Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Matkailuautot => Kori ja alusta => Aiheen aloitti: arskaxx - 20.12.2012 kello on 17:04
-
tuli hyvä joululahja 08 transit ajettu 80000 kaikki suuttimet uusiksi 1 pyttyltä suuttimen pidikeen pultti poikki ja muut kaikki suuttimet vuotaa hintaa tulee 2800 euroo että sillai konetta ei ole lastutettu eli tehtään jäljeltä mutta pyydän kysyä takuusta ei ne tollakilometri määrällä pitäisi ruveta vuotaan
-
^
Miksiköhän ne (4) suuttimet uusitaan (liekkirenkaat vain, 2 kpl suuttimia per haarukka), jos sen haarukan kiinnityksen pinnapultti on korkannut :-X Tietty jos olisi takuuhomma, niin uusikoot vaikka kaikki osat..
Palstaltalta löytyy ainakin yksi Ford-mekaanikko - hän ehkä kertoo tarkemmin. Lisäksi palstalla ainakin yhdellä Transitin omistajalla on käynyt sama hazardi - voinee kommentoida kulupuoleen. Ihan heti en tuollaiseen "tarjoukseen" tarttuisi. Vai mitä kaikkea muuta menny ja missä järjetyksessä kun tehtiin mitä? :laugh: :-X
-
Palstaltalta löytyy ainakin yksi Ford-mekaanikko - hän ehkä kertoo tarkemmin. Lisäksi palstalla ainakin yhdellä Transitin omistajalla on käynyt sama hazardi - voinee kommentoida kulupuoleen. Ihan heti en tuollaiseen "tarjoukseen" tarttuisi. Vai mitä kaikkea muuta menny ja missä järjetyksessä kun tehtiin mitä? :laugh: :-X
Minua kans kiinnostaisi tuo homma. Mitä maksaa mikäkin etc. Kannattaisiko vaikka vaihtaa haarukat ennenkuin jotain tapahtuu? ::)
-
^
Mitä olen Ford-brittipalstoja lukenut, kehoittavat vaihtamaan nuo haarukoiden pinnapultit, jos niitä on huollon yhteydessä suuttimen rassauksen takia tms. menty aukomaan..
Liekö silläkin merkitys, että vm- 07 2.4TDCi'ssä haarukat ovat 8-9mm paksua plootua, ja myöhemissä malleissa ovat "pellistäprässättyjä" :) Oireita ei ole ainakaan vielä ollut. *kop* *kop* :laugh:
Aiemmin esillä ollut suuttimien kiinnitysongelma;
http://karavaanari.org/index.php/topic,4960.msg73387.html#msg73387
-
Ihan uteliaisuuttani kysyn, oliko kone lastutettu?
-
Ihan uteliaisuuttani kysyn, oliko kone lastutettu?
Tuskimpa sillä on merkitystä. Minusta kyseessä on puhdas suunnitteluvirhe, jonka Voortikin on myöntänyt, muutettuaan konstruktiota.
-
Tuskimpa sillä on merkitystä. Minusta kyseessä on puhdas suunnitteluvirhe, jonka Voortikin on myöntänyt, muutettuaan konstruktiota.
On sillä mielestäni merkitystä. Lastutetussa koneessa on muutettu ruiskujen toimintaa ja mahdollisesti nostettu paineita, toki tuo rakenne on ollut heikko, mutta kuitenkin
-
On sillä mielestäni merkitystä. Lastutetussa koneessa on muutettu ruiskujen toimintaa ja mahdollisesti nostettu paineita, toki tuo rakenne on ollut heikko, mutta kuitenkin
En ole suuttimia (kop kop) avannut mutta sanoisin tietämättömyyden vahvistamalla rintaäänellä, että varmuuskertoimet ovat pielessä, jos ruuvi katkeaa paineennoususta.
-
Siis eikö suuttimet lähtenyt ehjänä irti vai miksi pitää uusia suuttimet?
-
Kysynpä pari selventävää kysymystä kun on kerta tuollainen Transu harkinnassa.
Koskeeko tuo suutinongelma vain tiettyä vuosimallia ja mottorityyppiä?
Onko tästä ollut jotain valmistajan korjauskampanjaa?
-
..Koskeeko tuo suutinongelma vain tiettyä vuosimallia ja mottorityyppiä?
Onko tästä ollut jotain valmistajan korjauskampanjaa?
