Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Matkailuautot => Aiheen aloitti: cvan - 29.12.2012 kello on 17:17
-
tommonen auto kiikarissa deflessin kopalla. miten ransut toimineet.
-
Hyvin
-
Tuollahan se lepää, juuri sanotunlainen.
Jos ei ole tehty softapäivitystä poistamaan hankalaa liikkeelelähtöä eli väännön puutetta niin se kannattaa teettää heti.
Jos on Transitin omalla alustalla takajousituksen tuunaaminen tuo paljon lisää vakautta ja käytännön kantavuutta. Vaihtoehtoja on monia.
-
Hyvin on pelannut ajettu 430 km ;D
Kovastin kyselin transittien vikoja ennen kuin päätin ostaa sellaisen ( kovasti kehuvat hyväksi ) Thumb
-
Mulla Transu pohjana, mutta ei sama (eis siis etuveto ja 2.2). Sigussa tiedot
5½ vuotta ja 53.000km - ainoa vika ollut toissa kesänä kytkimen käyttösylinteri (väljistyi=kytkin otti kiinni omia aikojaa). Helppo kotiremppa, 80€ ;D
-
mitenkäs jakopää on ransusa hoidettu ?millaset huollot? itte tähän asti tehnyt kotona kaikki tuohon "ferrariinkin" 8)
-
mitenkäs jakopää on ransusa hoidettu ?millaset huollot? itte tähän asti tehnyt kotona kaikki tuohon "ferrariinkin" 8)
Eikös se ole 2.2:ssa kumpparilla - mulla 2.4:ssa riimulla :laugh:
Edit: huollon sisällön saa tietää tarkalleen täältä; http://www.etis.ford.com/vehicleRegSelector.do
mutta tarvitset valm.nron (VIN), rekkarilla ei taida löytyä :-[
Tää 140hp 2.4 on kait muista poikkeava, että ajotietokone osaa kertoa kun huolto lähestyy. Aloittaa 30pv ennen 8), ja jostain syystä tässä muihin nähden tupla huoltoväli (2v/50tkm). Esim. 2.2:ssa 1v/30tkm
-
Transiteissa 2000- eteenpäin kaikki diesel moottorit on ketjulla. Joskus oli 2.4 ketjun kiristimessä jotain vikaa, mutta ne on hoidettu varmaan kaikki. Eli jakopäätä ei kannata pelätä.
Huollot menee vähän moottorin koon, tehon ja vuosimallin mukaan. Mutta pääsääntöisesti -2009 huolto 25000km / 1 vuosi. Sen jälkeen 30000km / 1 vuosi.
Sitten 2,4 140hv ja 3,2 200hv moottoreissa joustava huolto, mutta viimeistään 50000km / 2 vuotta.
Periaatteessa kaikissa 2007- moottoreissa joustava huoltoväli, mutta harvoin se herjaa ennen kun kilometrit tai aika tulee täyteen.
Takavetoinen on aika ehdoton matka-autoksi, koska taka-akselille tulee niin paljon painoa muutenkin. Etuvetoisissa makaa pohjaanlyöntikumien päällä, joten takana ei ole käytännössä jousitusta. Paripyöräinen vielä parempi eli vakaampi ajaa maantiellä.
2012 mallissa on jo euro 5 moottori (hiukkassuodattimell a) ja sen erottaa keulasta. Maskissa on harmaat ilmaritilät kun vanhemmassa on mustat. Ja moottori aina 2,2 litrainen (etuveto ja takaveto).
-
tänään tuli kaupat tehtyä . Dethleffs Van Summer edition vm.2008 8).
-
Onnea auton hankkimisen johdosta ja tervetuloa matkailuautoilijoid en kasvavaan joukkoon. Thumb
-
kiitos vaan :laugh: on mulla jo3.5v ollut m-auto näkyy tossa pikku kuvassa. Thumb
-
No jo vain tuolla kelpaa matkailla Thumb Thumb
-
..tässä se veres tulokas..
