Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Vetoautot => Aiheen aloitti: Alan - 17.01.2012 kello on 10:40
-
Ei tiedetty Motonetissä eilen, onko Touranissa etulevyt 288 mm vai 312 mm halkaisijaltaan. >:(
Pitää onkia tieto merkkiliikkeestä, vähän vaikeaa mittaamalla selvittää noin pientä eroa kun levy on kiinni.
Samalla kattelin tuota C-Tekiä, ei näkynyt höpöttäjätehoista versiota ainakaan siinä tehomyyntikorissa.
-
Tuo oikea malli selviää varaosaliikkeissä valmistenumerolla. Pätee muuallakin kuin motonetissa.
Itse en ole koskaan väärää saanut. Ei myöskään muutamat korjaamot jotka hakevat osia siitä Kehä III:n "autokorjaamoasiakka at" tiskiltä
-
Tuo oikea malli selviää varaosaliikkeissä valmistenumerolla. Pätee muuallakin kuin motonetissa.
Itse en ole koskaan väärää saanut. Ei myöskään muutamat korjaamot jotka hakevat osia siitä Kehä III:n "autokorjaamoasiakka at" tiskiltä
Ei selvinnyt Motonetissä, saas nähdä selviääkö AD:llä. Merkkiliikkeen hintaa en maksa, kestää varmasti tarvikelevy sen 100.000 minkä maksimissaan aion Touranilla ajaa (ilman vaunua ja Saksan motareita), ja todennäköisesti se on sama osa.
-
Ei selvinnyt Motonetissä, saas nähdä selviääkö AD:llä. Merkkiliikkeen hintaa en maksa, kestää varmasti tarvikelevy sen 100.000 minkä maksimissaan aion Touranilla ajaa (ilman vaunua ja Saksan motareita), ja todennäköisesti se on sama osa.
Selviäiskö tuolta -> http://www.autoluettelo.fi (http://www.autoluettelo.fi)
-
Ei selvinnyt Motonetissä, saas nähdä selviääkö AD:llä. Merkkiliikkeen hintaa en maksa, kestää varmasti tarvikelevy sen 100.000 minkä maksimissaan aion Touranilla ajaa (ilman vaunua ja Saksan motareita), ja todennäköisesti se on sama osa.
Tuolla osanumerolla pitäis loytyä jos vm. 2004. Siis pitäis.
Mikään ei oo näissä vag vehkeissä varmaa, paitsi epävarma.
BASIC GERMAN PRICELIST
part number 1K0615301TPartnumbe r Title Price
1K0615301T BREMSCHEIB 58.1 Euro
http://www.vagcat.com/
Kirjaudu sisään ja vasemmassa reunassa löytyy Parts Catalogue
Tuonne voit syötellä osanumeroita, niin saat suomen audiclubin hovihankkian hinnat.
http://acf.demoefekti.net/
Tuossa itse kauppa.
http://speed-autoteile.fi/
-
Alan kannattaa hommata mieluiten TRW osat, vaikka vähän enempi maksaa. Muista putsata navat kunnolla teräs harjalla. Suurella toden näköisyydellä muilla merkeillä voit joutua tekemään takuu juttuja, kuten minä jouduin. Bosch levyt olisi varmaan kestäneet, jos olisivat vaihtaneet samalla uudet palat, mitä pyysin. Lopuksi nakattiin kyseiset Trw hilut alle eteen. Taakse päin peruuttaessa ja jarruttaessa hieman vingahtaneet, muuten on kyllä todella hyvät osat. ;)
-
Kiitokset neuvoista ja ketjun jakamisesta, huomenna rupian tutkimaan linkkejä. :)
-
Kun menet varaosaliikkeeseen ota mukaan auton mukana ollut takuu ja huoltovihko, se mihin huoltoliike lyö leimat ja allekirjoitukset huollon suorittaessaan
Siinä vihossa pitäisi sisäkannessa olla tarralappu(-ja) joissa erinäisiä koodeja, viiva ja numero.
Osaava ja ohjelmat omaava varaosakauppias löytää näitten perusteella esim. oikeat jarruosat.
Itse käytän Koivunen Oyn Fixus liikkeitä koska heillä on yleensä laatutavaraa myytävänä, sen halvan lisäksi.
Palat ja kengät kannattaa ostaa Boschin, niissä yleensä laatu kohdallaan.
-
Tuolla osanumerolla pitäis loytyä jos vm. 2004. Siis pitäis.
