Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Matkailuautot => Aiheen aloitti: LMC-99 - 17.01.2012 kello on 09:06
-
Niin olen hiukan katsellut "sillä" silmällä noita integroituja Hymer / Knaus ym. jos hankkisi tuommoisen kulkimen.
Onko tällä areenalla ollut vastaavia isolla etuikkunalla varustettuja omistajia, ja minkälaista neg. kommentteja antaisitte??
Itsellä tulee mieleen talven mahdolliset kylmettymiset ratintakana ajon aikana, entäs riittääkö lämpö edessä nukkuville?
Ainakin talvi peitteen tarvitsee etu ikkunaan..niin riittääkö lämpö ym.
Saa kommentoida kaveriltakin kuultua vaikka oma kohtaista kokemusta ei niin olisikaan..
Kysymykseen tulee tietysti nestekeskus lämmityksellä oleva peli ;D
-
Niin olen hiukan katsellut "sillä" silmällä noita integroituja Hymer / Knaus ym. jos hankkisi tuommoisen kulkimen.
Onko tällä areenalla ollut vastaavia isolla etuikkunalla varustettuja omistajia, ja minkälaista neg. kommentteja antaisitte??
Itsellä tulee mieleen talven mahdolliset kylmettymiset ratintakana ajon aikana, entäs riittääkö lämpö edessä nukkuville?
Ainakin talvi peitteen tarvitsee etu ikkunaan..niin riittääkö lämpö ym.
Saa kommentoida kaveriltakin kuultua vaikka oma kohtaista kokemusta ei niin olisikaan..
Kysymykseen tulee tietysti nestekeskus lämmityksellä oleva peli ;D
Intekroitu, on ainut oikea matkailuauto. ...Monelle kelpaa matkailuautoon kylmä peltinen pakettiauton ohjaamo, jota yritetään värkätä kaikilla virityksilla jonkunlaiseksi oleskeluryhmän osaksi. Joulun ajan olin matkailuautolla, haluan nähdä kulkimesta ulos, en peittänyt yhtään ikkunaa. Muihin asioihin en voi ottaa kantaa, koska olen joutunut (tykännyt) tuunata autoni mieleisekseni. Joka tapauksessa, eka virke on fakta. :D :D
-
Hinta on suurin este verrattuna samankokoisiin ja ikäsiiin alkoveihin, samoin voi olla, että ei löydy sopivalla pohjaratkaisulla (nuo esti meiltä integroidun hankinnan, ei ollut sitä puuttuvaa kymppitonnia eikä löytynyt silloin hyvää Hymer B504:ää Suomesta eikä Saksasta(!)).
Minun mielestä on vaikeaa arvioida, missä integroidun auton keula menee ahtaissa paikoissa. Siihen varmaan alun jälkeen oppii. Tuulilasi voi olla järkyttävän kallis ja kokonsa takia on tietenkin herkempi särkymään.
Höpöttäjän viestistä kun karsii savolaislisät ja piikittelyt pois niin on siinä tottakin takana. ;D
-
Juu, olisi kiva kuunnella tuoreempien intikkakäyttäjien +/-mielipiteitä..
Itse olen iskenyt silmäni näihin "möhköihin", joissa etulasia riittää (tosin talvikäyttö ei kiinnosta);
(http://i.ebayimg.com/00/$(KGrHqUOKicE0)j3V4iVBNbHZCJJt!~~_19.JPG)
-
Hinta on suurin este verrattuna samankokoisiin ja ikäsiiin alkoveihin, samoin voi olla, että ei löydy sopivalla pohjaratkaisulla (nuo esti meiltä integroidun hankinnan, ei ollut sitä puuttuvaa kymppitonnia eikä löytynyt silloin hyvää Hymer B504:ää Suomesta eikä Saksasta(!)).