On muuten näppärän oloinen Thumb
Tulee vain mieleen mihin niitä "peltikoppaisia" tarvitaan kun löytyy tuollaisia saman kokoisia, mutta toimivampia "oikeita" m-autoja :laugh: ;D
(http://image.nettix.fi/extra/travel_truckimg/1372501_1372600/1372574_b_34794727.jpg)
-
tänään tuli kaupat tehtyä . Dethleffs Van Summer edition vm.2008 8).
onnea ja turvallisia kilometrejä Thumb
meillä on kans toi ransitti ja ollaan oltu tyytyväisä
mut tämä on kylläkin etuvetonen
itse kun en aja yhtään tuota tupa-autoa
niin ei se haittaa
eikä tuo ukkokultakaan ole valittanut
vaikka tuossa on liki 7 m (680) pituutta
niin ollaan päästy eteen ja taaksekkin päin
2.2 ja 140 hevosvoimaa löytyy
ja vaihteita 6 (en ymmärrä miksi) vm -10
ja erillispedit , että mä tykkään Thumb
ja nyt saa olla meitin viimonen tupa-auto
tässä on just kaik mistä tykkään :)
näis autojen vaihdoissa ,kun on taas ne omat hommansa
esm. auton massaukset ,jolloin auto seisoo siellä massauksessa
useamman päivän
ja vieläkin puuttuu ne astinlaudat
että tällänen lättäjalka pääsis
siihen kuskin viereen kunnolla istumaan
näillä kintuilla :(
mut katsotaan joskos ne sais kohta
onhan tulossa messut
ja voi kilpailuttaa ,jos voi ???
no sit olis meillä taas täydellinen kulkupeli
huom. pienestä se on kiinni , kuin vain astimista
tälläsellä , jolla pylly laahaa maata kävelessäkin
tai melkkest ainakin :)
-
On muuten näppärän oloinen Thumb
Tulee vain mieleen mihin niitä "peltikoppaisia" tarvitaan kun löytyy tuollaisia saman kokoisia, mutta toimivampia "oikeita" m-autoja :laugh: ;D
Noh..Noh!! :D
-
Melko justiin kuten meillä, heitetty vaan alkovi kerrossängyn tilalle taakse. Pienin eroin keittiössä. ;D
Eipä tuosta kahden hengen kulkuauto paljoa parane, ei ole alkovi tiellä ja tilaa taitaa löytyä takatallista ihan mukavasti.
-
On muuten näppärän oloinen Thumb
Tulee vain mieleen mihin niitä "peltikoppaisia" tarvitaan kun löytyy tuollaisia saman kokoisia, mutta toimivampia "oikeita" m-autoja :laugh: ;D
Puhuht vähän, mutta asiaa! Ne muutamat sentit mm. leveydessä tekevät sen, että aikamies voi nukkua poikittain.
-
On muuten näppärän oloinen Thumb
Tulee vain mieleen mihin niitä "peltikoppaisia" tarvitaan kun löytyy tuollaisia saman kokoisia, mutta toimivampia "oikeita" m-autoja :laugh: ;D
(http://image.nettix.fi/extra/travel_truckimg/1372501_1372600/1372574_b_34794727.jpg)
Sammoo mieltä. Kauppakassinakin näppärä. Thumb
-
Kyllä mun käy kyllä välillä kateeksi tuollaisten matkailuautojen omistajia.
Toisaalta taas välillä olen haaveillut jopa piememmästä, kuin mitä itsellä on. Ainakin matalampi saisi olla, mutta se vero.
Kaikki riippuu niin käyttötarkoituksest a. Mulle ei tuo autossa asuminen ole se ykkösasia. Se, että on omavarainen, on tärkeää. Pystyy muissakin harrastuksissa yöpymään vähän missä lystää tarvittaessa. Kahdelle on jo ahdas, mutta yksin liikuttaessa ihan ok.