Käväsin FordEis-järjestelmästä kattomassa omasta pelistä:
Avoimet huoltokampanjat
Huoltokampanjatiedo tteita ei löytynyt
Mitään ei ole sigun autolle asiansuhteen tehty.
Jude voi vamaan kertoa tarkemmin tästä "tyyppiviasta" missä vehekissä sitä ilmenee Thumb
Toissa viikolla autoa siirtäessä tuli noita huohotinpuolen paineita kokeiltua/haisteltua ö.-täytökorkista tyhjäkäynnillä - ei mitään erikoista.. :-\
-
Kysynpä pari selventävää kysymystä kun on kerta tuollainen Transu harkinnassa.
Koskeeko tuo suutinongelma vain tiettyä vuosimallia ja mottorityyppiä?
Se koskee ainakin muutaman vuoden ikäisiä 2.2 moottoreita. Juuri nyt ei ole tietoa, milloin rakennetta muutettiin... Moottorissa on aina kaksi suutinta kiinni yhteisellä 'tuplahaarukalla', jonka keskellä on kiinnityspultti. Wanhemmat haarukat ovat umpiainetta, uudemmat, mikäli olen oikein ymmärtänyt, kevyempiä, pellistä prässättyjä. (?????) Myös pultin aine on muuttunut.
Onko tästä ollut jotain valmistajan korjauskampanjaa?
Ilmeisesti ei. Asia tuntuu olevan kovin salainen: kukaan ei ole tietävinään mitään ja jos tietää, ei kerro. >:D
Kunhan tässä iskee sopiva mielentila, otan puhelimen käteen ja on se ihme, jos ei asia selviä!! Väite, että lastutus aiheuttaisi ongelman, ei minuun uppoa vieläkään. Jos lasketaan, mikä paine kohdistuu sinne suuttimen nokkaan, niin sen pitäisi moninkertaistua, jotta siitä tulisi ongelmia.
Jos olet jotakin ostamassa, niin soitapa lähimpään huoltoon ja tivaa selitystä.... Osien ja työn hintaa.
Muuten se moottori on pirun hyvä ja taloudellisempaa kopan alustaa on turha etsiä. Pienenä miinuksena se onneton alavääntö, lähinnä liikkeellelähdettäe ssä. Eli reilusti kaasua.
-
Mulla on kiikarissa 2.4 TDCi ketjukoneinen huussi.
Vuosimalli 2009, siinä kai pitäisi olla tuo lapsus sitten korjattuna jo tehtaalla kun ovat rakennetta muuttaneet.
Minulla on ollut Ford Focus joka oli surullisen kuuluisa ovien ja luukkujen saumaruosteista.
Ford korjasi ne mukisematta takuuseen mutta vähän ihmettelin kun huoltokirjaan ei tehty mitään merkintöjä korjauksista eikä minulle kerrottu mitä kaikkea ne autolle teki. Vähän oli sellainen salailumeininki vaikka takuu toimikin hienosti ja sain jopa laina-auton korjauksen ajaksi.
-
Muuten se moottori on pirun hyvä ja taloudellisempaa kopan alustaa on turha etsiä. Pienenä miinuksena se onneton alavääntö, lähinnä liikkeellelähdettäe ssä. Eli reilusti kaasua.
Tämä taitaa olla ennemminkin ominaisuus useammassakin nykydieselissä.
Ainakin meillä olevassa Korean Chevroletissa on dieselin alavääntö todella hengetöntä, ärsyttävä ajaa etenkin vaunun kanssa liikkeelle lähdöissä. Lähtee kun lehmä makuulta ja vasta kun turbo alkaa toimimaan n. 1700 r/min kohdalla alkaa menohaluja löytymään melkein repimällä. En tiedä saisiko tuollaista ominaisuutta korjattua moottoriohjauksen optimoinnilla.
-
Minulla ainakaan ei 2.4TDCi (140hp) koneessa ole ollut edes uutuuttaan onnetonta vääntöä - ymmartääkseni se on 2.2:n juttuja..
Sen sijaan ominaista on terävä kytkin, joka tosin parani kun polkimen pään käyttösylinteri porsi (pedaali saattoi jäädä pohjaan; sylinterin ohivuoto) - tyyppivika. Ja uusi osa 80€, ite vaihdoin - helppo juttu Thumb
-
Minulla ainakaan ei 2.4TDCi (140hp) koneessa ole ollut edes uutuuttaan onnetonta vääntöä - ymmartääkseni se on 2.2:n juttuja..