Katsos Alan kun minä justiinsa löysin niin sopivan kukkarolle etten kehtaa edes sanoa ja pohja ratkaisu on simppeli sekä aldella varustettu, km ei paljo lainkaan toki ikää jonnin verran, joten jos ennen veronkorotusta sais hankittua....kuumot taa niin perusteellisesti tämä löytö :P
-
Tuulilasi kallis. Viimme kesänä tanskalainen sepelli kuorma keulaan, tuulilasi 2114 euroa töineen ja maskin ja otsapintan korjaus vielä tekemättä, kustanusarvio noin 2500 euroa. Onneksi menee tanskalaisen vakuutusyhtiön piikkii. Toisin rahojen odottelu on aikavaa.
Ja etulasin lämpimyyden hoidin sitten , että vedin trumalta omat kaksi 32mm putkea jotka kytkin kiinni molemmille laidoille auton omaan lämmityslaitteen kanavistoon. Loppui kerrasta huurtuminen, eikä ole välttämätöntä käyttää etupeittoa. Joten valta-osa näistä interoiduistakin vaatii pikkaisen työtä oston jälkeen. Yleensä se osa mikä on keulassa lasin ja auton oman kojetaulun välissä on korin valmistajan tekemä. Ja sen kun irroittaa, niin pääse aika helposti noita lämmityksen muutoksia tekemään, sekä lisäämään ääni eristystä.
Esimerkiksi hymerista kun nostaa tuon osan pois, niin näkee jo konehuoneeseen suoraan.
Ja kaksoispohja helpottaa putkiston vetoja
-
Juu, olisi kiva kuunnella tuoreempien intikkakäyttäjien +/-mielipiteitä..
Itse olen iskenyt silmäni näihin "möhköihin", joissa etulasia riittää (tosin talvikäyttö ei kiinnosta);
(http://i.ebayimg.com/00/$(KGrHqUOKicE0)j3V4iVBNbHZCJJt!~~_19.JPG)
Jos talvikäyttö ei kiinnosta, silloin retkiautokin käy katekorian toisesta laidasta. ;)
Niin ja autoon Alde ja vaunuun Truma, näin pääsääntöisesti. ;)
-
Jos talvikäyttö ei kiinnosta, silloin retkiautokin käy katekorian toisesta laidasta. ;)
Niin ja autoon Alde ja vaunuun Truma, näin pääsääntöisesti. ;)
Mikäli haluaa "asuskella kolmiossa tai isossa kaksiossa" tuskin silloin pelkkä koppero on vaihtoehto.
Lisäksi ennemmin tuhkani on meressä kuin vaunuun Truma tulee .......
-
Ennen niin että neste toiminen diesellämmitin ja toiseksi truma. Pärjää hyvin pitkiäkin aikoja ilman kaasupullojen vaihtoa.
Se on yksi tärkeä asia kun pää-asiassa pyörii euroopan puolella. minulla on yksi tankkipullo sekä belgian ja ranskan 11 kg pullot joista jompi kumpi on mukana.
Truma on 6 kw kompi ilman sähkövastusta.Ja eberin nesteet lämmittävä 6 kw lämmitin. Mutta kun talvi aikaan mennään laskettelemaan joko ranskaan , saksaan tai itävaltaan, niin yleensä päivät lämmitän trumalla ja yöt sitten eberillä. Sillä täälläkin päin on nuo yö pakkaset alle kymmenen ja tuolla systeemillä riittää kaasu koko viikoksi vaikka auton suihkua käytetään pää-asiassa sekä ruoka tehdään suurimmaksi osaksi autossa.
Ja tuo truma lämmittää auton todella nopeasti
-
Sen verran täytyy vielä jatkaa, että kannattaa katsoa todella tarkkaan auton omapaino ja mitä se sisältää. Ne esite painot tahtoo olla aika optimistisia. On todella harvassa ne integroidut jotka saa oikeasti kuljettaja + kolmen matkustajan kanssa alle 3500 kiloa rekisteriin. Minun auton paino oli ilman lisävarusteita 3260 kg omapainoltaan. Ja siihen kun lisätään lisävarusteet ( markiisi, tuolit pöydät sekä muut matkatavarat) niin ollaankin jo siellä 3500 kg äkkiä.
