Karavaanarin keskustelufoorumi

Karavaanarin keskustelut => Karavaanarin olohuone => Aiheen aloitti: kimi - 29.09.2012 kello on 22:52

Otsikko: Neste Pro diesel
Kirjoitti: kimi - 29.09.2012 kello on 22:52
Onko muilla tästä tuotteesta kokemusta, ollut nyt jonkin aikaa myynnissä.
Itse olen sitä muutaman kerran tankannut ja valitettavasti nämä tankilliset eivät ole sellaisia, että olisin laskenut niistä kulutuksen.  Auto tuntui käyttäytyvän nöyremmin ja mielikuva kulutuksen pienentymisestä jäi. Tuon päälle tyhjensin pari 20l kanisteria toista vuotta vanhaa varapolttoaineena pidettyä normi dieseliä.
Mielestäni voimasavua tuli enemmän vanhaa dieseliä käytettäessä ja mielikuva voimistui kun taas tänään laitoin tuota Prota tankkiin.
Viikolla lähdetään vähän pidemmälle reissulle ja silloin saan tuosta katsottua kulutuksenkin.
Joko tuo toimii tai mainoksen mielikuva toimii minulle, saa nähdä kumpi.
Otsikko: Vs: Neste Pro diesel
Kirjoitti: 88k5 - 29.09.2012 kello on 23:05
Saappiin ollakseni tankkasin sitä seuraavalla viikolla kun se tuli jakeluun - resetoin kulutusnäytön heti. Tuolloin vielä lämpöisillä ilmoilla kehäteitä motareita mennessä kulutus tipahti 0,5 l/100km - eli 4.2. Lukuisen tynkäajojen ja kylmäkäynnistys on noussut takas 4.7 l/100km  :-X

Tällä viikolla huomasin, että asemilla joilla Prota myydään on pistoolit päivitetty "Pro" -tekstein.  :o Taisinkin tankata vanhaa soppaa...
Tankillisella ajelen ~1.200 km, joten Pro:n saamista tankiin joudun omilla ajoilla odottelemaan enskuulle  :'(
Otsikko: Vs: Neste Pro diesel
Kirjoitti: kimi - 29.09.2012 kello on 23:07
Ei hätää. Ensi kuu alkaa maanantaina
Otsikko: Vs: Neste Pro diesel
Kirjoitti: kimi - 29.09.2012 kello on 23:17
Ajelin Prolla joku vajaa 800km ja kuten sanoin, mielikuva oli hyvä. Toisaalta paljon ajosta oli kylmähköllä ja kostealla säällä, sääoloissa joissa auto muutenkin toimii paremmin.
Tuo meidän auto ei oikein kulje vitosella jos vauhti on alle 80km/h ja noitten kilometrejen aikana huomasin käyttäväni vitosta alle 70 vauhdissa. Sinulla tuo (88k5) oma alusta on välitetty toisin ja tehotkin eri, muistaakseni olet maininnut 6 vaihteen toimivan siinä kohtalaisen matalissa vauhdeissa.
Otsikko: Vs: Neste Pro diesel
Kirjoitti: 88k5 - 29.09.2012 kello on 23:33
Juu, tasamaalla heti kohta 60-70 km/h huitteilla voi työntää 6. :sta, vaikka kierrokset ~1.500rpm.

Tosin kiihdyttäessä tuntee 1.800rpm kohdalla tehoboxin oman suolan - vähän ikävä "kiihkoilu", varsinkin täydellä kesälastilla. Siihekin nopeasti tottuu, ja osaa höllätä annosteluvarvasta painamisen jälkeen.  Thumb

Tämän Fordin kohdalla menee kanssa lähemmäs syyslomia ennen kuin tulee liikenteeseen ja saa Prota tankkiin. Oikeastaan seuraavan seisokin jälkeen näkee lähteekö mustan lyhyt pölläytys käyttämättömyyden jälkeisestä lämpenemisestä.  8)
Otsikko: Vs: Neste Pro diesel
Kirjoitti: seppoko - 29.09.2012 kello on 23:48
Tuolta Nesteen propagandaa asian puolesta:

http://www.neste.fi/artikkeli.aspx?path=2589%2C2655%2C2698%2C8158%2C19494%2C19500%2C19506

Ei vakuuta minua  kuin hiilidioksidipäästö jen suhteen.