Hyvä liikkuminen ja ketteryys on mulle niitä pointteja. Tämä oma retkuiluauto menee yhtä ketterästi, kuin henkilöauto. Kulutus ja ovien määrä tavarankuljetuksess akin jotakin merkkaa.
Joskus tulevaisuudessa ehkä hankin tuollaisen oikean ketterän matkailuauton. Siihen vielä koukku ja peräkärry tarvittaessa. Siinä sitä on monikäyttöä. Olisi se sitten ruhtinaallista.
-
Kaikki riippuu niin käyttötarkoituksest a. Mulle ei tuo autossa asuminen ole se ykkösasia. Se, että on omavarainen, on tärkeää. Pystyy muissakin harrastuksissa yöpymään vähän missä lystää tarvittaessa. Kahdelle on jo ahdas, mutta yksin liikuttaessa ihan ok.
Hyvä liikkuminen ja ketteryys on mulle niitä pointteja. Tämä oma retkuiluauto menee yhtä ketterästi, kuin henkilöauto. Kulutus ja ovien määrä tavarankuljetuksess akin jotakin merkkaa.
Joskus tulevaisuudessa ehkä hankin tuollaisen oikean ketterän matkailuauton. Siihen vielä koukku ja peräkärry tarvittaessa. Siinä sitä on monikäyttöä. Olisi se sitten ruhtinaallista.
Eipä noissa tansseja pidetä. Kaksi istumapaikkaa+pöytä olemme vielä ottaneet koirien käyttöön. Häkin sivussa on 'klaffipöytä'. Toinen istuu pelkääjän paikalla ja toinen irtopallilla keittiön puolella. Hyvin sopii ruokailutarpeet siihen väliin. Kun tavoitteena ei myöskään ole oleskelu.
Siistissä ajossa, maisemia katsellen, Voortin kulutus putoaa jopa 7,5litraan/100
Hymer lupaa vetopainoa 1000kg, joten vene kulkee perässä huomaamattomasti ja kuomukärryynkin saa lastattua riittävästi. ;D
-
^^
Joo, vastasin vain näin "matkailuvinkkelistä" missä asuminen ja "kaikki palvelut autossa" on pääasia. Mutta heti seuraavaksi tärkein asia on optimaalinen koko, niin kulujen kuin ketteryyden suhteen..
"Peltikoppaiseen" vertaamisessa tarkoitin saman hintaluokan isoihin pakuihin, esim Adria Twin.
Olisi tietty ihanteellista, että löytyiai m-auto max 2.1m korkeudella ja 6m pituudella oleva - leveydellä ei väliä. Saksaan silloin Finnlinesilla pääsisi näköjään 4h hytissä koko "remmi" 460€ per suunta Thumb Mutta tuo korkeus..
-
Mutta tuo korkeus..
Mutta tuo Suomalainen lainsäädäntö....
-
Mutta tuo Suomalainen lainsäädäntö....
Antaahan nykyinen lainsäädäntö tehdä myös matalan asuntoauton, mutta siell ei sitt sovi seisomaan mikä on mun mielest aika luonnollinen asento ihmiselle.. toki semmosesta asuntoautosta joutuu maksamaan täyden autoveron hankittaessa, ellei aihioo ole valmiiksi käytetty henkilöauto, josta joku toinen on kärsinyt sen veron
-
tärkein asia on optimaalinen koko, niin kulujen kuin ketteryyden suhteen..
Minä taidankin olla "erilainen nuori". ;D ;D
-
^
Lainauksesta saa sellaisen kuvan, että olisin maininnut sen olleen ykköstärkeä - niinhän en maininnut Thumbd
EDIT: Jos pelkästään asumispuolta pitäisin isoimpana asiana, siirtyisin vakavasti "kylähullu" -kokoluokkaa :laugh: Ehkä joskus, jos etelän_vetelehtijäk si uralla etenen Thumb
-
Tuo kulutus on kanssa sellainen suhteellinen käsite.
