Karavaanarin keskustelufoorumi
Karavaanarin keskustelut => Karavaanarin olohuone => Aiheen aloitti: LMC-99 - 4.09.2012 kello on 10:40
-
http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunkiseutu/uutiset/rattijuoppo_kurvaili_matkailuautolla-ei_totellut/
-
Tuohon auttaa se että ei illalla/yöllä juo ämpäri kaupalla viunaa, niin aamulla kun lähdön aika koittaa ei tarvi miettiä promilleja...
-
Minä tunnustan :o
Vuonna 1969 hangon regatta, moottoripyörällä.
Joku oli sitä mieltä jotta porukalla lähdetään kaupungille.
200m ja serihvit vastassa. Eipä sen jälkeen ole ollut tarvetta
ajella maistissa.
Tämä opetukseksi kaikille jotta rikolliset jää aina kiinni.
-
Kymmeneltä nukkumaan ja aamu kuudelta reippailemaan on paras sääntö! Jos vetää yli puolenyön,niin seuraava päivä on aikas morjens!!!
Vaara piilee aina mutta alkometri on hyvä hankinta jos epäilee aamun ajokuntoa. Olikos se Hollannissa vaiko Ranskassa jossa alkometri on nykyään pakollinen auton varuste!!!!
-
Vaara piilee aina mutta alkometri on hyvä hankinta jos epäilee aamun ajokuntoa. Olikos se Hollannissa vaiko Ranskassa jossa alkometri on nykyään pakollinen auton varuste!!!!
Ainakin Ranskassa
Edit: Lisätty lainaus kun joku kysyi missä mää oon ajanut Ranskassa kännissä ::)
-
en maistis ,mutta kun oli niin kovat kivut
ja nappasin tramalin kipulääkeen
ei se heti tuntunut ja lähdinkin ajamaan lekuriin
niin tuolla ajaessani se pilleri alko tuntumaan :o
tie alko menenmään ylös alas
ja eikun pysäkille ..siellä istuin piitkän toven
ennen kuin uudelleen lähdin ajamaan
ja tietty olin myöshässä ,mutta ei vaan uskaltanut ajaa
jotta aattelin et oliskos se ajo samaa sit ollut känissä
sen koomin en ole ajanut jos olen ottanut vaikka buranaa
vaan monen tunnin jälkeen saataan uskaltaa rattiin jos tuntuu siltä
ettei ole vaikutusta nuppiin sillä ajoon
vaikka olenkin hyvä kestämään kipua niin joskus se särkylääke on otettava
mutta ei silloin ainakaan, jos joudun vaikka lekuriin ajamaan
tuo oli niin kaamee kokemus ..että ei tarvii ajaa edes särkylääkkeen alasena minun ainakaan
saatika känis huh :o
-
Kymmeneltä nukkumaan ja aamu kuudelta reippailemaan on paras sääntö! Jos vetää yli puolenyön,niin seuraava päivä on aikas morjens!!!
Vaara piilee aina mutta alkometri on hyvä hankinta jos epäilee aamun ajokuntoa. Olikos se Hollannissa vaiko Ranskassa jossa alkometri on nykyään pakollinen auton varuste!!!!
Mitäs raittiit kuljettajat tähän tuumaa. Miksi olla alkometri jos ei käytä alkoholia?
-
Kerran Ukrainassa miliisisaattueen kanssa. Lähti siitä, että paikallinen kombinaatin pääjohtaja vaatimalla vaati juomaan kanssaan vodkaa. Ei auttanut selitellä, että olen autolla. Hän paikan kinginä komensi paikalliset miliisit saattamaan minut ja kaverini majapaikkaan. Jäi arvoitukseksi, miksi miliisi ei ajanut autoani. Olisikohan tuokin ollut maistissa.
-
Mitäs raittiit kuljettajat tähän tuumaa. Miksi olla alkometri jos ei käytä alkoholia?
