Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Vetoautot => Aiheen aloitti: Jushi69 - 12.06.2012 kello on 22:24
-
Tulipa katsastuksesta sitten ensimmäistä kertaa elämässä hylsy :'(
Takapään nivomatit tulivat tiensä päähän joten sanoin niille byebye.Ja ihan vaan sikamaisen hinnan takia.Tingitty hinta Volvolla 1240 € jouset+iskarit... Thumb Thumb :'(
Tiedoksi kaikille Volvon omistajille että V70 vm.03-05 nivomatien tilalle käy Sachs advantage :http://www.zf.com/brands/content/en/sachs/products_sachs/suspension_sachs/car_shock_absorbers/advantage/advantage.html joka on parempi kuin Sachs super touring.
Lisäksi vaikka Volvon varaosa väittää että yläpään osat pitäisi uusia niin täyttä puppua. >:(
Ihan istuvat kuin isä äitin selkään. Thumb
Jousiksi valitsin vahvistetut laatu jouset Ruottista.Tällaset: http://www.lesjoforsab.com/car-springs/automotivevehicle-springs.asp.
Kaikki löyty paikallisesta Korpi-autosta asialliseen 320€ ;D
Jos vaikka nivomatit voisikin olla paremmat vaunun vedossa niin epäilen että näillä en paljon häviä.Nimittäin viime viikonloppuna vedin vaunua 100 km vaikka takapää keinu jenkkilullan lailla.Jos Volvo oli muuten mahtava veturi hajonneilla Nivomateilla niin uusilla kamppeilla sen kanssa minä ainakin pärjään kun olen niin vaatimattomista oloista. :)Ainut heikkous oli hidastetöyssyjen ylitys kun kulkue vaappui hetken aikaa hillittömästi.Siis ylös alas.
Muuten tuo Volvo on ihan uber vetojuhta raskaalle vaunulle ja onnekseni siinä on kitkavetopää varusteena joka hillitsee sivuheilumiset olemattomiin.
Lopetan raporttini täältä tähän.Kuulemiin...
T:Jushi
Edit:Laatu ruottaliset jouset löyty netistä.
-
Hyvä että veturi tuli oikeaan vetokuntoon - kokemuksesta tiedän homman olevan Volvollakin melko helvettiä jos takapään jousitus ei pelaa kuten veturissa pitää.
Volvolla yrittivät kusettaa - et Sinä olis sinne mitään jousia tarvinnu, vaan pelkät nivot niiden vanhojen "nivojousien" sisään. Olihan tuo nykyinen hinta kyllä "kilpailukykyinen" vaikka olis pelkät nivot laittanu ;)
-
Pelkät nivot ne varmaan Volvolla oliis myynyt, hinnan taas saa sitä mistä kysyy 8)
Pääsee kyllä 5x vähemmällä työllä kun vaihtaa pelkät iskarit, ei puolta tuntia saa kulumaan edes hämäläisellä ;D
No kukin makunsa mukaan.
Nuo pelkät Nivot kyllä olisi löytynyt muualta kuin Volvolta edullisemmin.
ps Itse kyllä esim S80:iin vaihtaessani Nivot tavallisen tilalle totesin että yläpään kiinnitysholkki oli eri halkaisijaltaan. Oisko ajansaatossa muuttunut ;D
Hyviä vetoja
-
Nuo pelkät Nivot kyllä olisi löytynyt muualta kuin Volvolta edullisemmin.
Tämä tieto kiinnostaisi minuakin. Eli mistä muualta noita Nivoja löytyy?
-
Tämä tieto kiinnostaisi minuakin. Eli mistä muualta noita Nivoja löytyy?
Esm. Motonet ;)
-
Esm. Motonet ;)
Mutta eivät tule juuri halvemmaksi kuin Volvon tiskiltä.
Misterautosta olisi saanut silloin kun laitoin linkin sinne niin 259€/kpl.
Sen olisi vielä raskinut maksaa.Mutta nyt niitä ei saa enää sieltäkään.
Olen kolunnut nettiä hemmetin paljon mutta ei noita Nivomateja kyllä löydy ihan helpolla. :(
-
Mutta eivät tule juuri halvemmaksi kuin Volvon tiskiltä.
Misterautosta olisi saanut silloin kun laitoin linkin sinne niin 259€/kpl.
Sen olisi vielä raskinut maksaa.Mutta nyt niitä ei saa enää sieltäkään.
Olen kolunnut nettiä hemmetin paljon mutta ei noita Nivomateja kyllä löydy ihan helpolla. :(
Eipä. Motonetissäkin näytti olevan vaan tavalliseen V70 malliin 459eur/kpl - XC-malliin ei sielläkään.