Onnettominta on se, ettei kone huolimattomalla kaasun käytöllä mitenkään nikottele, vaan sammuu heti. Miten sulla se hyper-super-boxi, miten se on vaikuttanut koneen käytökseen, vai onko?
-
Minulla ainakaan ei 2.4TDCi (140hp) koneessa ole ollut edes uutuuttaan onnetonta vääntöä - ymmartääkseni se on 2.2:n juttuja..
Sen sijaan ominaista on terävä kytkin, joka tosin parani kun polkimen pään käyttösylinteri porsi (pedaali saattoi jäädä pohjaan; sylinterin ohivuoto) - tyyppivika. Ja uusi osa 80€, ite vaihdoin - helppo juttu Thumb
Paripyöräisen välitykset poikkeaa reilusti perustakavetoisista . GPSn mukaan meillä tyhjäkäyntinopeus kumpaankin suuntaan n. 5 km/h
-
Kysynpä pari selventävää kysymystä kun on kerta tuollainen Transu harkinnassa.
Koskeeko tuo suutinongelma vain tiettyä vuosimallia ja mottorityyppiä?
Onko tästä ollut jotain valmistajan korjauskampanjaa?
Ihan moottorista kokonaan poikkeava seikka. Transun ohjaamon katto on matalampi kuin muissa. Jos on puoliditette, eli kuljettajan istuin kääntyy taakse, niin pitää tottua istumaan kumarassa. Aivan saatanallinen kupru pitkälle ihmiselle. Suutinongelmat nyt on sitten sen lisäksi, jos pohjalla on tuo matala ohjaamo. Toki se koskee vain kääntyvällä istuimella olevia malleja. Jos istuimet. Ei ole kääntyviä, niin matala ohjaamo antaa alkoviin enemmän korkeutta, eli suuriplussa. Foortille, varsinki jos takaveto. Tai jos pelkästään kesällä liikkuu, niin ei siitäkään mitään etua.
-
Vähän keskustelu lipeää nyt tuosta moottoriasiasta mutta takavetoalusta kiinnostaa kun olisi käyttöä talvellakin asuntoautolle. Kylläpä nuo näkyy etuvedotkin kulkevan talvella eli silläkin pärjää kun ei tunge mahottomiin paikkoihin.
-
Paripyöräisen välitykset poikkeaa reilusti perustakavetoisista . GPSn mukaan meillä tyhjäkäyntinopeus kumpaankin suuntaan n. 5 km/h
Joo, 1. tolkuttoman lyhyt, mutta pakillakin menee hyvin ylämäkeen tyhjäkäynnillä ja kerkeä pujottelemaankin - on kuulemma Danan perä (jos joku jenkkipelejä rasaillut 8))
..
. Miten sulla se hyper-super-boxi, miten se on vaikuttanut koneen käytökseen, vai onko?
Ei vaikutusta 8)
Ihan moottorista kokonaan poikkeava seikka. Transun ohjaamon katto on matalampi kuin muissa. Jos on puoliditette, eli kuljettajan istuin kääntyy taakse, niin pitää tottua istumaan kumarassa. Aivan saatanallinen kupru pitkälle ihmiselle. Suutinongelmat nyt on sitten sen lisäksi, jos pohjalla on tuo matala ohjaamo. Toki se koskee vain kääntyvällä istuimella olevia malleja. Jos istuimet. Ei ole kääntyviä, niin matala ohjaamo antaa alkoviin enemmän korkeutta, eli suuriplussa. Foortille, varsinki jos takaveto. Tai jos pelkästään kesällä liikkuu, niin ei siitäkään mitään etua.
Oliko siinä kääntöalustassa transun oma pulkka? Vaikka nostan isuimen takaosan maks. korkeuteen, joka ylittää kääntöalustan tuoman 5cm korotuksen, ei minulla 191 senttisellä ole ongelmaa ajaa vaikka hattu päässä tai nähdä eteenpäin alkovin alta (siis orkkispenkit ja ei kääntöalustaa). Vai joutuuko pyörittelyn takia nostaa selkänoja pystyy? Jos niin, sitten ransun ohjaamoon ei moinen kääntöviritys sovi lainkaan..
