Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Kaasulaitteet => Aiheen aloitti: matson1 - 12.11.2012 kello on 13:36
-
Morjesta onko ihan normaalia että tuo nestekaasu haisee aika voimakkaasti tuolla pullokaapissa....pi täiskö kaapin olla täysin hajuton ???? Mites muilla, haiseeko kaasu kun kaapin oven aukaisee pullotilaan....
-
ei kuulu haista, pulllon vaihdon yhteydessä monasti haju tulee mutt jos noi muute vaa avaa oven ni ei pitäs haista.. onko sulla käytöss painoventtiili vai kierre liittimell oleva paineen säädin? jos kierre venttiili ni niis ollu joskus vuotavia venttiileitä jos ei pyöritä täysin auki..
-
Kyl meil ainaki toisinaan haisee..saattaa se tietty ol et tiivistee/letku tms vuotaa..
-
Mulla on tuo duo controll pullon vaihtaja ja kyllä itsekkin ihmettelen tuota hajua koska aika voimakas se on, tosin kunkaupat tehtiin niin siinä tarkastivat nuo kaasulaitteet.....
-
Samoin meillä kaasu tuoksahtaa aina kun oven avaa, on tuoksahtanut itse asiassa uudesta lähtien ja viime kesänä olin vieressä katsomassa kun asentaja koeponnisti järjestelmän ja samaa se asentajakin totesi että tuoksahtaa hiukan mutta vuotoa ei ole, ei mittarin mukaan kuten ei saippuallakaan testattuna.
-
Saippuavettä pensselillä liitoksiin. Kyllä sieltä vuoto löytyy. Ei helevatta se saa haista (vuotaa). ::)
-
Pullossahan on tuo kierre väärän kätinen, mutta miten se kierre on noissa muissa liitoksissa ????? Että tietäs kirasta oikeaan suuntaan ni näkee heti onko löysää
-
Pullossahan on tuo kierre väärän kätinen, mutta miten se kierre on noissa muissa liitoksissa ????? Että tietäs kirasta oikeaan suuntaan ni näkee heti onko löysää
Väärän kätisessä mutterissa on vääntopinnassa keskellä kulmaa semmonen pieni kolo
-
Jos on vanhat kupariliitokset, ei niitä kannata alkaa kiristeleen - ei ne voi löystyä ajan kuluessa, jos niihin ei ole koskettu.
-
Pitänee liittyä komppauskerhoon, eli pullokaappi tuoksuu. Kaasutarkastuksesta (2011 ja 2012) sekä omasta huolenpidosta huolimatta. Ja Duo-control on. Ei voi kovin hapantuneita liitokset olla.
-
Joo, en voi täysin hajuttomaksi väittää minäkään. Mutta aistimukset liittyvät aina pullonvaihdon jälkeisiin pulloventtiilin avauksee ja SecoMotionin letkurikkojen suojalaitteiden virittämiseen, nimenomaan sen pullonpuoleisen vihreän napin - pienen virtauksen/sihinä kera.
Mutta ei sen jälkeen.
Miten muuten kiinnitätte/kiristätte letkun/säätimen pullon kierteeseen (sv-pullot)? Sormin vai (truman) muovityökalulla - letkusta/säätimestä auttaen vielä?
-
Sormin niin lujaa kuin jaksan. Muovikalu on, muttei se sinne sovi.
Haju on jatkuva, joskaan ei kovin voimakas.
-
Miten muuten kiinnitätte/kiristätte letkun/säätimen pullon kierteeseen (sv-pullot)? Sormin vai (truman) muovityökalulla - letkusta/säätimestä auttaen vielä?
Truman muovityökalulla tulee aina kiristettyä, toisella kädellä säätimestä pitäen, ettei lähde mukaan pyörimään..
-
Ei haise kuin pullonvaihdon yhteydessä. Kiristän aina pienillä siirtopihdeilla ja samalla paineventtiilistä kääntäen.
-
Ja kun haette puodista uutta pulloa, katsokaa, että tiiviste on ehjä...
-
Sain kerran pullon,josta oli kierreosa murtunut,puolesta välistä poikki,olin reissussa pohjoisessa,joten en voinut palauttaa viallista pulloa,!!!
-
Aina tuoksahtaa, kun avaa luukun. Joka vuosi tark, eikä vuotoja missään. Meilläkin autossa tuo Duo-control.