Olisko muuten johtunut tuosta XC:stä, että passas tavalliset suoraan nivojen tilalle - näyttäs olevan eri iskarit kuin etuvetoisissa.
-
Parilla volvo foorumilla niitä on ajoittain. En jaksa kännyllä nyt linkkejä kaivaa. Samoin Saksassa on 1 puoti. Laittelen linkin kun ehdin
-
Parilla volvo foorumilla niitä on ajoittain. En jaksa kännyllä nyt linkkejä kaivaa. Samoin Saksassa on 1 puoti. Laittelen linkin kun ehdin
joko ehtisit laittaa :D
-
Mie vaihoin aikanaan farkku mondeoon kanssa nivojen tilalle tavalliset iskarit juuri tuon suklaisen hinnan vuoksi. Toinen nivo vuoti joten pakko oli purkaa pois. Tilalle ostin motonetistä sitten iskarit ja myös vahvistetut jouset, koska nivojen jouset oli ihan rautalankaa verrattuna vahvistettuihin. Eli liian pehmoset olis ollut normi iskareiden kanssa. Hinta meni muistaakseni reippaasti alle sen yhden nivomatin hinnan joka tuolloin oli jotain 600 euroa.
Hyvin on hommansa ajanu.
-
joko ehtisit laittaa :D
Aloita kysymällä tuolta kaverilta
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=28269.0
Foorumeita
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php
http://www.volvofinns.com/index.php
http://www.volvolandia.com/areena/index.php
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=41772.msg732961#msg732961
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=40622.msg714708#msg714708
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=39568.msg696978#msg696978
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=35235.msg629834#msg629834
http://www.ebay.de/sch/i.html?_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0.Xvolvo+nivomat&_nkw=volvo+nivomat&_sacat=0&_from=R40
Itse ostin ebay.de :stä :) ja hakukin toimii
Sit jos/kun oikeasti vetelee vaunua eikä pelkästään siirrä jokatoinenvuosi leimalle. Niin Nivomatteja parempaa ei ole. (i.m.h.o)
-
Eikös muuten Nivot ole nelivedon vuoksi? Pysyy vetarit aina oikeassa asennossa, eli nivelet yms kumit säästyy. Samasta syystä aika monella nelivetoisella (myös takavedoissa) on takana Nivot tai vastaavat kun takapään jousitus on löysempi. Ei niitä kiusalla ole laitettu.
-
On niitä etuvetoisissakin, ja mulla ollut etu ,taka ja nelivetoisessa.
-
Kyllä se vaan totta on mitä tossa kolleeka totes,että nivo veto hommissa ykkönen,ei kynnä vaunun aisa asfalttia pitkin ;) Mutta vaikka se kallis jousi onkin,niin kyllä se on kallista puuhaa toi viinan juominenkin ;) :D Mikään harrasus ei ole Ilmaista..
-
On niitä etuvetoisissakin, ja mulla ollut etu ,taka ja nelivetoisessa.
Okei. Mutta taitaa olla aika harvassa etuvedot joissa uutena tasonsäädöt takana? Tuo edellä heittämäni väite on alkujaan Oulusta Åströmin huoltotiskiltä, kun kyselin että miksi nelivedossa (Saab) on tasonsäätö vaikka saman mallin etuvedossa ei. Nelarin takapää on kriittisempi korkeuden kanssa.
Ja on tosiaan hyvät vaunun vedossa, kun on aina paketti vaaterissa ja ajo-ominaisuudet niinkuin on suunniteltukin.
-
Okei. Mutta taitaa olla aika harvassa etuvedot joissa uutena tasonsäädöt takana? Tuo edellä heittämäni väite on alkujaan Oulusta Åströmin huoltotiskiltä, kun kyselin että miksi nelivedossa (Saab) on tasonsäätö vaikka saman mallin etuvedossa ei. Nelarin takapää on kriittisempi korkeuden kanssa.
Ja on tosiaan hyvät vaunun vedossa, kun on aina paketti vaaterissa ja ajo-ominaisuudet niinkuin on suunniteltukin.
Mulla kaksi edellistä T5 2.3 250HV molemmissa nivot ;) Vuosimallit 2000/2002..Ja löytyy nykysestäkin..
-
Mulla oli mm S60D5:ssa ja S80T6:ssa, en ole enempiä asiaa tutkinut mikä on prosentti. Uuteenhan ne saa kun rastin ruutuun tökkää
-
Vaikka vanha ketju onkin niin aiheen parissa googletteleville tiedoksi edukkaammat Nivomatit.
http://www.autonvaraosat24.fi/sachs/7138907
-
Mulla näyttää olevan nivomatti tossa 2007vuoden farkku mondeossa, edellinen auto oli vm1997 v70 ja siinäkin oli nivomatti.