Edit: jos käväisee kesä sateen jälkeen asvaltin ulkopuolella, esim. nurmikolla, rantahiekalla, puskakeikalla - niin etuvetoisten temppuilujäljistä päätellen on joillain ollut ongelmia :P
-
Joo, pystyy ajamaan, mutta kun kääntää kuskin penkin puolidinette pöytäryhmään, niin joutuu istuun kumarassa, tai etu asennossa, muuten takaraivo osuu ohjaamon kattoon. Koskee kokemusta että lähes ostin fordin. Eikä se edes ollut kaupan este, vaan muu syy. funntsii painoarvoa siitä. :)
Ei siis ole ollenkaan ongelma niissä fordreissa missä kuljettajan penkki ei käänny 180 astetta.
-
Joo, pystyy ajamaan, mutta kun kääntää kuskin penkin puolidinette pöytäryhmään, niin joutuu istuun kumarassa, tai etu asennossa, muuten takaraivo osuu ohjaamon kattoon.
Enpäs ole 186 senttisenä tuollaista havainnut... toki Hymerin alkovipeti nousee ylös. Onko alustanvalmistajako htainen ongelma?
-
Jotkut valmistaja lisäävät kääntö systeemin fordin omaan penkin jalustaan ja silloin se nousee sen 4-5 senttiä ylöspäin. Ja toiset laittavat koko penkin jalustan kääntö systeemeineen ja uusine penkin korkeus säätöinen joilloin homma toimii.
Ja suurin onglmahan on juuri noissa puoli inttekroiduissa joissa osa valmistajista lisää siihen ohjaamon päälle hyllyn joka jatkuu liian taakse. Kaupassa kiva kun on paljon hyllyä, käytössä tiellä. Harvalla se on se fordin katto johon pää ottaa kiinni, vaan poikeuksetta se on valmistajan lisäämä hylly. Eli otta ja pura se hyllyn etureuna pois ja kas tilaa onkin.
-
Mulla on kääntöpöytä juurikin Fordin oman jalustan päällä, mitenkäs muutenkaan. Nippanappa riittää näkyvyyttä mun mittaiselle, kaksimetrisellä olisi ikävää. Vaan jotkut Fiatit on olleet tuon suhteen vielä huonompia.
-
Joo, pystyy ajamaan, mutta kun kääntää kuskin penkin puolidinette pöytäryhmään, niin joutuu istuun kumarassa, tai etu asennossa, muuten takaraivo osuu ohjaamon kattoon
Kun harrastaa vähän metallitöitä ja poistaa penkistä ne turhat kallisteluvimpaimet, istuu n. 4cm alempana.
-
Kun harrastaa vähän metallitöitä ja poistaa penkistä ne turhat kallisteluvimpaimet, istuu n. 4cm alempana.
Mikä niissä on turhaa. Meillä pituuseroa vaimon kanssa 20cm ja kyllä kallistuskulma muutetaan kuskin vaihdon yhteydessä.
-
Mikä niissä on turhaa. Meillä pituuseroa vaimon kanssa 20cm ja kyllä kallistuskulma muutetaan kuskin vaihdon yhteydessä.
Teillä on niin pieni pituusero, ettei luulisi olevan tarvetta muuttaa... ;D
-
Kysynpä pari selventävää kysymystä kun on kerta tuollainen Transu harkinnassa.
Koskeeko tuo suutinongelma vain tiettyä vuosimallia ja mottorityyppiä?
Onko tästä ollut jotain valmistajan korjauskampanjaa?
Ongelmia on ollut etuvetoisissa malleissa (Ja lähinnä niissä ensimmäisissä 2007-2008). Takatuuppareissa en ole havainnut suuttimien irtoilua.
Varmaan liian harvinainen vika kun ei ole mitään korjauskampanjaa tullut kyseiselle asialle.
Etuvetoisen alavääntö paranee uudella ohjelmapäivityksell ä (antaa kaasua automaattisesti kytkintä nostettaessa).
-
Etuvetoisen alavääntö paranee uudella ohjelmapäivityksell ä (antaa kaasua automaattisesti kytkintä nostettaessa).
Vaikuttaa toimintona lähes älykkäältä! Tekevätkö muuallakin kuin Voortilla, paljonko rokottavat?
-
Kun harrastaa vähän metallitöitä ja poistaa penkistä ne turhat kallisteluvimpaimet, istuu n. 4cm alempana.
joo, saattaa kyllä olla niinkin ettei lyhyempi henkilö tuota ongelmaa edes tunnista. Itse vaan kun olen yli 190 niin pää kolahti siten että kyllä sen muistan.