-
Kiitoksia vastauksista joten luotamme siihen että kaikki on kunnossa .....toistaiseksi.. .. Thumb
-
Ei haise kuin pullonvaihdon yhteydessä. Kiristän aina pienillä siirtopihdeilla ja samalla paineventtiilistä kääntäen.
Noin se pitää laittaa, elikkä lopussa kääntää paineventtiiliä kiristyksen suuntaan. Jos pannu on samassa pullotilassa, haju tulee kun pannu syttyy. :)
-
Noin se pitää laittaa, elikkä lopussa kääntää paineventtiiliä kiristyksen suuntaan. Jos pannu on samassa pullotilassa, haju tulee kun pannu syttyy. :)
Noin sen teen minäkin ja aina käsin, vasta viimeinen kiristys venttiiliä myös kääntäen, ei varmasti jää löysälle ja saa käsin myös auki. Tiivisteen tarkastan aina. Thumb
-
Käsin kiristän ja viimeinen "nytkäys" venttiilistä.
-
Käsin kiristän ja viimeinen "nytkäys" venttiilistä.
Sama on käytäntö mullakin.
-
Joo, niihän "perinteisissä" menee, että loppunykäys säätimestä. Mutta uudemmissa joutuu opettelemaan uudet tavat
(http://www.gaswinkel.com/images/catalog/onderdelen_/ad_drukregelaars/ad007_secumotion.jpg)
Ts. muovityökalun käytön Thumb
(http://www.caravanaccessoryshop.co.uk/images/uploads/3150.jpg)
-
Sama on käytäntö mullakin.
Monella sama systeemi, niin mullakin. Mulla vuoti aikoinaan juuri pullon ja paineventtiilin välinen kiinteä liitin, selvisi saippuavedellä.
-
Käsin DuoMaticin letkut kiinni. Joskus pullon kierre on niin huono, että sormien voima ei riitä. Silloin siirtoleukapihdeill ä. Pari kertaa laittanut hienoa puhdistettua vaseliinia, kun tiivistepinta on kovettunut.
-
Ei saa haista yhtään,ainoastaan pullon vaihdon yhteydessä voi vähän ja haiseekin! Siksi siihen kaasuun on ympätty se haju jotta vuodot havaitaan!
Jos itse haistan vähänkin kaasun hajua,niin en uskalla edes tupakkia sytyttää. Letkut tarkastaen jne. Kun kyse ei ole mistään vaarattomasta aineesta ja voi aiheuttaa välitöntä hengenvaaraa! Haju=vuoto!
t migel
-
Ei saa haista yhtään,ainoastaan pullon vaihdon yhteydessä voi vähän ja haiseekin! Siksi siihen kaasuun on ympätty se haju jotta vuodot havaitaan!
Jos itse haistan vähänkin kaasun hajua,niin en uskalla edes tupakkia sytyttää. Letkut tarkastaen jne. Kun kyse ei ole mistään vaarattomasta aineesta ja voi aiheuttaa välitöntä hengenvaaraa! Haju=vuoto!
t migel
Ja toimii samoin hengitettynä kuin häkä: syrjäyttäen hapen verestä. Hajulle toinenkin syy vuotoilmaisimen lisäksi.
-
Mielenkiintoista, vaikuttaa siltä että jos on kyse uudemmasta vehkeestä, ovea tai luukkua avattaessa tuoksuu kaasu ja vanhemmissa sitten ilmeisesti ei....kuten olen maininnut, uudesta lähtien kaasu on tuoksunut ja joka kerta olen siitä sanonut viedessäni autoa ponnistukseen että kaasu tuoksuu mutta vuotoa eivät ole löytäneet, 5 ponnistusta ja kolme eri asentajaa.
-
Mielenkiintoista, vaikuttaa siltä että jos on kyse uudemmasta vehkeestä, ovea tai luukkua avattaessa tuoksuu kaasu ja vanhemmissa sitten ilmeisesti ei....kuten olen maininnut, uudesta lähtien kaasu on tuoksunut ja joka kerta olen siitä sanonut viedessäni autoa ponnistukseen että kaasu tuoksuu mutta vuotoa eivät ole löytäneet, 5 ponnistusta ja kolme eri asentajaa.
