Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Lämmitys ja ilmastointi => Aiheen aloitti: Jalmari - 10.11.2012 kello on 13:25
-
Rupesi Webasto savuttamaan ihan mustaa, haisemaan pahalle ja sitten se vielä huutaakin.
Oireet on ihan tutut mutta ei konepuolelta. ;D
Osaako joku neuvoa mistä alan purkamaan ja mitä varaosia tarvitsen viereeni ennen purkua.
Kannattaako yleensäkään itse alkaa purkamaan.
-
Palopää rikki !!
-
Eikös se koppa keppanaa, näin aluksi. Thumb ;D
-
Itselläni on Ardig lämmitin ja sen olen purkanut näillä ohjeilla
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=491.0
webastosta ei kokemusta mutta luulisi senkin saavan auki ja putsattua..
-
Rupesi Webasto savuttamaan ihan mustaa, haisemaan pahalle ja sitten se vielä huutaakin.
Oireet on ihan tutut mutta ei konepuolelta. ;D
Osaako joku neuvoa mistä alan purkamaan ja mitä varaosia tarvitsen viereeni ennen purkua.
Kannattaako yleensäkään itse alkaa purkamaan.
riippuu webastosta, suurin osa termotoppeista saa auki pelkällä ristipäämeisselillä ja höyrystin kuusiokoloavaimella .. yleensä kun on kysees pörisevä ääni ja savutus niin höyrystinhuopa on tullut tiensä päähän...
Mulla on juuri menossa kokeilu höyrystimen korjauksesta mutt ei oo viell päässy kokeileen lämitin on jo kasassa
-
Eiku tukaton alle.
Sain uskoa kun muutkin on purkaneet, osa vissiin saanut kasaankin.
Täytyy ensiviikolla ruveta yrittämään tuota purkuhommaa, pitää päästä lämpimään halliin.
Varmaankin tuo keppana kannattaa jättää sinne asti kun on kunnossa vepa.
Löytyisikö mistään/keltään räjäytyskuvaa webastoon.
Muistuttaako tuo Ardic Wepsua?.
-
Kuivia puita ja tervasta sytykkeeksi Thumb
-
Eiku tukaton alle.
Sain uskoa kun muutkin on purkaneet, osa vissiin saanut kasaankin.
Täytyy ensiviikolla ruveta yrittämään tuota purkuhommaa, pitää päästä lämpimään halliin.
Varmaankin tuo keppana kannattaa jättää sinne asti kun on kunnossa vepa.
Löytyisikö mistään/keltään räjäytyskuvaa webastoon.
Muistuttaako tuo Ardic Wepsua?.
Sano nyt, että mikä vepasto. Thumb
-
riippuu webastosta, suurin osa termotoppeista saa auki pelkällä ristipäämeisselillä ja höyrystin kuusiokoloavaimella .. yleensä kun on kysees pörisevä ääni ja savutus niin höyrystinhuopa on tullut tiensä päähän...
Mulla on juuri menossa kokeilu höyrystimen korjauksesta mutt ei oo viell päässy kokeileen lämitin on jo kasassa
Mistä teit sitten höyrystimen loppujenlopuksi? Thumb
-
Löytyisikö mistään/keltään räjäytyskuvaa webastoon.
Tuolta olen löytänyt kaikenlaista..
http://www.vw-bus-t4.de/index.php?sid=4
-
Mistä teit sitten höyrystimen loppujenlopuksi? Thumb
0.1 mm langasta valmistettua verkkoa kaheksan kiekkoa päällekkäin... harmi ku ei muistanu ottaa kuvvii ku oli nii kova tekopäällä.. höyrystimen pohja oli rässätty nuun tiukasti kiinni ett jouduin 0.8mm laikalla leikkaamaan rässätym taitoksen pois ja kun verkot oli paikallaan niin varovasti tigillä hitsasin neljästä kohtaa takasin.. hyvin pysy osat muodossaan ja se irrotettu puhja tuli tiiviisti paikalleen..