Käytän alkoholia, mutta maltillisesti. Jos aamulla on tunne, että pitäisi puhaltaa niin jätän ajamatta, olo kuitenkin sellainen, etten koe olevani kunnossa liikenteeseen.
Käytännössä juomiseni on sellaista, ettei 0,5 ylity vaikka en rattiin ole menossakaan.
-
Maistissa ajamisella kai tarkoitetaan enempikin sellaista paria olutta, muttei kuitenkaan 0,5 promillen rajan ylittämistä. Niin on tullut tehtyä joskus, vaikken erityisemmin sitäkään suosittele. Aina ei vaan hoksaa, että tartteekin vielä ajella ja on jo "asennusoluen" napannut. Jos taas nappaa useamman, niin autot ja muutkin kulkupelit pysyvät parkissa niin kauan, kunnes on takuuvarmaa, että alkomahooli on elimistöstä poistunut. Tai sitten liikutaan taksilla tms selväpäisen kuljettajan kyydityksellä.
-
Kuusikymmentä luvulla, tultiin kyliltä mopolla lauantai iltana kotiin, enemmän tai vähemmän maistissa. ::) ;D
-
"Oi jos ma kurja matkamies maan, lopulta kerran nähdä SUT saan"
Tunnustan olevani syntinen :(
-
Tunnustettava on. (tosin 45 vuotta sitten ) Thumb
-
Joskus nuorena ajoin pari kertaa mopolla pienessä tinassa ::)
-
Veljeni Angialla Saimaan jäällä 60-luvulla.
;D
-
Joskus mahdollisesti krapulassa päältäajettavalla nurmenleikkurilla. ::)
Joku viikko sitten sunnuntaiaamulla kun menin työpaikalle korjaamaan valmiiksi asti naapurin taksibussin niin mieleen tuli että joo... illalla saunan jälkeen otin pari saunajuomaa ja kun piti kokeilla autoa käyntiin jossa on alkolukko niin tuli vaan mieleen...
Olotilassa en huomannut mitään "pyhäinjäännöksiä" ja saman kertoi alkolukkokin eli testi OK ja toivottaen hyvää matkaa
-
Joskus mahdollisesti krapulassa päältäajettavalla nurmenleikkurilla. ::)
Joku viikko sitten sunnuntaiaamulla kun menin työpaikalle korjaamaan valmiiksi asti naapurin taksibussin niin mieleen tuli että joo... illalla saunan jälkeen otin pari saunajuomaa ja kun piti kokeilla autoa käyntiin jossa on alkolukko niin tuli vaan mieleen...
Olotilassa en huomannut mitään "pyhäinjäännöksiä" ja saman kertoi alkolukkokin eli testi OK ja toivottaen hyvää matkaa
Thumb
kyllä olis hyvä olla joka biilis tollanen lukko
olen vankasti sitä mieltä
varsinkin nyt kohta ,kun poliisejakaan ei ole
liikentees mittailemas kuskien bromilleja :o
-
Thumb
kyllä olis hyvä olla joka biilis tollanen lukko
olen vankasti sitä mieltä
varsinkin nyt kohta ,kun poliisejakaan ei ole
liikentees mittailemas kuskien bromilleja :o
Työpaikalla on virallinen lupa alkolukkojen asennukseen ja onpa noita melko paljon asennettukin, mutta pääasiassa koululaiskuljetukse ssa oleviin autoihin joissa se on pakollinen sekä jonkun verran "valvottuja" malleja eli rattijuoppoussyytte en saaneet jotka ovat virkavallan kanssa tehneet sopimuksen laitteen asennuksesta. Vapaaehtoisasennuks ia on vain muutama.
Nuo koululaisautojen ja vapaaehtoisten mallit ovat suhteellisen helppoja ja halpoja käyttää. Vaativat puhalluksen liikkeelle lähdettäessä ja kalibrointi määrävälein.