"Polttoaineen koko elinkaaren hiilidioksidipäästö t pienenevät vähintään 10 %."

Muut ovat niin pieniä, että mittaustarkkuuden puitteissa ei voi todeta. Vain mutua.
Otsikko: Vs: Neste Pro diesel
Kirjoitti: Aakku - 30.09.2012 kello on 07:22
Ei vakuuta vielä minuakaan.
Nestekin myöntää, että hyöty saadaan vain epäedullisissa oloissa kylmällä moottorilla ja kaupunkajossa. Tämä auttanee niitä kuljettajia, jotka muutenkin ajelevat epätaloudellisesti.

Itse ajan vain pitkiä vetoja, sekä muutenkin pyrkien ääritalouteen. Kokemuksen myötä olen päätynyt Teboilin dieseliin muutamasta syystä. Se on ollut edullisempaa ja tuntuu kuluttavan vähemmän. Ennen kaikkea Teboilin pakkaskestävyys on kesälaadullakin ollut parempi, kuin kilpailijoilla. ST1 myy yleensä halvinta dieseliä, mutta koska ovat myyneet täyttä kuraa syksyisin pakkaskestävyyden osalta, niin on jäänyt tankkaamatta muutoinkin. Työpaikalla aikoinaan syksyllä yli 20 autoa jämähti ST1 dieselillä. Samantien ST1 kortit vaihtuivat Teboilin kortteihin.
Otsikko: Vs: Neste Pro diesel
Kirjoitti: K.E.V - 30.09.2012 kello on 08:44
NetePro:ta tankkasin Sukevan nesteellä syysreissulla. En tuota laskenut mitä se oli.
ST1:stä käytän kahdessa autossa jatkuvasti enkä ole huomannut jäätyvän tms.
Kai sen huomais jos  ::) ::)
Otsikko: Vs: Neste Pro diesel
Kirjoitti: jorma - 30.09.2012 kello on 09:08
Viime talven tankkasin lähes aina Nesteen talvilaatua (oliko sitten Prota), koska polttoaine lämmittimet savuttivat huomattavasti vähemmän kuin toisten firmojen naftoilla. Autot katoksessa lähellä pääsisäänkäyntiä jolloin savutus oli helppo paikallistaa, siis se että tuliko sitä käryä enempi vai vähempi.
Kulutusta ei ole tullut seurailtua sen tarkemmin.
Otsikko: Vs: Neste Pro diesel
Kirjoitti: Stara - 30.09.2012 kello on 09:34
Täytyy kokeilla pari tankillista Nesteen uutta Pro-dieseliä, kunhan asemille tulee talvilaatua (Etelä-Suomessa lokakuun toisella viikolla). Talvilaadun same-/suod-arvot ovat -32/-37 (kesälaadun -5/-15).

Teboililla tällä hetkellä mittareissa myynnissä kesälaatu, arvot -5/-15. Teboil talvilaadun arvo ovat -29/-34. Tullee myyntiin lokakuun aikana?

Otsikko: Vs: Neste Pro diesel
Kirjoitti: Kaliko - 30.09.2012 kello on 11:01
Oman kulkimen kulutusta en ole viimeaikoina seurannut
kun ajot on vähäisiä, mutta työ vehkeen MB Vito 120 CDI
automaatin kulutus on selvästi tippunut. Aikaisemmin
polttoaine mittari alkoi vilkutella 600-650 kilometrin kohdalla
nyt menee yli 650 kilometriä eikä mittari näytä vielä tyhjää.
Ajo on nykyisin 80% kaupunki ajoa kohtuullisen raskaalla
kuormalla ja vähemmän ekologisella ajotavalla. kyseiseen
Nesteen mainokseen en kiinnittänyt huomiota ennen kuin
aloin ihmetellä kulutuksen tippumista. Talvea odottelen
mielenkiinnolla miten vaikuttaa Viton kulutukseen.
Otsikko: Vs: Neste Pro diesel
Kirjoitti: Ossi66 - 30.09.2012 kello on 20:07
Viime talven tankkasin lähes aina Nesteen talvilaatua (oliko sitten Prota), koska polttoaine lämmittimet savuttivat huomattavasti vähemmän kuin toisten firmojen naftoilla. Autot katoksessa lähellä pääsisäänkäyntiä jolloin savutus oli helppo paikallistaa, siis se että tuliko sitä käryä enempi vai vähempi.
Kulutusta ei ole tullut seurailtua sen tarkemmin.