-
Sano nyt, että mikä vepasto. Thumb
Vastaus viipyi mutta pääsin nyt vasta kurkistamaan pellin alle.
Olikohan tämä se tyyppi, lukee kuitenkin tuossa tyyppikilvessä.
Air Top Z/C-D 5,0 kw
-
Vastaus viipyi mutta pääsin nyt vasta kurkistamaan pellin alle.
Olikohan tämä se tyyppi, lukee kuitenkin tuossa tyyppikilvessä.
Air Top Z/C-D 5,0 kw
onko todellakin kyseessä webasto joka lämmittää vain ilmaa ,eli ei vettä?
-
onko todellakin kyseessä webasto joka lämmittää vain ilmaa ,eli ei vettä?
Vettä lämmittää , sisällä kenno ja puhallin.
-
Vettä lämmittää , sisällä kenno ja puhallin.
eli se on sitt tommonen.
toivottavasti tost on apua..
on mull koko manuaaliki sähkösenä va ei mahu tänne
-
Testerillä olisi helpoin selvittää, Suuntaan antamalla testauksella. Tämän jälkeen puretaan, jos on aihetta. Jos on ollut lyhyttä ajoa ja weba käynistyy ja on hetken käynnisä ja sitten sammuu, niin kyllä sillä on taipumus karstottua. Liekkivalvonta piiri nuissa tuppaa hajojamaan kortilta, sen saa kolvia ja yhden osan vaihtamalla kuntoon.. Thumb
Itse lähtisin läppärin kanssa liikenteeseen ja katsoisisin ett kaik on ok koneella ja sen jälkeen purku. Weba ohjelma on ilimainen ja adapterikaapelin tein itse omaan auton testi vag-kkl kaapeliin.
-
Testerillä olisi helpoin selvittää, Suuntaan antamalla testauksella. Tämän jälkeen puretaan, jos on aihetta. Jos on ollut lyhyttä ajoa ja weba käynistyy ja on hetken käynnisä ja sitten sammuu, niin kyllä sillä on taipumus karstottua. Liekkivalvonta piiri nuissa tuppaa hajojamaan kortilta, sen saa kolvia ja yhden osan vaihtamalla kuntoon.. Thumb
Itse lähtisin läppärin kanssa liikenteeseen ja katsoisisin ett kaik on ok koneella ja sen jälkeen purku. Weba ohjelma on ilimainen ja adapterikaapelin tein itse omaan auton testi vag-kkl kaapeliin.
onhan noi testi ohjelmat iha hyvvii, mutt mun mielest sill ei oo käyttöö sillon ku webasto toimii muuten ja vain savuttaa.. sitä vikaa mikä johtuu joko karstottumisesta tai höyrystimen huonosta kunnosta (mikä aiheuttaa karstottumista) ei pysty läppärillä korjaan eikä myöskään näe höyrystimen kuntoa..
-
onhan noi testi ohjelmat iha hyvvii, mutt mun mielest sill ei oo käyttöö sillon ku webasto toimii muuten ja vain savuttaa.. sitä vikaa mikä johtuu joko karstottumisesta tai höyrystimen huonosta kunnosta (mikä aiheuttaa karstottumista) ei pysty läppärillä korjaan eikä myöskään näe höyrystimen kuntoa..
Juu samaa mieltä oon.. Mut jos on laiska ja haluaa kokeilla helpoimalla tavalla.. Yks huolto mies otti weban vesipumpusta kiinni ja sano että pistä päälle..... Vesipumppu rikki. Eipäs ollut vesi pumppu vaan kortti vika. Tuo weba minkä korjasin oli poksi vika. Väliin toimi ihan ok. Vika päälle nollaattiin sulakke irti käyttämällä. Väliin savutti ja pelas pitkään hirmu hyvin ja taas lopetti toimintansa. En tiedä miten nuissa testiohjelman arvoissa näkyy rikkinäinen höyrystimen huono kunto. Näkemättä muutenki on hyvin hankala mennä sanomaan..