Eli onko vuoto juuri liitoksessa joka irroitetaan koeponnistuksen ajaksi jos vuotoa ei silloin ole kun ponnistetaan? Tiiviste pinta. Tosin varmaankin mennyt jo useampi kaasupullokin tyhjäksi niin epäilyttää sekin että pullossa vika. Tämäkin silkkaa arvausta.
-
Eli onko vuoto juuri liitoksessa joka irroitetaan koeponnistuksen ajaksi jos vuotoa ei silloin ole kun ponnistetaan? Tiiviste pinta..
Ei ainakaan saippuatestin mukaan vuotoa ole siinäkään kun ennen ponnistusta on testattu ja viime kesänä meni vain yksi kaasupullo koko kauden, touko-syyskuun aikana.
Ei se tuo kaasu liene imeytynyt edes siihen pullojen alla olevaan kumimattoonkaan kun tuo haju nyt noin yleinen on ja tuuletusaukkojakin on kaksi... ::)
-
Havainnut lievää kaasuntuoksua kaasulaatikossa minäkin, kaikissa vaunuissa jotka mulla on ollut. Niinikään on kaasujärjestelmä ponnistettu, joten siinä olevasta vuodosta ei liene kyse.
Automaattinen vaihtaja on ollut jokaisessa, ja sen vaihtajan mukana seuraavalla muovityökalulla kiristän liittimen pulloon.
-
Ei ole kaasu haissut kuin pullon vaihdon yhteydessä,jos haisisi niin en uskaltaisi pitää mitään kaasulaitetta edes päälä.
-
Jos itse haistan vähänkin kaasun hajua,niin en uskalla edes tupakkia sytyttää. Kun kyse ei ole mistään vaarattomasta aineesta ja voi aiheuttaa välitöntä hengenvaaraa! !
Sanovat viisaammat, ettei hengenvaaraan tarvita edes kaasua... ::)
-
Just kävin vapaapäivän kunniaksi laittamassa vaunun lämpiämään. Tätä ketjua luettuani, haistelin erityisen tarkkaan. Ei minkäänlaista kaasunhajua kaasupullokotelossa, vaikka vaunu ollut ennen sytytystä pari viikkoa kylmänä. Toisin oli ennen tuota kipinäsytytystä. Silloin tuli kaasunhaju tutuksi teemalla syttyy, ei syty, syttyy... Pannuna siis Primuksen 2470, joka sijaitsee etukotelossa.
-
Tuskin se siellä tuulettuvassa kaasukotelossa niin kovin iso vaara on.
Sisätiloissa tilanne on toinen. Kaasu ilmaa raskaampana lymyää ja kaasuuntuu pohjakerroksissa.
Nestekaasu ei valuneena itsessän kovin herkkä syttymään ole. Vasta kun se alkaa höyrystä, niin kimahtaa kummasti.
-
Ei haise kaasu Matkaajan pullokaapissa vaikka on automaattinen vaihtaja. Varmin tapa on rikkoa tiivistepinnat kiristämällä liian tiukkaan. Jos paikat on kunnossa niin kevyt kiristys käsin riittää, ei työkaluja.
-
Ei haise,JOSSAIN vikaa JOS HAISEE Thumbd
-
Aika monella on sitten vikaa kalustossaan. ;)
-
Toimiiko tuuletus pullokaapissa jos sielä kaasu haisee? Meillä haisee vaan pulloa vaihdettaessa.
-
Ei haise,JOSSAIN vikaa JOS HAISEE Thumbd
Sama täällä, ei haise kuin pulloa vaihdettaessa, muutoin eib saa kaasu haista ;)
-
Toi haju on monasti kumma asia.. mull on yks kaveri ja ainakun hän tulee mun asuntoautoon tai vaunuun ni siell haisee kaasu, vaikk muut ei sitä huomaakkaan ja kun hän on kesäaikana yöpynyt vaunussa niin on aina vaivihkaa käyny sulkemassa kaasupullon ja sitt seuraavana päivänä ihmetellään miks jääkaappi on taas sammunut...
siis onko joillain niin paljo herkempi hajuaisti vai voiko korvienväli tehä kepposia kun tietää siell kaasua olevan?