Mikään ei oo näissä vag vehkeissä varmaa, paitsi epävarma.
Vag vehkeissä nimenomaan nuo jo tehtaalla kirjoihin liimatut tarrat selvittää usein sen epävarman.
-
Olenpa Volkkareihini (3 x TRP) Ostanut sieltä palloniveliä, raidetangon päitä, takajousia ,maf-tunnistinta , jarrulevyjä , imm-purkkia iskareita jne. Aina osunut oikein. Hyvä Motonet. Jopa nuo iskarit vaihtoivat uusiin puolenvuoden päästä kun oli P**skat
-
Onhan Motonetistä monta osaa löytynyt, mutta nyt vaan eivät mistään lähteestä saaneet selville tai osanneet selvittää, kumpi tarjotuista levyistä on oikea.
-
Onhan Motonetistä monta osaa löytynyt, mutta nyt vaan eivät mistään lähteestä saaneet selville tai osanneet selvittää, kumpi tarjotuista levyistä on oikea.
Ota mollemmat ja palauta ei sopiva ;D
-
Ota mollemmat ja palauta ei sopiva ;D
Kävi mielessä, mutta eivät palauta rahaa. Vain "lahjakortin". Ei viittis 150 euroa pitää sellaisessa kiinni, kun ei ole nyt juuri mitään ostotarpeita mihinkään autoista.
-
Osien sopivuuksista yleensä; Aina ei onnistu rekisterinumeron perusteellakaan, Motonet Oulussa möi (piti erikseen tilata) Mareaan apulaitehihnan joka oli 200 mm liian pitkä. Autossa on kuitenkin kaikki ko mallisarjan kilkkeet eli iso laturi ja ilmastointi. Ensimmäisessä vaihtoyrityksessä otin vanhan hihnan mitat talteen sen selkäpuolelta. Raahessa Autotarvike tarjosi rekisterinumeron perusteella tätä samanpituista mitä Motonettikin. Myyjälle piti melkein suuttua kun ei millään usko minkä pituinen hihna pitää olla >:( Toinen hihnavaihtoyritys oli sitten onnstunut :D Autossa on maahantuojan asentama ilmastointi, ilman ilmastointia olevissa hihna on vieläkin lyhyempi..Noh, taas OT
-
Kävi mielessä, mutta eivät palauta rahaa. Vain "lahjakortin". Ei viittis 150 euroa pitää sellaisessa kiinni, kun ei ole nyt juuri mitään ostotarpeita mihinkään autoista.
Hupiakku???? :D Tinttaa ne rahat kunnon hupiakkuun----parempi vaihtoehto kuin 100 kpl:tta Wunderbaumeja :D :D :D
-
Justiinsa tuli yksi akku hankittua, muut kunnossa... yksi kolmevarttikuntoine n olisi ylimääräisenäkin.
-
Vag vehkeissä nimenomaan nuo jo tehtaalla kirjoihin liimatut tarrat selvittää usein sen epävarman.
Taikasana punaisella.
Joskus tuntuu, että näihin on työnnetty sitä osaa, mitä on sattunut olemaan käden ulottuvilla.
Jos ajattelee vaikkapas tuota allekirjoituksen vekotinta.
Transportterin moottori, s2 kytkin kaksoismassalla :o, s6 voimansiirto vetoakseleineen, 2.6 alitehoiset jarrut... Huh. Onneksi ei sentään ufoja.
-
Kiitos vastanneille; hain AD:ltä Brembon levyt ja palasarjan, hiukan kalliimmat kuin Motonetin tavarat, mutta vaihto-oikeudella, jos eivät olekaan oikeat. Toinenkin vaihtoehto ja palat siihen löytyy hyllystä heti, jos tarvis on, ei pitäisi kuulemma olla.
-
Brembon levyt ja palasarjan,
Todennäköisesti tuollaiset olisin itsekin valinnut. Luultavasti et joudu noita enää vaihtamaan.
-
Mä oon tehny silleen jos kaksi vaihtoehtoa,lähettäny vehoon s.postia,laittanu siihen rek.numeron ja kysyny kumpi vaihto-ehto .Sitten hakenu motonetista.
-
Mä oon tehny silleen jos kaksi vaihtoehtoa,lähettäny vehoon s.postia,laittanu siihen rek.numeron ja kysyny kumpi vaihto-ehto .Sitten hakenu motonetista.
Mihinhän pitäisi lähettää postia vag- tuotteiden ollessa kyseessä?
Veikkaukselle? :o
-
Mihinhän pitäisi lähettää postia vag- tuotteiden ollessa kyseessä?