Kertaan vielä tässä että. Yleisesti ottaen, mitä noita kaysellut olen, niin Transitin ohjaamo on matalampi kuin fiat, rellu tai mersu. Tarkoittaa sitä että ohjaamon lattia on matalammalla, noin 10 cm? Ja myös katto on matalammalla, vähintäinkin tuon saman verran. Jos ohjasmon lattia on selvästi eri korkeudella kuin asunto osan lattia, niin kyllä siinä tietty pulma on jos on kääntyvät etuistuimet. Jos nyt jollakin on transitissa ohjaamon lattia ja oleskelutilan lattia samalla korkeudella, niin saa se minun puolestani olla. Ei sitä tarvitse ruveta irti repimään ;)
Transun ohjaamon katon mataluus tuo toisaalta etua alkovimalleissa, niissä alkoviin saa enemmän korkeutta, ja alkoviin nousukorkeuskin jää pienemmäksi, ja putoamiskiihdytysai kakin jää lyhyemmäksi;)
-
joo, saattaa kyllä olla niinkin ettei lyhyempi henkilö tuota ongelmaa edes tunnista. Itse vaan kun olen yli 190 niin pää kolahti siten että kyllä sen muistan.
Kertaan vielä tässä että. Yleisesti ottaen, mitä noita kaysellut olen, niin Transitin ohjaamo on matalampi kuin fiat, rellu tai mersu. Tarkoittaa sitä että ohjaamon lattia on matalammalla, noin 10 cm? Ja myös katto on matalammalla, vähintäinkin tuon saman verran. Jos ohjasmon lattia on selvästi eri korkeudella kuin asunto osan lattia, niin kyllä siinä tietty pulma on jos on kääntyvät etuistuimet. Jos nyt jollakin on transitissa ohjaamon lattia ja oleskelutilan lattia samalla korkeudella, niin saa se minun puolestani olla. Ei sitä tarvitse ruveta irti repimään ;)
Transun ohjaamon katon mataluus tuo toisaalta etua alkovimalleissa, niissä alkoviin saa enemmän korkeutta, ja alkoviin nousukorkeuskin jää pienemmäksi, ja putoamiskiihdytysai kakin jää lyhyemmäksi;)
Appivanhemmilla on tollanen olikohan se -07 korinen foord-huumori. Siellä olen muutamat kerrat istunut iltaa niillä ohjaamon penkeillä, jotka on olleet taaksepäin käännettyinä, eikä minun takaraivoni mihinkään ole (havaitakseni?) osunut. Ja minulla on mittaa sen 198.
Kuten Alan esitti, olisiko se asunto-osa-valmistajakohtaista miten se pää sinne sopii?
-
Vaikuttaa toimintona lähes älykkäältä! Tekevätkö muuallakin kuin Voortilla, paljonko rokottavat?
Eipä taida saada muualta kuin voortilta. Kannattaa kysyä hintaa paikallisesta ford liikkeestä. Varmaan satasen ja kahden väliin menee.
-
No niin, nyt sitten faktaa.
---lainaus alkaa---
Ford ei toimita moottorin ohjainlaitteelle päivityspakettia mikä muuttaisi alavääntöä.
Osat maksaa n 110 € sis 2 haarukkaa 2 pulttia 4 tiivistettä ja venttiilikopan tiiviste.
Vaihto työ n 400€ + tuntitöinä katkenneen pultin irroitus.
---lainaus loppuu---
Terveyden hoito on siis tässäkin tapauksessa halvempaa kuin sairaanhoito! Nyt pitäisi sitten vielä selvittää, päivittääkö joku muu todella Voortin softaa.
-
Appivanhemmilla on tollanen olikohan se -07 korinen foord-huumori. Siellä olen muutamat kerrat istunut iltaa niillä ohjaamon penkeillä, jotka on olleet taaksepäin käännettyinä, eikä minun takaraivoni mihinkään ole. ...
Onko siinä. Ford-Hymerissä asunto osan lattia samalla korkeudella kuin ohjaamon lattia? Jos on, niin sitten no problms;)
-
Mulla on -09 Hymerissä ehkä tuuman kynnys... ei muista tähän hätään tarkkaa. En lyö päätäni.
-
Terveyden hoito on siis tässäkin tapauksessa halvempaa kuin sairaanhoito! Nyt pitäisi sitten vielä selvittää, päivittääkö joku muu todella Voortin softaa.
Tämä tamperelaispaja päivitti mun softan, toimii kuten edellä kerrottua, kierrokset nousee kytkintä nostettaessa. Toimii hyvin.