Itse otin juuri tuosta syystä maxi- alustan ja rekisteröin sen 4005 kg. Sen olisi voinut rekisteröidä 4500 kg, mutta veroteknisistä syitä tuo paino.
-
Sen verran täytyy vielä jatkaa, että kannattaa katsoa todella tarkkaan auton omapaino ja mitä se sisältää..
Itse otin juuri tuosta syystä maxi- alustan ja rekisteröin sen 4005 kg. Sen olisi voinut rekisteröidä 4500 kg, mutta veroteknisistä syitä tuo paino.
No tätä jota hiukan katselin niin kokonais paino 4000kg..
-
Laita linkkiä niin katellaan. :)
-
Laita linkkiä niin katellaan. :)
En haluaisi näin yleisesti asiaa vielä levitellä, mutta koitan yv lähettää..
-
Ok, laita noille "tietäjillekin" mullahan on integroidusta autosta oikeaa kokemusta vain 2 viikkoa ja melko vanhaa sekin. Vaan jotakin selvisi tuossa viime kesänä kun markkinatutkimusta tein.
-
Ok, laita noille "tietäjillekin" mullahan on integroidusta autosta oikeaa kokemusta vain 2 viikkoa ja melko vanhaa sekin. Vaan jotakin selvisi tuossa viime kesänä kun markkinatutkimusta tein.
Pistin yv...tä !
-
Hymerin integroitu jonkin verran paranneltu hyvin tarkenee avojaloin istuskella etupenkeilä enimmillään ollu -40 astetta. Ollaan autossa talvella yli 40 yötä. Kannattaa ottaa tuulilasi vakuutus.
-
Jos meinaa autolleen itse tehdä mitään huoltoa niin kannattaa huomioida että useimmat integroidut ovat perin hankalia tee-se-itse miehelle, Camper-lehden koeajossa olleessa Kabessa jos haluaa öljyt katsoa tikusta niin tarvitaan taskulamppua ja peiliä!! :o
-
Se voi olla Kabe. Mutta jos laittaa kulkimeen Kaben verran rahaa, niin se kaveri ei kurki konepellin alle, vaan paskanyrkit on sitä varten. Kabemies liikkuu villatakki hartioilla. :D :D
-
Se voi olla Kabe. Mutta jos laittaa kulkimeen Kaben verran rahaa, niin se kaveri ei kurki konepellin alle, vaan paskanyrkit on sitä varten. Kabemies liikkuu villatakki hartioilla. :D :D
Sie et ymmärrä. Moni laittaa autoon kaiken, mitä irtoaa, ja yrittää sitten tehdä kaiken mahdollisen itte. Nostavat vielä sille "paskanyrkille" hattua, kun se osaa tehdä asiat, kysyvät neuvoa ja ovat jopa taidoille kateellisia.
Mutta hyvä juppipuheenvuoro pitkästä aikaa, kiitokset siitä. ;D
Vaan oikeasti uskon, että taitava ammattimies ei nimitä itteensä paskanyrkiksi. Hyi helkutti. Kyllä se on jotain ihan muuta.
-
Paskanyrkki on joka osaa. Kun seurataan keskusteluja, moni kysyy (myös paljon rahaa kulkimeensa laittanut) paljonko maksaa, esim. jakohihnan vaihto, missä vaihto halvimmalla, kun vaihto ei kummoinen itse homma ole. ::)
-
^
Kyllä siinä osaamaton pystyy ryssimään koko koneen hajalle pahimmillaan.
Vaan älä sinä itteäsi alenna tuommoisilla termeillä. >:(
-
Tjaah, riippuu siitäkin, mihin tarkoitukseen on kulkineensa hankkinut. Jos harrastaa auton laittelua ja korjailua niin mikäpä siinä, mukavaahan se jos siitä tykkää. Minä harrastan matkustelua, välineenä käytän asuntoautoa. Täälläkin tulee roikuttua (turhaan), mutta en ymmärrä tämän masiinan sielunelämästä paljoakaan, enkä välitä, kunhan osaan käyttää.