Eikös tämä PRO ole tullut myyntiin vasta kesällä???
Otsikko: Vs: Neste Pro diesel
Kirjoitti: K.E.V - 30.09.2012 kello on 20:27
Muistaakseni sitä mainostettiin Suurena uutuutena 9.9-12 tulevaksi ;)
Otsikko: Vs: Neste Pro diesel
Kirjoitti: kimi - 30.09.2012 kello on 20:52
Muistaakseni sitä mainostettiin Suurena uutuutena 9.9-12 tulevaksi ;)

Syyskuun alussa se tuli.
Otsikko: Vs: Neste Pro diesel
Kirjoitti: retkeilijä - 30.09.2012 kello on 21:23
Huoltoasemien tankeissa oli varmaankin vielä osa entistä laatua.
Mutta kuitenkin ensi kesänä mobiili liikkuu sitten rivakasti. Mutta minne  ::)
Otsikko: Vs: Neste Pro diesel
Kirjoitti: kimi - 30.09.2012 kello on 21:31
Huoltoasemien tankeissa oli varmaankin vielä osa entistä laatua.
Mutta kuitenkin ensi kesänä mobiili liikkuu sitten rivakasti. Mutta minne  ::)

Kyllä nuo PRO pistoolimerkit tuli heti maanantaina monelle asemalle. Eiköhän tuon kanssa ole tehty niin, että on jaettu sitä asemille pitemmän aikaa ja seos täytti vaatimukset monella asemalla määräpäivänä. Nyt jo tankkaavat talvidieseliä säiliöihin.
Otsikko: Vs: Neste Pro diesel
Kirjoitti: massimo - 1.10.2012 kello on 09:22
Talvidiisseliä tässä ootellaan, että saisi tuon tupa-auton tankkiin pakkasenkestävää ainetta.
Otsikko: Vs: Neste Pro diesel
Kirjoitti: Opa - 1.10.2012 kello on 09:41
Yleisesti ottaen kunnian ja kiitoksen mahdollisesta kulutuksen pienentymisestä Pro dieselin tankkauksen yhteydessä voi antaa itselleen ja ajotavan muutokselle, tai sitten jollekin muulle olosuhteiden muutokselle. http://www.talouselama.fi/uutiset/petyitko+pro+dieselin+kulutukseen++tassa+on+syy/a2144043  Mutta jos kulutus oikeasti pienenee, niin hyvä erittäin hyvä niin.

Tilanne lienee täysin sama, mutta päinvastainen kuin E10 bensiinin tullessa markkinoille. Ihmiset raportoivat hurjista kulutuksen kasvuista (0.5 litraa ja ylikin), mutta mm. TM testissä http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/tm-testasi-95-e10-kasvattaa-kulutusta-niukasti ei käytännössä havaittavaa eroa löydetty. Se on tuo ihmisen pää melkoisen ihmeellinen värkki, uskoo mitä haluaa.

Itse olen huomannut yhdeksi varsin toimivaksi polttoaineen säästäjäksi sen että käytän jarruja mahdollisimman vähän, tarkoittaa että ennakoi mm. liikennevalot ja aloittaa moottorijarrutuksen heti kun huomaa ettei valoista pääse läpi suoraan ajamalla. Samoin rampeille tullessa, hidastaa vain moottorijarrutuksel la mahdollisimman pitkään jne. Tein kesällä sellaista käytännön koetta 35 kilometrin työmatkallani, ajoin ns. normaalisti tai sitten ennakoiden. Kulutuksen ero oli voittopuolisesti yli 1.5 l/100 km. Samoin tuli havaittua olosuhteiden vaikutus, huomattava vastatuuli söi säästön helposti, kun taas myötätuuli lisäsi säästöä. 35 km matkasta n. 25 kilometriä on 80 km/h aluetta, loppu taajamaa 60 - 40 km/h aluetta.

Otsikko: Vs: Neste Pro diesel
Kirjoitti: 88k5 - 1.10.2012 kello on 09:42
Nythän mullekin selvisi miksi viime tankkauksissa ole sattunut Pro:n pistoolia käteen  Thumbd

Eihän nämä "Neste Oil Express" -asemat (http://www.neste.fi/hakulista.aspx?path=2589,2655,2710,2821,2822,2823,3198), jostain syystä sitä myy  :-X (ainakaan vielä).