-
Meitin kulkineessa kaasu tuoksahtaa vain pulloa vaihtaessa
-
Se on sen merkki että kaasua on :D Thumb
-
Sanovat viisaammat, ettei hengenvaaraan tarvita edes kaasua... ::)
Tuossa lähes naapurissa,ostivat vanhan vaunun,lähti pojan kanssa viettämään ensimmäistä yötä vaunuun,oli sitten myös viimeinen!! Olivat lämmittäneet kaasuliedellä vaunua,happi loppui yöllä,molemmat löytyi kuolleena aamulla !!
-
Aika monella on sitten vikaa kalustossaan. ;)
Eihän se saa kulkimessa haista edes bensa tai diesel,jos haisee niin vuoto on sielläkin ;)
-
Kaasu on tarkoituksella hajustettu ja se haju on vaaran merkki.
Jos hajua havitsee, eikä varmuudella tiedä mistä se tulee, on heti suljettava kaasupullon pääsulku ja tuuletuksen jälkeen käytävä kaasulaitehuollossa sen kulkineen kanssa. Siellä kyllä löytyy vuodon aiheuttaja.
Kustannus on pieni, kun vaakakupissa on mahdollisuus että sielu irtoaa lihoistaan.
Hajua voi ilmetä myös jos kaasu ei pala puhtaasti.
Myös kaasun pitää olla oikean sorttista. Ei moottorikaasua.
http://www.tukes.fi/tiedostot/vaaralliset_aineet/esitteet_ja_oppaat/kayta_nestekaasua_oikein_opas.pdf
-
Myös kaasun pitää olla oikean sorttista. Ei moottorikaasua.
Kaasu on kaasua. Moottorikaasupullon rakenne on erilainen, eli jos sitä yrittää käyttää, tavara tuleekin ulos nesteenä eikä kaasuna.
-
Haisi se kaasu munkin vaunun pullokaapissa. Loppui, kun vaihdoin paineensäätimen.
-
Kaasu on kaasua. Moottorikaasupullon rakenne on erilainen, eli jos sitä yrittää käyttää, tavara tuleekin ulos nesteenä eikä kaasuna.
eli jos sitä yrittää käyttää pullo pystyasennossa, tavara tuleekin ulos nesteenä eikä kaasun
-
eli jos sitä yrittää käyttää pullo pystyasennossa, tavara tuleekin ulos nesteenä eikä kaasun
Kotikaasupulloa käytetään pystyasennossa. Kaasu tulee kaasumaisena.
Moottorikaasupulloa käytetään makaavassa asennossa. Kaasu tulee nesteenä.
Pullojen kaulus erottaa pullot toisistaan.
-
eli jos sitä yrittää käyttää pullo pystyasennossa, tavara tuleekin ulos nesteenä eikä kaasun
Kyllä vain. :D Se joka ei tiedä eroa, voi ottaa pullon ja laittaa sinne koteloon, jonne se ei sovi kuin pystyyn... :D
-
Eihän se saa kulkimessa haista edes bensa tai diesel,jos haisee niin vuoto on sielläkin ;)
Kyllä se diesel joskus tuoksahtaa, kun täyttöaukko on kuskin ovenpieles ja mulla tapana laittaa korkki astinlaudalle (ettei jää huoltsikalle)
-
eli jos sitä yrittää käyttää pullo pystyasennossa, tavara tuleekin ulos nesteenä eikä kaasun
Moottorikaasupullosta tulee aina kaasu nestemäisenä, sekä pysty että vaaka-asennossa. Ainakin tiettyyn rajaan asti.
Jujuna on pullon sisällä oleva putki, joka ulotuu nestepinnan alapuolelle. Putki on päästä taitettu 90 asteen kulmaan, jotta se imaisisi kaasut nestemäisenä loppuun asti.
Moottorikaasupullos sa on tiiviste letkun päässä. Normaalissa KV pullossa tiiviste on venttiilissä.
Vaara on siinä, että nestemäinen kaasu palaaa roiskuen.
Moottorikasulaittei ssa nestemäinen kaasu johdetaan ensin höyrystimeen, jossa se lämmitetään. Neste muuttuu silloin kaasumaiseksi, joka syötetään kaasumaisena moottorin kaasuttimeen ilman sekaan.