-
Juu samaa mieltä oon.. Mut jos on laiska ja haluaa kokeilla helpoimalla tavalla.. Yks huolto mies otti weban vesipumpusta kiinni ja sano että pistä päälle..... Vesipumppu rikki. Eipäs ollut vesi pumppu vaan kortti vika. Tuo weba minkä korjasin oli poksi vika. Väliin toimi ihan ok. Vika päälle nollaattiin sulakke irti käyttämällä. Väliin savutti ja pelas pitkään hirmu hyvin ja taas lopetti toimintansa. En tiedä miten nuissa testiohjelman arvoissa näkyy rikkinäinen höyrystimen huono kunto. Näkemättä muutenki on hyvin hankala mennä sanomaan..
Vaikeetahan se on , joten täytyy vain luottaa aloittajan vikakertomukseen ja pyrkiä auttamaan näin kirjottelemalla niin paljonkun voi. Ja jos alottajalla ois kykyjä ja haluja käyttää eka testerissä luulen ett kysymys olisi muotoitu hieman eri tavalla mutt nää on vaa taas mun mielipiteitä..
-
Vaikeetahan se on , joten täytyy vain luottaa aloittajan vikakertomukseen ja pyrkiä auttamaan näin kirjottelemalla niin paljonkun voi. Ja jos alottajalla ois kykyjä ja haluja käyttää eka testerissä luulen ett kysymys olisi muotoitu hieman eri tavalla mutt nää on vaa taas mun mielipiteitä..
Thumb Thumb Näin se on, ja eii oo yhtään huonoja, vaan hyviä! Jostakin se on lähettävä. 8)
-
Tässä yksi linkki, http://www.jpcdirect.com/wp-content/uploads/2010/05/Thermo-Top-E.C-Workshop-Manual.pdf
-
Kiitos neuvoista, ja kuvista.
Uskon saavani ainakin purettua Wepan noilla ohjeilla.
Todellakin aion avata ja katsoa mitä se on syönyt , oppiihan siinä
taas lisää vaanailun anatomiaa. :D
Voisi tietysti käyttää mittarillakin mutta säästäähän vähän varaosiin
kun koittaa selvittää sen vian itse.
-
Mitä epäilette viaksi kun ex-työautossa (edellisen linkin näkönen webasto) ei lämmitä nestettä pörinä kyllä kuului kun kylmästä laittoi käyntii. Kun moottorin käynnisti ja sitten laittoi webaston päälle niin jaksoi lämmittää sen jälkeen kun kiertovesipumppu oli vaihdettu, viime talvena jäi sellainen kutina ettei toiminut vielläkään oikein, siis ei jaksanut kierrättää kylmää nestettä. Webasto sijoitettu aivan rintapeltiin moottorin yläpuolelle ehkä lämppärin kennon tasalle.
Muahan tämä ei enään haittaa paljoa, mestaritkaan ei käy niin kuumana kun käy jähyttelemässä välillä ;D ;D
-
Mitä epäilette viaksi kun ex-työautossa (edellisen linkin näkönen webasto) ei lämmitä nestettä pörinä kyllä kuului kun kylmästä laittoi käyntii. Kun moottorin käynnisti ja sitten laittoi webaston päälle niin jaksoi lämmittää sen jälkeen kun kiertovesipumppu oli vaihdettu, viime talvena jäi sellainen kutina ettei toiminut vielläkään oikein, siis ei jaksanut kierrättää kylmää nestettä. Webasto sijoitettu aivan rintapeltiin moottorin yläpuolelle ehkä lämppärin kennon tasalle.
Muahan tämä ei enään haittaa paljoa, mestaritkaan ei käy niin kuumana kun käy jähyttelemässä välillä ;D ;D
Vepaston vesipumpun ohjausfetti ohjainkortilla hajonnut.