Meikä kun ostaa löpöä  hinnan mukaan, eikä palvelutason mukaan :laugh:
Otsikko: Vs: Neste Pro diesel
Kirjoitti: tsahkali - 1.10.2012 kello on 10:13
Se on tuo ihmisen pää melkoisen ihmeellinen värkki, uskoo mitä haluaa.

No kuis on, kun pää väittää, että Nestettä kuluu enemmän kun KeskiEurooppalaista ...?   ;D
Otsikko: Vs: Neste Pro diesel
Kirjoitti: 88k5 - 1.10.2012 kello on 10:36
..

Itse olen huomannut yhdeksi varsin toimivaksi polttoaineen säästäjäksi sen että käytän jarruja mahdollisimman vähän, tarkoittaa että ennakoi mm. liikennevalot ja aloittaa moottorijarrutuksen heti kun huomaa ettei valoista pääse läpi suoraan ajamalla. Samoin rampeille tullessa, hidastaa vain moottorijarrutuksel la mahdollisimman pitkään jne. Tein kesällä sellaista käytännön koetta 35 kilometrin työmatkallani, ajoin ns. normaalisti tai sitten ennakoiden. Kulutuksen ero oli voittopuolisesti yli 1.5 l/100 km. Samoin tuli havaittua olosuhteiden vaikutus, huomattava vastatuuli söi säästön helposti, kun taas myötätuuli lisäsi säästöä. 35 km matkasta n. 25 kilometriä on 80 km/h aluetta, loppu taajamaa 60 - 40 km/h aluetta.

Tämä on puhuttava aihe tämä "ekoilu"  Thumb Itse sitä tulee "kokeiltua" sitäkin kun ei tunnu muuta opittavaa autoilupuolella enää olevan  :laugh: :laugh: :'(

Oikeastaan viimeisin dsl-hlöbiili oli osittain moisen ajattelu tulosta - tietty muitakin tarpeita oli ..

Mistä tuo taloudellisuus koostuu, niin "pienistä puroista"  ;D
Itse auto:
Mutta itse ajamisen kitsasteluja;Tuosta rullaus hommasta mielenkiintoisia kokemuksia kun ajaa useilla eri autoilla samoja arkilenkkejä. Saapasta kun on "viritelty" tuohon - on ero aika radikaali..  Thumb mm. rengashankinnoissa vierintävastus oleellista (testeissä mainittu rengasmelukin on pitänyt huomioida kun käytetään kovempia paineita).
Ei tosin sovi kaikille - varsinki jos autoilu on vain "liikkumista paikasta A paikkaan B"

No nyt meni kauas Pro dieselistä (OT), vaikka säästämistä sillä jossain mielessä "pakko-opetetaan"  Thumb
Otsikko: Vs: Neste Pro diesel
Kirjoitti: "Masi" - 1.10.2012 kello on 11:02
Ominaispainosta se kulutus ero tulee. Nesteen diesel on yksi kevyvimmistä dieseleistä. Paino noin 845 g / l. Ja mitä kylmempiin olosuhteisiin se on tehty käytettäväksi sitä kevyempi on ominaispaino. Joten varsinkin talvi aikaa se ero on selkeä
Kun moni keski-euroopalainen diesel painaa +850 g / l eli siinä on enemmän sitä energiaa.
Otsikko: Vs: Neste Pro diesel
Kirjoitti: 88k5 - 1.10.2012 kello on 11:03
No kuis on, kun pää väittää, että Nestettä kuluu enemmän kun KeskiEurooppalaista ...?   ;D
Jos väite, että Nesteen dieselin tiheys on pienempi (reformuloitua?) mitä esim. polakka soppa, on poikkaansa pitävä. Suurempi tihyes = polttoainelitrassa enempi energiaa, ennen ainakin "karkeasti". Päästöpuoli mitä lie  8)

