Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Sähkölaitteet => 12 voltin järjestelmä => Aiheen aloitti: Rölli - 21.07.2012 kello on 14:37
-
Eli esimerkiksi asuntoauton hupi sekä startti akkujen yhtäaikainen lataus. Mitenn arvon herrat toteuttasivat kyseisen ongelman.
-
Diodi,riittävän iso,väliin tai rele,diodin kynnysjännite hieman pudottaa latausjännitettä (noin 0,7V ),mutta toimii !!
-
Diodi,riittävän iso,väliin tai rele,diodin kynnysjännite hieman pudottaa latausjännitettä (noin 0,7V ),mutta toimii !!
Miten startatessa saahaan diodi pysymään hengis (startti ottaa 1200A 9V:lla)
Edit: mikäli meinasit hupiakuilta startti akulle diodin
-
Miten startatessa saahaan diodi pysymään hengis (startti ottaa 1200A 9V:lla)
Edit: mikäli meinasit hupiakuilta startti akulle diodin
Rele väliin,mikä katkaisee hupiakun startin aikana !!
-
Miten startatessa saahaan diodi pysymään hengis (startti ottaa 1200A 9V:lla)
Edit: mikäli meinasit hupiakuilta startti akulle diodin
Samaa mieltä Perho-Ukon kaa että rele väliin..ei taida normidiodit kestää, saatika sitte piuhat jos sattuu huono mäihä.
-
Tai sitten aurinkokenno lataa ensisijaisesti ajoakkua ja diodi on ajoakulta hupiakulle. Startatessa ajoakun jännite laskee ja diodi menee estosuuntaan, ei purkaannu hupiakku startatessa.
-
onko kukaan kokeillut kahta säädintä yksille kennoille?
-
Se rele pitää olla kaksitoiminen,lepoasennossa kennot lataa akkuja,kun virtalukon autossa ottaa käyttöön(on strtti),niin herätevirta,(on pitokäämi),vetää kelakytkimen kärjet,katkaisten hupipuolen akun toiminnan,diodi on vain latausta varten,starttimoottorilta saa käskyn !!