-
Vepaston vesipumpun ohjausfetti ohjainkortilla hajonnut.
toinen mahdollinen vikapaikka on webaston asennus korkeus, jos lämmitys järjestelmäss ä on pienikin vuoto ni helposti seisoissaan tekeee ilmalukon kun vebasto pumppuineen on kovin ylhäällä.. tai moottorin kannen tiiviste on menossa ja päästää hieman kaasuja jähytysjärjestelmää n, tollainen alkava vika voi kestää useita kymmeniätuhansia kilometrejä ajoa ennenkuin muuten ilmenee..
-
Kerran vielä.
Irroitin Wepan autosta ja puran sen .
Kun/jos yhdistän putkella ne autossa olevat letkut inlettti ja autletti niin eihän ole (onko?) mitään juttua mikä pitäisi tietää
ennenkuin lähden ajelemaan varaosakauppaan huomenna.
Omasta mielestäni estettä ei ole se wepa vain puuttuu välistä.
T. Ylivarovainenko Lahesta.
-
Just noin, ja polttoaineletku tukkoon, ota vaikka webaston sulake myös irti
-
Kerran vielä.
Irroitin Wepan autosta ja puran sen .
Kun/jos yhdistän putkella ne autossa olevat letkut inlettti ja autletti niin eihän ole (onko?) mitään juttua mikä pitäisi tietää
ennenkuin lähden ajelemaan varaosakauppaan huomenna.
Omasta mielestäni estettä ei ole se wepa vain puuttuu välistä.
T. Ylivarovainenko Lahesta.
Olin kirjoittamassa vastausta, mutta enpä tiedä mihin se katosi?
Mutta, ihan oikein ajattelit asian. Tein itse samalla tavalla pari talvea sitten, kun käytin lämmitintä (Eberi) huollossa.
Onhan laitteessasi polttoainepumppu sisään rakennettuna? Sitten eipä muuta, kuin p-a-letku irti ja tukkoon, sähköt pois (sulake irti) ja homma on valmis.
-
Olin kirjoittamassa vastausta, mutta enpä tiedä mihin se katosi?
Mutta, ihan oikein ajattelit asian. Tein itse samalla tavalla pari talvea sitten, kun käytin lämmitintä (Eberi) huollossa.
Onhan laitteessasi polttoainepumppu sisään rakennettuna? Sitten eipä muuta, kuin p-a-letku irti ja tukkoon, sähköt pois (sulake irti) ja homma on valmis.
Just noin, ja polttoaineletku tukkoon, ota vaikka webaston sulake myös irti
Kiitos uskon vahvistuksesta. :D
-
Onhan laitteessasi polttoainepumppu sisään rakennettuna?
Webassa se on yleensä erillinen. Kun lämmitin sitten palaa takaisin, polttoaineputkissa on tietysti ilmaa... Silloin johto irti pumpun kyljestä ja virtaa suoraan akulta: toinen johto kiinni liittimessä ja toisella kun naputtaa siihen toiseen liittimeen, pumppu nakuttaa ja putket täyttyvät. Kun putki on vielä läpinäkyvä, on polttoaineen kulkua helppo seurata.
Eikä ole väliä, mitenpäin ne johdot siihen pumpulle kytkee.
-
No nii Wepsu irti ja purettu on ja autokin kulkee taas. :D
Missä välissä se huopa siellä on , kun ei siellä pesässä näkynyt pohjalla muuta kuin se sytkä.
Suihkiiko hää sen polttoaineen noita sivuja myöten vai kui hää toimii.
Mitä muuta kannattaa uusia samalla?.
En saanut auki sitä etupäässä (vesipumpun puolella) palamisilman poistojuttua, olisiko sieltäkin katsottava onko osat ehjiä. Se pyörivä osa pyöri herkästi .
joku puhui joskus laakereista mistä ne löytyvät, ei tullut yhtään vastaan. :-[
-
se polttoaine letkun pää tulee huopaa vasten mistä se polttoaine lämmön vaikutuksesta höyryää pois ja palaa puhaltimen tuottamassa ilmapyörteessä..
monasti siin vaihees ku se huopa on palanut niin kokematon asentaja rapsuttaa jämät kartanolle karstana....