Omassa kirpussani Norjan ja Euroopan reissuilla meni 7,6L/100km. Jos kilometrejä tulee vuodessa alle 10000km, niin ihan sama mitä kuluttaa. Hyvin voisi olla vaikka bensakone.
Tuo auton korkeus on kanssa sellainen kaksipiippuinen juttu. Kyllä se seisomakorkeus pitää pienesssäkin autossa löytyä. Kesäautossa saattaisi mennä nostettava kattokin, mutta on siinä virittelyäkin. Toisaalta omassani vapaakorkeus sillä pienellä kyökkiosalla on reilusti yli 2m. Hulppeaa on tila, mutta vain yhteen suuntaan. Toisaalta se yläpeti vie veronsa.
-
itellä vaihtokriteerit olipienenpi auto kun reisaajia nykyään vain 2. toinen kulutus nyt 13 tällä vereksellä alle 10 ? ::)tällä säästää 1000km reisulla 50e 8) nämä as-auto asiat ovat vähän sellasia ´`maku asioita``aina niistä kiistellään Thumb
-
Cvan,pistitkö vanhan vaihdossa?
-
Cvan,pistitkö vanhan vaihdossa?
joo vaihdossa menee
-
joo vaihdossa menee
Pitäsköhän lähtä kattomaan ja tinkaamaan Heikin kans :D.
-
On kerran ollut Hoppa, tosin henkilöauto, eikä toista tule. Uutena ostin ja puolitoista vuotta kärsin ja taistelin erilaisten vikojen kanssa ja sitten vaihdoin pois.
-
Pitäsköhän lähtä kattomaan ja tinkaamaan Heikin kans :D.
käy pois hyvä on auto vähän yli60t ajettu Thumb menee sinne ens viikon lopulle kun vien
-
On kerran ollut Hoppa, tosin henkilöauto, eikä toista tule. Uutena ostin ja puolitoista vuotta kärsin ja taistelin erilaisten vikojen kanssa ja sitten vaihdoin pois.
liekkö ollu"kaasuttajassa"vika? :laugh:
-
nämä as-auto asiat ovat vähän sellasia ´`maku asioita``aina niistä kiistellään Thumb
Näin se menee, jokainen tarpeidensa mukaan. Mun mielestä tärkeintä on, että on ne tiedostanut. Ite ainakin mietin ihan tosissani aikanaan.
Vaan ei kai tuosta paljoa voi kahden hengen kulkuauto enää parantua?
On kerran ollut Hoppa, tosin henkilöauto, eikä toista tule. Uutena ostin ja puolitoista vuotta kärsin ja taistelin erilaisten vikojen kanssa ja sitten vaihdoin pois.
Mulla on ollut kaksi kertaa Fiat, henkilöautoja nekin, kolmatta tuskin tulee, käyttöautoa ainakaan. Mutta mitään käytännön tekemistä niillä ei dieselmoottorisen Ducaton kanssa ole, eikä tämän viestiketjunkaan. :D
-
liekkö ollu"kaasuttajassa"vika? :laugh:
Saattaa olla, kun en ymmärrä. Viat kylläkin viittasivat valmistukseen Laakereissa ei ollut rasvaa, jarruhihnat oli tehty ilmeisesti paperimassasta jne, jne. Takuukorjaukset eivät pelanneet, joten mulle riitti Hoppaa loppuiäksi. 60-luvulla alaikäisenä ajoin isän Ford F700:lla, joka taisi olla ensimmäisiä Amerikan dieseleitä. Otti ja sammui keskelle risteystä. Vika ei ollut sen kummempi kuin että oli syöttöpumppu irronnut. Kone oli Traderin eli Englannista, missä kuulemma siihen aikaan mittavälineenä käytettiin heinäseivästä ja sen osia.