Veikkaukselle? :o
Jos kaksi vaihtoehtoa niin voittomahdollisuus on tuossa tapauksessa 50%
-
AD myyjä ennusti mulle oikeat levyt menekin perusteella; toista vaihtoehtoa kuulemma myydään aika vähän. Muistaakseni tuo metodi on toiminut ennenkin.
-
Mihinhän pitäisi lähettää postia vag- tuotteiden ollessa kyseessä?
Veikkaukselle? :o
Niin täähän oli esimerkki.Eli toimii mun tapauksessa(Jumper),eli jokainenhan tutkii oman kulkineensa nettisivuilta ;D
-
Niin täähän oli esimerkki.Eli toimii mun tapauksessa(Jumper),eli jokainenhan tutkii oman kulkineensa nettisivuilta ;D
Luulisin esimerkin toimivan useissa merkeissä. Tuo vag on vain poikkeus joissain malleissa. :D
-
Jarrulevyt asennettin eilen, katsastettiin äsken. Hiukan eroa uutuuttaan (21-23), mutta läpi meni. Muutenkaan ei moitteen sijaa.
Eilen vaihdettiin myös hehkut, missä yhteydessä selvisi, että jakohihna on löysällä ja vetelee viimeisiään, vaikka vasta 110 tuhatta ajettu, vaihtoväli 120000. No tehtiinpä jakopääremonttikin. Huonolaatuinen hihna kuulemma, AD-korjaamo oli laittanut sen 2008 kesällä. Tästä lähtien haen merkkiliikkeestä.
Leppävedeltä Jyväskylästä Laukaan suuntaan löytyy tekijä, pikkufirma Kari Huolto. Erikoistunut VAG autoihin. Kohtuullinen tuntilaskutus ja ripeä työ, ei tule joutokäyntitunteja. On Turbotecin eli Karalan pajan vieressä, sitä kautta tuon löysinkin.
-
Jarrulevyt asennettin eilen, katsastettiin äsken. Hiukan eroa uutuuttaan (21-23), mutta läpi meni. Muutenkaan ei moitteen sijaa.
Eilen vaihdettiin myös hehkut, missä yhteydessä selvisi, että jakohihna on löysällä ja vetelee viimeisiään, vaikka vasta 110 tuhatta ajettu, vaihtoväli 120000. No tehtiinpä jakopääremonttikin. Huonolaatuinen hihna kuulemma, AD-korjaamo oli laittanut sen 2008 kesällä. Tästä lähtien haen merkkiliikkeestä.
Leppävedeltä Jyväskylästä Laukaan suuntaan löytyy tekijä, pikkufirma Kari Huolto. Erikoistunut VAG autoihin. Kohtuullinen tuntilaskutus ja ripeä työ, ei tule joutokäyntitunteja. On Turbotecin eli Karalan pajan vieressä, sitä kautta tuon löysinkin.
Minkä merkkinen hihna oli AD laittama? Keväällä tulee 4 v täyteen ja näköjään tulee myös se 120 000 täyteen niin pitää hihna vaihdattaa.
-
^
Sen unohdin tarkistaa, olisi ollut hyvää tietoa. Nyt on jo roskiksessa, murtuillutkin oli, ja kotelo kumipölyä täysi.
-
Minkä merkkinen hihna oli AD laittama? Keväällä tulee 4 v täyteen ja näköjään tulee myös se 120 000 täyteen niin pitää hihna vaihdattaa.
Ooppa ose varovainen sen hihnan kans.
Kaveri deltalla töissä ja sanoi 1.9 moottoreista paukahdelleen noita ennen aikojaan.
Kannattais ainakin tarkastaa hihnan kunto.
-
Ooppa ose varovainen sen hihnan kans.
Kaveri deltalla töissä ja sanoi 1.9 moottoreista paukahdelleen noita ennen aikojaan.
Kannattais ainakin tarkastaa hihnan kunto.
1,9 on eri kuin 1,9 Mjet ja Mjettejä vain hlöautoissa.
Hihnoja loppuu ennen aikojaan; töissä volkkarin 2,4 imudieselissä hihna oli aivan loppu 89000 km kohdalla.
-
1,9 on eri kuin 1,9 Mjet ja Mjettejä vain hlöautoissa.
Hihnoja loppuu ennen aikojaan; töissä volkkarin 2,4 imudieselissä hihna oli aivan loppu 89000 km kohdalla.
Hieno homma. ;)