Huomenn varmaan pääsen kokeileen sitä mun höyrystin viritelmää miten se toimii
toss on yksinkertastettuna de huovan paikka
editt toi nsininen on se polttoaineputki
-
jos siipipyörä pyörii herkästi eikä oo lappia ni laakerit kunnossa.. joskus menee va ei kauheen yleinen vika ainakaan mun kokemuksella (entinen korjaamoyrittäjä)
-
se polttoaine letkun pää tulee huopaa vasten mistä se polttoaine lämmön vaikutuksesta höyryää pois ja palaa puhaltimen tuottamassa ilmapyörteessä..
monasti siin vaihees ku se huopa on palanut niin kokematon asentaja rapsuttaa jämät kartanolle karstana....
Huomenn varmaan pääsen kokeileen sitä mun höyrystin viritelmää miten se toimii
toss on yksinkertastettuna de huovan paikka
editt toi nsininen on se polttoaineputki
Nyt selvisi tuokin eli huopa peittää sen reiän.
Ei ollut yhtään huopaa tallella, varmaankin se siinä oli kärynnyt.
Aika yksinkertainen toimintaperiaate tuolla wepsulla.
-
Yritän huomenn kokkeilla rupeeko pelaan se mun viritys, ite asiassa se on luntattu vähä uuemista vastaavanlaisista vehkeist, joten yskon sen pelaavan, ja tarpeet toho korjaukseen maksaa noin kumpin verran...
-
Yritän huomenn kokkeilla rupeeko pelaan se mun viritys, ite asiassa se on luntattu vähä uuemista vastaavanlaisista vehkeist, joten yskon sen pelaavan, ja tarpeet toho korjaukseen maksaa noin kumpin verran...
Kerro heti kun selviää, on ehkä tarvetta muillakin.
Säästöä jotain 200 :D
-
Yritän huomenn kokkeilla rupeeko pelaan se mun viritys, ite asiassa se on luntattu vähä uuemista vastaavanlaisista vehkeist, joten yskon sen pelaavan, ja tarpeet toho korjaukseen maksaa noin kumpin verran...
Jos sait tarpeeksi tiuhan villan niin uskon vakaasti, että onnistuu. Thumb
-
Webassa se on yleensä erillinen. Kun lämmitin sitten palaa takaisin, polttoaineputkissa on tietysti ilmaa... Silloin johto irti pumpun kyljestä ja virtaa suoraan akulta: toinen johto kiinni liittimessä ja toisella kun naputtaa siihen toiseen liittimeen, pumppu nakuttaa ja putket täyttyvät. Kun putki on vielä läpinäkyvä, on polttoaineen kulkua helppo seurata.
Eikä ole väliä, mitenpäin ne johdot siihen pumpulle kytkee.
Testerillä olisi helpompi.. Pumppu muutako on asentoon.
-
Testerillä olisi helpompi.. Pumppu muutako on asentoon.
No voi.... Hiihtäminenkin on helpompaa, jos on sukset! :laugh:
-
No voi.... Hiihtäminenkin on helpompaa, jos on sukset! :laugh:
;D ;D Thumb
-
Pietäämpä viell hulluja jännityksessä.. aamull käväsin töis ja huomasin olevani aika kipiä joten jätin tält päivältä chevyhuussin remontin väliin. josko huomenn ois parempi päivä ku ei oo töihi menoo ni värkkäis sitt koko päivän ja koe käyttäs sen webaston .. Kait se pitäs uskoo lääkärii ,ei se vissiin turhaa sitä sairaslommaa oo kirjottanu
-
No niin taas Wepa lämmittää.
Vaihdoin sen höyrystimen uuteen ja myös puhaltimen.
Tilasin osat Lappeenrannasta, säästin n. 150€ Lahden hintoihin verraten ja n. 100 € Kuopion.