-
mikä on renkaiten pulttijako tollasessa fordissa?
-
http://www.specialfalgar.fi/vanteet/vanneopas/Ford-Transit-2,2TDCi%2806-12%29.aspx?get=wheel&id=1210
katso täältä
-
mikä on renkaiten pulttijako tollasessa fordissa?
5x160 niinkun edellisen viestin linkistä voi nähdä.
Tarvike alumiinivanteissa kannattaa tarkistaa kantavuus. Yleensä jää vajaaksi ja on ollut jonkinverran tapauksia missä vanne haljennut.
-
huomenna auton haku Thumb
-
huomenna auton haku Thumb
Tervetuloa kerhoon! Thumb
-
auto ollut pari päivää.eka vika 4km jälkeen ,vänkärinpuolelta takaa oli jarrusatulan rungosta pultti pois.ollut uudesta asti no uudet palat virman piikiin ja matka jatkuu 8),tänään käytin kontorilla läpi puhtain paperein ja matka jatkuu... Thumb
-
auto ollut pari päivää.eka vika 4km jälkeen ,vänkärinpuolelta takaa oli jarrusatulan rungosta pultti pois.ollut uudesta asti no uudet palat virman piikiin ja matka jatkuu 8),tänään käytin kontorilla läpi puhtain paperein ja matka jatkuu... Thumb
Onnea uudelle autolle,minkä pelin laitoit vaihdossa?
-
-05 vastaava kuin tämä 60500km ajettu. http://www.nettikaravaani.com/mc-louis/tandy-plus/1363013
-
no niin ensi kilometrit ransulla takana ei tule fiatia ikävä :laugh: on hyvä lämpenee nopeesti kulutus jopa pieni Thumb
-
no niin ensi kilometrit ransulla takana ei tule fiatia ikävä :laugh: on hyvä lämpenee nopeesti kulutus jopa pieni Thumb
Miten sait mitattua kulutuksen ensi kilometreillä ;)
Onko muuten voorti auto kyselee viatin omistaja..
No leikki leikkinä, onnea vain ja pitkää ikää Thumb
-
300km ajettu ja siinä on mittari kulutukselle ja onhan se ford auto ja kaupan tekiäsinä taivaspaikka :laugh: :laugh:
-
Miten sait mitattua kulutuksen ensi kilometreillä ;)
Voortin arvauskone on pirun tarkka. Jos viettää pumpulla pari hikistä hetkeä ja yrittää saada tankin oikeesti täyteen ja sitten vertaa auton antamiin lukemiin, niin samoissa ollaan. Matkamittarin virhekin on marginaalinen, mikäli tielaitoksen mittaratoihin on uskomista.
-
Voortin arvauskone on pirun tarkka. Jos viettää pumpulla pari hikistä hetkeä ja yrittää saada tankin oikeesti täyteen ja sitten vertaa auton antamiin lukemiin, niin samoissa ollaan. Matkamittarin virhekin on marginaalinen, mikäli tielaitoksen mittaratoihin on uskomista.
laatu auto ^-^
-
.. Jos viettää pumpulla pari hikistä hetkeä ja yrittää saada tankin oikeesti täyteen . ..
Joo, tuo totta ensimmäisen pistoolin potkun jälkeen olen saanut vielä 7-8 litraa menemään, niin on putkikin täynnä :D Ainakin takapotkun tankki on väärällä puolella autoa, ja siksi tankkiputkea riittää :laugh:
Ransu polttoaineaukkoon mahtuu rekkapyssykin, niin ei tarvitse jonoissa olla Thumb Saa vain olla varovainen, ettei pidä liipasin isolla / lukossa kun täyteen tulee - muutoin oksentaa lahkeille ^-^
-
ransun insseiltä unohtunut käsijarrun merkki valo? Thumbd täytynee alkaa viriteleen,siihen jarruneste valoon näytäs helpoimalta Thumb