Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Vetoautot => Aiheen aloitti: JeanS - 1.09.2012 kello on 22:12
-
Ruotsalaiset ovat testannet Jeep Grand Cherokee:ta hirvenväistökokeess a.
Ohessa linkki videoon, jossa tuo auto käyttäytyy melko erikoisesti asfaltilla tehtävässä nopeassa väistössä.
Tuohon jos vielä laittaisi vaunun perään, niin mitähän tapahtuisi...
http://www.spinneri.fi/2012/07/jeep-grand-cherokee-vaistokokeessa/ (http://www.spinneri.fi/2012/07/jeep-grand-cherokee-vaistokokeessa/)
-
Ruotsalaiset ovat testannet Jeep Grand Cherokee:ta hirvenväistökokeess a.
Ohessa linkki videoon, jossa tuo auto käyttäytyy melko erikoisesti asfaltilla tehtävässä nopeassa väistössä.
Tuohon jos vielä laittaisi vaunun perään, niin mitähän tapahtuisi...
http://www.spinneri.fi/2012/07/jeep-grand-cherokee-vaistokokeessa/ (http://www.spinneri.fi/2012/07/jeep-grand-cherokee-vaistokokeessa/)
No, ensinnäkin moottorilehdistö ja autoteollisuus elättää toinen toistaan. Varsinki Euroopassa. Liikennevahinkotila stot ei oikeasti mene ollenkaan samaan tapaan kuin moottoritoimittajat vaahtoaa autojen turvallisuudesta. Ainut läheskään oikea peruste kertomaan auton turvallisuudesta on liikennevakuutusmak sut. Nehän muodostuu oikeasti tapahtuneen vahinkokehityksen mukaan, eikä perstuntuman perusteella.
Lisäys: Tässä yksi esimerkki "moottoritoimittamis en" tyylistä, ei näköjään tullut mieleen tehdä hirveen törmäämistestiä. http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288334711979.html
-
A-mallin mersuthan meinasivat kipata samalla lailla kun tuo Jeeppi.
Mutta he hoitivat mallikkaasti ongelman pois.Joutuu Jeeppi tekemään myös saman.Jos meinaavat että ihmiset autoa ostasivat.
-
Ruotsalaisethan on tosiaan kunnostautunut noissa autonkaadoissa :) .
Itsellä oli aikanaan A-mersu ja kaikki muistitvat tasaisin väliajoin kysyä että vieläkö se on pyörillään, vai joko on kaatunut.
Olen samaa mieltä, että kyllä Jeep jotain joutuu tuolle tekemään. Ei rankaiden puhekaminen väistötilanteessa kuullosta ihan normaalilta.
Eikä tuon kaatuminenkaan jää paljosta kiinni.
-
Oiskohan harjoituksen puutetta kun ei jää ajeleen kahdella renkalla. Joskus traktor pullingissa kaveri seisoi käsillään vänkärin ovessa (kyljessä). Empä oo kyllä itekkään opetellut, enkä aio opetellakkaan.
-
Jotenkin epäilen että Jeep ei tee tuolle asialle mitään, ei ainakaan sellaista mitä Mersu aikanaan joutui tekemään, tilanne on A:n jälkeen muuttunut niin paljon, nykyään on ajonvakausjärjestel mät jo vakiona kaikissa autoissa, ehkä hiukan päivitetään järjestelmää jossain huoltokampanjassa.
Tekeeköhän muut autolehdet tuon hirvenväistökokeen eri tavalla kun eivät saa autoja kaatumaan, eivät riuhtaise ratista niin rajusti ?
-
Aika epätodennäköistä joutua väistöön nopeudella jota tuossa kokeessa käytettiin.Useimmat autoilijat eivät edes kykene vääntämään yht`äkkiä ohjausta tuollaiseen asentoon.Tosin ajotaito kursseilla väistökokeet onnistuvat aika pienillä ohjauspyörän liikkeillä.Kumin tyhjeneminen vanteelta putoamisen takia on jo melkoinen ihme. :'( :o Eihän tuotaa cerokeeta ole rata-autoksi tarkoitettukaan. ;D
-
Olisikohan Jeepillä helppokin ratkaisu; bling-bling-rillojen sijaan autossa olisi saman korkuiset perinteiset maasturi-munkit. Eli vanteet vaiin 15-16" :-X
Voisi mennä muussitesti leveäksi, mutta entäs sitten 8) Monikohan matkailuauto olisi kyljellään tuollaisella ratin väännöllä :laugh:
-
Olisikohan Jeepillä helppokin ratkaisu; bling-bling-rillojen sijaan autossa olisi saman korkuiset perinteiset maasturi-munkit. Eli vanteet vaiin 15-16" :-X
Voisi mennä muussitesti leveäksi, mutta entäs sitten 8) Monikohan matkailuauto olisi kyljellään tuollaisella ratin väännöllä :laugh:
No tuossahan verrattiin samankaltaisiin autoihin.. ;)
Ei matkailuautoihin.Si inä testissä jossa verrataan matkailuautoja niin alkovit taitaisi reputtaa pahasti,mitenkähän integroidut pärjäisi??Puoli-intikka taitais pestä tämän joukon. ::)
-
Puoli-intikka taitais pestä tämän joukon. ::)
Riippuisi alustasta. Jos tassu nousisi kuin Jeepillä, niin rimakoppi voisi lähteä moneen suuntaan.
-
Oikea maasturi vs. Katumaasturit tilanne ei ole ihan tasatilanne.
Jeepissä pitää vääntää rattia paljon osompaan mutkaan verrattuna muihin, jotta saadaan irtoamaan tiestä. Yhtä suurella väistöllä olisi tuskin ongelmaa. ???
-
Riippuisi alustasta. Jos tassu nousisi kuin Jeepillä, niin rimakoppi voisi lähteä moneen suuntaan.
Juu ei se kaatamista oikein kestä, aika atomeiksi on koppi männy :o