-
Aika monella on sitten vikaa kalustossaan. ;)
Paljon on sitten pommeja liiketeessä.Toivott avasti ei tule viereen alueella Thumb
-
Viimeisin tapaus rapakon takaa:
http://hd.se/24hd/#category=265&date=2012-11&clip=1201784&startTime=0m0s
Ko. tapaus kait johtunut vuotavasta liitännästä :o
-
Ei alkanut hänelläkään ura karavaanarina hyvin. Neitsytmatka ja auto ollut alle viikon.
-
Ei se paljoa tartte kun tömähtää. Siinä on kaverilla ollut mieletön tuuri mukana. ?
Karttaa luki ja huomasi hajun ja sit läks. Noita tapauksia kun sattuu, alkaa aina miettiin vaihtoehtoja kaasulle... Huh Huh.
-
Ei alkanut hänelläkään ura karavaanarina hyvin. Neitsytmatka ja auto ollut alle viikon.
Oiskohan syynä uudella karavaanarilla, että se on uskonut juttuja, että letku kaasupulloon kierretään kiinni käsin. On erilaisia käsivoimia ja erilaisia pullotiloja, joissa saattaa olla hankala saadä letku asiallisesti käsin kytkettyä. ::)
-
Oiskohan syynä uudella karavaanarilla, että se on uskonut juttuja, että letku kaasupulloon kierretään kiinni käsin. On erilaisia käsivoimia ja erilaisia pullotiloja, joissa saattaa olla hankala saadä letku asiallisesti käsin kytkettyä. ::)
Luulisi, että tuo pullotila on kaikkein vaarattomin paikka. Sehän on eristetty muusta tilasta ja aina tuuletettu alaspäin. Sensijaan pullotilasta eteenpäin sisätiloihin kaikki kohdat ovat potentiaalisia vaaranpaikkoja. Sisätiloihin kaasu kerrostuu nopeasti ja alkaa kaasuuntua ympäriinsä.
-
Luulisi, että tuo pullotila on kaikkein vaarattomin paikka. Sehän on eristetty muusta tilasta ja aina tuuletettu alaspäin. Sensijaan pullotilasta eteenpäin sisätiloihin kaikki kohdat ovat potentiaalisia vaaranpaikkoja. Sisätiloihin kaasu kerrostuu nopeasti ja alkaa kaasuuntua ympäriinsä.
Juuri näin asia on. Thumb Nyt vähän liikaa hehkutetaan kaasun vaarallisuudesta, kun se ei ole vaarallista vaan erittäin turvallista. Jokaisen oma vastuu on huolehtia kaasulaitteiden tarkastuksista säännöllisesti.
-
Tuossa lähes naapurissa,ostivat vanhan vaunun,lähti pojan kanssa viettämään ensimmäistä yötä vaunuun,oli sitten myös viimeinen!! Olivat lämmittäneet kaasuliedellä vaunua,happi loppui yöllä,molemmat löytyi kuolleena aamulla !!
Jos laitteita käytetään väärin, niin sillehän kukaan ulkopuolinen ei voi mitään.
-
^^
Arvaus vaan, että ilmanvaihtokanavia oli myös tukittu. :o
-
Mitenkähän sen Ruåttalaisen autosta oli takavalot ja rekkari hävinneet?
-
Juuri näin asia on. Nyt vähän liikaa hehkutetaan kaasun vaarallisuudesta, kun se ei ole vaarallista vaan erittäin turvallista. Jokaisen oma vastuu on huolehtia kaasulaitteiden tarkastuksista säännöllisesti.
Ja kun se pullo menee tyhjäksi niin myös haisee sille kaasun lisähajusteelle :) Hyvin vähän kaasuonnettomuuksia verrattuna verkkovirta onnettomuuksiin, minullakin 3 sähköiskua:)
-
Juuri näin asia on. Nyt vähän liikaa hehkutetaan kaasun vaarallisuudesta, kun se ei ole vaarallista vaan erittäin turvallista. Jokaisen oma vastuu on huolehtia kaasulaitteiden tarkastuksista säännöllisesti.
Ja kun se pullo menee tyhjäksi niin myös haisee sille kaasun lisähajusteelle :) Hyvin vähän kaasuonnettomuuksia verrattuna verkkovirta onnettomuuksiin, minullakin 3 sähköiskua:)
Kyllä se on niin että kaasu ja sähkö on turvallisia, mutta vain oikein käytettynä ja oikeilla laitteilla.