Nimimerkillä: "ihan kohta entinen Kabe-mies, ei villatakkia hartioilla, eikä juppi-luukkia muutenkaan"
-
Nimimerkillä: "ihan kohta entinen Kabe-mies, ei villatakkia hartioilla, eikä juppi-luukkia muutenkaan"
Meillä täällä on semmoinen juttu, että noita Höpöttäjän juppiheittoja ei ota kukaan tosissaan, ei välttämättä edes äijä itte.
Olihan tää yksityisviesti??
-
Ihan oli yksityinen ;)
Ja pitäähän palstalle eloa saada, juppikortti on aina varma!
-
.
Nimimerkillä: "ihan kohta entinen Kabe-mies, ei villatakkia hartioilla, eikä juppi-luukkia muutenkaan"
:D :D :D
-
Mun yksityisviestit on muuttunut tsätiksi.
Ottaisi vielä yhden Italian pojan juppibrändyn tässä, niin jos se korjaantuisi. ;D
Edit: pahoittelut höpötyksistä. Aihe on täyttä asiaa. ::)
-
Jos meinaa autolleen itse tehdä mitään huoltoa niin kannattaa huomioida että useimmat integroidut ovat perin hankalia tee-se-itse miehelle, Camper-lehden koeajossa olleessa Kabessa jos haluaa öljyt katsoa tikusta niin tarvitaan taskulamppua ja peiliä!! :o
Tarkalleen en tiedä, mutta luulisin että pärjää ilman mitään jos on taskussa kunnollinen kännykkä. Työnnetään kännykkä sopivassa asennossa koloon, vedetään toisella kädellä tikkua hieman ylös ja otetaan kuva, tai videokuva ja työnnetään tikku takaisin. sitten katsotaan kuvasta öljyn korkeus tikussa.
-
Höpöttäjä on itse juppi, se valtava linna kesämökkinään, palstan suurimpia integroituja autoja, matkustaa autollaan jatkuvasti, ei välitä teiden suolauksista auton kannalta, ajaa vaan... ;)
Mutta on myös savolainen. :D
-
Höpöttäjä on itse juppi, se valtava linna kesämökkinään, palstan suurimpia integroituja autoja, matkustaa autollaan jatkuvasti, ei välitä teiden suolauksista auton kannalta, ajaa vaan... ;)
Mutta on myös savolainen. :D
Täällä toinen Savolainen Fiilis-mies,röpöttelen pienellä ja vanhalla Fiiliksellä kesät,välillä nyrkit "paskassa",mutta aina on kotia päästy!! Ja en ole juppi,ainoastaan juntti !! ;D ;D
-
Täältä ilmottautuu paskanyrkki.Täytyy myöntää että ehkä nautin noiden vermeiden kunnostuksesta ja tuunailusta enemmän kuin liikkumisesta.Mitä hankalamman homman saan selvitettyä,sen suurempi onnistumisen ilo.Itse teen myös talossa kaikki työt,niin lvi,muuraus,laatoitus kuin pihanrakennuksen.Sä hkötyöt toki tarkastaa alan luvat omaava ammattilainen.Ylipä änsä luen todella paljon tekniikkaan liittyviä juttuja,niin auto-kuin raksahommiin liittyviä.En tiedä lienenkö jotenkin poikkeusyksilö,kun vävyt ja kaverit ihmettelee,että miten sä nämä kaikki osaat.Tämä ei ole mitään itsekehua,uskon että tällä saitilla on monta samanlaista kaveria.Suurin syy lienee tähän itseopiskeluun-ja tekemiseen kuitenkin laiha lompsa.Lisätäämpä vielä,että ymmärrän edellä olevan juppi/paskanyrkki-keskustelun osittain huumoriksi.