Kyseessä valtuutettu Ford-huolto, vaikkakin yksityinen.
http://www.rsh.fi
-
No niin, nyt sitten faktaa.
---lainaus alkaa---
Ford ei toimita moottorin ohjainlaitteelle päivityspakettia mikä muuttaisi alavääntöä.
Osat maksaa n 110 € sis 2 haarukkaa 2 pulttia 4 tiivistettä ja venttiilikopan tiiviste.
Vaihto työ n 400€ + tuntitöinä katkenneen pultin irroitus.
---lainaus loppuu---
Terveyden hoito on siis tässäkin tapauksessa halvempaa kuin sairaanhoito! Nyt pitäisi sitten vielä selvittää, päivittääkö joku muu todella Voortin softaa.
Tuo softa ei muuta vääntöä vaan toimii kuten Alan jo sanoi, nostaa kierroksia liikkeellelähdössä. Ja on Fordin oma ohjelma.
-
Tuo softa ei muuta vääntöä vaan toimii kuten Alan jo sanoi, nostaa kierroksia liikkeellelähdössä. Ja on Fordin oma ohjelma.
Kiitos. Myös Alanille. Ilmeisesti kysymystä ei ymmärretty, tai tietoa ei ollut... Paljonko uusi softa kustansi?
-
Oireita ei ollut, mutta pulttien vaihto oli pieni homma. Toivottavasti murheet ainakin siirtyivät kauemmaksi.
-
Raskoneella Helsingissä puhuivat runsaasta satasesta viime kesänä, en ottanut kun nimenomaan alavääntöä haluan esim. tyhjäkäynnillä peruuttamiseen.
-
Kiitos. Myös Alanille. Ilmeisesti kysymystä ei ymmärretty, tai tietoa ei ollut... Paljonko uusi softa kustansi?
Multa ei otettu mitään, erikseen voi maksaa jotain. Muistankohan oikein, että jostain luin että 70 euroa... mutta tätä ei Käyttöauto Jyväskylässä mullekaan myöntänyt olevan edes olemassa.
Käyhän Tampereella ohi ajaissa. :)
-
Aiemmat luettuani ihmettelin omaa autoani. Sellainen ominaisuus että kun kytkintä nostaa niin kierrokset nousee hiukan.
Ihan hyvä ominaisuus.
Siihen on siis tehty joku päivitys kun se ei ollut ihan uusi ostettaessa.
-
Tämä tamperelaispaja päivitti mun softan, toimii kuten edellä kerrottua, kierrokset nousee kytkintä nostettaessa. Toimii hyvin.
Kyseessä valtuutettu Ford-huolto, vaikkakin yksityinen.
http://www.rsh.fi
No niin. Soitin ensin Raskoneelle. Toisessa ei ollut edes testetriä, toisessa sanoivat, ...ai jaa, ei siihen kyllä mitään ole... Sitten soitin RSH:lle. Sanoivat että juu, pitää vaan lyödä piuhat kiinni, jotta näkee että varmasti päivittää. Pitää sovitella matka Tampereen kautta ja ilmeisesti homma onnistuu, jos Sullakin.
85€
-
Vanha ketju, mutta laitanpas kyselyn tähän kun kerta Fordia käsitellään.
Tuli törmättyä itseäni miellyttävään -06 malliseen puoli-integroituun, jossa eniten mietityttää Fordin 2.0 tdci kone. Jaksaako tommonen maitopurkki oikeasti liikuttaa alle 6 metristä ja alle kolmetonnista koria? Jos ei muuten niin käyn koeajamassa viikonloppuna jyväscaravanilla vastaavantyyppistä autoa.
-
^
Saattaahan siinä olla jopa 125hp - mikä enemmän mitä 90/00-luvun fiiujen 2.5..2.8td.itd.jtd masiinoissa, ja väännössäkin
https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Duratorq_engine#2.0 (https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Duratorq_engine#2.0)
Matka/caravanmessuilla potkin uuden Bürstner Avianon renkaita, alustana sitikka ja 2.0 BlueHDI (163hp/350Nm) 169g/km CO2
..että jaksaako - vähä epäilytti. Koeajoa kyselin, mutta eihän Tissi-Jupilla ole kuin tuo esittelyauto..
-
Tuo 2.0 on siis sama kone kuin sitikalla ja pösöllä. Ainakin citroenin kone on suutinvioistaan tunnettu, tosin suutin vikoja taitaa olla jo merkissä kuin merkissä.