Valvotut versiot vaativat tarkemman puhalluksen liikkeellelähtiessä ja määrävälein (melko usein) ajonkin aikana. Lisäksi laite pitää käydä asennusliikkeessä säännöllisesti jossa puretaan laitteen muistista jokainen puhallustieto joka pitää lähettää poliisin tiedostoon.
Noiden valvottujen mallien ongelma tahtoo olla että auton omistaja ottaa kuskin itselleen kun ei ole varma ajokunnostaan ja tämä "tilapäiskuski" ei välttämättä osaa puhaltaa oikein alkolukkoon (on muuten taitolaji). Usein käy että omistaja hermostuu "taitamattoman" hommaan ja sanoo että annas kun minä näytän ja taas jää logiin tieto että on yritetty kännipäissä liikkeelle.
Toisaalta on tullut esiin tapauksia että selvä (osaa puhaltaa oikein, kokemusta?) kyytiläinen on puhaltanut maistaneelle auton omistajalle että päästään matkaan. >:(
Mun mielestä alkolukolla voi estää autoilua kännissä yhtä hyvin kuin sillä että estettäisiin ampumasurmat aselakia kiristämällä. Joka haluaa asetuksia kertää löytää siihen tarvitessa keinot.
-
Tuo naapuri ei ole orgilainen, (on muuten sama kavari,minkä olen polttanut parikertaa kännissä ajamisesta),useita ratteja takana,nyt on panta jalassa puoli vuotta,kotiarestissa,ei saa poistua omasta pihasta,muuten hälyttää !!! >:( >:(
-
en maistis ,mutta kun oli niin kovat kivut
ja nappasin tramalin kipulääkeen
ei se heti tuntunut ja lähdinkin ajamaan lekuriin
niin tuolla ajaessani se pilleri alko tuntumaan :o
tie alko menenmään ylös alas
ja eikun pysäkille ....että ei tarvii ajaa edes särkylääkkeen alasena minun ainakaan
saatika känis huh :o
On se vaan jännää kuin sama lääke vaikuuttaa toiseen ihan eri tavalla kuin toiseen....mie joudun kans käyttämää Tramalia kipuihini, vie kivut ja toimii piristeenä (ei siis voi ottaa iltasella), mulla ei muuta haittaa ko. lääkkeestä ole :)
-
Mulle taas Tramalilla oli sama vaikutus kuin kalkkitabletilla. Ei vaikuttanut särkyyn, mutta ei ollut haittaakaan. Rouva otti puoli pilleriä ja pian käveli pitkin seiniä.
-
Selkäkipujen takia söin keväällä 3:ea eri kolmiolääkettä viikon ja perään viellä 2:ta kolimioläkettä kaksi viikkoa kunnes pisti pään pyörälle ja lopetin nekin lääkkeet, sen ajan istuin kiltisti vänkärin penkissä (no joskus piti vähän neuvoa).
-
Lääkäri selitti minulle näin, että kun olen syöny näin pitkään (10 vuotta miedompia kolmiol. ja seuraavan 10 vuotta morfiinijohdannaisi a lääkkeitä ja välillä oli kipu laastareitakin) niin ei niillä ajokykyyn ole sellaista vaikutusta kun henkilöön joka ei ole aikaisemmin ole syönt voimakkaita lääkkeitä.
Sanoi kyllä että jos lähtee ajamaan niin ei juuri siinä edellä ota kyseistä lääkettä. (jos lääkkeenoton väli taas pitenee saattaa seuravan pillerin vaikutus olla voimakkaampi)
Tämä on varmasti iso ongelma niille jotka asuvat maaseudulla ja on oltava oma auto liikkumiseen, luulen että meitä on paljon joilla lääkitys rajoitaa autolla ajoa. Kolmenvuoden välein joudun toimittamaan lääkärintodistukden poliisiviranomaisel le.
Jos lähden esim. Tampereelle niin en itse aja ja vältän selaista liikennettä missä vaaditaan äärimmäistä tarkkaavaisuutta.
Vastuuhan on itsellä, lääkäri vaan antaa ohjeita.