait lähinnä ohje, ohjaava tai muuta sellaista.
Vaan kun Trafi tahtoo paperin siitä rynkytystestistä! Suomessa lisäksi Trafi tekee omia tulkkintojaan ja antaa konttoreille katsastusohjeita, joilla ei sinänsä ole lakiin eikä direktiiveihin meneviä perusteita. Tilanne on sillälaillakin surkuhupaisa, että vaikka minulla on pätevyys suunnitella ja rakentaa, niin kun katsatajalla ei ole pätevyyttä katsataa ja hyväksyä, niin joltain byrokraatilta pitäisi muka saada leima rakennepiirustuksii n!!
Vielä ei ole tarvinnut, onneksi, mitata Trafin määräysten lainvoimaisuutta. :D
-
Tuolta kun kaivaa esiin niiin selviää http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:32007L0046:fi:NOT
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1994/19941122
-
eipä ole mun tekeleet tuonut vaaraa kelekään, ei ole se peukalo keskellä kämmentä.ja ne eu määräykset on monessa asiassa ihan perseestä.laitoin omaan käytikseen 50hv tehoa enemän määräysten mukaan pitäis päivitää jarrut isommaksi,miksi? no että voit poltaa rahaa :laugh: on niitä pyörätelineitä ja kärryjä karanut niistä hyväksytyistä koukuistakin, se on se " kaasutajan" vika aina
-
On noita testaamattomia koukkuja laitettu muunmuussa toyota priukseen juuri pyörätelinettä varten, sillä eihän sillä saa vetää peräkärriä ollenkaan, eikä ne siinä tarkoituksessa kiinnosta katsastusmiestä muuten kuin että näyttävät tarpeeksi kestäviltä.
-
Tuolta kun kaivaa esiin niiin selviää http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:32007L0046:fi:NOT
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1994/19941122
Toinen termi oli oikea: ... KAIVAA.. ;D Pikainen haku ei tuottanut osumaa. Tuo suomalainen lakiteksti on pirun wanha ja pitäisi löytää kaikki senjälkeiset muutokset. EU-linkki taas yhtä suota, haku ei edes tuntenut sanaa 'vetokoukku' tai 'vetolaite'. Hain varmaan väärällä tavalla! ::)
-
Kyllä sen koukun tekeminen ja hyväksyntä pitäisi onnistua aivan paperilla.
Eli piirustukset ja materiaalijen lujuuslaskemat.
Ja ne hyväsytylle testauslaitokselle.
Siellä Insinööri laskee laskelma ja katsoo että ne pitää paikansa.
Ja lyö leimat paperiin.
Näin tekee sakut, fransmanni, italjaanot ja muut joilla on digilaskimet käytössä.
Ja ne jotka ymmärtävät sanan direktiivi sisällön ja sehän ei ole määräys tai muukaan pakottava se sen sana tarkoitus missään kielessä.
Suomeksihan se tarkoittaa kait lähinnä ohje, ohjaava tai muuta sellaista.
Tottakai ne paperit saa, mutta se ei ole se halapa mitä kaikkien karavaanareitten lisävarusteitten täytyy olla :laugh: :laugh:
-
se ei ole se halapa mitä kaikkien karavaanareitten lisävarusteitten täytyy olla :laugh: :laugh:
Ei varmasti, mutta vetokoukku on kyllä enempi 'hyötyvaruste'. Minulle suorastaan pakollinen.
-
Nyt tietenkin poiketaan aiheesta :o
Mutta käväisin kaverin pajalla tiistaina. Siellä oli tunnettumerkkinen suosittu jaappanin pirssi. Oli saanunna persiiseen kolauksen. Ei mitään vakavaa takamuovipuskurissa halkemaa jne. Muttakun asentaja otti puskurin pois tippui koukku :o Onnex ei varpaille. Oli kiinnityspisteet täysin muuttuneet näkkileiväksi ja se ei ollut enää kiinni millään. No omistaja lupasi tulla toimeen ilman koukkua ja asentaja alkoi vääntämään "runkopalkkien" päätyihin puolen metrinjatkoa plootusta. Saa puskurin paikoilleen.
Ai miten liittyi aiheeseen > tarkistakaa vetokoukkujenne kiinnitys ettei vaunu tai peräkärry jää matkalle.
-
Tässä olisi sellainen kuuluisa 'tarra'. :D
-
on niitä pyörätelineitä ja kärryjä karanut niistä hyväksytyistä koukuistakin, se on se " kaasutajan" vika aina
On kokemusta! Lähti traileri veneineen omille teilleen ja meni sievästi tien vasemmalle puolelle luiskaan. Syy ei ollut koukussa, vaan trailerin vetoaisan lukossa. Tien asfaltti oli katkeillut ja ajo oli kuin ennen rautatiellä. Hakkasi lukon auki ja siten mentiin. Onneksi ei tullut ketään vastaan. Nyt ei enää lukko aukea omia aikojaan, kun varmistan aina riippulukolla, että se pysyy kiinni.
-
feloxilta kävin koukkua kysymässä 450-500e ois ollut.nettivaraosas ta ransun koukku100e jäähän tuosta rakentelu rahaa ihan mukavasti Thumb
-
^
Ihanko Hobby Vaniin tyypitetty koukkuko olisi hyllyssä ollut? Vai transitin koukkuako tarjosivat..
-
dethleffs koppi ransun päällä.oli virman toimistokin kuin huonosti hoidettu lehden keruu paikka ^-^.jäi mietytään kun sinne auton jätää niin mitä se sit noudataessa maksaa.tuosta ransun koukusta on helppo itte tehä Thumb
-
^
Oops! Muistin merkin väärin :-[
Mutta sama kysymys; mahtaakohan Feloxilta löytyä Detsku koukkua (Ford Transitiin kyllä ;D) - minä en ainakaan löytänyt http://felox.fi/kauppa/?p=prod
Minä ostin Bosalin koukun (150€) Transun e-tyypityksellä Pitäjänmäen Vehosta (tuolloin vielä Vemix) :)
-
dethleffs koppi ransun päällä
Transun koukku tulee palkkien ulkosyrjiin kiinni ja jos siellä Detskun perässä on jatkopalat, niin koukku on just niiden kiinnityslaippojen verran liian leveä. Elikkä pieni kavennus, jos nuppi muuten tulee puskurin alta esille. Jos ei tule, niin sitten joutuu tekemään ne kiinnityslaipat uudet.
-
^
Oops! Muistin merkin väärin :-[
Mutta sama kysymys; mahtaakohan Feloxilta löytyä Detsku koukkua (Ford Transitiin kyllä ;D) - minä en ainakaan löytänyt http://felox.fi/k
siellä kävi hitsari katomassa auton alle ja sano hinnan ^-^
-
no jo on joku tirektiivi pelle taas vauhdissa http://karavaanarit-fi-bin.directo.fi/@Bin/2771381577e35b833ebd5dc2b2e74657/1367889855/image/jpeg/96363742/P1030418.JPG