Kasatessa totesin että
äänenvaimentajakin olisi pitänyt laittaa uusi. Hajosi vähän kiinnittäessä.
Tuossa minun höyrystimessäni se huopa on siellä takakannessa eikä siinä reiän kohdalla missä
oli rollin piirroksessa, huomasin uudesta. Vanhassahan sitä ei enää ollutkaan.
Kiitoksia tietäjille , oli taas apu lähellä kun sitä tarvitsin. :D
-
Pietäämpä viell hulluja jännityksessä.. aamull käväsin töis ja huomasin olevani aika kipiä joten jätin tält päivältä chevyhuussin remontin väliin. josko huomenn ois parempi päivä ku ei oo töihi menoo ni värkkäis sitt koko päivän ja koe käyttäs sen webaston .. Kait se pitäs uskoo lääkärii ,ei se vissiin turhaa sitä sairaslommaa oo kirjottanu
Onko mitään tapahtunut, täällä odotetaan mielenkiinnolla. Thumb
-
Onko mitään tapahtunut, täällä odotetaan mielenkiinnolla. Thumb
pikkasen pitäny hiljentää tahtia.. ei toi roppa tykänny siit työn teost, kävin tännään sen verran ett sähköt on valmiina ja auton käytin käynnis, webastoo kerran yritin mutt ei saanu viell polttoainetta, toss mallissa on sisänen polttoainepumppu ni ei nää miss ilmatt liikku
-
toss mallissa on sisänen polttoainepumppu ni ei nää miss ilmatt liikku
Onko putket sitten läpinäkymättömiä??
-
Onko putket sitten läpinäkymättömiä??
juu normi kymppimillin polttoaine letku menee webastoon ja sielt auton siirtopumppuun, webasto toimii samalla polttoaineen esilämmitimenä. joten ei nää miten se wbaston annospumppu saa polttoainetta, paitsi jos purkaa paikallaan höyrystimen pois ja ajaa polttoaine pumppua ohjelmallisesti , joskus ekä käynnistystä pitää yrittää kymmenenki kertaa ett ilmautuu.. uuennis sitt siirryttiin takas perinteiseen ulkopuolelletulevaa n pumppuun..
-
juu normi kymppimillin polttoaine letku menee webastoon ja sielt auton siirtopumppuun, webasto toimii samalla polttoaineen esilämmitimenä. joten ei nää miten se wbaston annospumppu saa polttoainetta, paitsi jos purkaa paikallaan höyrystimen pois ja ajaa polttoaine pumppua ohjelmallisesti , joskus ekä käynnistystä pitää yrittää kymmenenki kertaa ett ilmautuu.. uuennis sitt siirryttiin takas perinteiseen ulkopuolelletulevaa n pumppuun..
Jaaha. Siis omituinen 'välikausimalli', jota en ole sattunut koskaan näkemään. Mutta jos auton polttoaine kulkee Weban läpi, niin ei pitäisi olla kovin pitkä matka annospumpulle!! Kummallista, jos vaatii monta yritystä.
-
Jaaha. Siis omituinen 'välikausimalli', jota en ole sattunut koskaan näkemään. Mutta jos auton polttoaine kulkee Weban läpi, niin ei pitäisi olla kovin pitkä matka annospumpulle!! Kummallista, jos vaatii monta yritystä.
Mistä annospumpusta puhut? Veballahan on vain yksi pumppu.
-
Jaaha. Siis omituinen 'välikausimalli', jota en ole sattunut koskaan näkemään. Mutta jos auton polttoaine kulkee Weban läpi, niin ei pitäisi olla kovin pitkä matka annospumpulle!! Kummallista, jos vaatii monta yritystä.
webasto on jonkunverran ylempänä kuin polttoainetankki ni siell on pieni alipaine.
no se webaston polttoaine pumppummppu on annos pumppu, yksi virtapulssi on yhtäkuin tietty määrä polttoainetta.. ja ainaki vanhemmissa pumpuissa oli säätö sille määrälle
-
webasto on jonkunverran ylempänä kuin polttoainetankki ni siell on pieni alipaine.