-
Täältä ilmottautuu paskanyrkki.Täytyy myöntää että ehkä nautin noiden vermeiden kunnostuksesta ja tuunailusta enemmän kuin liikkumisesta.Mitä hankalamman homman saan selvitettyä,sen suurempi onnistumisen ilo.Itse teen myös talossa kaikki työt,niin lvi,muuraus,laatoitus kuin pihanrakennuksen.Sä hkötyöt toki tarkastaa alan luvat omaava ammattilainen.Ylipä änsä luen todella paljon tekniikkaan liittyviä juttuja,niin auto-kuin raksahommiin liittyviä.En tiedä lienenkö jotenkin poikkeusyksilö,kun vävyt ja kaverit ihmettelee,että miten sä nämä kaikki osaat.Tämä ei ole mitään itsekehua,uskon että tällä saitilla on monta samanlaista kaveria.Suurin syy lienee tähän itseopiskeluun-ja tekemiseen kuitenkin laiha lompsa.
Täältä sait kaverin,sama vika !!
-
Tuossa,kun piha kuivuu,auto pukille,ja ryömiminen auton alle,kaikki jarruputket uusiksi,samoin jarrusylinterit,etupyörien laakerit uusiksi,kaikki putsarit,jakohihnan vaihto!! Eikö asuntoautoilu olekkin mukavaa,puuhastelua riittää,pestään välillä käsiä,taas matka jatkuu !! ;D ;D ;D ;D
-
Täältä ilmottautuu paskanyrkki.Täytyy myöntää että ehkä nautin noiden vermeiden kunnostuksesta ja tuunailusta enemmän kuin liikkumisesta.Mitä hankalamman homman saan selvitettyä,sen suurempi onnistumisen ilo.Itse teen myös talossa kaikki työt,niin lvi,muuraus,laatoitus kuin pihanrakennuksen.Sä hkötyöt toki tarkastaa alan luvat omaava ammattilainen.Ylipä änsä luen todella paljon tekniikkaan liittyviä juttuja,niin auto-kuin raksahommiin liittyviä.En tiedä lienenkö jotenkin poikkeusyksilö,kun vävyt ja kaverit ihmettelee,että miten sä nämä kaikki osaat.Tämä ei ole mitään itsekehua,uskon että tällä saitilla on monta samanlaista kaveria.Suurin syy lienee tähän itseopiskeluun-ja tekemiseen kuitenkin laiha lompsa.Lisätäämpä vielä,että ymmärrän edellä olevan juppi/paskanyrkki-keskustelun osittain huumoriksi.
Jos johonkin jonoon pitää mennä, niin samassa ollaan - kaikki pitää ite tehdä, niin tulee hyvä. Työajalla ja -määrällä ei ole niin väliä ku itelle tekee Thumb
Raksahommiin liittyen lisätään koneellinen maankaivuu, peltityöt, puusepän hommat - kaikki 8)
-
Muuten, asiasta toiseen,kuinka monella on noin vanha asuntoauto,pian täyttää 28 vuotta !! ;)
-
Muuten, asiasta toiseen,kuinka monella on noin vanha asuntoauto,pian täyttää 28 vuotta !! ;)
No perässä tullaan, matkaa vasta puolet tuosta..ja eräänkin kerran nyrkit rasvassa ;)
-
Muuten, asiasta toiseen,kuinka monella on noin vanha asuntoauto,pian täyttää 28 vuotta !! ;)
Piti iha laskee... mutt eihä 80 käyttöön otettu auto viell nii vanha oo... vaikk neljännellä kymmenellä meneeki..
-
Piti iha laskee... mutt eihä 80 käyttöön otettu auto viell nii vanha oo... vaikk neljännellä kymmenellä meneeki..
Rekisteri otteessa lukee,käyttöön otto vuosi -85 !!
-
Rekisteri otteessa lukee,käyttöön otto vuosi -85 !!
Terve!
Mulla lukee -88, eli melkein uusi ;) ;D ;D ;D
Ja tuo Neoplan projekti on -86 ;D
-
Terve!
Mulla lukee -88, eli melkein uusi ;) ;D ;D ;D
Ja tuo Neoplan projekti on -86 ;D
Mulla kans DucatoMatkaaja on vm.-88.Juppivehkeitä meillä.