Mutta osa (säästö)totuudesta selitys voi olla sileämpi asvaltti, tasamaan tiet, viivasuorat tiet, vallitsevat tuulet (kun ajetaan "aakeella-laakeella" kokopäviä myötätuulee, voi m-autolla huomata "yllättäviä" kulutuslukuja), vieraalla maalla/vieraassa kulttuurissa ollaan ehkä aavistus varovaisempia jopa "ylinopeudella" ajaminenkin unohtuu  ;D Ja tietty ollaan lomalla (= kiireetöntä)... voi olla, että isoin säästö tulee noista kuin itse polttoainelaadusta  :laugh: Thumb
Otsikko: Vs: Neste Pro diesel
Kirjoitti: 88k5 - 1.10.2012 kello on 11:07
Ominaispainosta se kulutus ero tulee. Nesteen diesel on yksi kevyvimmistä dieseleistä. Paino noin 845 g / l. Ja mitä kylmempiin olosuhteisiin se on tehty käytettäväksi sitä kevyempi on ominaispaino. Joten varsinkin talvi aikaa se ero on selkeä
Kun moni keski-euroopalainen diesel painaa +850 g / l eli siinä on enemmän sitä energiaa.

Ensimmäisenä katsoin Neste Pro -5/-15 dieselistä tiheyden kun se tuli markkinoille :P Ja ns. normi eli tyypillinen oli vain 830 g/l - heti heräs epäily,  liekö tällä mitään säästetään  :o

Jään kuitenkin odottelemaan omia "kenttäkokeita" ennen tuomiota..  8)
Otsikko: Vs: Neste Pro diesel
Kirjoitti: retkeilijä - 1.10.2012 kello on 11:57
Olihan noita säästämiskeinoja mutta tärkeintä on mielestäni jättää turhat ajot  pois ja harrastaa kuntoliikuntaa; pyörällä futismatsiin ja kauppaan, sukset olalla ladulle, juosten uimahallille, kontaten kotiin, jne

Ja jos tankissa on kevyttä polttoainetta kulkee myös auto kevyesti  ;D
Otsikko: Vs: Neste Pro diesel
Kirjoitti: kimi - 1.10.2012 kello on 12:09
Nythän mullekin selvisi miksi viime tankkauksissa ole sattunut Pro:n pistoolia käteen  Thumbd

Eihän nämä "Neste Oil Express" -asemat (http://www.neste.fi/hakulista.aspx?path=2589,2655,2710,2821,2822,2823,3198), jostain syystä sitä myy  :-X (ainakaan vielä).

Meikä kun ostaa löpöä  hinnan mukaan, eikä palvelutason mukaan :laugh:

Minä taas suosin muutamaa asemaa. Espoossa Muuralan Neste ja Helsingissä Kannelmäen Nämä on pääkaupunkiseudulla ne joita eniten käytän. Näillä molemmilla on TI hallit ja kannatan mielelläni tätä toimintaa omalla tavallani. Kautta vuosien noita halleja on tullut käytettyä ja monelle ne on ainoa paikka missä itse pystyy autoaan korjaamaan. Nykyasemat kun yleensä on pieniä elintarvikeliikkeit ä ja toiminta pääosin usein jotain ihan muuta kun autoiluun ja liikenteeseen liittyvää.
Ja osa korkeammasta hinnasta verrattuna kylmiin asemiin palautuu plussan muodossa.
Otsikko: Vs: Neste Pro diesel
Kirjoitti: 88k5 - 21.11.2012 kello on 20:18
No, nih.. nyt on kerran tankattu Saappaaseen Pro'ota lokakuun alkupuolella... Keimolasta törkeää hintaa 1.620€/l. Pron hinta näkyy vihrein ledein, muiden hinnan ollessa punikkeja.. tiedän kaukaa kuinka välttää Pro'ta myyviä asemia  :laugh:

Mulla kulutus nousi 0.5l/100km, joka on siis yli +10%  Thumbd Liekö seassa useampi dpf-polttoja kun alus kulutus nousi yli litralla,  vai miksi noin kävi  :o. Lisäksi eberi kävi ajonaikan enempi kun oli noita pakkaskelejäkin.
Mitään parempaa kulkevuutta en huomannut, joten tankkasin  viikko takaperin Express asemalta perinteistä 1.479€ litrahinnalla, mutta kulutus on palannut lähes sinne missä oli syyskuun lopulla (kylmät kelit rokottaa +0,2-0.3l/100km) eli 5.0l/100km tuntuu menevän pk-seudulla niinkuin ennenkin ennen Prota :-[ Se siitä kokeilusta - ei vakuuttanut mainospuheet Thumbd

Vaan kun tuo tankkausväli on liki kuukausi, niin seuraava tankkaus voi olla talvisempaa, jota palaa taas himppu enemmän - lieköhän silloin kylmäasemilta on pakko tankata Pro'ta.