Ihmettelen silti. Kun 'nykyweba' käynnistyy, polttoaine liikkuu sinä aikana aika pitkän matkan ja jos polttoaine on jo lämmittimen sisällä...? Webaston asennusohje antaa kyllä selkeät mitat, miten pumppu on asennettava, mutta hyvin nuo tuntuvat toimivan selvästi ylempänäkin. Oisko siinä sun pumpussa venttiilivikaa?
no se webaston polttoaine pumppummppu on annos pumppu, yksi virtapulssi on yhtäkuin tietty määrä polttoainetta.. ja ainaki vanhemmissa pumpuissa oli säätö sille määrälle
Uudempia ei voi säätää, ainakaan purkamatta, vaan jokaiselle teholle ja polttoaineelle on oma pumppu. Wahemmat pumput muistutti normaalia polttoainepumppua ja, muistaakseni, iskua säätämällä pidettiin pukistossa suutinta vasten sopiva paine.
-
Kyllähä se siit lähti pöhiseen tunnin ku poltti ni sai vanhat paskat poltettuu kuivaks ja kun seuraavana päivänä kokeilin sisätilois uuestaan ni ei ollut minkäänlaista savun muodostusta mutt lämmintä teki . sitt vaan kestotestii, toivottavasti menee muutaman vuoden
-
Kyllähä se siit lähti pöhiseen tunnin ku poltti ni sai vanhat paskat poltettuu kuivaks ja kun seuraavana päivänä kokeilin sisätilois uuestaan ni ei ollut minkäänlaista savun muodostusta mutt lämmintä teki . sitt vaan kestotestii, toivottavasti menee muutaman vuoden
Hyvä, otitko kuvia tekemisestä?
-
Hyvä, otitko kuvia tekemisestä?
valitettavasti kuvat jäi ottamatta... mutt pittää yrittää joku päivä tutkii noit viallisii jos joutus tekeen saman hoomman ni sitt kuvvii kans ku on aikaa.
Pitäskö tehä yks 24 volttinen mökin lämmitykseen ois kunnon käyttö testi
-
Mistä sen villan loppujenlopuksi sait?
-
Käytin sitä ohutta metalliverkkoa minkä väliin laiton kuumankestävän lasikuitumaton(250 ja hetkellinen 600)... ja se reikä siin keskellä on tärkee ilman sitä diisseli vehe ei syty
-
Moi
Alun varoituksesta huolimatta vastaan kuitenkin tähän aiheeseen,kun sopii niin hyvin.
Vaihdoin autoa( Transit -90.) uudempaan.
Vanhasta irroitin nyt Webaston malli HL 32 (ilmawebasto) joka on ansiokkaasti lämmittänyt väliseinätöntä pakettiautoa, meilläkin 10 vuotta.
Lähtenyt hyvin käyntiin,joskus vasta toisella yrittämällä,usein kuitenkin ensimmäisellä varsinkin silloin kun auto on ollut käynnissä. Useimmiten vähän savuttaa käynnistettäessä. Normaalisti käydessä ei savuta,eikä pidä "ulvomista"
Huollosta kerrottiin,että "höyrystinhuopa" pitäisi vaihtaa,vain vaihtamatta on koska kuitenkin toimii mielestäni hyvin.
Kun luin viestiketjuja huomasin että asiantuntemusta on paljon ja koemusta korjauksistakin.
Nyt kysyisinkin minkälainen t.i. huolto kannattaisi tehdä ennen kun otetaan uuteen käyttöön tai myydään.? Nyt ois helppo tehdä kun on valmiina pöydällä.
Vielä toinen kysymys onko laitteessa jossain suodattimia ,pumpussa tai muualla?
Polttoaine oli otettu haaroittamalla tankilta tulevasta polttoaineputkesta.
Terveisin Toivo