-
Mulla kans DucatoMatkaaja on vm.-88.Juppivehkeitä meillä.
Sanoppa muuta !! ;D
-
Hitto mulla on sitten ihan liian uus.. Täytyy varmaan vaihtaa vanhempaan.. Toi oma tupa on 2003 mallinen jo..
-
Hitto mulla on sitten ihan liian uus.. Täytyy varmaan vaihtaa vanhempaan.. Toi oma tupa on 2003 mallinen jo..
Perässä tulet,vaan kiini et saa !! ;D
-
Eihänse vuosimalli vaan se miten sitä on pidetty ja asuttu :) :)
-
Ja tuo Neoplan projekti on -86 ;D
Mitä kuuluu Kare projektille? On aika lailla mielenkiintoinen homma, tuli aikanaan ihan googlattua tuo malli.
-
Eihänse vuosimalli vaan se miten sitä on pidetty ja asuttu :) :)
Juuri näin,ja jos kukaan ei ajaisi uudella,mistä meille riittäis käytettyjä?
EDIT: Otin tyhjän flash'in pois -88k5-
-
Juuri näin,ja jos kukaan ei ajaisi uudella,mistä meille riittäis käytettyjä?
Missä on raja käytetylle,kun ajaa uuden auton ulos likkeestä,se on käytetty ? ;D
EDIT: Sama kuin itse lainatussa -88k5-
-
Missä on raja käytetylle,kun ajaa uuden auton ulos likkeestä,se on käytetty ? ;D
Eikös se siinä mene, tai viimeistään sitten, kun on oikeasti alettu käyttämään.
Mulla on yhä 4 km ajettu uusi mopo tallissa, ei se vielä käytetty ole. ;D
-
Missä on raja käytetylle,kun ajaa uuden auton ulos likkeestä,se on käytetty ? ;D
Verottaja tietää; 6kk tai 6.000km ;D
-
Oisko vaunussa ja a-autossa raja se ensimmäinen yöpyminen.... ::)
-
Verottaja tietää; 6kk tai 6.000km ;D
On ne viisaita !! ;D ;D ;D ;D ;D ;D
-
Autosta tulee käytetty, kun kilvet on ruuvattu kiinni. Seuraava ruuvaus tapahtuu kuukauden kuluttua, kun Juppi-Detsku vaihtuu Juppi-Kabeen. Molemmat puoli-integroituja, mikä on sopinut meille hyvin.
-
Eka oli 89 fiilis mersun alustalla ja toka 81 mitsu canter jossa oli oikein hydrauli jalat!! BZO-918 siinä vasta pirssi. nyt vaan vaunu.
-
Nostellaanpas tätäkin...
Mikä olis paras hinta/laatusuhteeltaan kolme akselisista +3500kg ja hintaluokassa alle 80kE!? Onko nuo Knaussit kuinka hiljaisia ajettavia? Ja tietenkin sais olla tuoreen näköinenkin kapistus ettei heti iske vaihtokuume...
Kuinka nuo fiatin 3.0jtd on kestäny?
-
Kuinka nuo fiatin 3.0jtd on kestäny?
Eikös se ole Iveco kevyt kuorma-auton kone. :)
-
Kuinka nuo fiatin 3.0jtd on kestäny?
Camper lehden mukaan tuossa 3.0 JTD:ssä on ketju jonka vaihtoväli on 45 tkm. :o
-
Ei kai sentään...? Onhan kaikkien merkkien ketjukoneet menny huompaan suuntaan mutta että 45tkm?
-
Meillä kokemusta vain tästä puoli-integroidusta ja hinta/ikäluokkakin aikalailla alle sinun suunnitelmien.
Mutta koeajoin kaksi autoa peräkkäin kun tuota ostin. Toisen auton ajon aikana en kuullut mitään myyjän puheista. Sen merkkiä en muista. Oli kuulemma niin hyvin pidetty auto. Mutta tätä Knaussia ei niinkään kehunut. Siinä ajaessa melutaso aivan olennaisesti pienempi. Voi jutella vieruskaverin kanssa normaalisti. Lieneekö ero sama integroidussa- paha sanoa. Tämä vain oma kokemus.