Otsikko: Vs: Neste Pro diesel
Kirjoitti: Aakku - 21.11.2012 kello on 20:44
Ymmärtääkseni nykydsl ei katkaise syöttöä moottorijarrussa, toisin kuin bensavermeet..
Pikemminkin päin vastoin.
Kaikki tietämäni nykydieselit katkaisevat syötön moottorijarrutukses sa.
Sitä vastoin jotkut bensa-autot eivät niin tee, vaan niissä saattaa jäädä pieni syöttö päälle. Esimerkiksi jotkut Fordit toimivat näin. Yksi perustelu on kuulemma se, että näin vrmistetaan, että syttymätöntä bensaa ei pääsisi katalysaattoriin. Se ei välttämättä näy auton omalla ajotietsikalla, mutta Econen mittarilla näkee.

Henkilöautoissa säästöä tulee helposti 0,5-1 litraa/100km. Dieselissä yleensä se 0,5l. Kuorma-autoissa säästö on keskimäärin luokkaa 4litraa/100km.
Säästöä saa helpoimmin aikaiseksi kaupunkiliikenteess ä ennakoimalla. Maantieajossa tehokkain säästö on vauhdin pudotus.
Tosiasia on, että kapunkiliikenteessä keskikulutus on ennakoimalla lähes aina pienempi, kuin maantiellä.

Haittapuolena on se, että jarrut ryytyy, etenkin takajarrut. Lisäksi pakokanavat tuppaavat tukkeutumaan. Pitää hieman ajaa epätaloudellisesti ennen päästömittauksia.
Otsikko: Vs: Neste Pro diesel
Kirjoitti: 99 - 21.11.2012 kello on 20:46
Tässä on viime viikolta polttoaineen hintoja tuolta etelästä :'(
Otsikko: Vs: Neste Pro diesel
Kirjoitti: kimi - 21.11.2012 kello on 21:02
Asautossa olen tuota käyttänyt muutamia tankillisia ja kulutus on noussut muutaman desilitran/100km. Toisaalta auto on ollut käytössä myös nurkka-ajossa ja tämä varmasti selittää osan kukutuksen lisääntymisestä.

Mustaa voimapilveä en tuolla saa täysillä kiihdyttäessä ja perstuntumalla vaihdan aikaisemmin 5 vaihteelle ja se jaksaa sillä paremmin. Mitään isoja muutoksia en kuitenkaan ole havainnut ja tietty nämäkin voi perustua mielikuviin. 
Otsikko: Vs: Neste Pro diesel
Kirjoitti: tsahkali - 21.11.2012 kello on 21:30
Tässä on viime viikolta polttoaineen hintoja tuolta etelästä :'(

Meillä oli äsken:  D:1.66  95:1.71  98:1.75
Otsikko: Vs: Neste Pro diesel
Kirjoitti: 88k5 - 21.11.2012 kello on 21:51
Pikemminkin päin vastoin.
Kaikki tietämäni nykydieselit katkaisevat syötön moottorijarrutukses sa.
..

Jaa, oma *erstuntuma antaa vähän risaisen mielikuvan; hetkellinen näyttö ei näytä nollaa tai --,-- moottorijarrussa. Toisessa merkissä vasta jarrun painaminen (näpäytys) saa aikaan paremman hidastuvuuden - varsinkin, jos moott.jarrutus alkaa alhaisilta kerroksilta (alle 1.5krpm).. Voisko olla, että hiukkashärveleissä tarkoitus pitää "paloa yllä", ettei pitkässä jarrutuksessa polttele öljyhöyryjä kun sytytystä ei voi katkaista, ellei osaa venttileitä lepuuttaa  :'(

Ei noista moottorinohjauksist a aina tiedä kun toisella merkillä tuntuu aivan toiselta  ;D
Otsikko: Vs: Neste Pro diesel
Kirjoitti: K.E.V - 22.11.2012 kello on 08:24
Tässä on viime viikolta polttoaineen hintoja tuolta etelästä :'(
Ihan edukasta näin suomenhintoihin verrattuina. Thumb
Otsikko: Vs: Neste Pro diesel
Kirjoitti: 88k5 - 22.11.2012 kello on 09:07
^
Joo, ei saa kertoa etelänmaiden hintoja näin pohjolan syksyn harmaudessa :laugh: On täällä moni muukin asia ankeammin  :-X