-
Kyllä hajuaisteja on monenlaisia, joku voi haistaa kuukausien takaisen kaasunhajun. Silloin harvoin kun minä keitän, tuo vaunun omistaja sanoo että kaasu haisee, ei haise yleensä kun hän keittää? (Tosin loppukaasun hän haistaa itse keittäessään. )Vaikka otan sytkään tulen ennen kaasun avaamista, tuossa hellassa kun ei ole sytkää.
-
Jos laitteita käytetään väärin, niin sillehän kukaan ulkopuolinen ei voi mitään.
Se on vaan huono juttu alueilla ;)
-
Se on vaan huono juttu alueillakin ;)
punaiset lainaajan lisäys.
-
Niin. Nyt SFC on suuressa viisaudessaan tehnyt Kyllöselle esityksen, että Kaasulaitteet pitäisi tarkastaa vuosittain. Tulisi yxi kohta lisää katsastukseen.
Väheksymättä asiaa mitenkään, niin on se yx ...kele, jos täytyy ajaa muutama satakm lisää katsastuksen takia. Thumbd Thumbd Thumbd
-
Ei nyt ihan osu tähän keskusteluun mutta liki liippaa. Kävin tuos pullon vaihtamassa ja kiinnitin vaihdon jälkeen huomion ääneen. En aiemmin ole huomannut että että tulee pieni ääni kun kaasupullossa on venttiilu auki ja autossa kulutusta päällä. Rupesin sitten pohtimaan että onko normaalia että tulee tuo pieni ääni vai mitäs ihmettä. En ainakaan vuotoja havainnu ja ei kaasukaan haise.
-
Mulla kuuluu ainaki semmonen kohina pullosta jos lämppäri on päällä
-
Mulla kuuluu ainaki semmonen kohina pullosta jos lämppäri on päällä
Niin mää vähä aattelinki, mutta eipä ole tullu kiinnitettyy huomioo. Nyt kuuluu suhina enää tölkistä. ;D
-
Minä viimekesän reissulla aina ajoon lähdettäessä suljin pulloventtiilin ,silti jatkuvasti kotelossa haisi kaasulle.
Tussahtaako siinä kaasua ulos kun paineensäädin tulee paineelliseksi ja päinvastoin.
Pullonvaidon teen käsivoimin .
Tiivisterengas voidellaan syljellä ettei se mene kurttuun .
-
Rupesin sitten pohtimaan että onko normaalia että tulee tuo pieni ääni vai mitäs ihmettä. En ainakaan vuotoja havainnu ja ei kaasukaan haise.
Paineensäädin voi pitää ääntä, siellähän on pieni liike koko ajan.
-
Se on nimenomaan paineensäädin, joka tekee koko ajan työtä, että paine pysyy oikeana.
(http://karavaanari.org/kuvat/1430581056.jpg)
-
(http://karavaanari.org/kuvat/1436943055.jpg)
Tuolla toisessa aiheessa mulla jo tämä kuva olikin, mutta näinkin näemmä voi käydä. Ei liene kuitenkaan ihan yleistä. Mutta ei sitä oikein osannut hakeakaan ennenkuin nenä ja korva sattui osumaan juuri tuohon kohtaan...
-
Jos tuossa vuotokohdassa edellisen maalauksen jälkeen ei ole kolhua pitäisi liiton edustajien tai lehtemme kysyä pullon viimeksi täyttäjältä miksi pullo vuotaa ja vastaus tulisi julkaista mediassamme.
Kyse on vaaratekijästä joita emme tarvitse lisää. Mitä jos pullo olisi ostettu sisätiloihin?
-
Tätä olen 'ihmetellyt' omassa autossa uudesta asti. Aina kun avaa pullokotelon, niin pikkasen tuoksahtaa, aina. On huollatettu ja koeponnistettu ja ainakaan vielä tähänpäivään ei ole kukaan asiasta mitääs sanonut, joten olen luullut kuuluvan asiaan. Tiä sitten???
-
Meillä kanssa tuoksahtaa kun avaa pullo kotelon ja on ponnistettu ,oliskohan haju jäänyt kun pulloa on täytetty pullon pintaan mene ja tiedä meillä on auto halli säilytyksessä ja pullot pitää olla suljettuna ja kun avaa kaapin haju tulee edeleen vaikkei pulloja ole avattu ,mystinen hommeli
-
Taitaa olla jo aiemmin keskusteltu ja ihmetelty asia (pitäisi etsiä se ketju...). Samaa on minullakin ajoittain, ei aina.