-
Meillä kokemusta vain tästä puoli-integroidusta ja hinta/ikäluokkakin aikalailla alle sinun suunnitelmien.
Mutta koeajoin kaksi autoa peräkkäin kun tuota ostin. Toisen auton ajon aikana en kuullut mitään myyjän puheista. Sen merkkiä en muista. Oli kuulemma niin hyvin pidetty auto. Mutta tätä Knaussia ei niinkään kehunut. Siinä ajaessa melutaso aivan olennaisesti pienempi. Voi jutella vieruskaverin kanssa normaalisti. Lieneekö ero sama integroidussa- paha sanoa. Tämä vain oma kokemus.
Meluisuus on enemmän kiinni vuosimallista kuin korin tyypistä. Minulla on ollut 5-6 autoa ja viimeistä vaihtoa lukuunottamatta, uudempi on aina ollut hiljaisempi.
Viimeisessä vaihdossa vaihtui integroitu Burstner puoli-integroituun Dethleffsiin. Myyjä kehui Petterin hiljaisuutta, mutta joutui myöntämään, että integroitu oli hiljaisempi. Tosin ei paljoa, mutta kuitenkin.
-
Auto tuli hankittua ja ensimmäinen reissu perheen kanssa tehtyä. Autoksi tuli knaus s-liner 800leg. Hieno auto kaikinpuolin ja yllättävän ketterä. Joitakin asioita täytyy vielä opetella...autossa on caro oyster digital satelliitti mutta en ole saanu sitä löytämään mitään...makuuhuone en tv:hen on lisätty digiboksi niin sillä näkee normikanavat. Mutta olohuoneen telkasta en saa näkymään kun pari maanpäällistä kanavaa...siinä ei ole erillistä boksia. Division tv:t molemmat ja dvd soittimilla,usb ja hdmi liitoksilla...
Sitten toiseksi...kuinka tehokas vesipumppu teillä on.? Kun tuntuu että suihkussa ei vedenpaine päätä huimaa.
-
yllättävän ketterä. Joitakin asioita täytyy vielä opetella...autossa on caro oyster digital satelliitti mutta en ole saanu sitä löytämään
Viestistä ei käynyt ilmi oliko käyttöohjeet saatavilla? Täältä voisi löytyä http://ten-haaft.de/downloads/FI_bed.php
-
Onnea uudelle autolle nyt vain nauttimaan!
-
Intekroitu, on ainut oikea matkailuauto. ...Monelle kelpaa matkailuautoon kylmä peltinen pakettiauton ohjaamo, jota yritetään värkätä kaikilla virityksilla jonkunlaiseksi oleskeluryhmän osaksi. Joulun ajan olin matkailuautolla, haluan nähdä kulkimesta ulos, en peittänyt yhtään ikkunaa. Muihin asioihin en voi ottaa kantaa, koska olen joutunut (tykännyt) tuunata autoni mieleisekseni. Joka tapauksessa, eka virke on fakta. :D :D
minä kaipaisin autoon maisemaikkunoita
tuolla Alpeilla kun ajoi tuli olo kuin postiluukusta yrittäisi katsella hienoja maisemia
vaikka kuinka hienoon paikkaan pysähtyi kaffelle tai syöpöttelemään niin ei ikkunoista näe juurikaan mitään
-
minä kaipaisin autoon maisemaikkunoita
tuolla Alpeilla kun ajoi tuli olo kuin postiluukusta yrittäisi katsella hienoja maisemia
vaikka kuinka hienoon paikkaan pysähtyi kaffelle tai syöpöttelemään niin ei ikkunoista näe juurikaan mitään
Eikös se ole yleistä nykyautoissa. Messuilla kun katsoin, että ompa mahtava auto, sisälle kurkistamalla selviää, että auto on ahdas ja pimeä. Kuskilla ja apukuskilla on vain siedettävät näkymät. ::)