-
Ei haise missään palamaton kaasu muulon, mutta pullon vaihdossa tuhahtaa letkusta pikkasen hajua ja sekin häviää nopsaan veke. Etupoksissa ei tosin oo mitään muuta ylimäärästä kaasusydemiä kun 2kpl pulloja ja paineensäädin liittimineen+letku.
Voisko nuihin uudemmissa kulkineissa oleviin hienouksiin liittyä jtn ominaishajua liittyen nuihin automaattijutskiin yms?
-
En tiedä. Onhan siinä pullonvalitsin ja letkurikkoventtiili .
Vanhassa Knausissa ei muistaakseni haissut, vaan siellä olikin erilailla ilmatilaa pullojen ympärillä. Nykyinen kaappi on melko ahdas, nippanappa sopii muutama perusvaruste pullojen viereen, lattian aukkoa peittämättä. Muuta ilmanvaihtoahan ei ole.
-
Näissä uusissa systeemeissä (letkurikko ja virtausvahti) tuntuu, että se "vihreä tatti" pullon päässä korkeapaineletkua laskee aavistuksen ulos kaasua nappia painettaessa - huomaa kun painelee uudelleen ja uudelleen vaikka jo vireessä.
Eihän jokin rompe, esim. roikka paina vihreää namiskaa? Periaatteessahan siellä (pullokaapissa) saa kaasupullojen lisäksi mitää säilyttää.. mutta kun tilaa on ja muualla ei.
-
Periaatteessahan siellä (pullokaapissa) saa kaasupullojen lisäksi mitää säilyttää.. mutta kun tilaa on ja muualla ei.
Juurikin näin. Onneksi mulla tuo on niin, että ei edes pysty laittamaan mitään laitteita häiritsevää sinne, kun tilaa ei kertakaikkiaan ole. Pullojen toiselle puolelle menee markiisin kiinnitystarpeet ja tukijalkojen veivi, ja on siellä toki pullojen suojakorkitkin.
-
Ei haise ei.
(http://karavaanari.org/kuvat/1437029089.jpg)
-
On haissut ihkauudesta lähtien ja joka vuosi ponnistettu joten kuulunee asiaan ja syy lienee se mitä 88k5 on sanonutkin.
-
Ei haise ei.
(http://karavaanari.org/kuvat/1437029089.jpg)
Ja parempi olisikin..
Aika erikoinen totetus, että sähköliitäntärasia (mikäli kuvaa tulkitse oikein) on aivan pullokaapin yläpuolella.
Ei pelkästään kipinöintiriskin kannalta (vaikkakin kaasu ilmaa raskampi - tuulen tekosia ei silti tiedetä), mutta liitäntäkaapeli paikalla olleessa se on oven edessä häiriköimässä..
-
Ha haa! On jouduttu käyttämään luovaa ajattelua, kun on saatu vaaran tunnetta. :)
Siinä se sähkörasia on. Vaatekaappi pullokaapin yläpuolella ja hiljainen C3402 lämmitin oikeaoppisesti sängyn alla lämmittämässä. Tuo McLouis Lagan on todella pienikokoinen kahden hengen mobiili, mutta valtavan paljon tilavampi kuin peltikuoriset retkeilyautot.
Meillä on todella pieni sähkön kulutus, koska 230V:n laitteita ei ole mukana eikä sähkölämmitystä. Ei TV:ta, LED-valot, vain 12V/230V 150W:n invertteri kameran akkujen lataukseen ja DC/DC laturi vähän käytettävälle läppärille.
Auton laturi lataa hupiakun. Vahvasähköä tarvitaan vain kotona imurointiin ja jääkaapille sekä talviaikaan akun lataamiseen, joten eipä roikka häiriköi. ;D Kaasua menee vain pari pulloa kesässä.
(http://karavaanari.org/kuvat/1437046388.jpg)
Pieni on kaunista. ;D
-
Joo, aika kaukaa haettu :P :laugh:
Kun tiedetään, että tuskin retkeilijän kohteissa roikkaa tarjolla.. Thumb